Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Citaat van: FFF op december 12, 2012, 19:11:46
Heb je wel eens overwogen een hele dikke versterker op de D700's te proberen?
Ik heb zelf wat getest op de D500 en wat daar te halen viel met een betere versterker was enorm.

Ik zou in jou geval zeker overwegen om voor een echt dikke voor eind-combi te gaan. 2de hands hoeft dat niet veel meer te kosten maar uiteraard heb je dan niet de nieuwste snufjes...

Ik had een keer bezoek van een forumgenoot die een Chord SPM2400 mee had genomen. Toen kwam het geluid inderdaad lekker los alleen loste het mijn laagprobleem niet op. Als ik dat onder controle heb kan ik in een later stadium wellicht meer power toevoegen.

Daarnaast verwacht ik dat de Anthem MRX700 ondanks minder vermogen een betere receiver is dan de Marantz SR8002 die ik nu heb.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

FFF

Ik snap dat het wellicht een grote verbetering gaat geven ten opzichte van je marantz. maar ik heb gemerkt dat de D500's erg snel rommelig werden en weinig gedetailleerd. Met een grote versterker kun je werkelijk loeihard draaien en het geluid blijft loepzuiver. Ook het laag blijft dan strak en gecontroleerd. Als je probleem hem zit in de akoestiek lost een versterker natuurlijk weinig op.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Anthem. Draai zelf nu ook op een bescheiden Marantz receiver maar die trekt mijn Tannoy DC6T signature niet lekker ophogere volumes.

larzie

Citaat van: FFF op december 12, 2012, 21:33:45
Ik snap dat het wellicht een grote verbetering gaat geven ten opzichte van je marantz. maar ik heb gemerkt dat de D500's erg snel rommelig werden en weinig gedetailleerd. Met een grote versterker kun je werkelijk loeihard draaien en het geluid blijft loepzuiver. Ook het laag blijft dan strak en gecontroleerd. Als je probleem hem zit in de akoestiek lost een versterker natuurlijk weinig op.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Anthem. Draai zelf nu ook op een bescheiden Marantz receiver maar die trekt mijn Tannoy DC6T signature niet lekker ophogere volumes.

Dat zou ik niet te hard roepen. Zoals ik eerder heb aangegeven in mijn topic en zoals High-q wel kan beamen. Ik heb een keer een Arcam AVR200 die ik voor mijn ouders gekocht had in de setup gehangen in de plaats van mijn Marantz. Het probleem met het laag was toen nagenoeg weg. :)

Ik heb mijn meting gepost met mijn Marantz en er zat een enorme piek rond de 50 hz.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Ik ben ERG benieuwd naar je bevindingen met de mx700 en je D700. De D700 staat ook wel bekend dat hij goed aangestuurd moet worden om er optimaal van te kunnen genieten. De mx700 heeft 120rms per kanaal bij 5.1 toch? Is dat vermogen hoger bij stereo?

Citaat van: morca op december 12, 2012, 17:18:29
Odo is cool,is ie grootoor weer aan het pesten  :clapping:

Mooie sub kan al voor 700 hoor,moet je alleen zelf even aan de gang  :D
hahah ja die pest hij altijd :D

Zelf een sub bouwen lijkt me ook een goed plan. is Lars ook handig met een zaag en wat houtlijm?

high-q

Citaat van: larzie op december 12, 2012, 21:46:18
Dat zou ik niet te hard roepen. Zoals ik eerder heb aangegeven in mijn topic en zoals High-q wel kan beamen. Ik heb een keer een Arcam AVR200 die ik voor mijn ouders gekocht had in de setup gehangen in de plaats van mijn Marantz. Het probleem met het laag was toen nagenoeg weg. :)

Ik heb mijn meting gepost met mijn Marantz en er zat een enorme piek rond de 50 hz.

Ik kan het beamen, alleen helaas niet verklaren. We hebben toen helaas geen meting gedaan.
Kan me ook wel vinden in het verhaal van FFF, ik merk het zelf ook bij het aansturen van mijn TD12's.
Eén van de redenen waarom Arcam een voorkeur had.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Citaat van: Raymond187 op december 13, 2012, 07:54:16
Ik ben ERG benieuwd naar je bevindingen met de mx700 en je D700. De D700 staat ook wel bekend dat hij goed aangestuurd moet worden om er optimaal van te kunnen genieten. De mx700 heeft 120rms per kanaal bij 5.1 toch? Is dat vermogen hoger bij stereo?

Zelf een sub bouwen lijkt me ook een goed plan. is Lars ook handig met een zaag en wat houtlijm?
Nu heb ik ook weer zin om die boxen uit de kast te trekken........
Make it so  :)

larzie

Citaat van: Raymond187 op december 13, 2012, 07:54:16

Nee 120W per kanaal bij stereo en 90W bij 7.1, maar goed dat is ook echt wat het is en niet alleen wat er op papier staat in de specificaties.  :D
Met aansturing schijnt de Anthem niet zoveel problemen te hebben, maar goed we gaan het ervaren.

Ben redelijk handig met zaag, maar koop liever een subwoofer. Heb daarbij toch iets meer vertrouwen in de afwerking.  :D

Larzie HT

HTip

Mooie plannen met je nieuwe receiver. Goed idee om de aankoop zo te regelen :thumbs-up: Kan je geen buil aan vallen en je weet dat het goed is (of niet).

Wanneer komt de Anthem op bezoek?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Larzie HT

Raymond187

Al over paar dagen. Ik ben erg benieuwd  :thumbs-up:

Verslagje komt zondag?

larzie

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2012, 12:22:23
Al over paar dagen. Ik ben erg benieuwd  :thumbs-up:

Verslagje komt zondag?

Ik zal mn best doen om zondag dan een verslagje en wat foto's te posten.
Vrijdag nog even een usb to serial kabel halen aangezien mijn pc geen seriele (rs232) poorten heeft. (Nodig om de Anthem in te stellen schijnt)

Larzie HT

Raymond187

via RS232 configureren? Putty gebruiken :D

Ach op ze minst vermelden of hij blijft staan of niet ;)

high-q

Citaat van: larzie op december 19, 2012, 12:37:40
Vrijdag nog even een usb to serial kabel halen aangezien mijn pc geen seriele (rs232) poorten heeft. (Nodig om de Anthem in te stellen schijnt)

Ik kijk anders wel even of ik de mijne nog heb .... ergens. Als ik hem vind, neem ik hem voor je mee.
Had hem toen aangeschaft voor de Lyndorf die ik toen had.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

ahh jullie zijn dus geen netwerk beheerders...Anders had je wel een RS232 kabel in de tas gehad om routers, switches SANs etc etc te configureren B)

high-q

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2012, 14:09:51
ahh jullie zijn dus geen netwerk beheerders...Anders had je wel een RS232 kabel in de tas gehad om routers, switches SANs etc etc te configureren B)

Nope. Ik doe wel iets met netwerken, maar niet het configureren van de hardware. Dat komt meestal pas nadat ik mijn trucje heb gedaan ;)

The CinemaLounge

larzie

:-[
Citaat van: Raymond187 op december 19, 2012, 14:09:51

Usb to Rs232 is de bedoeling ;) Aan alleen een Rs232 kabel heb ik niks aangezien ik geen rs232 poort heb op mijn pc ;)

Larzie HT

Raymond187

of RJ-45 <->RS232  :thumbs-up:

Citaat van: high-q op december 19, 2012, 14:32:07
Nope. Ik doe wel iets met netwerken, maar niet het configureren van de hardware. Dat komt meestal pas nadat ik mijn trucje heb gedaan ;)
Van alles beloven :D

frank2

Niet alle usb> RS232 zijn geschikt. Je dient een Sweex cd005 te halen (Bij Plentparts bijv.)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

1198

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

drees62

Citaat van: larzie op december 19, 2012, 12:37:40

Je krijgt een demo, stelt de dealer dan ARC niet voor je in?
Die heeft zelf wel zo'n USB-serial kabel toch?

Pas als je besluit om de Anthem aan te schaffen is het wel handig om zelf ook zo'n kabel te kopen.

In ieder geval veel plezier dit weekend met de demo!

larzie

Citaat van: frank2 op december 19, 2012, 17:49:51
Niet alle usb> RS232 zijn geschikt. Je dient een Sweex cd005 te halen (Bij Plentparts bijv.)

Bedankt voor het advies Frank. Ik heb deze meteen besteld in de hoop dat ie nog op tijd komt.

Larzie HT

larzie

Citaat van: drees62 op december 19, 2012, 19:41:14
Je krijgt een demo, stelt de dealer dan ARC niet voor je in?
Die heeft zelf wel zo'n USB-serial kabel toch?

Pas als je besluit om de Anthem aan te schaffen is het wel handig om zelf ook zo'n kabel te kopen.

In ieder geval veel plezier dit weekend met de demo!

Nee domo van de dealer heb ik gecancelled, omdat ik de Anthem via mp kon kopen voor heel veel minder.

Larzie HT

1198

Weet niet hoe het in Friesland is maar in Enschede hadden ze hem gewoon op voorraad bij Plentyparts. Kon hem daar zo ophalen.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

larzie

Citaat van: 1198 op december 19, 2012, 22:22:35
Weet niet hoe het in Friesland is maar in Enschede hadden ze hem gewoon op voorraad bij Plentyparts. Kon hem daar zo ophalen.

Ik heb hem bij Alternate besteld. Die hadden hem ook op voorraad en daar heb ik al een account.  :pompom:

Larzie HT

1198

tip: controleer de aankoopbon even goed of die; A: erbij zit en B: of daar ook het juiste serienummer op staat.

Bij de mijne klopte dat niet en dat gaf nogal wat verwarring. Gelukkig niet problematisch maar ik heb hem dan ook nieuw van de dealer.