Screw's living HT,bezig met een NAS!

Gestart door screw, januari 19, 2011, 16:31:12

Vorige topic - Volgende topic

screw

Citaat van: morca op mei 30, 2011, 20:30:10
Gaaf he U571  :popcorn:
Mooie set heb je zo staan,had dit topic nog nooit gelezen.
Je hebt veel plezier van je sub zo te lezen :thumbs-up:

Er is wel iets wat me opvalt het is bijna dezelfde kamer als een makker van me die had aardig veel nagalm.
Heb je wel eens een REW meting gemaakt,en de waterfall van die meting(nagalm van je ruimte).
Was even benieuwd je kamer is echt bijna hetzelfde door betere plaatsing hebben we bij hem veel vooruitgang gemaakt.
Ik ga van de week ook even het kastje kopen wat ik nodig heb om met REW te gaan werken want denk dat ik nog meer winst kan maken.

Citaat van: Snowmaster op mei 30, 2011, 21:28:55
Zelfs Philip geen antwoord.... :P
Als ik nu nog een opmerking maak, krijg ik hem straks flink terug, want wie de bal kaatst... :hehe:.
Nu moet ik toch nog stoppen met lurken op dit forum, maar voor Screw doe ik dat graag.

Twee linkjes naar dit onderwerp :
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=78606.300

Het LFE kanaal schijnt een apart signaal te geven welke gaat tot max 120 Hz op de Schijfjes. Zet je LFE lager dan mis je informatie. Dit filter (Low pass) schijnt los van de crossovers te functioneren en die stel je dus apart in. Je laat dit door de receiver regelen en dat betekent dat de crossover op de sub vol open staat.
Als je sub en high-in allebei gaat aansluiten kan het wel eens minder gaan functioneren. Dit hangt vooral af van de scheiding van de signalen in je receiver. Bij mij heb ik werkelijk allerlei varianten geprobeerd, maar ben uiteindelijk weer bij mijn vertrouwde coaxje geëindigd.

THNX!
Ik denk dat ik ook gewoon mijn interlinkje hou, maar wacht even af wat CA zegt.

Citaat van: RA SUBS op mei 30, 2011, 21:45:30
Even terug gelzen , je gebruikt de CA751 als het ware als externe processor , en de
CA650R als eindversterker
Dan wordt het lastig om de High level goed te krijgen.
Idd je hoort het "gat" dan best erg, moet zeggen de MA rx8 spelen zonder sub ook mega goed maar sluit je de sub aan en zet je hem dan uit dan mis je toch wat!

Hier de handleiding: (vanaf pagina 57)
http://www.cambridgeaudio.com/assets/documents/AP224424-BAzur650RUsersManual-02Dutch.pdf

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

Ik heb vemoedelijk wel een idee als je nagalm veer is of je staande golven hebt,maar die plaats zal je je nieuwe sub niet zo gauw neer zetten omdat hij er wel mooi uitziet.
Maar het geluid zal dan vermoedelijk vele malen beter zijn,eerst maar eens meten,dan zou je die plek kunnen proberen.
Ik weet al wel zeker dat je verbetering hoord ,maar als je het meet kan je het ook zien.

Blijf even meelezen dan vanaf nu,mijn tips zijn volgens sommige niet de normale gang van zaken,of iets wat niet zou kunnen werken.
Maar het is beproeft,ik zal Ejorne een berichtje sturen hij zal ook wel zeggen,pffff dat lijkt mijn kamer wel.Gauw proberen bij  mij was dit superverbetering

Op naar REW  :D

screw

Citaat van: morca op mei 31, 2011, 17:29:36
Ik heb vemoedelijk wel een idee als je nagalm veer is of je staande golven hebt,maar die plaats zal je je nieuwe sub niet zo gauw neer zetten omdat hij er wel mooi uitziet.
Maar het geluid zal dan vermoedelijk vele malen beter zijn,eerst maar eens meten,dan zou je die plek kunnen proberen.
Ik weet al wel zeker dat je verbetering hoord ,maar als je het meet kan je het ook zien.

Blijf even meelezen dan vanaf nu,mijn tips zijn volgens sommige niet de normale gang van zaken,of iets wat niet zou kunnen werken.
Maar het is beproeft,ik zal Ejorne een berichtje sturen hij zal ook wel zeggen,pffff dat lijkt mijn kamer wel.Gauw proberen bij  mij was dit superverbetering

Op naar REW  :D

Ik heb geen sub gekocht omdat hij mooi is  :D hij staat nu lekker in te spelen en zodra mijn MicAmp2 binnen is ga ik meten ik heb ook al een idee waar hij dan evt te staan komt  :angel:

Maar elk advies is welkom!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

Citaat van: screw op mei 31, 2011, 18:51:40
Ik heb geen sub gekocht omdat hij mooi is  :D hij staat nu lekker in te spelen en zodra mijn MicAmp2 binnen is ga ik meten ik heb ook al een idee waar hij dan evt te staan komt  :angel:

Maar elk advies is welkom!
Ben benieuwd waar dat word ik zou hem links vd  linker front zetten,hier is veel te lezen over mijn idee van plaatsing http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg1922374#msg1922374
De link linkt direct naar een meting exact jouw plaats vd sub erg toevallig,en ook een daarna die mooi vlak is en bijna geen galm of staande golven achter de bank(diffuser,staande golf demper ,galmkiller)
Sommige vinden het een rare plek weet wel voor 99 dat hij bij jouw veel beter klinkt op die plek.

screw

Citaat van: morca op mei 31, 2011, 19:02:18
Ben benieuwd waar dat word ik zou hem links vd  linker front zetten,hier is veel te lezen over mijn idee van plaatsing http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg1922374#msg1922374
De link linkt direct naar een meting exact jouw plaats vd sub erg toevallig,en ook een daarna die mooi vlak is en bijna geen galm of staande golven achter de bank(diffuser,staande golf demper ,galmkiller)
Sommige vinden het een rare plek weet wel voor 99 dat hij bij jouw veel beter klinkt op die plek.

Links idd in de hoek is ook een optie en dan naar de bank gericht, maar evt naast de bank onder de rechter surround is ook een goede spot. Maar idd even wachten tot de MicAmp binnen is en dan zullen de cijfers de waarheid gaan vertellen (en dat ik dan weer in de kruipruimte mag gaan kruipen voor de draden)

morca

Citaat van: screw op mei 31, 2011, 19:09:33
Links idd in de hoek is ook een optie en dan naar de bank gericht, maar evt naast de bank onder de rechter surround is ook een goede spot. Maar idd even wachten tot de MicAmp binnen is en dan zullen de cijfers de waarheid gaan vertellen (en dat ik dan weer in de kruipruimte mag gaan kruipen voor de draden)
Rechts onder je surround werkte in de kamer die ik voor ogen heb ook niet echt goed,maar proberen dan he :D

Ik zou hem achter de bank zetten,het mooiste is als je er voor,onder de bank een maatje noppenschuim kan leggen en ernaast ook tegen de muur,dan kan hij bijna niet meer direct kaatsen,zou dit echt eens proberen,die matjes helpen echt de laatste galm te killen en dat klinkt echt super

succes ben benieuwd :thumbs-up:

screw

Citaat van: morca op mei 31, 2011, 19:15:59
Ik zou hem achter de bank zetten,het mooiste is als je er voor,onder de bank een maatje noppenschuim kan leggen en ernaast ook tegen de muur,dan kan hij bijna niet meer direct kaatsen,zou dit echt eens proberen,die matjes helpen echt de laatste galm te killen en dat klinkt echt super

succes ben benieuwd :thumbs-up:

Nou dat zal een hoge WAF hebben, "Dushi ik ga ff wat noppenschuim in de woonkamer plaatsen..." ik denk dat ik het antwoord al wel weet  :crazy:, Maar goed we zullen zien maby staat de sub hier wel goed het klinkt nu al goed maar ik heb 3 lokatie's gehoord tijdens mijn kruip test waar hij evt zou kunnen staan.

Inmiddels bericht gehad van CA over de direct functie en LFE, deze word gebypassed als je voor direct modus kiest dus dan heb je geen LFE! (2bad!) Dus wil ik LFE hebben dan zal ik de DAC's en het BM van de 650R moeten gebruiken.

morca

Citaat van: screw op mei 31, 2011, 19:24:22
Nou dat zal een hoge WAF hebben, "Dushi ik ga ff wat noppenschuim in de woonkamer plaatsen..." ik denk dat ik het antwoord al wel weet  :crazy:, Maar goed we zullen zien maby staat de sub hier wel goed het klinkt nu al goed maar ik heb 3 lokatie's gehoord tijdens mijn kruip test waar hij evt zou kunnen staan.

Inmiddels bericht gehad van CA over de direct functie en LFE, deze word gebypassed als je voor direct modus kiest dus dan heb je geen LFE! (2bad!) Dus wil ik LFE hebben dan zal ik de DAC's en het BM van de 650R moeten gebruiken.
Ik bedoel zo in de hoek achter en onder de bank,sub 10 cm vd bank af,en je ziet bijna niks.
Zie trouwens wel dat je daar bij jouw meer inkijkt als op deze foto zijn tv en fronts staan voor het raam,dus kijk je er bij Ejorne niet direct naar,je ziet het niet eens.
Sub uit het directe beeld ,demping ook,WAF ken ik niet van jouw als ze echt supernetjes is zal dit ook wel niet lukken

screw

Dat is idd een bijna net zo groot hoekje als ik heb! Maar inkijk heb ik niet hoor  :D (mijn vrouw soms wel  :angel: )

Maar noppenschuim gaat er echt niet komen tevens kan dit niet ivm allergie van mijn jongste zoon, En we denken nu al 10 stappen vooruit voordat er gemeten is  ;)

Hier mijn hoekje:

screw

Een paar dagen geleden een MicAmp2 gekocht maar gezien het weer nog niet mee gespeeld  :D

Vandaag pleurt het met bakken uit de hemel hier dus wat metingen gedaan:

Antimode op bypass:

Antimode aan:

Antimode aan op 35Hz boost:

Antimode aan op 25Hz boost:

yorkie13

het laag is voldoende aanwezig zou ik zo zeggen, op de behoorlijke dip bij 70 hz na.

Wellicht dat dit icm met de fronts op te lossen is ?

Tinus_

Citaat van: screw op juni  6, 2011, 12:32:20
Een paar dagen geleden een MicAmp2 gekocht maar gezien het weer nog niet mee gespeeld  :D

Vandaag pleurt het met bakken uit de hemel hier dus wat metingen gedaan:

Antimode op bypass:

Antimode aan:

Antimode aan op 35Hz boost:

Antimode aan op 25Hz boost:

Kom je bij mij ook een keer zo'n meting doen?  ;)
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

screw

Citaat van: RA SUBS op juni  6, 2011, 13:14:24
het laag is voldoende aanwezig zou ik zo zeggen, op de behoorlijke dip bij 70 hz na.

Wellicht dat dit icm met de fronts op te lossen is ?

Deze dip behoud ik ook bij 60-70-80-90Hz  >:( Dus daar zit nog wat fine tuning in!

Citaat van: Tinus_ op juni  6, 2011, 13:20:07
Kom je bij mij ook een keer zo'n meting doen?  ;)
Dat komt wel goed dan!

Xander32

Mooi dat je middels die Waterfall de werking van de AM letterlijk in beeld kan brengen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Martijnst1990

Inderdaad mooi/interessant om de verschillende waterfalls zo te zien :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

screw

Citaat van: Martijn90 op juni  7, 2011, 00:18:19
Inderdaad mooi/interessant om de verschillende waterfalls zo te zien :)

Citaat van: Xander32 op juni  6, 2011, 22:15:09
Mooi dat je middels die Waterfall de werking van de AM letterlijk in beeld kan brengen.

Sander.

Ja is idd mooi om te zien, maar ook om te horen!  :D

morca

Citaat van: screw op juni  7, 2011, 07:32:30
Ja is idd mooi om te zien, maar ook om te horen!  :D
Jij hoord het,wij zien ze alleen maar  ;) ................ :D

screw

Ik ben vandaag eens goed gaan zitten om kabels te luisteren, dit is een vaardigheid die je moet ontwikkelen hoor ik van div mensen dus ik heb dan ook serieus mijn best gedaan  :D

Ik gebruik een analoog Silver reference 5.1 set (helaas zonder sub dus in theorie een 5.0 kabel) en de Silver Signature voor stereo.

Na het schoonmaken van de aansluitingen en de kabels ben ik er voor gaan zitten, en moet zeggen ik draaide met een Kimber Hero in stereo en ik hoorde DIRECT verschil... Maar of de sound mij beviel??  :withstupid:

Eerlijkheids halve was mijn eerste reactie van ik hoor verschil maar is dat het prijsverschil waard...? nog een cd erin..en wederom een verschil... en nu hoorde ik wel een goed verschil ik hoorde de plectrum over de gitaar gaan en voelde de snaar zijn laatste vibratie uittrillen. Toen een cd die ik goed ken kwa geluid:  "Sex 'N' Jazz Gare du Nord vol1"... man o man... prachtig.... Bij deze cd was het duidelijk deze kabel is echt wel voor mij een dikke Kimber Hero Killer!

In vergelijk met de Hero is de Verastarr Signature er een die een betere plaatsing geeft en een mooi schoon geluid, de Hero kan de nadruk op de bas leggen, terwijl de Signature het mid en high mooi strak en helder weer geeft (dit beviel mij best wel!) Maar bij muziek die al reeds voorzien is van veel mid en high kan het uiteindelijk teveel worden (in mijn set dan).

Het enige verschil waar ik morgen na mijn laatste tentamen (YES!) nog een keer naar wil luisteren is de stereo en de direct modus, want als ik stereo mode gebruik heb ik een heel breed geluid, en bij de direct mode lijkt het geluid heel erg smal net of de center mee staat te spelen.

Toen was het de beurt om de 5.(1) kabel er aan te hangen en deze eens te testen, gezien mijn CA751BD prachtige DAC'S heeft was het dan ook verassing dat dit geluid GEWELDIG was! Ik was al tevreden van de kabels die ik gebruikte (Ru-Connected kabels die voor hun prijs/kwaliteit geen enige concurrent hebben IMO!!!)

Maar de Reference is een hele ander koek in de trommel.. stemmen zijn zo zuiver dat je ze echt voelt in je face, de emotie in de stem voel en proef je,  diep helder en strak. Een prachtige kabel die afgewerkt is met WBT pluggen. Maar het gemis was toch het subkanaal kabeltje (ik mag aannemen dat deze er eigenlijk bij hoort in een 5.1 kabel) Kwa films is het een mooie kabel, maar als ik analoog direct draai en dus de DAC's van de CA751BD gebruik heb ik geen LFE alleen maar subout! Maar kwa vergelijk maakt het niet uit want ook bij de RU-Connected heb ik dit niet.

Toen was het de beurt om deze kabel eens aan de tand te voelen met een SACD en welke kan je er anders in stoppen dan de Dire-straits (brother in arms) en gelijknamig nummer gingen vol over de MA speakers heerlijk wat een eerlijke kabel... hij toont wel elk gebrekje in je set maar dat maakt niet uit de muziek klinkt zoals hij bedoeld is.

Resume:
Kwa stereo heeft de Verastarr  Signature de Kimber Hero DIKKKKK voorbij gespeeld maar gezien het prijsverschil mag je dat ook wel verwachten.

Kwa analoog dolby voor film en muziek... een twijfelaar gezien ik ERG tevreden ben met de RU-Connecteds!

Dan een woord van dank aan Dennis van Highend Passion om mij deze 2 kabels te laten luisteren en ervaren en ik moet zeggen :"Dennis gozerd je hebt geen woord gelogen over je kabels! TOP!"

HTip

Goeie review. Ik krijg een goed beeld van de geteste kabels. Ook verrassend hoe goed de RU-connected reeds zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: HTip op juni 22, 2011, 22:50:23
Goeie review. Ik krijg een goed beeld van de geteste kabels. Ook verrassend hoe goed de RU-connected reeds zijn.

Dank u! Moet er wel even bij vertellen dat beide kabels nieuw waren dus nog niet echt losgespeeld....

Ergens zou ik graag een 6 kanaals Reference willen horen want ik geloof in de Verastarr! en natuurlijk de RU-Connecteds zijn voor hun prijs/kwaliteit prachtige kabels! (denk dat ze eenzaam aan de top staan!)

Maar kwa klank staat bij mij de verastarr op nummer 1!

Claudio

Jij maakt er wel altijd een hele sessie van. Alleen bij het begin toen je zei dat je móet leren luisteren moest ik even fronsen. :)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Madhouse

Citaat van: screw op juni 23, 2011, 13:27:21
RU-Connecteds zijn voor hun prijs/kwaliteit prachtige kabels! (denk dat ze eenzaam aan de top staan!)

Ben ik het niet mee eens. Ik maak zelf Interlinks op basis van een Prefer kabel en met een beetje redelijke pluggen is de Prefer veel gedetailleerder en neutraler. Ik geef HTip zondag een setje om ze tegen zijn Inakustiks te vergelijken, ben benieuwd hoe dat gaat. Er zijn al vele tests met deze kabel gedaan t.o.v. andere goede merken en de Prefer kwam heel goed uit de bus.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op juni 24, 2011, 22:08:04
Ben ik het niet mee eens. Ik maak zelf Interlinks op basis van een Prefer kabel en met een beetje redelijke pluggen is de Prefer veel gedetailleerder en neutraler. Ik geef HTip zondag een setje om ze tegen zijn Inakustiks te vergelijken, ben benieuwd hoe dat gaat. Er zijn al vele tests met deze kabel gedaan t.o.v. andere goede merken en de Prefer kwam heel goed uit de bus.
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: Claudio op juni 24, 2011, 18:21:01
Jij maakt er wel altijd een hele sessie van. Alleen bij het begin toen je zei dat je móet leren luisteren moest ik even fronsen. :)

Tussen de regels door lezen he Claudio  :D

Citaat van: Madhouse op juni 24, 2011, 22:08:04

Ik zal eens zoeken  8) ik kan geen mening vormen over een kabel die ik niet ken of gehoord heb!

Ik zeg ook niet dat de RU-Connecteds de beste zijn maar dat ik nog maar weinig kabels van 20 euro heb gehoord die toch goed klinken en van goede kwaliteit zijn.

screw

Het was even stil hier maar ik ga proberen er weer tijd voor te maken om een update te geven.

Mijn leven is momenteel door de omstandigheden nog al "geleefd!" Maar we zijn hier druk doende met het opzetten van een gigabit netwerk gekoppeld aan de 751BD en de TV, het oog is gevallen op een Synology NAS (411 slim of 411 2+)

Voor de rest is er weinig veranderd... ik heb veel van mijn set zitten te genieten tijdens lange gesprekken met mijn vrouw en lekker alleen weg drijvend in de muziek.

De fine-tuning van de sub (in stereo) is nog niet geheel rond omdat ik de tijd en zin nog niet had gevonden.