Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Citaat van: larzie op januari 17, 2012, 07:38:24
Thanx heren voor de handige links.

@Martijn: Het lijkt me inderdaad een beetje zonde van de verzendkosten. Misschien dat ik gewoon zelf een goede en niet al te dure meter moet aanschaffen. Ik denk dat ik deze in een later stadium ook nog wel een paar ker nodig zal hebben als ik een sub toevoeg en misschien een eind- of stereoversterker met ht passthrough en ik wil ook nog andere rears met de tijd, dus zo'n meter lijkt me geen verkeerde aanschaf.

Of zet een SPL app op je iPhone, zijn verschillende te vinden. Ze zijn minder nauwkeurig dan een echte spl-meter, maar het gaat eerst even om het idee. Van je lijstje aan upgrades is een spl-meter sowieso het goedkoopst ;)

Zou je trouwens niet eerst met je akoestiek/plaating van je set aan de slag gaan voordat je aan versterker upgrades begint?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Het is inderdaad sowieso handig om er zelf 1 te hebben. Surround bubble goed instellen, sub instellen, REW metingen maken. Ik heb de mijne van RA SUBS en die was iets van €35,- inclusief verzenden dacht ik en heb hem al zat gebruikt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op januari 17, 2012, 13:27:47
Het is inderdaad sowieso handig om er zelf 1 te hebben. Surround bubble goed instellen, sub instellen, REW metingen maken. Ik heb de mijne van RA SUBS en die was iets van €35,- inclusief verzenden dacht ik en heb hem al zat gebruikt.

Zag een van Radio Shack staan voor 39,95 euro. Zal dezelfde zijn?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op januari 17, 2012, 14:08:33
Zag een van Radio Shack staan voor 39,95 euro. Zal dezelfde zijn?
Dat denk ik wel ja, ik heb ook een RadioShack, maar er staat geen type nummer op.

Edit: die heb ik inderdaad. Zie dat de site van RA SUBS is geupdate met accessoires.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Ik had je topic een beetje uit het oog verloren ;) Maar zie net een link naar mijn topic voorbij komen :thumbs-up:

Een redelijke dB-meter kost ca. €30-40. Daarnaast nog eens €30 voor een calibratie-BD (die je ook voor beeld kan gebruiken). Het is niet zo dat je dit eenmalig aanschaft. Door verandering in apparatuur, bekabeling, opstelling, interieur, etc. kunnen de instellingen opnieuw gedaan moeten worden. Ik heb ze in ieder geval reeds vele malen nodig gehad.

Na het schrijven van de richtlijnen was er een aanmerkelijke toename in de verkoop van dB-meters merkbaar. Volgende keer moet ik toch iets regelen op commercieel vlak :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op januari 17, 2012, 14:54:49
Ik had je topic een beetje uit het oog verloren ;) Maar zie net een link naar mijn topic voorbij komen :thumbs-up:

Een redelijke dB-meter kost ca. €30-40. Daarnaast nog eens €30 voor een calibratie-BD (die je ook voor beeld kan gebruiken). Het is niet zo dat je dit eenmalig aanschaft. Door verandering in apparatuur, bekabeling, opstelling, interieur, etc. kunnen de instellingen opnieuw gedaan moeten worden. Ik heb ze in ieder geval reeds vele malen nodig gehad.

Na het schrijven van de richtlijnen was er een aanmerkelijke toename in de verkoop van dB-meters merkbaar. Volgende keer moet ik toch iets regelen op commercieel vlak :D

Een link naar jouw topic zal wel vaker voorkomen. Je bent met je mooie HT ruimte toch een soort referentiemateriaal geworden :D

Heb je nog een bepaalde voorkeur voor een redelijke dB-meter of heb je ook de radio shack van RA Subs  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op januari 17, 2012, 15:14:04
Een link naar jouw topic zal wel vaker voorkomen. Je bent met je mooie HT ruimte toch een soort referentiemateriaal geworden :D
:blush: Ik bedoelde eigenlijk mijn instelgids, maar bedankt weer voor het compliment!

Citeer
Heb je nog een bepaalde voorkeur voor een redelijke dB-meter of heb je ook de radio shack van RA Subs  :clapping:
Ik heb een van VoltCraft, maar Radioshack is ook prima. Er is tijdens een M&G bij RalphH wel gebleken dat dB-meters nogal kunnen afwijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Spijkie

Hey Larzie,

Ik heb je topic eindelijk doorgelezen! Leuke set man, en leuk dat je je eigen meubel gaat bouwen ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Mijn meubel is gemaakt door mijn neef maar die heeft dan ook zijn eigen hout bewerkingsbedrijf ( cadcam etc) ze kunnen daar alles maken.

Mooie combinatie marantz en tannoy en volgens mij speelde tannoy ook vaak met Chord maar dat kan ook aan de importeur hebben gelegen. Als het goed is binnenkort even MenG en we hebben nog wel wat interlinks over op het moment dan nemen we die gelijk even mee.

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

larzie

Citaat van: HTip op januari 17, 2012, 15:51:53
:blush: Ik bedoelde eigenlijk mijn instelgids, maar bedankt weer voor het compliment!
Ik heb een van VoltCraft, maar Radioshack is ook prima. Er is tijdens een M&G bij RalphH wel gebleken dat dB-meters nogal kunnen afwijken.

Ik denk dat ik dit weekend waarschijnlijk een Radioshack of Voltcraft ga bestellen :)

Citaat van: morca op januari 17, 2012, 16:03:50
Je zou een meetset kunnen overwegen,met REW kan je ook de output meten  ;)

Laten we maar beginnen bij de simpele stap 1  :D

Citaat van: Spijkie op januari 17, 2012, 17:07:53
Ik heb je topic eindelijk doorgelezen! Leuke set man, en leuk dat je je eigen meubel gaat bouwen ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Mijn meubel is gemaakt door mijn neef maar die heeft dan ook zijn eigen hout bewerkingsbedrijf ( cadcam etc) ze kunnen daar alles maken.

Mooie combinatie marantz en tannoy en volgens mij speelde tannoy ook vaak met Chord maar dat kan ook aan de importeur hebben gelegen. Als het goed is binnenkort even MenG en we hebben nog wel wat interlinks over op het moment dan nemen we die gelijk even mee.

Thanx man! Maar ik ben nog niet helemaal tevreden met mijn set hoor! Er ontbreekt nog van alles (subwoofer, tannoy rears, mooie eind- of stereoversterker met ht passthrough in de setup, grotere tv), maar het begin mag er zeker zijn. Ik hoop dat mn meubel een beetje droog is komend weekend, zodat ik het meubel kan tonen aan jullie allemaal met alle apparatuur erin. Dat zou wel leuk zijn. Het is niet zo'n professioneel meubel als wat je neef maakt hoor! :D Maar gewoon functioneel voor mijn apparatuur. Denk dat als ik het door je neef had laten maken ik een heeeeeeel stuk duurder uit was geweest. Nu heeft het meubel me in totaal ongeveer 200 euro gekost. :pompom:

Die mini M&G gaat er sowieso komen. Ben erg benieuwd wat die mooie Chord in de setup doet!  :pompom: Maurits hier ook op het forum aanwezig heeft in zijn setup een Meridian eindversterker en dat klinkt supergecontroleerd. :inlove:

Larzie HT

larzie

Mijn meubel zelf is klaar!  :pompom:
Alleen nog 2 rieten manden voor de buitenste beneden vakken.
Ben er supertevreden mee. Zelfs het geluid lijkt nu beter te klinken in deze nieuwe setup. Dat had ik niet verwacht :) Alhoewel ... misschien een beetje omdat de center natuurlijk nu wel hoger staat.

Larzie HT

R

skyfox

Stukje mooi huisvlijt. Die center heeft nu een mooi plekje. Maar het blijft een beest!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Goed gedaan man!! Wat lijkt die center nu ineens klein he? ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Dankuwel allemaal voor de mooie complimenten!  :blush:
Het "kleine beest" (tannoy tdc) staat nu eindelijk in z'n hokje, maar hij brult nog steeds!  :pompom:

Mijn htpc en marantz hebben nu ook wat meer ademruimte :thumbs-up:

Larzie HT

BaPeXx

Ziet er zeer netjes uit Larzie! De center heeft wel behoorlijke afmetingen hoor haha, zelfs in het nieuwe meubel ;)

larzie

Larzie HT

BaPeXx

Citaat van: larzie op januari 22, 2012, 01:24:24
Ik heb ook m'n best gedaan :D

Is te zien! En nu lekker genieten of al weer een volgend project? :P

larzie

Citaat van: BaPeXx op januari 22, 2012, 01:41:17
Is te zien! En nu lekker genieten of al weer een volgend project? :P

Genieten en volgende project is niet ht gerelateerd. Ik wacht op een offerte voor kozijnen boven. Wil daar dubbelglas.
Daarna gaat de focus eerst richting een nieuwe tv. (waarschijnlijk panasonic vt50)

Heb nu mijn oude tv meubel ook op marktplaats gezet. Staat ook hier in het marktgedeelte. Zal de foto in de markt aanpassen aangezien die er nu staat bewerkt is :)

Larzie HT

Jean Sibelius

Ziet er netjes uit zo! O0 (op naar de volgende klus) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

morca

Meten/Akoestiek,lijkt me een mooi volgende stap.

Jammer genoeg weer een lid die zover woont,die rug moet eens beter gaan dan kan ik op pad  :devil:

Martijnst1990

Erg mooi zo zeg, center staat er ook zeer netjs in! 8)

Dedicated HT

blue-eyes

Nu moet je nog TD's als front nemen, het klank verschil met je center en fronts moet weggehaald worden :D :D  :devil:
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

morca

Citaat van: Blue-Eyes op januari 22, 2012, 12:51:02
Nu moet je nog TD's als front nemen, het klank verschil met je center en fronts moet weggehaald worden :D :D  :devil:
Hahahaha hij is net lid en we maken hem al totaal gek met de G,s en het upgraden  :laugh:

Maar dat gebeurt zonder onze hulp ook wel  ;D