Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Een kabel is geen toonregeling... Er is synergie of niet.... Als je met kabels je akoestiek gaat proberen te compenseren, zit je op de verkeerde weg.

Joris1971

garmtz

Luister maar niet naar Joris, is wat dat betreft een zeer slechte raadgever... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op mei 21, 2012, 19:53:40
Bas, wanneer ga je nu eindelijk eens een set KOPEN?  ;D ;)
Midden deze zomer is de planning Joris. Zo wanneer de Belastingdienst de teruggave heeft verzorgd.

Citaat van: garmtz op mei 21, 2012, 20:04:10
Luister maar niet naar Joris, is wat dat betreft een zeer slechte raadgever... ;)
Haha, dat zal wel meevallen. De tijd dat ik het bij dezelfde set houd, hoop ik wél iets langer te maken dan Joris of een hoop anderen op dit forum.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beetje voor de gein aan het kijken naar verschillende uitvoeringen van hoogpolig tapijt. Die krengen zijn nog duur!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2012, 19:00:03
Dat is inderdaad de volgorde ja.  :smile:
"We" gaan eerst luisteren? Haha, tegen de tijd dat ik de set heb, komen jullie zeker eens een M&G doen wat mij betreft. Zal kostentechnisch alleen vóór het akoestisch plafond worden, denk ik.
Haha het was als grapje bedoeld dat luisteren omdat iedereen een mening heeft....wat maar goed is ook  ;)
En we hier naar jouw bevindingen luisteren
Maar als het zo eens uitkomt,ik zal het onthouden  :thumbs-up:

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2012, 20:14:19
Een beetje voor de gein aan het kijken naar verschillende uitvoeringen van hoogpolig tapijt. Die krengen zijn nog duur!

Ben zelf erg goed geslaagd bij onze zweedse vrienden. Voor een hele goede blauw-gele prijs :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Duur spul,hier lag een jaar of 7 oud maar hele dure.
Ik heb het laten liggen ,het was nog best mooi tov een buget,of een nieuwe die niet in mijn buget zat  ???

Bas Akkerman

Ik heb de tijd en als ik eens langs een winkel kom, zal ik ook zeker eens kijken. Ik was gewoon even nieuwsgierig. Bij de Zweedse vrienden zal ik ook eens langs gaan, maar de kleurencombinatie van geel en blauw wordt het sowieso niet!  :crazy:  :bigsmile:

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2012, 20:34:17
Ik heb de tijd en als ik eens langs een winkel kom, zal ik ook zeker eens kijken. Ik was gewoon even nieuwsgierig. Bij de Zweedse vrienden zal ik ook eens langs gaan, maar de kleurencombinatie van geel en blauw wordt het sowieso niet!  :crazy:  :bigsmile:
Maakt de kleur nog wat uit voor de klank? Geeft zwart een donkerdere klank en wit een lichtere?

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op mei 21, 2012, 22:30:27
Maakt de kleur nog wat uit voor de klank? Geeft zwart een donkerdere klank en wit een lichtere?
Alleen als je je ogen open hebt. ;)

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2012, 22:36:38
Alleen als je je ogen open hebt. ;)

Ze hebben een nieuw kleed in de ikea collectie, heb ik vorige week gehaald, prachtig kleed voor maar 150 euro, erg dik en mooie kleur. Mijn hond vind hem ook erg fijn, die is er met geen stok af te slaan.  :)
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Xander32

Citaat van: Poldo op mei 21, 2012, 23:08:19
Ze hebben een nieuw kleed in de ikea collectie, heb ik vorige week gehaald, prachtig kleed voor maar 150 euro, erg dik en mooie kleur. Mijn hond vind hem ook erg fijn, die is er met geen stok af te slaan.  :)
Mag ik het eens proberen  :sneaky:.

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op mei 21, 2012, 23:08:19
Ok, bedankt voor de tip. Is dat ook het kleed op de foto in jouw topic?
Ik wacht er alleen nog even mee denk ik tot ik weet waar de luidsprekers komen. Ik vermoed dat het een kleed van 2x3m wordt. Probleem is een beetje dat een rolstoel en een vloerkleed niet zo goed samengaan. Mocht de opstelling in de tv-hoek komen dan kies ik voor hoogpolig, anders waarschijnlijk voor laagpolig.

Citaat van: Xander32 op mei 22, 2012, 06:56:54
Mag ik het eens proberen  :sneaky:.

;D
Er mag een hoop in mijn topic, maar dierenleed...  :police:

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op mei 22, 2012, 07:32:20
Ok, bedankt voor de tip. Is dat ook het kleed op de foto in jouw topic?
Ik wacht er alleen nog even mee denk ik tot ik weet waar de luidsprekers komen. Ik vermoed dat het een kleed van 2x3m wordt. Probleem is een beetje dat een rolstoel en een vloerkleed niet zo goed samengaan. Mocht de opstelling in de tv-hoek komen dan kies ik voor hoogpolig, anders waarschijnlijk voor laagpolig.
Er mag een hoop in mijn topic, maar dierenleed...  :police:

Nee niet van de foto dat was een lelijke van de formido  :D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Lol, ik dacht al. Maar zie inderdaad wel mooie bij onze Zweedse vrienden. Ach, eerst maar eens die set thuis.
Linda wordt ook steeds enthousiaster en zei dat, als we het zaterdag allebei mooi vonden, ik de set maar moest kopen.  :happy: :unsure:

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2012, 22:56:34
Lol, ik dacht al. Maar zie inderdaad wel mooie bij onze Zweedse vrienden. Ach, eerst maar eens die set thuis.
Linda wordt ook steeds enthousiaster en zei dat, als we het zaterdag allebei mooi vonden, ik de set maar moest kopen.  :happy: :unsure:

:clapping: :headbanging: :pompom: :clapping: :headbanging: :pompom:

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op mei 23, 2012, 23:01:56
Altijd goed, vrouwelijke aanmoediging ;)
Ja, eigenlijk moeten ze gewoon een vrouw in een audiozaak zetten. Had het niet zo lang hoeven te duren. :sly:

Citaat van: Antoine op mei 23, 2012, 23:13:14
:clapping: :headbanging: :pompom: :clapping: :headbanging: :pompom:
Er gaat een golf van opluchting door dit forum. ;D ;D

Xander32

NOT; dan kunnen wij dit draadje sluiten, word het saai hier ...

:)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 24, 2012, 06:55:05

Op een gegeven moment, misschien ergens ver in de toekomst, zal Bas toch iets aanschaffen, en dan zou dit draadje dicht moeten gaan.....  ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 24, 2012, 06:55:05

Citaat van: Eddye op mei 24, 2012, 07:12:22
Op een gegeven moment, misschien ergens ver in de toekomst, zal Bas toch iets aanschaffen, en dan zou dit draadje dicht moeten gaan.....  ;)
Och, er zal vast wel het een en ander bijkomen (stroomgroep, -kabels, akoestisch plafond, etc.) nadat ik de set heb. En ik vind het reviewen van apparatuur eigenlijk wel leuk. Dus heb ik de kans om dat te doen in mijn eigen set of in een M&G dan zal ik dat echt niet laten. Nee, jullie zijn nog niet van me af. ;)

chansig

Je zou voor de lol een keer dure luidsprekers kunnen met een simpele en dus niet dure versterking en cd speler. Idem voor bekabeling.

Dus 6000 euro speakers, 600 voor de versterker en 400 voor de bron oid. Ik ben benieuwd.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op mei 24, 2012, 07:44:04
Je zou voor de lol een keer dure luidsprekers kunnen met een simpele en dus niet dure versterking en cd speler. Idem voor bekabeling.

Dus 6000 euro speakers, 600 voor de versterker en 400 voor de bron oid. Ik ben benieuwd.

Gr Hans
Lol, en dan de hele set weer eruit. :clapping:
Wat ik wel geleerd heb, is dat zowel de bron, versterking als kabels ook heel belangrijk is. Een dure luidspreker lijkt leuk, maar laat ook beter horen wat er in de keten ervoor staat. De set zal dan ook laten horen dat je een mindere versterking en bron hebt. Maar eigenlijk is dit een non-discussie, het gaat om synergie.

Wat ik me nog bedacht; ik ben helemaal vergeten om te zeggen dat ik ook de Linn op zichzelf had gehoord. In eerste instantie leek die helemaal niet zo'n verschil te maken met de DAC in de Resolution Audio Opus cd-speler. Pas bij terugschakelen hoorde je dat de laatste nog meer verfijning en "inner notes" liet horen. Maar ik kan me voorstellen dat je dit niet snel opmerkt. Als je het eenmaal hoort, ben je verkocht. Tenminste, ik wel!

chansig

Heb je het al eens geprobeerd ? Of kan het gewoonweg niet omdat jij het zo ervaart ?

Als jij je set heb staan..kom ik met een goedkope versterker langs. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.