HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: RalphH on October 11, 2016, 19:01:58
Dank mannen, komt helemaal goed!

Jij nog ff geduld Philip, maar t komt r allemaal aan! :pompom:
Geduld is een schone zaak ;D en het komt 'r (binnenkort) inderdaad allemaal aan :popcorn:

Hoe snel je weer went aan meer licht hé?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Quote from: RalphH on October 12, 2016, 14:59:31
Nee, geen originele, stapje eronder. Niet de hele cheapy versie, maar wel wat zachter in prijs dan de originele.

Warcraft...ja die staat nog steeds. Vorige week niet fit, vanavond herkanzing, maar gok dat de voorkeur van de buurmannen uiteindelijjk toch uit gaat naar Independence Day.
Ach, de winter is nog lang. Had jij m wel al gedaan? En....wat vond je?

Hier ook nog steeds WC niet gekeken :)

ID is zonder will smith en lees en hoor er weinig goeds over, dus ook geen haast om die te gaan kijken. Al staat hij er wel klaar voor. En met de 2e subs is film kijken nog een stukje extra genot  :wub:

Ik wacht op de nieuwe start trek blu ray.

RalphH

Quote from: HTip on October 13, 2016, 07:27:39
Hoe snel je weer went aan meer licht hé?

Gaat snel maar blijft duidelijk veeeeeel beter dan het was. Warcraft was niet om aan te zien, nu wel. Al heb ik m nog niet helemaal gekeken, enkel eerste 10min.

Quote from: Raymond187 on October 13, 2016, 08:44:51
ID is zonder will smith en lees en hoor er weinig goeds over

Wat een onmetelijk slechte film is dat inderdaad. Onnodig lange karakterintroductie, zwak romantische verhaallijntjes ertussendoor.
Wel dikke graphics en een paar grappige grapjes.
Dus.......Flessen bier koud --> chipsbak gevuld --> extra kussentje in de rug --> film uithangen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

HHmm bij gebrek aan beter, dan kijken...


flakkees

ik zie dat jij er helemaal klaar voor bent ralph
ik kom begin volgend jaar graag eindelijk eens kijken en luisteren
dat hebben we al zo lang geleden afgesproken
"ik heb bewust gewacht op wat upgrades" :D :D
mits de uitnodiging niet verjaart is natuurlijk  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RalphH

Beetje late reactie...maaaaaar, nee, natuurlijk issie niet verjaard!
Je bent van harte welkom, gezellig!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Upcoming testje en nee, nog geen Atmos...al denk ik daar wel over na.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

Quote from: RalphH on December  9, 2016, 17:22:52
Upcoming testje en nee, nog geen Atmos...al denk ik daar wel over na.


Akoustische panelen Ralph?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RalphH

Yep. Testje zodat ik nog niet hoef te boren.
Nog wel ff denoontje een avond nodig om de panelen aan het frame te hangen ;D.

En dan natuurlijk een voor en na meting/luistersessie.

Moet ook nog een paneel boven de bank komen, maar dat kan ik niet met een testdingetje ophangen, is dus meteen boren..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

Quote from: RalphH on December  9, 2016, 18:06:39
Yep. Testje zodat ik nog niet hoef te boren.
Nog wel ff denoontje een avond nodig om de panelen aan het frame te hangen ;D.

En dan natuurlijk een voor en na meting/luistersessie.

Moet ook nog een paneel boven de bank komen, maar dat kan ik niet met een testdingetje ophangen, is dus meteen boren..
Ben benieuwd hoeveel dat nou gaat uitmaken. Mooie constructie en leuke test lijkt me.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RalphH

Ik doe de aanname dat het verschil substantieel is.
Minder ruimte effect, meer enkel de luidsprekers die je hoort. Ik hoop vooral op een verbetering in t laag, dat moet echt beter, vooral in stereo.

Daarbij heb ik de 3 gik 244 panelen al achter de gordijnen staan. Doen ze ook al wat, aan het plafond hopelijk meer. Een 4e zou dan nog boven de bank komen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Mooie ontwikkelingen weer Ralph :thumbs-up:

Vermoed ook dat het verschil substantieel gaat zijn. Een gelaagd plafond is wel erg mooi, maar er kan geluid achter blijven hangen of zelfs worden weerkaatst met een verslechtering van de akoestiek tot gevolg. Is ook de reden dat ons plafond eigenlijk 1 grote absorber is.

Ben benieuwd naar je ervaringen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187


RalphH

Quote from: HTip on December  9, 2016, 21:34:42
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik ook. 't Moet enkel nog wel ff gebeuren, wie weet morgen een gaatje te vinden.

Quote from: Raymond187 on December 10, 2016, 14:46:08
Goed bezig mister  :headbanging:

Hoop dat the missus de boel goed gaat keuren. De panelen hangen straks onderaan gelijk met de onderrand van de koof. Eigenlijk moeten ze nog lager (12cm opening tussen panelen en plafond) maar dat gaat m visueel niet worden denk ik, dat ziet er niet meer uit, panelen zijn 15cm dik...

We zullen zien/horen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on December  9, 2016, 18:06:39
Yep. Testje zodat ik nog niet hoef te boren.
Nog wel ff denoontje een avond nodig om de panelen aan het frame te hangen ;D.

En dan natuurlijk een voor en na meting/luistersessie.

Moet ook nog een paneel boven de bank komen, maar dat kan ik niet met een testdingetje ophangen, is dus meteen boren..

gehe

denoontje

Nounou waar blijft het testverslag?[emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Jaja, schuif net achter de laptop. Papadag vandaag, dan blijft er weinig tijd over ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Hoezo....een hele dag[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

#2793
Hmja...testytesty dus met 2 paneeltjes aan het plafond...
Gisteren Denoontje over de vloer om een handje te helpen en wat nuttige inbreng te geven zodat heel de flikkerse boel niet naar beneden kwam zeilen :clapping:.

Dit dus..




Die regenpijp in het midden was dus een anti-doorzak steuntje. zeker niet overbodig gheghe.

Er was wat weinig tijd, dus eigenlijk hoofdzakelijk op metingen gefocust deze keer. Ik had de hoop dat de panelen iets (een klein beetje was al mooi geweest) tegen de forse nulls zou doen, ..tja, niet dus. niks, nakkes, nada. Da's wel enigszins balen, want daar zit het grootste euvel van de ruimte.
Zal dan toch niets anders op zitten dan de hoeken vol te stouwen met minerale wol. En dan hopen dat dat wel iets doet..
De panelen hadden wel een klein effect op de echo in het laag en trok boven de 200Hz alles naar grofweg dezelfde waarde.

EDIT: Metingen zijn enkel gedaan op de fronts, full range, zonder subbbbs











Zoals aangegeven dus weinig geluisterd vanwege tijdgebrek. Het ene nummertje wat we kort hebben geluisterd, leek met panelen aan het plafond te resulteren in wat betere plaatsing. Zat echter wel een uur tussen de vergelijkingsmomenten --> iets met auditief geheugen ;).

Al met al soort van inconclusive nog. Kan niet met zekerheid zeggen dat ik het niet ga doen en dan met nog wat meer panelen, evt deels met plastic afgeplakt om de ruimte niet te dood te maken. En dan de hoeken achterin nog volplempen met wol. Dan zit ik aan mijn max van ruimtebehandeling helaas.
Dus of het ooit echt wat wordt... ;D

D bedankt voor de hulp en input. Volgende keer weer een biertje ipv koffie en water ;)

Liep gisteren nog wel tegen iets heel vaags aan --> Als ik een meting doe van de ultra met crossover aan (100Hz) en uit, krijg ik onder de 100Hz dezelfde grafiek.
Doe ik een meting met de PB12 erbij en vergelijk ik dan de meting van crossover op de 13 aan en uit, zijn ze compleet anders :blink: :blink:
Ikke niet snap niet. Geldt hier dat als ik de crossover setting gebruik, ik de fase weer opnieuw in moet stellen?

Quote from: denoontje on December 14, 2016, 19:50:33
Hoezo....een hele dag[emoji16]

...Nou, je weet wel, van 6:15 tot ze naar bed gaat om 19:00
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Je bedoelt dat de fase eerst goed stond,en met de crossover hoger een faseprobleem.
Heb je daar een meting van.
Normaal zou dit niet kunnen.

RalphH

#2795
Nou, ik denk dat het een fasedingetje is.

Metingen al weggeflikkerd om er niet in te blijven hangen gister, we waren eigenlijk met iets anders bezig ;D
Maar maak ze nog wel ff van het weekend ofzo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Misschien dat bij een hogere crossover er iets in je ruimte word aangesproken waardoor andere freq beinvloed worden.
Zeg niet dat het zo is,maar aangezien je ruimte lastig gebeurt er dan misschien iets wat aan je ruimte toe te schrijven is.

denoontje

#2797
Graag gedaan maar weer en volgende keer idd weer een biertje.

Ik had al wat twijfels of dit soort panelen een gat in de bass curve konden oplossen en de meting en snelle luistertest bevestigde dit idd.

Het is jammer dat op de luisterplek met alleen de fronts het laag in sommige regionen erg aanwezig is. Maar ik ben ook gewend dit iets minder te hebben bij mij thuis.

Toch eens wat metingen doen over de as zou ik zeggen al is het maar om een beeld te krijgen of er een theoretische betere luisterplek is. Kun je de zetel daar zetten als je alleen muziek luistert.

Of toch een mini dsp ertussen.
Die zal natuurlijk de gaten in de curve niet echt weghalen want  boosten van frequenties is altijd "gevaarlijk" , maar het overdreven laag wel kunnen aanpakken.


Of toch met de 2 subs in stereo spelen en kijken of je daarmee icm plaatsing toch nog een beter resultaat kan halen.

En dan alle hoeken maar volstouwen met traps daar waar het kan.

Was weer leerzame avond!





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Gister de minidsp eens aangeslingerd. Moet nog ff wat referentiemetingen doen en dan eens kijken wat ie er van maakt.

De panelen gaan wel hangen denk ik. Nog eens naar de graphjes zitten kijken en het middengebied wordt wel iets opgehaald met die panelen zag ik.

Vandaag vettie upgrade binnengekregen :pompom: :pompom:
HUE lampies. Net een testje gedaan met Kodi en een addon die de lampen uitdooft als de film start en ze aan doet als je de film op pauze zet.
Bwahaha, zit met een grote smile op mn gezicht. Zoiets simpels maar wel kei geinig vind ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187