Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op mei 24, 2012, 08:01:32
Heb je het al eens geprobeerd ? Of kan het gewoonweg niet omdat jij het zo ervaart ?

Als jij je set heb staan..kom ik met een goedkope versterker langs. :D

Gr Hans
Je hebt duidelijk mijn verslagen niet gelezen... ;)
Ik heb het zeker geprobeerd en het werkte gewoon niet. Het geluidsbeeld wordt schreeuwerig, loopt dicht, blijft aan de luidsprekers plakken. Bij betere versterking (met als summum de Spectral) werd het geluidsbeeld losser, gedetailleerder en groter.
Zowel de Harbeths als Magnepans lusten wel een stevige versterker. Met een gevoeliger luidspreker zou je misschien met minder krachtige versterking nog wel wegkomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Als jij je set heb staan..kom ik met een goedkope versterker langs.

[/quote]

"langs" lijkt mij niet zo erg  ;D

Willy de Woofer

Bas, wil jij beloven nooit te stoppen met dit of een ander topic?
Wij zouden ons doodvervelen  :)
gr. Wil

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op mei 24, 2012, 08:44:25
Bas, wil jij beloven nooit te stoppen met dit of een ander topic?
Wij zouden ons doodvervelen  :)
gr. Wil
Haha, nou Garmt, de deal gaat toch niet door. Ze willen niet dat ik iets koop.
Maar als ik de kans, blijf ik wel uittesten hoor. Veel te leuk!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei 24, 2012, 09:01:50
Je hebt wat gekocht, dus???
Haha, nee hoor. Was jullie een beetje aan het plagen. :P Hopelijk begreep Garmt dat ook.
Eerst zaterdag met Linda luisteren. Dan hopelijk volgende week nog een keer naar Alkmaar om de Magnepans voor een laatste keer te tunen (ze doen zoooveel goeds!). Vervolgens beluister ik de set in overleg met de dealer thuis. En pas in de zomer ga ik dan tot definitieve aanschaf over. Misschien zelfs pas nadat ik de Harbeth Monitor 30.1 heb kunnen luisteren, maar daar ben ik nog niet over uit. Als de beslissing eenmaal gevallen is, laat ik dat niet tussen neus en lippen door weten hoor.

Het testen en luisteren was voor mij niet zwaar, de tijd tussen de beslissing en de aanschaf zal echter andere koek worden...  :confused:

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 24, 2012, 09:09:30
Ik weet van niks... ;)
Oh god, mijn grapje komt weer helemaal verkeerd over. Uiteraard zou ik de beslissing nooit op deze manier op het forum zetten. Dat vind ik geen manier van zaken doen en van met mensen omgaan.
Ik reageerde alleen op de opmerking van Willy de Woofer met een grapje dat nu een eigen leven gaat leiden.

Bas Akkerman

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op mei 24, 2012, 09:28:39
Oh god, mijn grapje komt weer helemaal verkeerd over. Uiteraard zou ik de beslissing nooit op deze manier op het forum zetten. Dat vind ik geen manier van zaken doen en van met mensen omgaan.
Ik reageerde alleen op de opmerking van Willy de Woofer met een grapje dat nu een eigen leven gaat leiden.

Don't worry, ik maak ook wel eens grapjes... ;)

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 24, 2012, 12:21:08
Don't worry, ik maak ook wel eens grapjes... ;)
Lol, ok. Soms heb je iets in je hoofd en komt het er helemaal niet zo uit als je het op papier zet.
Linda zei dat ze steeds meer zin krijgt in zaterdag. Leuk! Ben nu even "haar" cd's aan het rippen met EAC. Kunnen ze ook op de USB-stick.

Citaat van: Eddye op mei 24, 2012, 12:22:25
De moderatoren blijkbaar niet, het topic is alweer gesloten.
Ja, ik zag het, misschien door de TS. Ik had eerlijk gezegd al wel eerder zo'n poll verwacht.

Dr.Bedlo

Bas,

Kom je overal wel in met die extra wieltjes?

Tlukt mij vaak niet.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Ik weet natuurlijk niet wat je kunt, maar ik kan even mijn stoel uit. Dus eventueel ook de trap op, zoals in Alkmaar. Het is voor een goed doel en heb er geen problemen mee, maar je moet het natuurlijk wel kunnen.

Dr.Bedlo

ff kort durend off topic,

Ja het lukt mij ook wel maar moet een goede dag hebben en anders kan ik het vergeten. Dat is dan wel weer een probleem met luisterafspraken die gepland zijn maar dan niet doorgaan omdat je weer eens in bed ligt te klooien(nee dat is niet wat ik bedoel) Word nog wel eens als desintresse gezien wat dus niet zo is.

In ieder geval suc6 met je queste . Ik ben eruit gekomen (Naim en Rega) maar voor hoelang? Het is en blijft tenslotte een virus en daar helpt geen pilletje tegen.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Mmm, dan heb ik mazzel wat dat betreft. Bij mij is dit het en dat blijft het.
Gelukkig doen onze oren het Fred. ;)

chansig

Citaat van: Bas Akkerman op mei 24, 2012, 08:19:10
Je hebt duidelijk mijn verslagen niet gelezen... ;)
Ik heb het zeker geprobeerd en het werkte gewoon niet. Het geluidsbeeld wordt schreeuwerig, loopt dicht, blijft aan de luidsprekers plakken. Bij betere versterking (met als summum de Spectral) werd het geluidsbeeld losser, gedetailleerder en groter.
Zowel de Harbeths als Magnepans lusten wel een stevige versterker. Met een gevoeliger luidspreker zou je misschien met minder krachtige versterking nog wel wegkomen.

Euhhhh....even los van of ik je verslag wel of niet heb gelezen...maar als ik lees wat je nu schrijft dan snap ik de combinatie met een krachtige versterker en goedkoop/duur niet helemaal.

Als de versterker de speaker niet in bedwang heeft dan heb je inderdaad een probleem...dat klopt helemaal. Maar dat staat los van prijs.  Maar goed. Je hebt door je ervaringen een idee in je hoofd en daar moet je je zeker niet door mij van af laten leiden.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op mei 24, 2012, 19:32:25
Euhhhh....even los van of ik je verslag wel of niet heb gelezen...maar als ik lees wat je nu schrijft dan snap ik de combinatie met een krachtige versterker en goedkoop/duur niet helemaal.

Als de versterker de speaker niet in bedwang heeft dan heb je inderdaad een probleem...dat klopt helemaal. Maar dat staat los van prijs.  Maar goed. Je hebt door je ervaringen een idee in je hoofd en daar moet je je zeker niet door mij van af laten leiden.

Gr Hans
Tijdens de luistersessies heb ik gemerkt dat de goedkopere versterkers echt minder presteerden dan duurdere versterkers. Dat heeft niet eens te maken met de hoeveelheid Watts maar veel meer met de opbouw van de versterker. Ik zeg niet dat "goedkopere" versterkers van €1000,- slecht zijn, maar ze leveren met name op verfijning echt wat in op duurdere exemplaren. Geen idee dus, maar hoe ik het heb ervaren.

Deleted Member 2

Bijna de verjaardag van dit topic Bas. Op 9 juni bestaat het één jaar. Heb je al iets bijzonders in gedachte om het te vieren?  :tongue2:
Op z'n minst een actueel boodschappenlijstje van de set met een budget van €7000,-

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 24, 2012, 19:50:33
Bijna de verjaardag van dit topic Bas. Op 9 juni bestaat het één jaar. Heb je al iets bijzonders in gedachte om het te vieren?  :tongue2:
Op z'n minst een actueel boodschappenlijstje van de set met een budget van €7000,-

Groet,

Henk
Haha, ik moet er eigenlijk wel iets ludieks mee doen inderdaad. Ik zal er eens over denken...

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 24, 2012, 19:49:52
Tijdens de luistersessies heb ik gemerkt dat de goedkopere versterkers echt minder presteerden dan duurdere versterkers. Dat heeft niet eens te maken met de hoeveelheid Watts maar veel meer met de opbouw van de versterker. Ik zeg niet dat "goedkopere" versterkers van €1000,- slecht zijn, maar ze leveren met name op verfijning echt wat in op duurdere exemplaren. Geen idee dus, maar hoe ik het heb ervaren.
Iedere waar naar z`n geld ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Jammer, je koppelt prijs aan kwaliteit. Ik heb hele dure set horen spelen die voor geen meter klonken terwijl in dezelfde ruimte met kleinere speakers en goede versterking het geluidsbeeld beduidend beter was. Versterking, vaak is het voedingsgedeelte het duurste en een heel belangrijk onderdeel, maar vaak staan mensen zich blind op vermogen. De meest muzikale versterkers vind ik nog steeds die met niet zoveel vermogen en een goede opbouw en voeding. Deze hoef je niet zover open te draaien voor een goed geluid, ook op luisterniveau, want zeg nou zelf wanneer en hoe lang speel je op concertlevel  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Oke prima....je eerdere post riep iets anders bij me op.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 24, 2012, 20:06:30
Jammer, je koppelt prijs aan kwaliteit. Ik heb hele dure set horen spelen die voor geen meter klonken terwijl in dezelfde ruimte met kleinere speakers en goede versterking het geluidsbeeld beduidend beter was. Versterking, vaak is het voedingsgedeelte het duurste en een heel belangrijk onderdeel, maar vaak staan mensen zich blind op vermogen. De meest muzikale versterkers vind ik nog steeds die met niet zoveel vermogen en een goede opbouw en voeding. Deze hoef je niet zover open te draaien voor een goed geluid, ook op luisterniveau, want zeg nou zelf wanneer en hoe lang speel je op concertlevel  ;)
Volgens mij zeggen we hetzelfde. Duur is inderdaad niet altijd beter, zeker niet als het om muzikaliteit gaat. Hoewel bijvoorbeeld Spectral echt een heel mooie versterker was (enorm geluidsbeeld, details die ik nog nooit had gehoord, gemak waar het mee speelde) werd de kwaliteit van de opname ook pijnlijk duidelijk. Goede opnames waren meesterlijk, slechte opnames niet om aan te horen. Weg muzikaliteit dus!

Nogmaals, alles wat ik schrijf komt uit de ervaring tijdens het luisteren. Ik ga zo onbevoordeeld mogelijk een luistersessie in. Mijn luisterindrukken zijn absoluutvniet arrogant bedoeld en geen diskwalificatie van de keuze van anderen.