Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Hey Larzie,

Erg mooi geworden zeg, maakt het mooi netjes en die center is inderdaad wel groot maar oogt nu inderdaad wel iets kleiner. Geen last met het geluid zo?

Ik zie dat je alvast een plekje open hebt gelaten onder de Marantz?  :devil:

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

denoontje

larzie

Citaat van: Jean Sibelius op januari 22, 2012, 08:18:30
Ziet er netjes uit zo! O0 (op naar de volgende klus) :)

Ja zo gaat dat met een eigen huis en ht set. Als je denkt dat je klaar bent begint alles weer van voor af aan.

Citaat van: morca op januari 22, 2012, 12:11:23
Meten/Akoestiek,lijkt me een mooi volgende stap.

Jammer genoeg weer een lid die zover woont,die rug moet eens beter gaan dan kan ik op pad  :devil:

Helaas, maar als de rug weer wat meer pijnvrij is ben je altijd van harte welkom hoor Marco!

Citaat van: Martijn90 op januari 22, 2012, 12:18:10
Erg mooi zo zeg, center staat er ook zeer netjs in! 8)

Dankjewel. Ik ben zeer tevreden.

Citaat van: Blue-Eyes op januari 22, 2012, 12:51:02
Nu moet je nog TD's als front nemen, het klank verschil met je center en fronts moet weggehaald worden :D :D  :devil:
Citaat van: morca op januari 22, 2012, 13:02:19
Hahahaha hij is net lid en we maken hem al totaal gek met de G,s en het upgraden  :laugh:

Maar dat gebeurt zonder onze hulp ook wel  ;D

Die TD fronts die komen nog wel eens een keer. Nu merk je het klankverschil ook niet echt hoor.
En dat upgraden gebeurt zeker zonder jullie hulp ook wel, maar adviezen zijn altijd erg welkom hoor!

Citaat van: Spijkie op januari 22, 2012, 14:15:00
Erg mooi geworden zeg, maakt het mooi netjes en die center is inderdaad wel groot maar oogt nu inderdaad wel iets kleiner. Geen last met het geluid zo?

Ik zie dat je alvast een plekje open hebt gelaten onder de Marantz?  :devil:

Helemaal geen last met het geluid. Het lijkt zelfs wel beter geworden tov de vorige situatie.
Daar komt nog een andere mand te staan dan die donkere mand en aan de andere kant ook. Meer in de kleur van de middelste manden. Maar dan blijft er nog steeds wel ruimte over hoor :) Daarom heb ik ook voor die manden gekozen. Dan kan ik het meubel ook nog altijd upgraden :)

Citaat van: denoontje op januari 22, 2012, 16:25:49
nice maar wat is die tv klein !

I know... maar mijn budget is op het moment ook klein :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maurits

Goed bezig!

Volgende aandachtspunt akoestiek?  ::)

Edit: Dit verdient een nieuwe Avatar.  :pompom:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Citaat van: Maurits op januari 22, 2012, 17:34:29
Goed bezig!

Volgende aandachtspunt akoestiek?  ::)

O.a. akoestiek (andere rears en de boel meten met dB meter) en m'n postzegel tv vervangen voor een grote 50" tv.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

blue-eyes

Citaat van: larzie op januari 22, 2012, 17:01:12
Die TD fronts die komen nog wel eens een keer. Nu merk je het klankverschil ook niet echt hoor.

Je zult verbaasd staan, verwar een erg mooie luister ervaring niet met een technische perfecte uitvoering (het kan dus nog beter).

Maar, het eerste punt is belangrijker, genieten is vele malen beter dan perfectie!
Ik heb al diverse malen ondervonden, dat alhoewel het toch genieten was, de sound gewoon verschillend is. Dat brak me toch op.

Ik vind het een erg gave center, gefeliciteerd!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Heb je mooi gemaakt. Wist trouwens niet dat je naar een PC-monitor zat te kijken :P ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op januari 22, 2012, 22:36:44
Heb je mooi gemaakt. Wist trouwens niet dat je naar een PC-monitor zat te kijken :P ;D

Ja nou weet ik t wel :blink: Is geen pc-monitor maar een digitale postzegel hahaha
Citaat van: Maurits op januari 22, 2012, 17:34:29
Edit: Dit verdient een nieuwe Avatar.  :pompom:

Je hebt gelijk zal m updaten! Edit: done

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op januari 22, 2012, 22:49:13
Ja nou weet ik t wel :blink: Is geen pc-monitor maar een digitale postzegel hahaha
Kon het niet laten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ach ik heb een ouderwetse buis,ze maar lachen Larzie.
Anders ga je even bij Philip zijn topic op visite en vraagt wat dat kleine dingetje is onder zijn scherm?....... of ja de center  :D

Ja ja ik weet het ,opeens baldadig  :)

high-q

Citaat van: Blue-Eyes op januari 22, 2012, 17:48:45
Je zult verbaasd staan, verwar een erg mooie luister ervaring niet met een technische perfecte uitvoering (het kan dus nog beter).

Maar, het eerste punt is belangrijker, genieten is vele malen beter dan perfectie!
Ik heb al diverse malen ondervonden, dat alhoewel het toch genieten was, de sound gewoon verschillend is. Dat brak me toch op.

Ik vind het een erg gave center, gefeliciteerd!

Ik heb een keer een tijdje van center geruild met Maurits: Hij mijn TDC met zijn D700's en ik zijn D750 met mijn D900's (destijds), dat verschil hoor je zeker!! We zijn later tot de conclusie gekomen dat de D750 beter integreert bij de Dimension serie. Bij de upgrade van D900 naar TD12 werd het met de TDC weer een mooier geheel. Scheelt voor jou nu in ieder geval dat je het verschil niet hoort ;)

Mooi zo je avatar. Binnenkort maar even langs wippen om het geheel in het echt te bewonderen  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: morca op januari 22, 2012, 23:17:06
Anders ga je even bij Philip zijn topic op visite en vraagt wat dat kleine dingetje is onder zijn scherm?....... of ja de center  :D

Haha :D Zo hebben we allemaal wel iets denk ik wat beter kan. :pompom:

Citaat van: high-q op januari 22, 2012, 23:34:06
Ik heb een keer een tijdje van center geruild met Maurits: Hij mijn TDC met zijn D700's en ik zijn D750 met mijn D900's (destijds), dat verschil hoor je zeker!! We zijn later tot de conclusie gekomen dat de D750 beter integreert bij de Dimension serie. Bij de upgrade van D900 naar TD12 werd het met de TDC weer een mooier geheel. Scheelt voor jou nu in ieder geval dat je het verschil niet hoort ;)

Mooi zo je avatar. Binnenkort maar even langs wippen om het geheel in het echt te bewonderen  :thumbs-up:

Ongetwijfeld dat er verschil is en dat het beter klinkt, omdat het meer op elkaar afgestemd is, maar voor nu klinkt het goed genoeg :)

Je moet zeker nog maar eens langskomen om alles te bewonderen. Vanavond komt er iemand langs die mijn vorige meubel wil overnemen. Had deze eerst hier op het forum geplaatst geen reactie, afgelopen weekend op mp gezet binnen no-time 2 reacties.

Larzie HT

HTip

Citaat van: morca op januari 22, 2012, 23:17:06

:clapping:

Citaat van: larzie op januari 23, 2012, 07:43:00
Haha :D Zo hebben we allemaal wel iets denk ik wat beter kan. :pompom:
:D Mijn speakermerk heeft gewoon geen grotere center en dat is eigenlijk ook wel weer fijn, want dan valt er niets te upgraden ;)
Showcase - Topic

larzie

Ik heb nog wel even een nieuwe hdmi kabel (Audioquest Pearl) van 2 meter besteld bij één van onze forumsponsoren. Ik heb thuis 3 hdmi kabels waarvan 2 van de Action (beste uit test consumentenbond) van 1,5 meter en nog een ouderwetsche hdmi kabel uit den beginne van het hdmi tijdperck. Ivm mijn nieuwe meubel ben ik nu genoodzaakt deze ouderwetsche kabel te gebruiken tussen mijn htpc en mijn Marantz. Echter deze kabel vertoond mankementen. (Beeld valt soms weg)
Vandaar dat die kabel maar even vervangen moet worden aangezien ik voorheen met een Action kabel geen last had.  :D

Edit: Vorige meubel op marktplaats gezet... binnen 1 dag verkocht!  :omg:  :pompom:

Larzie HT

larzie

Nog even een foto van mijn meubel met manden erin:

Komen nog andere manden in te staan. De buitenste waren eigenlijk te breed dus heb ze er in de lengte in staan.
Die heb ik reeds vervangen voor andere manden die in het midden nu staan en voor de buitenkant heb ik nog andere manden besteld die de ruimte beter vullen. Die lichtere manden vind ik ook minder mooi.

Mijn audioquest pearl hdmi kabeltje is er nog niet :( Moet de heren van Hificorner maar eens vragen of ze deze al verstuurd hebben.  :D

Larzie HT

negotiata

Zeer mooi larzi !

Mooi meubel heb je gemaakt !

Zeer mooie set ! Vooral omdat ik dezelfde speakers heb als jou, alleen ik heb de d750 als center.

En laat je niet gek maken met die postzegelgrapjes. Alles op zijn tijd !

- To be or not to be, thats the question -

skyfox

Het meubel ziet er met die manden erg gezellig uit. Leuk!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op januari 28, 2012, 07:59:34
Vind ik ook, zeer netjes geworden zo :) En dat voor een fractie van de prijs als je het had laten maken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

-madison-

Mooi meubel!
Het is vast ook erg fijn om het vloeroppervlak waar je center eerst stond weer terug te hebben?!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

larzie

Bedankt allemaal voor de mooie complimenten wederom!  :blush:

Citaat van: Negotiata op januari 28, 2012, 04:14:03
En laat je niet gek maken met die postzegelgrapjes. Alles op zijn tijd !

Nee hoor doe ik ook zeker niet. Als het een beetje meezit is de nieuwe panasonic serie er zodra ik weer geld heb daarvoor.  :pompom:

Citaat van: skyfox op januari 28, 2012, 07:59:34

Dat was ook mede de insteek alleen had van te voor wel eigenlijk eerst de manden moeten aanschaffen. Heb gelukkig nu andere gevonden die er mooi in gaan passen alleen die moeten nog binnenkomen.

Citaat van: Martijn90 op januari 28, 2012, 11:11:07
Vind ik ook, zeer netjes geworden zo :) En dat voor een fractie van de prijs als je het had laten maken.

Inderdaad als je het had laten maken was je ontzettend veel kwijt geweest en als ik achteraf zie hoe simpel het is kan ik het echt iedereen die twijfelt aanraden.
Gewoon planken op maat laten zagen bij de houtleverancier en een setje deuvels en deuvel center punten wat lijm, verf en plankdragers even in elkaar zetten en je bent klaar :) Bijna nog simpeler dan ikea!

Citaat van: -madison- op januari 28, 2012, 11:46:57
Mooi meubel!
Het is vast ook erg fijn om het vloeroppervlak waar je center eerst stond weer terug te hebben?!

Heel erg fijn! En het staat ook vooral veel beter en klinkt ook vooral beter omdat de center nu ongeveer op de juiste hoogte staat  :pompom:

Larzie HT

high-q

Hey kerel,

Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar had je al een spl-meter besteld?
Vroeg me even af welke het eventueel is geworden. Ben ook alvast op zoek naar eentje.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  2, 2012, 11:02:29
Hey kerel,

Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar had je al een spl-meter besteld?
Vroeg me even af welke het eventueel is geworden. Ben ook alvast op zoek naar eentje.

Nee nog niet. Was wat te druk met de manden en heb wel nog een betere hdmi kabel besteld. 1 van de 3 hdmi kabels die gebruik is lang genoeg om van mn htpc naar mn versterker te gaan, maar die is echt oud en soms valt dan het beeld weg. Overigens laatste tijden opeens niet meer, maar goed heb toch een nieuwe besteld en die komt binnenkort binnen.

Ik ga nog wel een spl-meter bestellen en het wordt denk ik de Voltcraft SL 100 bij Conrad. Volgens mij heeft Philip (HTip) die ook.

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op februari  2, 2012, 11:10:59
Ik ga nog wel een spl-meter bestellen en het wordt denk ik de Voltcraft SL 100 bij Conrad. Volgens mij heeft Philip (HTip) die ook.
Ik heb de analoge variant van deze meter. Is ook beter voor wat wij ermee doen...

Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op februari  2, 2012, 11:20:46
Ik heb de analoge variant van deze meter. Is ook beter voor wat wij ermee doen...

Dus analoge variant geniet de voorkeur boven de digitale? Waarom is dat precies?

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op februari  2, 2012, 11:22:24
Dus analoge variant geniet de voorkeur boven de digitale? Waarom is dat precies?
Een goede digitale is duur. Bovendien zoek je naar een gemiddelde waarde en dan schat je of je op 74.5dB of 75dB zit. Dat betekent wel of niet 0.5dB veranderen. Een digitale is dan moeilijker af te lezen. Er is een topic waarin de verschillen worden besproken, maar ik weet niet meer welk of waar.
Showcase - Topic