HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

RalphH

Thnx ;D ;D, ben hier zeker trots op. Blijft een soort van schandalige luxe een dergelijke ruimte, maar daarom niet minder leuk ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on October 30, 2013, 11:17:31
Thnx ;D ;D, ben hier zeker trots op. Blijft een soort van schandalige luxe een dergelijke ruimte, maar daarom niet minder leuk ;)
Hear, hear ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on November  2, 2013, 06:33:07
Hear, hear ;D

Jaja, we zijn bofferts hier :pompom:


Gisteren met Denoontje even een vlug testje gedaan met de bass tube traps die hij recent overgenomen had van een forumgenoot. Had de hoop dat deze iets tegen een aantal dips in de ruimte zou doen, maar dat was helaas niet het geval. Denoontje had het al gezegd dat ze vooral tegen nagalm waren, dit nam inderdaad wel af in het sublaag. Mgoe, dat was niet de opzet, dus ze zijn weer terug mee in de auto gegaan.
Hebben de rest van de avond gevuld met koffie, muziekje, frisje en biertje, was ook weer gezellig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on November  6, 2013, 18:37:28
Jaja, we zijn bofferts hier :pompom:


Gisteren met Denoontje even een vlug testje gedaan met de bass tube traps die hij recent overgenomen had van een forumgenoot. Had de hoop dat deze iets tegen een aantal dips in de ruimte zou doen, maar dat was helaas niet het geval. Denoontje had het al gezegd dat ze vooral tegen nagalm waren, dit nam inderdaad wel af in het sublaag. Mgoe, dat was niet de opzet, dus ze zijn weer terug mee in de auto gegaan.
Hebben de rest van de avond gevuld met koffie, muziekje, frisje en biertje, was ook weer gezellig.
klink als een leerzame en gezellige avond.goed bezig heren  ;D

denoontje

ja we blijven leren....
en het wordt tijd dat rwe met een 7.1 versie komt.

ik krijg het gevoel dat al dat meten met rew in een ht niet echt zinvol is...

je doet dit op de fronts en evt met de sub, hierdoor meet je niets van interferenties etc als je in 5.1/7.1 draait.


RalphH

Zou mooi zijn.

Interferentie ga je hier echter niet mee meten, enkel de afstemming sub/rears/center en de effecten van deze afzonderlijke kanalen in de ruimte.
Dat zal met een meerkanaals versie van REW wel makkelijker gaan omdat je nu telkens kabeltjes om moet prikken.

Kan me overigens ook ff niet bedenken wat je extra aan interferentie tussen verschillende speakers wilt meten. Je ruimte kan bij 2 speakers al tegenwerken, bij meer wordt dat enkel erger en timing/fase zooi doet je receiver via dsp/roomcorrectie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

nee maar door nu in stereo te meten krijg je mijn inziens geen representatief gemeten beeld wat surround is.

Wel te gebruiken ,bt afstellen sub etc, maar verder....ik weet het niet

Je ziet ook al wat kleine verschillen in de meting als je de mic wat hoger of lager zet.

maar het geeft een beetje richting denk ik.




morca

Er is een dvd of bd ,of die was in de maak.
Ik ben alleen even vergeten waar.

Ik weet je brengt de surrounds niet in beeld,maar je sub en je front,s wel.
Weetje hoeveel die in beeld brengen over de intregatie vd basis van je set,best veel.
De surround hoef ik ook niet te meten,ik heb 2x 4 dezelfde speakers,klinkt goed na handmatige dsp waabij ik de frontsetting als geleide neem .
Dan klopt na de afstand invoeren de volume vd front,s en surround,s best wel goed.
Daar heb ik gen db meter voor nodig,REW daarintegen kan je stereo en HT set upgraden als er wat te halen valt.

De center is weer een ander verhaal,die is bijna altijd anders,dus die meten zou leuk zijn.
Maar naar al dat meten leer je ook je oren gebruiken en los je zelf problemen op die je hoort,analyseert en een oplossing zoeken.



RalphH

#1708
In afwachting van een telefoontje/mailtje...pompompompom :smile:

Wat zal het zijn... ::)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#1713


Zoek t plaatje ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Oef das n goede maar geen makkelijke sneakpeak  :D

RalphH

Achja, beetje bezig blijven.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on November  8, 2013, 17:05:17
In afwachting van een telefoontje/mailtje...pompompompom :smile:

Wat zal het zijn... ::)
Nieuwe center :P

RalphH

Quote from: Raymond187 on November 11, 2013, 08:49:43
Nieuwe center :P

Bwahaha.
....nee ;D

'k Heb RivaSono gevraagd eens te komen kijken/meten/adviseren.

Weet zelf natuurlijk deels al waar de "pijnpunten" zitten en ben benieuwd wat de professional hier van zegt en wat de mogelijkheden zijn om e.e.a. nog te verbeteren.
Is voor mezelf vooral ook het wegnemen van een zekere onrust. Als uit het advies naar voren komt dat bij wijze van spreken heel de ruimte op de schop moet, dan weet ik dat en kan ik het laten voor wat het nu is. Heb namelijk geen zin om de boel om te gooien en kan er dan gewoon vrede mee hebben dat ik het maximale uit de ruimte heb gehaald.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

ahhh cool.

Akoestiek is volgens mij wel het belangrijkste in een ruimte. Maar als ik zo lees op het forum ook het moeilijkste om 100% te krijgen  :nopompom:

Suc6. Ben benieuwd wat de uitkomst is.

high-q

Goed bezig! Hadden we het in het verleden al eens over gehad. Zit er zelf ook nog steeds over na te denken, aangezien ik sowieso al een stuk minder actief ben dan jij met het meten en afstellen van de set.

Ben benieuwd! ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Oef RalphH voor die 250 euro had ik ook nog wel wat tips voor je.
Die hier in de kamer ook veel uitmaken.....

Hopelijk kom je er zo ook uit.

RalphH

Ik vind het dat geld wel waard.

Ben zelf even out of options wat de dips betreft, die zijn met DSP gewoon niet op te lossen, waarschijnlijk zijn de te nemen maatregelen te drastisch, maar dan heb ik dat in iedergeval duidelijk.
Bijkomend heb ik dan ook meteen een compleet advies (niet enkel het laag) en wellicht is er op andere punten nog eenvoudig e.e.a. te verbeteren. Wordt ongetwijfeld een leerzame ervaring.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 11, 2013, 10:44:40
Maar als ik zo lees op het forum ook het moeilijkste om 100% te krijgen  :nopompom:

Gevalletje vriendin/vrouw uit huis schoppen en er een mancave van maken  :pompom:  :devil:

RalphH

Quote from: WickedGame on November 11, 2013, 14:21:52
Gevalletje vriendin/vrouw uit huis schoppen en er een mancave van maken  :pompom:  :devil:

LOL, denk dat ie dan permanent in zijn cave kan gaan wonen, maar dan wel zo'n ouwe, uit een berg gehakt, incl knapperend haardvuurtje en konijntje aan 't spit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Quote from: RalphH on November 11, 2013, 14:40:32
LOL, denk dat ie dan permanent in zijn cave kan gaan wonen, maar dan wel zo'n ouwe, uit een berg gehakt, incl knapperend haardvuurtje en konijntje aan 't spit.

Ach als je films met veel echo wilt ideaal natuurlijk... waarom zie ik nu ook plots een berenvelletje voor mij  :blink: