CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

mikeske

Gisteren was een van de ergste dagen van mijn leven.
Mijn grootmoeder, die echt heel veel voor me betekende is na een strijd van 4 maanden overleden aan kanker.
Gelukkig hebben we de laatste maanden nog heel veel samen kunnen doen en hebben we veel leuke momenten samen gehad.
Een mooie aanvullig van de eindeloze verzameling van mooie momenten die met haar heb.
Ik ben er als kind opgegroeid, gingen samen op reis en als enig kleinkind was ik echt een god voor hen.
Toen mijn grootvader 11 jaar geleden stierf aan kanker hebben ik mijn pa ( hun enige zoon )op zijn sterfbed beloofd alles te doen wat we maar konden voor Nicole.
De laatste 11 jaar hebben we ze dan ook in alles betrokken en deden zoveel als we konden voor haar.
De laatste paar maanden, waarvan de laatste 3 weken in paliatieven zorg,  heeft ze gelukkig nog enkele mooie dingen kunnen meemaken.
Zoals haar verjaardag, mijn 25e verjaardag, nieuwe wagen en de aankoop van ons huis.
Zondag hebben we er een uur of 8 bij geweest omdat het echt slecht ging.
Als ze een goed moment had keek ze telkens van persoon tot persoon en trok ze een knipoogje.
Volgens mij was ze toen afcheid aan het nemen omdat ze echt op was.
Ik heb gelukkig die dag ook nog een moment met haar alleen gehad waar ik kunnen zeggen heb wat ze allemaal voor mij betekende.
Waarop ze mij aankeek en zei dat ze me ook heel graag zag en alles altijd met plezier had gedaan.
Dat ik niet meer moest huilen want ze was blij met alles wat ze gekregen had in het leven.
Maandag dan rond 11u was mijn ma er bij nadat ze wat boodschappen had gedaan voor mijn grootmoeder.
Ze keek mijn ma plots vreemd aan en enkele minuten later was het voorbij ...
Toen ik aankwam hoopte ik nog afscheid te kunnen nemen, maar ik was te laat.
Ik weet niet of ik het mezelf ooit zal kunnen vergeven, ik had erbij moeten blijven.
Enige troost is dat ze niet meer zal afzien en ze niet meet moet vechten.
Hopelijk is ze nu bij mijn grootvader en heeft ze het beter.

Maar wat er ook gebeurt, ik zal ze nooit vergeten.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DVDGuy

Mike, gecondoleerd en veel sterkte; mooi verwoord trouwens
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Peerless Monster

Sterkte Mike!!
Herkenbare zaken en geef je zelf niet schuld dat je er op dat moment niet was.
Het afscheid had je al genomen.

En vergeten zal je ze niet!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Gecondoleerd kerel... even doorbijten en goed realiseren dat het wellicht beter is zo.... sterkte!!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

mikeske

Ik ben nu bezig met een cd aan het maken voor de kerk.

Tijdens de eucharistie zouden we dit spelen:

uit de Amelie Soundtrack
Comptine D'un Autre ete : L'appres midi - Yann Tiersen

Bij het begroeten van de kist op het einde:

9 Crimes - Damien Rice
Afscheid Nemen Bestaat Niet   - Marco Borsato
Out Of My Hands   Milow   - Milow
Baby Can I Hold You - Tracy Chapman
Sacrifice - Anouk

Iemand nog tips ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

treky22

Mike, gecondoleerd. Zijn altijd zware momenten in het leven.
Ik heb er ook ervaring mee ... oma, ons mam  :(

Wij hadden in de kerk bij ons mam toen het nummer van Paul De Leeuw - Ik Heb Je Lief.
Op het moment dat dat gedraaid werd .....  :(
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nahpets

Gecondoleerd.

Quote from: mikeske on July 13, 2010, 14:02:51
maar ik was te laat.

Je was er voor haar op de momenten dat het er toe deed, dan ben je nooit te laat geweest maar was je altijd op tijd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

flash1982

gecondoleerd,   

geef je zelf niet schuld dat je er op dat moment niet was, dingen gaan helaas niet
zoals we zelf altijd willen.

HTip

Heel veel sterkte Mike & Yessica. Zo'n verlies is altijd moeilijk. Zeker een oma, want zij is vaak een speciaal iemand...

Bij het afscheid van mijn vader werd REM - Everybody hurts (krijg ik nog steeds kippevel van) en Anne Murray - You needed me.

Heb vooral geen schuldgevoelens, maar denk terug aan de mooie herinneringen. Dat doet zij ook!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

Gecondoleerd Mike.

Ik heb verder geen muziektip, maar de Amelie soundtrack van Yann Tiersen vind ik een fabelachtig mooie soundtrack.

Peerless Monster

Quote from: sj0er-D on July 13, 2010, 15:46:30
Gecondoleerd Mike.

Ik heb verder geen muziektip, maar de Amelie soundtrack van Yann Tiersen vind ik een fabelachtig mooie soundtrack.

Amai, die is prachtig!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


kermy

Gecondoleerd met jullie verlies.


Kermy

Davey

Mike,

Heel veel sterkte voor jou en jouw familie de komende periode.

Dave

mikeske

Quote from: Peerless Monster on July 13, 2010, 16:20:45
Amai, die is prachtig!


is inderdaad echt een supermooi nummer  ;)

@iedereen: bedankt voor het medeleven
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

flash1982

Angels, Robby Williams 
Who wants to live forever Queen
Everybody hurts  REM

celerontje

Ook gecondoleerd, ik weet dondersgoed wat het is om dierbaren aan kanker te verliezen. :(

Quote from: mikeske on July 13, 2010, 14:23:34
Ik ben nu bezig met een cd aan het maken voor de kerk.

Tijdens de eucharistie zouden we dit spelen:

uit de Amelie Soundtrack
Comptine D'un Autre ete : L'appres midi - Yann Tiersen

Bij het begroeten van de kist op het einde:

9 Crimes - Damien Rice
Afscheid Nemen Bestaat Niet   - Marco Borsato
Out Of My Hands   Milow   - Milow
Baby Can I Hold You - Tracy Chapman
Sacrifice - Anouk

Iemand nog tips ?
Zeker heb ik tips:
Ludovico Einaudi - Primavera  
http://www.youtube.com/watch?v=qmxFAT581T4

Stephan Zacharias - Der Krieg Ist Aus
http://listen.grooveshark.com/#/album/The+Downfall+Der+Untergang+/4083059 (even aanklikken uit de lijst)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Denon Focal

Gecondoleerd Mike, veel sterkte voor jou en het gezin. De moeder van je mama is heel bijzonder, wel fijn dat je veel tijd met haar hebt door kunnen brengen.
Bij mijn oma speelden ze Vivaldi's Primavera, paste goed bij haar omdat ze het leven altijd positief bekeek.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

denoontje


Xander32

Quote from: mikeske on July 13, 2010, 14:02:51
Maandag dan rond 11u was mijn ma er bij nadat ze wat boodschappen had gedaan voor mijn grootmoeder.
Ze keek mijn ma plots vreemd aan en enkele minuten later was het voorbij ...
Toen ik aankwam hoopte ik nog afscheid te kunnen nemen, maar ik was te laat.
Ik weet niet of ik het mezelf ooit zal kunnen vergeven, ik had erbij moeten blijven.
Enige troost is dat ze niet meer zal afzien en ze niet meet moet vechten.
Hopelijk is ze nu bij mijn grootvader en heeft ze het beter.
Hoi Mikeske, gecondoleerd met het verlies van je grootmoeder.

Ik kan mij goed voorstellen dat je spijt hebt dat je niet bij het laatste moment aanwezig hebt kunnen zijn. Echter is mijn ervaring dat dit zeer frequent voorkomt. Zo vaak naasten meegemaakt die soms weken waakten bij hun geliefde, heel even weg gaan en op dat moment komt hij/zij te overlijden ...

Wat ik nu ga schrijven komt misschien misplaats/vreemd over maar in mijn visie is bovenstaande en jouw vervelende ervaring een natuurlijk iets: kijk naar wat voor schepsel dan ook in de natuur; allemaal trekken deze zich terug/nemen afstand van een groep, wanneer het laatste moment daar is... Waarom dat is; ik heb werkelijk geen idee.


Hou vooral alle dierbare momenten voor ogen. Sterkte de komende periode.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Quote from: celerontje on July 13, 2010, 21:55:03
Ook gecondoleerd, ik weet dondersgoed wat het is om dierbaren aan kanker te verliezen. :(
Zeker heb ik tips:
Ludovico Einaudi - Primavera  
http://www.youtube.com/watch?v=qmxFAT581T4

Stephan Zacharias - Der Krieg Ist Aus
http://listen.grooveshark.com/#/album/The+Downfall+Der+Untergang+/4083059 (even aanklikken uit de lijst)

super liedjes hoor  :o
bedankt voor de tips

Quote from: Xander32 on July 13, 2010, 22:12:54
Hoi Mikeske, gecondoleerd met het verlies van je grootmoeder.

Ik kan mij goed voorstellen dat je spijt hebt dat je niet bij het laatste moment aanwezig hebt kunnen zijn. Echter is mijn ervaring dat dit zeer frequent voorkomt. Zo vaak naasten meegemaakt die soms weken waakten bij hun geliefde, heel even weg gaan en op dat moment komt hij/zij te overlijden ...

Wat ik nu ga schrijven komt misschien misplaats/vreemd over maar in mijn visie is bovenstaande en jouw vervelende ervaring een natuurlijk iets: kijk naar wat voor schepsel dan ook in de natuur; allemaal trekken deze zich terug/nemen afstand van een groep, wanneer het laatste moment daar is... Waarom dat is; ik heb werkelijk geen idee.


Hou vooral alle dierbare momenten voor ogen. Sterkte de komende periode.


Sander.

komt zeker niet misplaatst over, misschien heb je wel gelijk.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R


Alex Groningen

Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst.

djaxx