Screw's living HT,bezig met een NAS!

Gestart door screw, januari 19, 2011, 16:31:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screw

Nou het eerste basis afstel werk is gedaan, en hoe vreemd dan ook daar waar de Velodyne niet kon staan kan de BK wel staan  :huh2: .

Na wat setting proberen heb ik de LFE voor de films voor elkaar met de DAC's van de 751BD (gelukkig!) stereo direct zet hij het sub kanaal uit dus dat ga ik opvangen met de H-level aansluiting.

Hij staat nu lekker te knallen met 50 cents op (sja waar de cd collectie van de oudste wel niet goed voor kan zijn), anti mode was ook prettig en snel werken.

hier wat snelle foto's ik zal er morgen wel een paar meer maken, ik ga nu eerst eens ff lekker spelen  :D

*edit* Tevens paste de Iego IEC niet in de BK (komt tegen de koelvinnen aan) dus daar nog ff een HFT voor halen.





LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Robbert54

wauw! die kleur staat hem wel erg goed!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Chique is de juiste woordkeuze voor die kleur denk ik, weer eens wat anders dan het zwarte houtfineer wat je veelal ziet. En vanaf de laatste foto is het kleurverschil met de andere speakers echt te verwaarlozen. Is dat overigens een Subdude waar de BK op staat?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

-chiel-

Mooie kleur zeg! Als hij het net zo goed doet als een zwarte, weet ik zeker dat je er veel plezier aan gaat hebben ;)

screw

Citaat van: The Vampire op mei 28, 2011, 18:02:40
wauw! die kleur staat hem wel erg goed!
Dank u! kleur is idd MEGA MOOI! en was een gok want heb gekozen vanaf foto's wat ik het beste bij het Walnut van MA vond passen, en heb juist gegokt.  :headbanging:

Citaat van: FeaR1986 op mei 28, 2011, 18:06:22
Chique is de juiste woordkeuze voor die kleur denk ik, weer eens wat anders dan het zwarte houtfineer wat je veelal ziet. En vanaf de laatste foto is het kleurverschil met de andere speakers echt te verwaarlozen. Is dat overigens een Subdude waar de BK op staat?
Idd een Subdude waar de sub op staat, kleur is idd erg "Chique".
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

screw

Citaat van: skank1 op mei 28, 2011, 19:10:22
ik ben jaloers !

Moet je niet zijn!  :D

Gisteren avond toch nog druk bezig geweest, dus maby krijg ik nog feedback van de sub experts hier?:

Als ik de CA751 Analoog aansluit (dan maak ik gebruik van de betere DAC'S) en ik zet de CA650R op direct mode dan krijg ik alleen sub out en geen LFE out (wat duidelijk dus zachter is!) hierbij wil ik evt een consessie doen en het geluid via HDMI doen en dus niet de DAC's van de CA751BD gebruiken, liever wel natuurlijk!! wat zijn mijn optie's?


Bij stereo merk ik toch ook dat de MA beter klinken met sub maar ook hier het direct verhaal ivm de DAC's van de CA751BD, dus deze is nu H-level aangesloten,maar deze aansluiting werkt ook mee tijdens het kijken van films en gaat er een deel van het geluid dus niet door de Antimode heen.

Graag even een visie van een expert.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Wat nieuwe foto's , "probleem" van LFE en SUB is nog steeds aanwezig maar het is niet anders dan maar film kijken met de DAC's van de 650R.











LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Robbert54

vind m echt 100x mooier dan zo'n zwarte :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Citaat van: The Vampire op mei 29, 2011, 14:14:19
vind m echt 100x mooier dan zo'n zwarte :thumbs-up:
Ik 101X  :devil:

Moet mijn eigen nog eens vast gaan bijten in het bass-managment systeem van de 650R want je kan daar zowel de LFE als de SUB instellen, maar helaas staat het niet echt duidelijk omschreven in de handleiding.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

1969mach1

Schitterend! kan niet wachten op de mijne!

rallufff

En bevalt de BK goed? Zoals je had verwacht? Lekker geluid, zowel met muziek als films?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

screw

Citaat van: 1969mach1 op mei 29, 2011, 16:02:02
Schitterend! kan niet wachten op de mijne!

Hij is het wachten meer dan waard geweest!

Citaat van: rallufff op mei 29, 2011, 18:07:02
En bevalt de BK goed? Zoals je had verwacht? Lekker geluid, zowel met muziek als films?

Nee man ... slechte sub bha bha.... je hoort hem helemaal niet.... bij de dieptebommen in U571 krijg je buik pijn is niks hij gaat weer in de verkoop!  :devil:


NOT  :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

rallufff

Haha, gelukkig maar dat je er zo blij mee bent  ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

skank1

Beetje saai blauw beeld wel op je tv :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skyfox

Citaat van: screw op mei 29, 2011, 14:20:01
Ik 101X  :devil:


Daar sluit ik me voor 102% bij aan, mooi ding man!!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Ik heb net even je handleiding bekeken en er staat inderdaad niet echt goed beschreven wat de mogelijkheden zijn voor sub/LFE. Even kijken of de UK-versie meer duidelijkheid geeft...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals verwacht is de UK-versie niet echt veel duidelijker, dus ik denk dat het experimenteren gaat worden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: HTip op mei 30, 2011, 17:44:11
Zoals verwacht is de UK-versie niet echt veel duidelijker, dus ik denk dat het experimenteren gaat worden ;)

Tja is een gevalletje van jammer van de Cambridge kant, zal daar eens heen mailen gezien de sub-experts ook stil blijven.

Maar jij bedankt voor het meedenken!  :clapping:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Citaat van: screw op mei 30, 2011, 17:51:58
Tja is een gevalletje van jammer van de Cambridge kant, zal daar eens heen mailen gezien de sub-experts ook stil blijven.

Maar jij bedankt voor het meedenken!  :clapping:
Graag gedaan! Ik vond het al stil vanuit die hoek. Misschien kan je ook de vraag in het CA-topic stellen. Mailen met CA kan natuurlijk nooit kwaad ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: HTip op mei 30, 2011, 17:54:55
Graag gedaan! Ik vond het al stil vanuit die hoek. Misschien kan je ook de vraag in het CA-topic stellen. Mailen met CA kan natuurlijk nooit kwaad ;)

Mail gooi ik er morgen wel ff uit, hoop eigenlijk toch op wat feedback van de sub experts hier.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

yorkie13

Even kort

de antimode zit idd alleen in het LFE kanaal, dus bij pure direct niet werkzaam.


wat je wel kan doen is de High level bv maar 1/4 open zetten, en filter op 40 hz zetten.

Filter op de subwoofer op LFE out zetten, en in de CA 650R de x-over voor LFE  instellen.

morca

Citaat van: screw op mei 30, 2011, 07:10:28
Hij is het wachten meer dan waard geweest!

Nee man ... slechte sub bha bha.... je hoort hem helemaal niet.... bij de dieptebommen in U571 krijg je buik pijn is niks hij gaat weer in de verkoop!  :devil:


NOT  :D
Gaaf he U571  :popcorn:
Mooie set heb je zo staan,had dit topic nog nooit gelezen.
Je hebt veel plezier van je sub zo te lezen :thumbs-up:

Er is wel iets wat me opvalt het is bijna dezelfde kamer als een makker van me die had aardig veel nagalm.
Heb je wel eens een REW meting gemaakt,en de waterfall van die meting(nagalm van je ruimte).
Was even benieuwd je kamer is echt bijna hetzelfde door betere plaatsing hebben we bij hem veel vooruitgang gemaakt.

Snowmaster

#323
Citaat van: screw op mei 29, 2011, 14:20:01
Ik 101X  :devil:

Moet mijn eigen nog eens vast gaan bijten in het bass-managment systeem van de 650R want je kan daar zowel de LFE als de SUB instellen, maar helaas staat het niet echt duidelijk omschreven in de handleiding.

Citaat van: screw op mei 30, 2011, 17:51:58
Tja is een gevalletje van jammer van de Cambridge kant, zal daar eens heen mailen gezien de sub-experts ook stil blijven.

Maar jij bedankt voor het meedenken!  :clapping:

Zelfs Philip geen antwoord.... :P
Als ik nu nog een opmerking maak, krijg ik hem straks flink terug, want wie de bal kaatst... :hehe:.
Nu moet ik toch nog stoppen met lurken op dit forum, maar voor Screw doe ik dat graag.

Twee linkjes naar dit onderwerp :
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=78606.300

Het LFE kanaal schijnt een apart signaal te geven welke gaat tot max 120 Hz op de Schijfjes. Zet je LFE lager dan mis je informatie. Dit filter (Low pass) schijnt los van de crossovers te functioneren en die stel je dus apart in. Je laat dit door de receiver regelen en dat betekent dat de crossover op de sub vol open staat.
Als je sub en high-in allebei gaat aansluiten kan het wel eens minder gaan functioneren. Dit hangt vooral af van de scheiding van de signalen in je receiver. Bij mij heb ik werkelijk allerlei varianten geprobeerd, maar ben uiteindelijk weer bij mijn vertrouwde coaxje geëindigd.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

yorkie13

Even terug gelzen , je gebruikt de CA751 als het ware als externe processor , en de
CA650R als eindversterker

Dan wordt het lastig om de High level goed te krijgen.