JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

knubbe

Citaat van: morca op november  8, 2012, 23:52:38
ik ben even kwijt welke versie erin zit ivm imp was het de 2of 4 ohm,maar je gaat evengoed wel wat vermogen nodig hebben,
Amp moet je nog kopen toch?
volgens mij kom je met 2 kistjes op 12 ohm per kist,zeer ongunstig,dan heb je nog een mega amp nodig.
Mijn advies,zet gewoon3500 watt RMS op deze kist en ga eens luisteren.

Het zijn de 4Ohm's versies. Tim had de Sanway FP14k erop, 3000W op 6Ohm (zoals de sub geschakeld is in de kist kom je daarop uit)
Met 2 kistjes met 2 drivers zou ik dus op 2 of 8Ohm uitkomen. De Sanway levert 8Ω Stereo Power(RMS) 2350WX2.
Terwijl 2 stuks ongeveer 1000W nodig hebben. Is dit teveel? Of kan ik de sanway ook prima daarvoor gebruiken?

Dan is het probleem opgelost, koop ik de sanway en kan het mooi vergelijken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Ik denk dat die amp een beetje zwaar is voor 4 Jl,s,vanavond of morgen even bij de bax en bij JL voor je kijken  :)
nu douchen koken wassen en boodschappen hihi

knubbe

Citaat van: morca op november  9, 2012, 17:12:32
Ik denk dat die amp een beetje zwaar is voor 4 Jl,s,vanavond of morgen even bij de bax en bij JL voor je kijken  :)
nu douchen koken wassen en boodschappen hihi

Ja dat is dus een beetje het probleem. Of te zwaar voor 4, of te zwak voor 6.
Dan moet ik dus de keuze maken voor ik een amp kan aanschaffen (2 is te duur) en waardoor ik dus niet echt kan testen met verschillende kisten ;(

stereo showcase

Timvg

De sanway heeft wel output limiter schakelaars achteraan, daar kan je bv een limiet van x aantal volt op aanduiden wat overeen stemt met een bepaald aantal watt.. Dus ook voor kleinere subs kan ie dienen, en indien je er ooit meer wilt aanhangen is het maar de schakels aan te passen.

knubbe

Citaat van: Timvg op november 10, 2012, 02:53:22
De sanway heeft wel output limiter schakelaars achteraan, daar kan je bv een limiet van x aantal volt op aanduiden wat overeen stemt met een bepaald aantal watt.. Dus ook voor kleinere subs kan ie dienen, en indien je er ooit meer wilt aanhangen is het maar de schakels aan te passen.

Kijk, dat is mooi om te horen ! Kan mn plannetje toch nog doorgaan :D thx !

stereo showcase

Vik

Citaat van: Antoine op november  8, 2012, 17:15:40
Hey Hipster, dank voor je reactie!  :) Ik ga eens kijken of dit dan een succes wordt maar ik ben bang van niet. Hij moet bij mij niet uitsteken omdat de katten er dan niet aankomen en omdat de sub in een hoek staat waar ik langs loop.

Tja en het uiterlijk moet je ook maar aanspreken van deze dingen.  :)  Ziet er niet uit (maar een mening natuurlijk  ;) )

Antoine misschien kan je hier eens kijken bij : Finite Elemente

http://www.finite-elemente.de/en/infos/kundenmeinungen/ceraball

Er zit vast en zeker wel een oplossing bij.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Deleted member

Citaat van: vik op november 11, 2012, 10:46:15
Tja en het uiterlijk moet je ook maar aanspreken van deze dingen.  :)  Ziet er niet uit (maar een mening natuurlijk  ;) )

Antoine misschien kan je hier eens kijken bij : Finite Elemente

http://www.finite-elemente.de/en/infos/kundenmeinungen/ceraball

Er zit vast en zeker wel een oplossing bij.

Dankje Vik! Ik heb toevallig drie Ceraballs, staan onder m'n versterker dus ik ken ze. Voor de sub ben ik echter op zoek naar een ontkoppelend platform, ik lees dat ik daar de beste resultaten mee moet halen en de Ceraballs zijn meer om te koppelen. Wellicht dat ik mee doe met de Auralex powerbuy die nu loopt echter las ik elders op 't Internet dat de Subdude HD een F113 niet echt kan tillen en te veel doorbuigt een kant op. Twijfel dus nog maar dit alles heeft niet zo'n haast. Misschien fabriceer ik zelf nog wat; de subdude is ook niet meer dan een plankje MDF met wat schuim er onder. ;)

Staaled

Citaat van: Antoine op november 12, 2012, 23:17:19
Dankje Vik! Ik heb toevallig drie Ceraballs, staan onder m'n versterker dus ik ken ze. Voor de sub ben ik echter op zoek naar een ontkoppelend platform, ik lees dat ik daar de beste resultaten mee moet halen en de Ceraballs zijn meer om te koppelen. Wellicht dat ik mee doe met de Auralex powerbuy die nu loopt echter las ik elders op 't Internet dat de Subdude HD een F113 niet echt kan tillen en te veel doorbuigt een kant op. Twijfel dus nog maar dit alles heeft niet zo'n haast. Misschien fabriceer ik zelf nog wat; de subdude is ook niet meer dan een plankje MDF met wat schuim er onder. ;)
Heb ze zelf op het oog : http://primacoustic.com/recoil-specs.htm
Wel prijziger.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

VlisChris

Aangezien er een nieuw topic is gaat deze op verzoek dicht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.