Stereo set Alex Groningen.

Started by Alex Groningen, May 13, 2009, 10:13:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Binnenkort een nieuwe startpost.

Geschiedenis:






Heden:        Musical Fidelity A5cr stereo preamplifier, A5cr power amplifier, Kw DM25 transport, Kw DM25dac,
                   Michell Tecnodec Draaitafel, Benz ace, Heed Quasar + Q-psu voeding, Cambridge Audio 650BD speler, Usher Mini dancer 2, W&M,
                   Hanss Acoustics platenwasser, Audioplan powerplant.






Toekomstplannen:

Stroomvoorzieningen

Akoestiek

LexiconLogan

Leuk! ga ik volgen, ook de CD collectie zie ik graag!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Alex Groningen

Komt allemaal in orde.Zodra alles hier weer op zijn plek staat zal ik even een paar foto's schieten met alles er op en er aan.

JeKa

#3
Mooie aankopen! (Ook leuk een medegroninger te treffen  ;))

WickedGame

Kijk dat klinkt veelbelovend

denoontje

nice tijd voor een neiuwe avatar  ;-)

Alex Groningen


Alex Groningen

Quote from: JeKa on May 13, 2009, 10:21:19
Mooie aankopen! (Ook leuk een medegroninger te treffen  ;))

Zitten volgen mij al aardig wat Groningers hier.Maar inderdaad leuk.

Douma

Gefeliciteerd met je aankopen! Zodra de boel speelt kom ik graag eens luisteren.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Alex Groningen

Quote from: Douma on May 13, 2009, 11:09:56
Gefeliciteerd met je aankopen! Zodra de boel speelt kom ik graag eens luisteren.

Dan heb je bij deze een uitnodiging.Laat je wel even weten wanneer de boel hier klaar is.

-madison-

Dit wordt ongetwijfeld een mooie set 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

DVDGuy

Welke luidspreker kabels ga je gebruiken?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Alex Groningen

#12
Quote from: DVDGuy on May 13, 2009, 15:30:54
Welke luidspreker kabels ga je gebruiken?

Waarschijnelijk ga ik de W&M LS01 kopen.Heb hier zelf ook nog een aantal kabels liggen die ik ook eerst ga proberen.
Maar mocht er iemand zijn met goed advies over kabels die goed passen bij deze set,dan hoor ik ze graag.

Alco

Ik kijk ook uit naar de foto's. (altijd leuk om coole systempics van andere te mogen bewonderen)  :smile:

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

S@m

Ik denk dat de combinatie met een MF A5 cd speler een hele goede is... ;)


Alex Groningen

Quote from: S@m on May 13, 2009, 19:10:51
Ik denk dat de combinatie met een MF A5 cd speler een hele goede is... ;)



En laat ik daar nou ook eens naar op zoek zijn.  :smile: Heb er op 2 geboden op hifi.nl maar nog geen reactie.

blue-eyes

Quote from: Alex Groningen on May 13, 2009, 20:34:32
En laat ik daar nou ook eens naar op zoek zijn.  :smile: Heb er op 2 geboden op hifi.nl maar nog geen reactie.

HIER staan diverse MF CD spelers te koop. Daar al eens gekeken?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2009, 20:40:19
HIER staan diverse MF CD spelers te koop. Daar al eens gekeken?

Heb er net even gekeken.In Duitsland staan er 3 te koop alleen jammer genoeg ouder dan 3 jaar.en zoek ongeveer tot anderhalf a 2 jaar oud.
Maar bedankt voor de tip,ik blijf deze site ook even in de gaten houden.

S@m


garmtz

W&M, SF en MF samen zal een ERG terughoudend laidback beeld gaan opleveren (en een zekere 'doodsheid' in het geluid)... Het is altijd 'gevaarlijk' om hierbij op anderen te vertrouwen wat betreft aanbevelingen. Het zou niet echt mijn combinatie zijn in ieder geval.

S@m

Quote from: garmtz on May 14, 2009, 08:58:36
... Het is altijd 'gevaarlijk' om hierbij op anderen te vertrouwen wat betreft aanbevelingen.

Da's zeker waar. Alleen betreffende combinatie vind ik fantastisch, juist door het niet vermoeiende klankkarakter.
(Overigens met Audioquest bekabeling)

garmtz

Quote from: S@m on May 14, 2009, 09:01:26
Da's zeker waar. Alleen betreffende combinatie vind ik fantastisch, juist door het niet vermoeiende klankkarakter.
(Overigens met Audioquest bekabeling)

Ieder zijn smaak natuurlijk en zal niet zeggen dat de combinatie echt slecht is, dat ligt namelijk tevens aan de muzieksmaak. Maar 'nooit vermoeiend' is ook uit te leggen als 'verhullend' of 'mat', wat voor sommige muzieksoorten 'killing' kan zijn. Zelf luisteren blijft dus zeer nodig.

Ik vind Audioquest in die combinatie trouwens ook een veel betere keuze dan W&M. W&M heeft namelijk een nogal terughoudend middengebied en is niet echt levendig, terwijl de goedkopere Audioquests wat pit in het geluid brengen.

S@m

Quote from: garmtz on May 14, 2009, 09:05:04
Ieder zijn smaak natuurlijk en zal niet zeggen dat de combinatie echt slecht is, dat ligt namelijk tevens aan de muzieksmaak. Maar 'nooit vermoeiend' is ook uit te leggen als 'verhullend' of 'mat', wat voor sommige muzieksoorten 'killing' kan zijn.

Helemaal mee eens

QuoteZelf luisteren blijft dus zeer nodig.

En hiermee ook.... ;)

hifi | Roderick

Quote from: garmtz on May 14, 2009, 08:58:36
W&M, SF en MF samen zal een ERG terughoudend laidback beeld gaan opleveren (en een zekere 'doodsheid' in het geluid)... Het is altijd 'gevaarlijk' om hierbij op anderen te vertrouwen wat betreft aanbevelingen. Het zou niet echt mijn combinatie zijn in ieder geval.

Quote from: garmtz on May 14, 2009, 09:05:04
Ieder zijn smaak natuurlijk en zal niet zeggen dat de combinatie echt slecht is, dat ligt namelijk tevens aan de muzieksmaak. Maar 'nooit vermoeiend' is ook uit te leggen als 'verhullend' of 'mat', wat voor sommige muzieksoorten 'killing' kan zijn. Zelf luisteren blijft dus zeer nodig.

Ik vind Audioquest in die combinatie trouwens ook een veel betere keuze dan W&M. W&M heeft namelijk een nogal terughoudend middengebied en is niet echt levendig, terwijl de goedkopere Audioquests wat pit in het geluid brengen.

Wat een onzin.

Als een dergelijke combinatie zo'n 'ERG terughoudend laidback geluid' zal gaan geven dan is er iets fundamenteels mis met de set en zal een andere kabel echt niet ineens een ander geluid laten horen.


frank2

Quote from: garmtz on May 14, 2009, 09:05:04


Ik vind Audioquest in die combinatie trouwens ook een veel betere keuze dan W&M. W&M heeft namelijk een nogal terughoudend middengebied en is niet echt levendig, terwijl de goedkopere Audioquests wat pit in het geluid brengen.

Zoals gewoonlijk vind ik wat hier geschreven wordt niet juist. Ik ken W&M en ik zal zeggen, ja er zijn duidelijk betere kabels maar zeker niet voor het geld wat ze kosten!!. Ten tweede je kunt van alles zeggen over W&M maar een terughoudend middengebied ik klinkklare onzin. Ik heb deze kabels zelf ook weliswaar als interlink maar ze geven een homogeen plaatje af, met juist middengebied wat eerder teveel dan te weinig is. Ze zijn ietwat donker getint met verder wel dynamiekrijk.

In dit geval heeft Garmt het niet bij het juiste eind.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren