JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Timvg

Citaat van: morca op november  3, 2011, 15:59:35
Ik boost niks dus denk dat je dat bij JL unit,s fout heb,t JL is een aparte slag unit heb ik al vaker aangehaald.
Metingen zijn zonder boost ,dus wat jij zegt gaat niet voor elk merk op.

Daarom ben ik ook zo weg van mijnzelfbouw,s

Vik hulp nodig je unit weer te monteren :D

Dat is niet enkel wooferafhankelijk maar ook voornamelijk kamerafhankelijk. De meeste JL woofers doen het goed in een kleinere kist omdat ze hiervoor ook ontworpen zijn.. een kist van meer dan honderd liter raak je in een doorsnee wagen nu eenmaal niet onopvallend kwijt. Niet elke unit zal het even goed doen in een zo klein mogelijke kist hoor, ik denk bv. aan de exodus audio shiva x en tempest x. Deze zullen in een grotere kist veel beter presteren, of in een infinite baffle opstelling, waar de VAS geen belang meer heeft.

Wat bedoel je trouwens met een 'aparte slag unit'?

Ik kijk btw enorm uit naar mijn eigen JL audio subje! Ik weet dat CaptainJack in jouw ander topic wat werd afgeschreven als de MTX man.. maar hij stelde me wel voor mijn doelstelling de 10W3V3 voor, dit wou ik toch even vermelden, en ik hoop dat de plooien toch wat gladgestreken kunnen worden, en dat we er hier samen het beste van kunnen maken, onze hobby is nu eenmaal dezelfde toch? :)

morca

Alles is achter de schermen geregeld,geen woorden meer aan vuilmaken  ;)

Nou ,Niet alleen in mijn kleine kamertje werkt het maar ook in een paar kamers van vrienden met ander type JL,het kamerverhaal kwam gisteren ook al langs,vandaag alweer. :D

Aparte slag,dat ik dingen met deze woofers kan en doe die absoluut niet zouden kunnen op papier (WINisd)
En toch lukt het zonder moeite....... bouw ik apart of is de unit daar ook deel van,denk bijde

Timvg

Misschien zijn ze gewoon heel bescheiden met hun specs? Het zou bv. kunnen dat de werkelijke xmax hoger is dan opgegeven, maar dat zij bedoelen dat hun opgegeven xmax bedoeld is als iets wat de sub continu aankan..

Voor een definitief antwoord moet je al buitenshuis gaan testen vrees ik, dan heb je meteen de kamer buiten schot gelaten..

morca

De Xmax hoeft natuurlijk niks over het freq bereik te zeggen,de motor,en de rest van het ontwerp vd woofer doen daar meer toe denk ik.

Al ik mijn oude 12 wel eens zo op ze flikker gaf dat het idd wel 3cm Xmax leek of meer ipv2,5 cm,maar durf daar geen uitspraak over te doen

Timvg

Ik ben echt heel benieuwd naar de mijne.. volgens de JL webite ga ik beschikken over 8,34l verplaatsing..  Bedoeling is van eerst zonder EQ te testen en te meten.. Ik zal de resultaten wel posten dan.

Daarna zou ik hem graag vlak krijgen tot 16hz.. Denk niet dat ik me veel zorgen hoef te maken dat de sub dit niet zal aankunnen.

morca

Citaat van: Timvg op november  3, 2011, 17:59:36
Ik ben echt heel benieuwd naar de mijne.. volgens de JL webite ga ik beschikken over 8,34l verplaatsing..  Bedoeling is van eerst zonder EQ te testen en te meten.. Ik zal de resultaten wel posten dan.

Daarna zou ik hem graag vlak krijgen tot 16hz.. Denk niet dat ik me veel zorgen hoef te maken dat de sub dit niet zal aankunnen.
Makkie lukt mij ook zonder moeite dus 6x 10W3,s gaan dat wel aan kunnen  ;)
Meerder unit,s drukken het gebied bij 20 ook goed omhoog Tim dus jij krijgt een mooi sub zometeen.

morca

Citaat van: bmateijsen op november  3, 2011, 12:58:49
Ze zijn een klein beetje groter, maar niet enorm groter. De lage vervorming is een combinatie van servo, DSP-sturing, nieuwe materialen in de driver en voice-coil, etc.
De vraag is of dat hoorbaar is,aangezien er zeer positive berichten zijn van DD18 eigenaren die naar een F113 overstappen ,zoals Vik al zegt.
De servo is niet in ieder zijn ogen zo goed heb ik gelezen of via PM gehoord,ook van mede DIY eigenaren.
DSP kan je kopen en zelf goed afstellen.

ik heb vd week mijn nieuwe creatie,s goed los gehad,denk dat je blij mag zijn dat je je woorden vorig jaar terug nam,anders stond dit topic nu aardig wat voller denk ik  ;)

Martijn M

Morca, heb jij een commercieel belang bij JL subwoofers?
Dutch & Dutch

morca

Citaat van: keyser op november  3, 2011, 19:42:56
Morca, heb jij een commercieel belang bij JL subwoofers?
Nee,daar is geen sprake van,mocht dat gebeuren dan zal ik het meteen melden hier  ;)
Als ik dealer was stond ik wel gewoon op de lijst hoor ,graag zelf,s.

Edit: Keyser jij zou toch naar al die tijd en opmerkingen en grapjes die ik erover maak,weten dat ik gewoon JL  :crazy: ben,kan er niks aan doen.
Vanaf dat ik mijn eerste hoorde wist ik meteen die wil ik ook,en het is nog nooit anders geweest in die 15 jaar.
Alleen maar meer  :D

Timvg

Ik denk dat de nieuwe DD+ lijn een betere match zal zijn.. DSP, servo en andere dingen even terzijde, de units zien er beestachtig uit, en de amp is ook een stuk krachtiger..

Zou wel graag een keer metingen zien van bv. een DD12+ of DD15+.. vind er enkel van de DD18+, welke dus heel indrukwekkend waren.

De oude DD18 is als ik het goed bekijk geen match voor de plus versie. Voor de gemiddelde gebruiker misschien niet, maar in het meer extreme register/decibelniveau..

Ik zag trouwens nog in de review van de F212 dat de vervorming op 100db onder de 20hz tot ongeveer 13hz niet echt omhoog gaat.. deze zou dus ongeveer moeten gelijklopen met 1 velodyne DD18+

morca

Citaat van: Timvg op november  3, 2011, 22:57:56
Ik denk dat de nieuwe DD+ lijn een betere match zal zijn.. DSP, servo en andere dingen even terzijde, de units zien er beestachtig uit, en de amp is ook een stuk krachtiger..

Zou wel graag een keer metingen zien van bv. een DD12+ of DD15+.. vind er enkel van de DD18+, welke dus heel indrukwekkend waren.

De oude DD18 is als ik het goed bekijk geen match voor de plus versie. Voor de gemiddelde gebruiker misschien niet, maar in het meer extreme register/decibelniveau..

Ik zag trouwens nog in de review van de F212 dat de vervorming op 100db onder de 20hz tot ongeveer 13hz niet echt omhoog gaat.. deze zou dus ongeveer moeten gelijklopen met 1 velodyne DD18+
:wub:

Martijnst1990

Citaat van: morca op november  4, 2011, 10:12:40
:wub:
I love it, endless power

Blijven echt fantastische subs om te zien en vast ook om te horen/voelen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op november  4, 2011, 10:15:49
Blijven echt fantastische subs om te zien en vast ook om te horen/voelen ;)
Als ik er naar kijk voel ik al wat,laat staan als hij aanstaat  :D

Vik

Citaat van: Hipster op november  3, 2011, 14:03:02
Tip voor fase stekker.

Misschien heb je hier wat aan, ik heb Barry (Soundoctor JL Audio)  even gevraagd aan welke kant de fase zit van de stekker aansluiting Fathom :

Rood gemarkeerd

Ik weet niet of het veel verschil zal maken maar het kan in ieder geval geen kwaad om hem goed te zetten.  ;) Cheers!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Citaat van: vik op november  5, 2011, 14:04:07
Misschien heb je hier wat aan, ik heb Barry (Soundoctor JL Audio)  even gevraagd aan welke kant de fase zit van de stekker aansluiting Fathom :

Rood gemarkeerd

Ik weet niet of het veel verschil zal maken maar het kan in ieder geval geen kwaad om hem goed te zetten.  ;) Cheers!

Of zo bedoel je,JL weet welke de lijn is en jij meet die even op je 220 net  :thumbs-up:
Dat is nooit een verkeerd plan denk ik.

Doet mij wel denken ,zouden mijn plate,s dat ook hebben ?

Vik

Citaat van: morca op november  5, 2011, 14:33:19
Of zo bedoel je,JL weet welke de lijn is en jij meet die even op je 220 net  :thumbs-up:

Ja op die manier. Schroevendraaier met spanningsmeter en je bent klaar.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Staaled

Ik heb dat niet getipt. ;D

Maar goed om te weten. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: vik op november  5, 2011, 14:04:07

Rood gemarkeerd

De linker is dus de IEC stekker ,rechter het chassisdeel ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Citaat van: Hipster op november  5, 2011, 15:17:48
De linker is dus de IEC stekker ,rechter het chassisdeel ?

Linker plaatje moet je aanhouden. Chassis view is zeg maar vanaf de binnenkant van de JL naar buiten toe.

Staaled

Citaat van: vik op november  5, 2011, 15:23:10
Linker plaatje moet je aanhouden. Chassis view is zeg maar vanaf de binnenkant van de JL naar buiten toe.
ik vroeg het mij al af aangezien deze idd het beste klinkt, in het verleden middels luisteren bepaald

CoSo

De EU versie hoort toch een aan/uit schakelaar naast de IEC stekker te hebben?

Vik

Citaat van: CoSo op november  5, 2011, 20:58:26
De EU versie hoort toch een aan/uit schakelaar naast de IEC stekker te hebben?

De aan en uit schakelaar zit gewoon op de voorzijde. Dat heeft niks met EU of US versie te maken.

Op de achterkant zit alleen een ground switch en input switch (slave-master)

CoSo

Citaat van: vik op november  5, 2011, 22:17:18
De aan en uit schakelaar zit gewoon op de voorzijde. Dat heeft niks met EU of US versie te maken.

Op de achterkant zit alleen een ground switch en input switch (slave-master)
Volgens de gebruiksaanwijzing niet.

Nooff

Wellicht dat er nog verschil zit in een EU versie en een achteraf omgebouwde 120V versie. Ze gaan waarschijnlijk niet de gehele backplate vervangen vermoed ik.