Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Wicked's Parkview Stereo Journey





Inhoudsopgave


  • Historie
  • Meet & Greets
  • Verslagen
  • Bouw
  • Aankopen
  • Apparatuur
  • Bekabeling
  • To-Do
  • Fotos




Historie

Het begon allemaal 33 jaar geleden toen ik nog als 3 jarig jongetje al heel erg gecharmeerd was van de luidsprekers van mijn vader. Met mijn kleine kindervingers raakte ik gefascineerd de conus aan van de BOSE 301 die mijn vader destijds in bezit had. Met als resultaat een deuk in de conus. Mijn vader natuurlijk heel blij (NOT!). De BOSE ging uiteindelijk de deur uit en een Jamo Concert kwam ervoor terug.

Ondertussen maken we een grote sprint naar een jaartje of 11. Ondertussen al wat meer gecharmeerd van muziek, maar nog niet het idee van goede kwaliteit kreeg ik een Aiwa setje. Erg leuk natuurlijk als 11 jarige waar ik veel lol beleefde aan het opnemen van radioshows op cassettebandjes. De TDK 90's waren niet aan te slepen. Mijn vader had ondertussen een Marantz SR7000 Surround receiver gekocht. En daar raakte ik heel erg van gecharmeerd.

Ondertussen een krantenwijk en wat centjes verder was het tijd om op mijn 16e jaar de Aiwa te gaan vervangen voor mijn eerste Marantz. Dit werd een Marantz SR53 die ik heb verkregen van mijn vader, die dus de SR7000 had aangeschaft. Omdat ik toen alleen de versterker had ben ik gaan zoeken naar een source component, ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij een Marantz CD5000 als cd-speler. Maar dan de speakers. Het moest niet te kleine speakers zijn, maar ook geen grote speakers i.v.m. mijn slaapkamer. Heb destijds met mijn vader aardig wat winkels afgelopen, denk aan Staffhorst (Utrecht), Correct (Rotterdam), Steenweg (Utrecht) die allemaal in de Hifi wat deden. Uiteindelijk speakers van Chario, Jamo, Kef de revue gepasseerd en uiteindelijk vond ik mijn speakers bij het merk JBL, deze had toen der tijd een lijn wat de L-series werd genoemd, en die afgeleid waren van de Goldline series. Het werd dus en JBL L-4 Een speaker die heden ten dagen nog steeds in mijn bezit is en op de werkkamer dienst doet.

Met deze set flink wat jaartjes gespeeld, maar dan begint het te kriebelen. Surround werd al gemeengoed en ik kreeg meer en meer interesse in de Surround wereld. De SR53 is er vervolgens uit gegaan en de SR6200 Surround Receiver is er voor in de plaats gekomen. De CD5000 heeft ook zijn weg gevonden richting de 2e handsmarkt en die is toen vervangen door een Marantz DV4100 OSE. En oh wat had ik een spijt! Ik had toen eindelijk een Surround receiver, maar ik mist wat (en dat zullen er meer van jullie hebben ondervonden) en dat was bas. De SR53 stereo versterker leverde een stevig gecontroleerde bas maar de SR6200 viel wat in het niet tegenover de SR53.

Uiteindelijk heb ik besloten een subwoofer aan te schaffen. Mijn budget was niet super hoog  dus erg veel mogelijkheden wat betreft zware subwoofers waren er niet. Tot ik bij de MediaMarkt een model Infinity HPS250 subwoofer kon kopen. Deze lag wat boven budget, maar mijn pa heeft me daarbij wat ondersteund.

Ondertussen had ik een bijbaan bij MediaMarkt Amsterdam en later Utrecht als Hifi verkoper. Dit heeft er voor gezorgd dat de SR6200 alweer het veld mocht ruimen voor een iets betere Surround receiver de Marantz SR7400. De SR6200 is in de familie gebleven, aangezien mijn zusje die wilde hebben in combinatie met mijn Marantz DV4100 OSE. Het kwam er op neer dat ik een nieuwe Dvd-speler moest hebben. Ik kreeg vervolgens haar Marantz DV4300, dit was misschien wel de slechtste Dvd-speler die ik ooit heb gehad, en het ook nog eens flink aflegde op muziekweergave invergelijk met de Marantz DV4100 OSE. Om die reden heb ik snel een nieuwe DVD-speler gekocht. Dit werd de Marantz DV6400 (Hier kom ik later op terug). Op dat moment begon de DV4300 Dvd-speler mij alleen maar meer problemen te geven. In de garantieperiode is de machine 4 x gerepareerd en bij de 5e keer heb ik aangegeven dat ik hem niet meer wilde en een andere ervoor terug wilde. Ik had wel wat op het oog, en dat was de Marantz DV7600 (Deze kon ik meekrijgen met een kleine bijbetaling.)

Nu zul je je afvragen waarom in vredesnaam 2 dvd-spelers. Nou dat is als volgt. De Marantz DV6400 is in de periode dat de DV4300 problemen gaf weg geweest naar AudioArt (Van Medevoort). Deze heeft mijn DV6400 volledig gemodificeerd richting hogere audio doeleinden. De DV6400 werd voor mij de CD en SACD-speler. De Marantz DV7600 is toen mijn Dvd-speler daarna geworden.

Het werken bij MediaMarkt leverde mij veel inzichten op in de audio wereld, en ook de merken waar ik voorheen weinig van had gehoord kwamen plotseling voorbij. Dit was nog in de tijd dat MediaMarkt nog wel eens rare capriolen uithaalde door plots een set Avantgarde in het assortiment op te nemen. Of bijvoorbeeld parasound ging leveren.

Ondertussen ging de SR6200 van mijn zusje kapot, en ze wilde niet volledig investeren in een nieuwe receiver. Ik zag mijn kans schoon om de SR7400 door te verkopen aan mijn zusje en zelf de SR7500 van Marantz aan te schaffen. Vanaf dit moment is het ook in een stroomversnelling gekomen. De JBL L-4 heeft plaats moeten maken voor de B&W 805S en een B&W HTM2. De Subwoofer bleef de Infinity HPS-250. Qua bron is er een Pro-Ject 6.9 bijgekomen met een Musical Fidelity X-LP Phonoversterker (de beroemde tonnetjes).

En toen kwam daar het moment dat ik op mijzelf ging wonen in mijn nieuwbouw appartement. De investeringen vielen uiteindelijk gunstiger uit en aangezien ik nu de ruimte had heb ik de B&W 805S ingezet als Surround speaker, de HTM2 als center en als frontspeaker is de B&W 803D aangeschaft. De Infinity HPS-250 heb ik op dat moment te koop gezet, en die is vervangen door een REL Stadium III die ik kon overnemen van mijn vader. Die had ondertussen een andere REL Stadium III gekocht in de juiste kleur die beter bij zijn set past. De aansturing van dit alles geschiedde nog via steeds via de Marantz SR7500.

Qua bronnen zijn de Squeezebox Touch toegevoegd, aangezien streaming de toekomst zou worden, en het Pièce de résistance de Transrotor ZET-3 platenspeler. Qua Phono versterker is de Musical Fidelity vervangen door een Jasmine Phono versterker met gescheiden voeding.

Uiteindelijk was al na een 2 maandjes duidelijk dat de Marantz SR7500 de hongervraag van de B&W 803D niet kon stillen. Het klonk gewoon niet lekker met muziek, en ook met Surround miste het de punch die het had moeten hebben. Om die reden ben ik op zoek gegaan naar een eindversterker om de SR7500 te gaan ondersteunen. Na flink wat luistersessies met o.a. Rotel, Primare, Arcam en Parasound kwam daar plotseling een advertentie op mijn pad wat deze zoektocht naar een eindversterker plots compleet op zijn kop gooide. Ik kon een Classé CA-2200 en Classé CDP-502 als combinatie overkopen. Tja, B&W was toen nog eigenaar van Classé en de match met Classé ervaarde ik wel als top! Dus zo gebeurde het dat ik een gescheiden stereo keten had staan, aangezien de CDP-502 ook als een soort voorversterker kon dienen naast DVD/CD speler.

Al snel deed Blu-Ray zijn intreden en op dat moment besloten om een speler aan te schaffen, en dit ten vervanging van toen nog mijn DV6400Vm, enerzijds omdat de CD-kwaliteit van de Classé CDP-502 vele malen hoger lag dan de DV6400Vm, anderzijds gebruikte ik de DVD-speler daarvan ook niet meer. Er is een BD7004 van Marantz voor in de plaats gekomen. De Squeezebox Touch had ondertussen een Cambridge Audio DacMagic als metgezel gekregen om het niveau van streamen te verhogen. Streamen gebeurde vanaf dat moment vanaf een Synology NAS.

Hiermee heb ik een tijdje gespeeld tot het moment dat de SR7500 wel toe aan was vervanging. Roomcorrection had zijn intreden gedaan, en ook Surround formaten hadden elkaar in rap tempo opgevolgd. Ondertussen hadden wij onze handtekening gezet op de bouw van een 2-onder-1 kap woning. Toch in het appartement nog de stap gezet om de SR7500 te verkopen en een Anthem MRX710 aan te schaffen met ARC. En wat een eye-opener was dat, veel meer controle en veel betere integratie in de kamer door ARC. Daarnaast kreeg ik de kans om een Classé CP-700 voorversterker te kopen. Dit betekende dat ik de CDP-502 van de hand ging doen. De reden hiervoor was eigenlijk heel simpel. CD/DVD deed ik vrij weinig meer mee, CD was vervangen door het streamen via de Squeezebox Touch en DVD was al ruimschoots vervangen door Blu-Ray. De CDP-502 is bij een liefhebber terecht gekomen in België en ik heb de CP-700 opgehaald bij een forumgenoot.

Met deze set heb ik tijdens de bouw van onze woning rustig doorgedraaid, en tijdens onze verhuizing naar de tijdelijke huurwoning heb ik een groot deel in de opslag gedaan. Tijdens de bouw van onze woning is er nagedacht over audio. In de huiskamer zijn een flink aantal loze leidingen gelegd voor speaker aansluiting en is er een aparte audiogroep aangelegd. Alle luidsprekerkabels wilde ik via loze leidingen uit het zicht hebben, mede omdat we in verwachting waren en dit de uitgelezen kans was om veel weg te werken. Dit resulteerde in een ideale oplossing waarbij de audio een centrale plek heeft gekregen, maar d.m.v. wandcontactdozen met speakerterminals de mogelijkheid de speakers overal te kunnen aansluiten. De loze leidingen zijn uitgevoegd met Supra Rondo 4x4.0 kabels.

Nu in het nieuwe huis heb ik laatst de Cambridge Audio DacMagic en Squeezebox Touch uiteindelijk vervangen door een Lumin D2 streamer welke met XLR-kabels van MIT gekoppeld zit aan de CP-700. En tja toen ging ik eens nadenken. Hoe vaak kijken we film? Is de woonkamer nu wel zo ideaal qua indeling voor surround? Haal ik hier wel voldoening uit. Eigenlijk was hier het antwoord op "Nee"! Na een luistersessie van een Rotel Michi en 804D3 op stereo, wist ik het. Surround gaat eruit, en ik ga terug naar stereo. En vanaf dit punt wil ik dan ook de historie stoppen, want in de inhoudsopgave is te zien dat hiermee we ook aan beland zijn bij de laatste aankopen. De B&W 802D3

To be continued




Meet en Greets






Verslagen





Bouw





Aankopen





Apparatuur


ApparaatMerkType
___________________________________________________
VoorversterkerClasseCP-700
EindversterkerClasseCA-2200
SpeakersBowers & Wilkins802D3 Piano Black
StreamerLuminD2
PlatenspelerTransrotorZET-3
PhonoversterkerJasminePhono
TelevisieSonyXR-55A90J
DecoderZiggoNext
NASSynologyDS412+





Bekabeling:


SoortMerkType
______________________________________________________________________________________
SpeakerkabelSupraRondo 4x4.0 Bi-Wire
Interlink Voor-/EindversterkerMITMagnum M3 XLR
Interlink StreamerTransparentMusiclink Super XLR
Interlink PhonoTransparentMusiclink Super RCA
Stroomkabel VoorversterkerKEMPZPowercord Plus
Stroomkabel EindversterkerKEMPPowercord Plus
Stroomkabel StreamerKEMPPowercord Plus
Stroomkabel PhonoKEMPPowercord Plus
PowerstripKEMPPowerstrip 8 met daarop Kemp Powercord Reference
ScheidingstrafoKEMPBalanced Isolator Source
StroomgroepSiemensCylindric Fuse Cartridge




To-Do:

Ter aantekening op to-do, dit is bij mij altijd een meerjarenplanning en soms ook discutabel of ik überhaupt upgrade. Maar je moet als mens nog altijd wat te wensen overhouden  ;D


  • Andere tv ter vervanging van de TH46PZ85 Plasma tv
  • Andere versterking t.b.v. B&W 802D3
  • Test met andere speakerkabel(s)
  • Akoestiek waar mogelijk aanpakken






Fotos

27-11-2020: Parkview









To be continued




donaldk

 ??? Drie DVD spelers, maar geen beeldscherm ::).

WickedGame

Quote from: donaldk on February 23, 2007, 00:21:29
??? Drie DVD spelers, maar geen beeldscherm ::).

Haha die is er wel :) Een JVC LT23B51 LCD TV, al een wat oudere tv.

HTR

mooie set hoor! heb je ook fotos?

enne die verhouding is dr natuurlijk niet meer heh met 3 dvdspelers en 1 23" lcd:P de dvdspelers zijn samen 3x zo groot:P (volume)

WickedGame

Quote from: hometheatrerulezz on February 23, 2007, 10:54:52
mooie set hoor! heb je ook fotos?

enne die verhouding is dr natuurlijk niet meer heh met 3 dvdspelers en 1 23" lcd:P de dvdspelers zijn samen 3x zo groot:P (volume)

Ik zie het niet geheel als 3 dvd-spelers. De Pioneer is puurom op te nemen op HDD en soms eens wat weg te fikken. Gebruik deze dus nooit voor DVD's kijken. De DV6400Vm is de CD/SACD speler geworden, en wint het op audio gebied van de DV7600. En laat die laatste dus mijn DVD-Speler zijn :D

Foto's volgen nog, dit omdat ten eerste ik nog moet schoonmaken, en de B&W 805S speakers staan beneden op een Classe installatie te spelen, die moeten dus nog naar mijn kamer. Ander feit is dat ik de indeling van de kamer moet aanpassen. Dus nog even geduld

LittleNinja

Daar ben ik dan....

Uiteraard ga ik deze ook in de gaten houden.

;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Vandaag Kimber 8TC gemonteerd op de 805S en gisteren me kamer verbouwd. Nu nog even wat schoonmaken en dan fototjes schieten :) dus nog even geduld.

LittleNinja

ik dacht dat je nu wel eens een keertje klaar zou zijn met opruimen...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on March  6, 2007, 05:28:29
ik dacht dat je nu wel eens een keertje klaar zou zijn met opruimen...  ;D

Geen tijd haha... voornaamste reden :) En tja als je alles uiteindelijk verplaatst maak je weer zooi haha. Hoop het deze week even af te ronden. Heb in iedergeval gisteren even geluisterd en het klinkt echt super.

LittleNinja

Quote from: WickedGame on March  6, 2007, 09:10:17
Geen tijd haha... voornaamste reden :) En tja als je alles uiteindelijk verplaatst maak je weer zooi haha. Hoop het deze week even af te ronden. Heb in iedergeval gisteren even geluisterd en het klinkt echt super.

Ah.. Je bent wakker.  ;)
Merk je verschil met de Kimber of is het verschil klein?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on March  6, 2007, 09:45:06
Ah.. Je bent wakker.  ;)
Merk je verschil met de Kimber of is het verschil klein?

Verschil is gigantisch. Ging van tijdelijk Ixos 603 Superstrand naar Kimber 8TC. De versterker kon gelijk een slag lager qua volume, en je hoorde meer detail in het geluid. Het laag werd strakker en lager en kon direct mijn versterker op neutraal zetten. De JBL's die ik dus ook nog heb en ik dus als erg goed ervaar worden toch wel weg gevaagd door dit "klein" geweld van B&W.

Wat dat betreft ben ik uitermate tevreden, en dat op een Marantz SR7400, moet je nagaan wat ze gaan doen als ze op een dedicated stereo set komen :) Maar goed dat is toekomst. Voorlopig maar eens mijn geld op potten en wat sparen, blijft een aanslag op me geld die speakers haha.

Wil wel binnenkort eens wat Xindak kabels op proef nemen om te zien welk verschil het oplevert. En ook interlinks wil ik wat gaan testen. Eens zien hoe "goed" of hoe "slecht" mijn IXOS interlinks zijn.

WickedGame

Hierbij even een snelle impressie hoe het erbij staat.

Achterspeakers nog niet gefotografeerd aangezien daar nog zooitje is haha. Onder de dvd-spelers staat dus de SR7400, alleen niet echt zichtbaar op de foto. Komt allemaal nog wel betere voor in de plaats, maar het geeft een impressie. Voor de mensen die goed opletten zit er een ander element in mijn platenspeler nu. Dit is een ZYX.

de X-LP zie je ook niet die staat op de SR7400 en is ook niet zichtbaar nog. Maar goed dat volgt nog.

WickedGame

#12
En hier de foto van de apparatuur stapel :)


p.s. deze foto is iets ouder, zoals je ziet stond hier de Marantz Ipod dock nog niet op.

WickedGame

Na een tijdje weer een aanpassing. Mijn zusje haar SR6200 (Dit was mijn A/V Receiver voordat ik de SR7400 kocht) overleed, en ze wilde geen nieuwe aanschaffen. Heb voor haar een deal kunnen maken dat zij mijn SR7400 overnam en ik een nieuwe A/V Receiver zou aanschaffen. Dit is de Marantz SR7500 geworden.

Ben erg benieuwd of er nog veel verschil zal zitten tussen de SR7400 en de SR7500. Al vind ik de kast van de SR7500 zeker mooier.



LittleNinja

Quote from: WickedGame on July 13, 2007, 10:58:49
Na een tijdje weer een aanpassing. Mijn zusje haar SR6200 (Dit was mijn A/V Receiver voordat ik de SR7400 kocht) overleed, en ze wilde geen nieuwe aanschaffen. Heb voor haar een deal kunnen maken dat zij mijn SR7400 overnam en ik een nieuwe A/V Receiver zou aanschaffen. Dit is de Marantz SR7500 geworden.

Ben erg benieuwd of er nog veel verschil zal zitten tussen de SR7400 en de SR7500. Al vind ik de kast van de SR7500 zeker mooier.


Het is een muzikaal walhalla aldaar!!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on July 13, 2007, 12:33:43
Het is een muzikaal walhalla aldaar!!  8)

Tja wat kapot is moet vervangen worden zeggen we dan. Reparatie viel wat hoog uit, en dan was inruilen veel handiger. Muziekaal walhalla vooral beneden en bij mij op me kamer, me zusje is voor de afdankertjes haha (ook geen lullige set hoor).

Zusje heeft nu:

Marantz SR7400
Marantz DV4100OSE
Front: Magnat Project 10
Back: Magnat Vintage 510SE
Center: Audiopro
Sub: Tannoy MX10

Dus die heeft niets te klagen.

Overigens denkt me pa erover na om de 802D op proef te nemen, wellicht ter vervanging van de 802.

sj0er-D

Quote from: WickedGame on July 13, 2007, 13:04:32
Tja wat kapot is moet vervangen worden zeggen we dan. Reparatie viel wat hoog uit, en dan was inruilen veel handiger. Muziekaal walhalla vooral beneden en bij mij op me kamer, me zusje is voor de afdankertjes haha (ook geen lullige set hoor).

Zusje heeft nu:

Marantz SR7400
Marantz DV4100OSE
Front: Magnat Project 10
Back: Magnat Vintage 510SE
Center: Audiopro
Sub: Tannoy MX10

Dus die heeft niets te klagen.

Overigens denkt me pa erover na om de 802D op proef te nemen, wellicht ter vervanging van de 802.

sow een redelijke audio family ;) hebben jullie zeker ook in elke kamer een projector hangen :P . het gemiddelte zusje heeft een aldi setje van akai o.i.d. ;)

WickedGame

Quote from: sj0er-D on July 13, 2007, 13:48:55
sow een redelijke audio family ;) hebben jullie zeker ook in elke kamer een projector hangen :P . het gemiddelte zusje heeft een aldi setje van akai o.i.d. ;)

Audio familie ja dat wel, me zusje is alleen de lachende derde in deze geweest. Ze heeft alleen de Magnat Vintages zelf gekocht de rest is doorschuif werk geweest. Dus die heeft een mazzeltje.

Helaas projectoren in ons huis zijn er wel geteld 0.

sj0er-D

Quote from: WickedGame on July 13, 2007, 14:46:07
Audio familie ja dat wel, me zusje is alleen de lachende derde in deze geweest. Ze heeft alleen de Magnat Vintages zelf gekocht de rest is doorschuif werk geweest. Dus die heeft een mazzeltje.

Helaas projectoren in ons huis zijn er wel geteld 0.
heeeeeel snel verandering im brengen ;)

WickedGame

Quote from: sj0er-D on July 13, 2007, 15:28:29
heeeeeel snel verandering im brengen ;)

Dan zal ik de enige zijn die het misschien doet. Mijn vader vind projectoren helemaal niks, laat staan dat ze de ruimte ervoor hebben. Als je al nagaat dat hij het doet met een simpele 70cm Philips bak nog niet eens een plat scherm dan geeft het wel aan hoeveel waarde zij hechten aan beeld.

Dat is ook wel duidelijk want zijn voorkeur ligt voor 99,9% op Audio. En dan met name stereo.

WickedGame

Zo aangezien ik een aankoop van een appartement heb gedaan ben ik eens aan de slag gegaan met floorplanner. Dit was nu een peace of cake aangezien ik alle maten van de meubels al heb en ik het zo kon in tekenen. De tekening plaats ik hier zo bij, maar zit even met een vraag.

Zoals op de tekening is te zien heb ik nog geen achterspeakers ingetekend, en dit om de doodsimpele reden dat ik gewoon weg nog niet weet hoe ik die nu moet gaan plaatsen. 1 speaker kan nog wel naast het dressoir, maar die andere achter de bank vind ik misschien voor het geluidsbeeld onhandig. Hoe zouden jullie dit in zo'n geval oplossen?

Achterspeakers zullen voorlopig JBL L4 speakers blijven. Op den duur gaan de B&W 805S-jes naar achteren en 803S of 803D als front. Maar goed dat is toekomst muziek.


LittleNinja

Dat ziet er goed uit Wicked!!

We zien nu inderdaad alleen fronts..  ;)

Wanneer wordt dit stukje paradijs opgeleverd?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on January 24, 2008, 11:21:56
Dat ziet er goed uit Wicked!!

We zien nu inderdaad alleen fronts..  ;)

Wanneer wordt dit stukje paradijs opgeleverd?

Eerste prognose die toevallig week geleden is afgegeven eind januari 2009.

sj0er-D

Quote from: WickedGame on January 24, 2008, 11:39:07
Eerste prognose die toevallig week geleden is afgegeven eind januari 2009.
hmm mijn huisje is dan ook klaar.. zo vervelend om te moeten wachten! maar wel lekker voor het sparen ;D

Stefan S.

Ga gewoon voor de weg met de minste weerstand en dus voor stereo i.p.v. surround spelen ;D.