Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Citaat van: 1198 op december 19, 2012, 22:26:08
tip: controleer de aankoopbon even goed of die; A: erbij zit en B: of daar ook het juiste serienummer op staat.

Bij de mijne klopte dat niet en dat gaf nogal wat verwarring. Gelukkig niet problematisch maar ik heb hem dan ook nieuw van de dealer.

Hoe bedoel je? Ik heb deze besteld:

http://www.alternate.nl/html/product/Sweex/USB_Serieel_kabel/539646/

de Sweex CD005 USB naar Serieel kabel. Lijkt me goed?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: frank2 op december 19, 2012, 17:49:51
Niet alle usb> RS232 zijn geschikt. Je dient een Sweex cd005 te halen (Bij Plentparts bijv.)

Deze heb ik ook wel voor je als je bestelling niet voor zaterdag binnen is.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 20, 2012, 08:36:25
Deze heb ik ook wel voor je als je bestelling niet voor zaterdag binnen is.

Mooizo! Dan hoef ik daar iig niet om te stressen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

ronalddebeer

Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

larzie

Larzie HT

RalphH

Je hebt 'm gewoon al besteld? Mooi hoor. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op december 20, 2012, 09:50:58
Je hebt 'm gewoon al besteld? Mooi hoor. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Zo kun je het ook bekijken, maar eigenlijk komt er zaterdag een jongen uit Brabant langs die zn MRX700 op marktplaats te koop had gezet. Ik wilde de receiver eerst graag bij mij thuis beluisteren ivm mijn laagprobleem voor ik m werkelijk koop. Mocht ik hem niet kopen betaal ik zijn reiskosten als ik de receiver wel koop dan splitten we de reiskosten. Maar ik ga ervan uit dat ik hem wel ga overnemen.

Larzie HT

RalphH

Aaah, duidelijk. Verstandig ook om ff te luisteren.
Begin dan met de EQ vlak voordat je meteen met ARC aan de gang gaat. Vergelijk daarnaast ook een eventuele "direct" instelling, moet zeggen dat ik zelf de ervaring heb dat deze vaak voor muziek wat lekkerder klinkt. Resultaat hiervan is vaak wel dat alle EQ uit staat en je wellicht je roommode weer terug hebt.

Overweging zou nog kunnen zijn om een 2kanaals eindbak tussen te plaatsen waar je dan een minidsp tussen zet.. Kun je ook op Direct stand van je Marantz de piek eruit halen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Former member 78

Citaat van: RalphH op december 20, 2012, 10:45:26
Aaah, duidelijk. Verstandig ook om ff te luisteren.
Begin dan met de EQ vlak voordat je meteen met ARC aan de gang gaat. Vergelijk daarnaast ook een eventuele "direct" instelling, moet zeggen dat ik zelf de ervaring heb dat deze vaak voor muziek wat lekkerder klinkt. Resultaat hiervan is vaak wel dat alle EQ uit staat en je wellicht je roommode weer terug hebt.

Overweging zou nog kunnen zijn om een 2kanaals eindbak tussen te plaatsen waar je dan een minidsp tussen zet.. Kun je ook op Direct stand van je Marantz de piek eruit halen.

Denk als hij eenmaal het ARC gebeuren in heeft gesteld, dat hij dan klaar is ;)

RalphH

Grote kans. Ken de Anthems muzikaal gezien niet. Mijn Marantz (7001) en Onkyo (808) klinken in direct mode een stuk minder vlak, enkel dan geen EQ.

Bedoel dan muziek in stereo.

frank2

Dat is bij een anthem niet zo, die klinken ook erg goed in stereo met ARC, maar ook zonder.
Er is geen direct mode op de Anthem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

1198

Citaat van: larzie op december 19, 2012, 22:29:32
Hoe bedoel je? Ik heb deze besteld:

http://www.alternate.nl/html/product/Sweex/USB_Serieel_kabel/539646/

de Sweex CD005 USB naar Serieel kabel. Lijkt me goed?

De aankoopbon van de Anthem bedoelde ik. Of zit er geen garantie meer op??
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

larzie

Citaat van: 1198 op december 20, 2012, 21:09:12
De aankoopbon van de Anthem bedoelde ik. Of zit er geen garantie meer op??

Als het goed is zit er nog garantie op. Zal idd vragen of hij die niet vergeet. Bedankt voor het advies.

Larzie HT

larzie

Allemaal alvast een knallende afsluiting van het jaar!

Larzie HT

RalphH

Net Star Trek zitten kijken, daar zijn wat planeten ontploft ;D (of opgezogen, ook goed  O0)

Fijne dagen en een broekwapperend uiteinde gewenst!!

larzie

Even voor het slapen gaan nog even kort een verslagje van vanavond.

High-q is vroegtijdig aanwezig om alvast wat dingetjes te bespreken over de demo met de Anthem die om 17.00u gepland stond. Na even wat pielen met XBMC, omdat bij mij er haperingen in zaten bij hd films is High-q tot de conclusie gekomen dat het aan de nightly en rc versies van xbmc 12 lag. We hebben de Danielae versie er weer op gegooid. No problems. Dit is ook de versie die High-q thuis probleemloos heeft draaien.

De jongen van wie ik de Anthem MRX 700 wilde overnemen mailt dat hij een uurtje later dan gepland aanwezig zal zijn en dus duiken High-q en ik eerst maar de snackbar in, want wij weten inmiddels uit ervaring wel dat een demo lang kan duren. (In tegenstelling tot onze zuiderburen die dit rare tijdstip hadden bedacht)

De heren uit Oosterhout staan inderdaad om 18.00u precies op de stoep. Na de Anthem naar binnen te hebben getild was het tijd om elkaar de hand te schudden en de boel aan te sluiten. Probleempje 1. De kabel van de Sweex was te kort om de lengte van mijn meubel te overbruggen. Dan maar de kabel aansluiten die wordt aangeraden door Anthem en die hij erbij had zitten. Probleempje 2. Drivers van deze kabel gedownload van internet waren niet de juiste. Opgelost door de htpc even te verschuiven en boven op het meubel te plaatsen. Vervolgens weer de Sweex er tussen geplaatst. Gelukkig deze vindt hij wel. Vervolgens microfoon aangesloten.

De alom geprezen Anthem Room Correction kan gestart worden. Probleem 3. de microfoon wordt niet gevonden. Na wat switchen van usb poorten lukt dat wel maar staan o.a. de poortsettings en stop bits nog niet goed. Die settings aangepast nu zou het moeten werken is de verwachting. ARC wederom gestart. Nu gaat het inderdaad verder. Het vreemde is dat door windows 7 de popup schermpjes achter het Anthem scherm in beeld verdwijnen. Compatibility issue, maar goed daar was uiteindelijk wel omheen te werken. Vervolgens speaker setup scherm.

Fronts waren automatisch op on aangevinkt.
Surrounds op on aangevinkt.
Rears/ Heights op on aangevinkt. En dropdown ernaast 2 speakers gekozen (van de opties 1 speaker, 2 speakers, heights)
Subwoofer op off.
Overige vinkjes uitgezet.

Om een lang verhaal kort te maken. Na vele pogingen eindelijk Whoooop Whooooop geluid. Tot bij de laatste speaker. Error. (0x03)  :blink:
Dan maar op 1 speaker bij de dropdown. Weer de error. Na vele pogingen en geen goede uitleg in de instructies waren de heren van de receiver inmiddels terug van het eten in dezelfde snackbar en was het inmiddels al na 21.00u. High-q en ik waren inmiddels maar gaan luisteren hoe de receiver zonder de ARC correctie klonk en dat klonk al erg goed. Alleen was mijn laagprobleem nog steeds aanwezig. Na wat overleg met High-q toch voor mezelf besloten, mede omdat er nog 1,5 jaar garantie op de receiver zit, de receiver gewoon over te nemen en verder te puzzelen zonder de heren uit Oosterhout erbij, want die wisten zelf al helemaal niet hoe ARC werkte. Na te hebben betaald en afscheid genomen te hebben, maar eens gegoogled over de speaker selectie.

Dit stond niet beschreven in de manual en de selectie was onduidelijk. Eindelijk een stukje gevonden in een forum dat Rears/Heights gewoon off diende te worden gezet en het aantal speakers erachter op 2 kon worden gezet. Ik had al eerder dit vermoeden alleen toen hadden we het aantal speakers nog op 1 staan wat ook een error gaf. Het zal toch niet waar zijn dat het nu wel gaat werken?  :wacko:

Waarempel! Na een urenlange puzzel is het dan toch gelukt! ARC werkt. Maar even snel van 5 posities de boel gemeten. Vervolgens gooit ARC er een keurige berekening tegenaan en toont de correctie erna in mooie grafieken. Ik hoop jullie spoedig te kunnen laten zien.

Waanzin! De Anthem heeft gewoon de enorme piek van mijn fronts eruit gehaald!  :blink: Mijn rears en center geven zelfs bijna een perfecte curve na correctie! Nu maar weer eens horen hoe het klinkt. We pakken het mooie probleemnummer van Snow Patrol - Run in de Chapel erbij en zitten verbaast te luisteren hoe gecontroleerd dat opeens klinkt. Na nog wat muziek te hebben geluisterd van o.a. Snow Patrol, Kruder and Dorfmeister, Daft Punk, Ben Howard, Passenger overgegaan naar film. De scene van the Dark Knight Rises heeft echt gewoon te veel laag. Ben benieuwd of er een versterker bestaat die dat aankan. :P Vervolgens nog o.a. the Art of Flight, Chris Botti/ Billy Kilson en Dave Matthews Band gekeken en geluisterd. Dat klonk allemaal wel erg goed.

Al met al na een slopende avond toch nog even kunnen genieten. Nu maar even slapen en nog de hele vakantie om leuk te spelen! :)
Gelukkig is het allemaal goed gekomen met ARC en kan ik nu genieten van mijn nieuwe aanwinst!

Komende donderdag komt er een koper voor mijn Marantz SR8002 langs.  :pompom:

Larzie HT

Former member 78

Gefeliciteerd!
Denk dat je veel plezier gaat beleven aan de Anthem, bracht mij iig veel rust :D

frank2

Goede aankoop: je kunt met de ARC veel doen,  ik heb deze ondertussen geheel uit gepuzzeld, heb je vragen mail maar. Als het goed is heb je er ook een computerkabel bij en de swex is het verloopstukje naar de computer toe.
Er is op internet een nieuwe versie van de anthem caibration.
http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-receiver/mrx-700
Die kun je downloaden en zet erdanbij het .cal bestand, van de microfoon, die op de cd staat
Kijk ook of je de laatste multimedia versie hebt, dan kun je ook 24 bits muziek via usb afspelen, wat ongeloofelijk goed klinkt. (wel een audiofiele usb kabel kopen, van bijv. 40 euro, klinkt het echt goed.)
Probeer ook eens de parameter bij target op 2000 hz te zetten ipv. 5000 Hz.

Hier staat ook veel:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121700.0

succes, er is echt veel uit te halen.... en de handleiding is inderdaad shit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Xander32

Betreft de dsp lijkt het mij een giga stap komende vanaf de SR8002 (welke een goede versterker is maar een mindere receiver); geniet er van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

larzie

Citaat van: ArjanR1 op december 23, 2012, 02:05:44
Gefeliciteerd!
Denk dat je veel plezier gaat beleven aan de Anthem, bracht mij iig veel rust :D
Citaat van: Xander32 op december 23, 2012, 08:24:04
Betreft de dsp lijkt het mij een giga stap komende vanaf de SR8002 (welke een goede versterker is maar een mindere receiver); geniet er van.
Citaat van: tiptop op december 23, 2012, 08:37:55
Gefeliciteerd Larzie!
Geniet ze. 8)

Dankjulliewel  :D

Citaat van: frank2 op december 23, 2012, 07:48:47
Goede aankoop: je kunt met de ARC veel doen,  ik heb deze ondertussen geheel uit gepuzzeld, heb je vragen mail maar. Als het goed is heb je er ook een computerkabel bij en de swex is het verloopstukje naar de computer toe.
Er is op internet een nieuwe versie van de anthem caibration.
http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-receiver/mrx-700
Die kun je downloaden en zet erdanbij het .cal bestand, van de microfoon, die op de cd staat
Kijk ook of je de laatste multimedia versie hebt, dan kun je ook 24 bits muziek via usb afspelen, wat ongeloofelijk goed klinkt. (wel een audiofiele usb kabel kopen, van bijv. 40 euro, klinkt het echt goed.)
Probeer ook eens de parameter bij target op 2000 hz te zetten ipv. 5000 Hz.

Hier staat ook veel:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121700.0

succes, er is echt veel uit te halen.... en de handleiding is inderdaad shit.

Frank heel erg bedankt weer voor de tips en het aanbod voor hulp bij evt. vragen.
Ik heb gister bij de meting inderdaad ARC 3.0.2 versie gebruikt en .cal file van de cd toegevoegd. Dit stond ook vreemd in de manual, want daar hadden ze het over 2 files. Vervolgens heb ik de firmware upgedate naar 50.25. Het enige wat ik nog moet updaten is inderdaad de multimedia versie die je aangaf. Zal dat vandaag nog even doen.
Ik speel altijd af van mijn htpc, maar het is wel een idee om inderdaad muziek een keer rechtstreeks van een usb af te spelen. Dan heb je het geluid van de pc niet.
Zal nog met de parameters spelen en nog met alles eigenlijk. Heb nog veel te ontdekken.  :D

Larzie HT

frank2

Ik heb een hard disk vol staan met wav. files en deze rechtstreeks aangesloten via de usb. Wel met een betere usb kabel (oyiade) dit geeft bij mij het meest mooie geluid.

larzie

Citaat van: frank2 op december 23, 2012, 11:33:13
Ik heb een hard disk vol staan met wav. files en deze rechtstreeks aangesloten via de usb. Wel met een betere usb kabel (oyiade) dit geeft bij mij het meest mooie geluid.

Bedankt voor de tip! :) Waar heb je die oyaide usb kabel gekocht?

Larzie HT

frank2

Gekocht bij RJ shop in rijssen, vlgs mij verkoopt hij ze niet meer. Even googlen.

http://www.hifistatement.net/de/tests/item/777-neo-by-oyaide-firewire-und-usb-kabel

Kingpin

Citaat van: frank2 op december 23, 2012, 11:33:13
Grappig.
http://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack