Screw's living HT,bezig met een NAS!

Gestart door screw, januari 19, 2011, 16:31:12

Vorige topic - Volgende topic

screw

Citaat van: Zefanja op mei 12, 2011, 17:13:03
Goed om te horen dat hij zo goed bevalt.
Heerlijk dat de oude dvd's ook een goede kwaliteit te bekijken zijn.

Is het idd! en het is echt geen minimaal verschil!

Citaat van: Roger Black op mei 12, 2011, 13:38:03
Mooie set heb je hoor!

En wat heb je een gave powerplant! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

*edit, zie je PM!*, heb de outlets vervangen, inlet ICE vervangen,en de interne bedrading veranderd (deze was goed maar niet in ster) en heb de schakelaar en overspannings schakelaar gebypast.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

twdi

Stel dat je de 751BD aansluit op een stereo versterker in afwachting op de 751R... :)

Is het dan voldoende om alleen zijn stereo uitgang te gebruiken of moet je dan ook nog wat doen met de front aansluitingen van de 7.1 en neem hij dus twee stereo aansluitingen op de versterker in beslag?

screw

Citaat van: twdi op mei 13, 2011, 08:52:42
Stel dat je de 751BD aansluit op een stereo versterker in afwachting op de 751R... :)

Is het dan voldoende om alleen zijn stereo uitgang te gebruiken of moet je dan ook nog wat doen met de front aansluitingen van de 7.1 en neem hij dus twee stereo aansluitingen op de versterker in beslag?

Nee, stereo is een aparte uitgang dus deze komt op de stereo in van je versterker. dus niks te doen met de 5.1/7.1 out op de 751BD. Maar waarom zou je willen wachten op de 751R? de 650R is een goede match met de 751BD, j emoet voor je eigen afvragen wat je wilt!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

twdi

En dat gaat dan met DVD geluid wat van bv DTS terug moet naar stereo ook goed?

Ik ben wel iemand die het liefst de laatste stand van techniek wil en de 650R is toch al wel even op de markt. Ik geloof wel dat hij goed klinkt maar ik ben dan bang dat ik uiteindelijk toch zaken als HDMI 1.4, ARC, meerdere HDMI aansluitingen mis. Ik zou hem dan vergelijken met bv een denon AVR 3311 of misschien wel de 4311... maar of dat eerlijk is....

screw

Citaat van: twdi op mei 13, 2011, 09:30:37
En dat gaat dan met DVD geluid wat van bv DTS terug moet naar stereo ook goed?

Ik ben wel iemand die het liefst de laatste stand van techniek wil en de 650R is toch al wel even op de markt. Ik geloof wel dat hij goed klinkt maar ik ben dan bang dat ik uiteindelijk toch zaken als HDMI 1.4, ARC, meerdere HDMI aansluitingen mis. Ik zou hem dan vergelijken met bv een denon AVR 3311 of misschien wel de 4311... maar of dat eerlijk is....

In dat geval gebruik je idd de 7.1 out, en niet de dedicated stereo out, en zover ik weet dat erop de 751R niet veel extra zitten dan op de 650R.

Verschil zit hem in:2 HDMI outputs met Video Scaler Anchor Bay ABT2020 chips zijn deze echt nodig als je de 751BD gebruikt?,usb audio in,5 HDMI in,20W meer vermogen per kanaal,Analog Devices 192 kHz upsampling (welke DAC? beter dan die van de 751BD??)

Dus is dat voor jouw de meerprijs waard? ik wacht het gewoon ff allemaal af de 650R kan ook met de huidige 3D mee komen dus, en hier zal er niet 123 3d in huis komen zie er nu nog niet de meerwaarde niet van in.

twdi

Ik begrijp nu je gedachte. Eigenlijk gebruik je de kracht/kwaliteit van de 751BD (videoprocessing, zijn audiokwaliteiten) ipv die van de receiver waardoor de kwaliteit van de receiver van ondergeschikt belang is.

Dus als je een dure high end receiver en BD speler hebt, gebruik je 1 van de twee dus niet optimaal.

Zefanja

Citaat van: twdi op mei 13, 2011, 10:14:41
Ik begrijp nu je gedachte. Eigenlijk gebruik je de kracht/kwaliteit van de 751BD (videoprocessing, zijn audiokwaliteiten) ipv die van de receiver waardoor de kwaliteit van de receiver van ondergeschikt belang is.

Dus als je een dure high end receiver en BD speler hebt, gebruik je 1 van de twee dus niet optimaal.

Kijk wat je daar zegt klopt.

Ik heb de marantz SR7005. Deze heeft de atb2015 chip. Daarom ben ik bewust niet voor de UD7005 gegaan die dezelfde chip heeft.
Als ik dat wel gedaan had, dan had ik nu 2 apparaten die hoge kwaliteit konden leveren, maar waarvan ik er 1 niet zou gebruiken.
Ik had het ook wel kunnen doen zodat de receiver zich kon focussen op het geluid en de speler op beeld, maar ik vond dat de 500 euro extra niet waard voor de een betere videochip (die al in de receiver zit) en betere dac 7.1 en iets verzwaard. De UD5005 was voor mij dus voldoende.

Weeg dus goed af wat je wel en niet nodig gaat hebben en of de voordelen wel groot genoeg zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

screw

Citaat van: twdi op mei 13, 2011, 10:14:41

Tadadaaaa  :D

Daarom zeg ik ook is het je de meerprijs waard als je de 751R dan toch ook op direct moet zetten? ik wacht gewoon ff de release af en de final spec's en dan zal ik kijken of de 751R hier in de kast komt te staan.

twdi

twdi

Nog steeds erg blij met je 751BD?

Je vertelde dat je het geluid via HDMI naar de receiver stuurt en alleen het beeld via de andere HDMI naar de tv.
Heb je dan geen grote kans op sync problemen?
(Ik vroeg me dat ineens af..)

screw

Citaat van: twdi op mei 17, 2011, 10:13:21
Nog steeds erg blij met je 751BD?

Je vertelde dat je het geluid via HDMI naar de receiver stuurt en alleen het beeld via de andere HDMI naar de tv.
Heb je dan geen grote kans op sync problemen?
(Ik vroeg me dat ineens af..)

Nee nee nee.... en Jha de 751BD is een prachtige speler!

Ik stuur via HDMI1 out direct naar de Pana, de HDMI2 out gebruik ik ALLEEN voor SACD! al het geluid gaat analoog via de 7.1 out op de 751BD naar de CA650R.

Het word met de dag nog beter films die ik eigenlijk kan dromen zien er nog strakker uit... van deze speler heb ik geen moment spijt... De sub word eind van de week verwacht dus ik moet nog heel even geduld hebben.

twdi

aha oke. Dacht dat je dan ook sync problemen kon krijgen tussen beeld en geluid. Niet dus.

Mooi dat je zo tevreden bent. Ik ga morgen even langs de zaak in tilburg zoals het er nu uit ziet. :)

HTip

Feli met je nieuwe speelgoed! Staat erg mooi bij elkaar in je rack... :thumbs-up:

Ik zie dat je met RCA-caps werkt. Heb je daarmee verschil gemerkt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: HTip op mei 19, 2011, 21:18:18
Feli met je nieuwe speelgoed! Staat erg mooi bij elkaar in je rack... :thumbs-up:

Ik zie dat je met RCA-caps werkt. Heb je daarmee verschil gemerkt?

THNX!

RCA-Caps verschil merk ik als ik bewust storing maak, dan hoor je het verschil tussen met en zonder cap's. Dus ik heb e rvoor gekozen om ze erop te houden.

twdi

'Hopelijk ben je nog steeds zo tevreden over je 751 dan in het begin want mede op basis van je eerste ervaringen heb ik er vandaag ook 1 besteld. Samen met de 840A V2 en 2x KEF Q700. :)

Bedankt voor het delen van je ervaringen.

screw

Citaat van: twdi op mei 25, 2011, 21:28:26
'Hopelijk ben je nog steeds zo tevreden over je 751 dan in het begin want mede op basis van je eerste ervaringen heb ik er vandaag ook 1 besteld. Samen met de 840A V2 en 2x KEF Q700. :)

Bedankt voor het delen van je ervaringen.

Nice ! van harte met je aankopen!  :clapping:

De nieuwe sub is als het goed is met een beetje geluk van het weekend thuis, en dan zal ik even nieuwe foto's schieten van het totale plaatje.

Tevens een aanbod gekregen van High end Passion om de Verastarr te gaan proberen dus ben benieuwd wat dat in mijn set nog gaat brengen.

focusR

Dikke complimenten zeg!!!
Echt supermooie set en ook een erg bekende indeling van de 'HT-hoek' (Ik heb ook zo'n wand met drie deuren naast elkaar...).
Passeert wel machtig mooi materiaal in de vele pagina's die je topic groot is!
when everything works like intended, there's nothing left to experiment with...

screw

Citaat van: focusR op mei 26, 2011, 21:33:06
Dikke complimenten zeg!!!
Echt supermooie set en ook een erg bekende indeling van de 'HT-hoek' (Ik heb ook zo'n wand met drie deuren naast elkaar...).
Passeert wel machtig mooi materiaal in de vele pagina's die je topic groot is!

Dank u! ja idd de 3 deuren is geen 10, maar ik denk dat ik niet mag klagen hoe ik het toch nog neer heb kunnen zetten.

Net bericht gehad van RA-Subs (Ralf) dat de sub onderweg is dus morgen zal de dag worden met het spelen van de BK en de Antimode, en lucky me ... moeders de vrouw en kids zijn niet thuis dus dat momentje pakken we ff!

Morgen een update met nieuwe (panorama) foto's!

screw

27.05.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum

SCAN SCAN die rot doos!!!  :D

Mijn vrouw werd vanmorgen wakker en had medelijden met die postmeneer die vandaag voor mijn deur moet gaan staan... ik lig als een jonge pup te wachten op de postmeneer  :devil:

Nog heeeeel ff en dan is de eerste BK XXLS 400 Mahonie ooit in huize SCREW! :music:

HTip

:clapping:

Spannend! Veel plezier (als hij vandaag komt) met instellen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: HTip op mei 28, 2011, 13:30:30
:clapping:

Spannend! Veel plezier (als hij vandaag komt) met instellen :music:

Hij komt hij is onderweg..... Ik zit braaf voor de deur.... die postmeneer zal de bel niet aanraken  :angel:

Robbert54

Citaat van: screw op mei 28, 2011, 13:46:54
Hij komt hij is onderweg..... Ik zit braaf voor de deur.... die postmeneer zal de bel niet aanraken  :angel:
:clapping: :clapping: :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Citaat van: The Vampire op mei 28, 2011, 13:51:12
:clapping: :clapping: :clapping:

Ik vind dat TNT een app moet hebben voor de klanten dat ze kunnen zien waar die post meneer is  :D "chauffeur is onderweg" voldoet niet bij mij  8)

Robbert54

Citaat van: screw op mei 28, 2011, 13:54:23
Ik vind dat TNT een app moet hebben voor de klanten dat ze kunnen zien waar die post meneer is  :D "chauffeur is onderweg" voldoet niet bij mij  8)
Ik zie t al voor me. Postmeneer die wordt gestalked ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

HIJ IS BINNEN!!  :devil:

En wat een prachtige afwerking.... maar.... direct mode op de 650R geeft geen sub out kanaal dus bij films maak ik dan gewoon gebruik van de DAC's van de 650R (ook geen ramp!) voor het stereo stukje gebruik ik dan de H-Input.

Nu even verder inregelen en dan foto's maken! kleur gok was goed is een 98% match bij het walnut van de MA.