HT "The Attic" Opgedoekt.. Verder in de Woonkamer

Started by flash1982, November 11, 2009, 16:54:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flash1982

Update 19-02

Oddyssey's staan inmiddels te koop...
toch eigenlijk met dubbel gevoel,  maar wil toch voor een groter scherm gaan

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97942.0 



Aangezien het steeds voller in de de huiskamer werd, en ik weer van stereo naar 5.1 wil gaan in de toekomst.
Hebben we besloten de HT maar naar zolder te verplaatsen.


Hier komen de vorderingen...


Ruimte is ongeveer 6 bij 6  met aan beide kanten een schuin dak.
aan de achterwand zit een soort afzuiging (hoor je bijna niet)  dus daar moest een wand voor komen. (waar het Projectie scherm komt te hangen)

Zijkanten zijn inmiddels dichtgemaakt, zodat het niet schuinedak niet zo ver doorloopt.
Zitten 2 luiken nu aan elke kant ,zodat ik nog bij de rommel kan die er nu achter zit.(het blijft een zolder :laugh:)
Achterwand zit  er ook in, net als  het plafon met spotjes (was een punt dak)

Set welke er komt te staan,

Main Speakers : martin logan odyssey
vorige speakers  kappa 9.2i series II zijn naar "Mart" gegaan als surround speakers :o

Versterker : Krell KSA-250
Processing : Classé SSP-25 MKII
DVD/ Blue-ray : nog niet over uit, (andere blijft beneden staan)
CD: Was sony 707es, die is verkocht...  twijfel nog over een goed alles 1 machine of losse blue-ray en cd speler
Kabels de meeste zijn Cardas, en een enkele XTC
Projector Panasonic PT-AX100E (Nog bedankt Ray 8) voldoet nog prima!
Scherm Kingpin 16:9 160 (mischien dat ik nog groter ga.. hangt af van hoeveel ruimte de Martin logans over hebben tot het scheve dak


Toekomst zijn Martin Logan surround & center erbij... over 5 kanaals versterking nog niet over uit... (Krell is 2 kanaals)



* verfen klaar.

Achterwand en voorwand en plafon nog worden beplakt met tapijt tegels (nog iemand tips??)
vloer word ondervloer met daarop een mooi tapijt.

Zit nog te twijfelen qwa inrichting stoelen..  zat te denken aan 2x 3 bioscoopstoelen.. 
en dan de laatste rij iets omhoog brengen..
maar aangezien de projector redelijk laag hangt.. weet ik niet of dit een goed idee is.
Projector kon helaas niet verder naar achter, (boven het traps gat) wat wel ideaal had geweest.
Maar dan haald die het niet qwa beeld.. :mad: (beeld word dan groter dan mn scherm is)





htandre

Alweer 1 erbij, succes met de verbouw.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

blue-eyes

XTC kabels, waar ken ik die nog maar van? ;)

Heb je ook foto's van de verbouwing?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

flash1982

Quote from: Blue-Eyes on November 11, 2009, 20:18:38
XTC kabels, waar ken ik die nog maar van? ;)

Heb je ook foto's van de verbouwing?


Henno appel zn kabels ;)
Helaas geen foto's tijdens de verbouwing gemaakt..
maar heb denk ik nog wel een van hoe het was voor de tijd


Valkyrie

Ik ben ook benieuwd naar de foto's  8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

flash1982

Martin Logans opgehaald ;D 8)..  staan tijdenlijk nog ff in de woonkamer...
zal morgen foto's van de HT maken...

(ff snel neergezet & foto gemaakt ;)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

flash1982

Heb toch besloten om de ruimte achter de projectie wand volledig te isoleeren.. (komt bijna 40cm aan rockwool demping achter)

Komende weeken gaan dan voor + achterwant beplakt worden,  net als het plafon

Joris1971

#8
Quote from: flash1982 on November 11, 2009, 16:54:33
Maar dan haalt die het niet qwa beeld.. :mad: (beeld word dan groter dan mn scherm is)


Hangt je scherm niet erg hoog?
Ik zou het zo een 50cm vd grond af hangen, dat kijkt een stuk prettiger en daarbij zou je nog een groter scherm kunnen hangen ook!
Tevens is je probleem dan verholpen, je beeld is niet groter meer dan je scherm

Dus 3 vliegen in 1 klap:
1) het kijkt prettiger
2) groter scherm
3) je probleem is opgelost

Zie mijn photoshopplaatje, dat is pas een scherm!  ;D ;D ;D


Succes met de verbouwing (been there  ;D)

hoekie

ik zou zeggen ga voor de laatste foto !
zoals joris schrijft, 3 vliegen in 1 klap.

zo'n groot scherm staat ook veel mooier... zijn klein scherm op zo'n grote wand vind ik er ook niet echt uitzien...

flash1982

#10
Ziet er idd wel beter uit! :worship:

Zal ff opmeten hoe hoog die hangt,  lijkt waarschijnlijk erg hoog,  maar het plafon is niet hoog!
Wil ook graag een groter scherm, maar kom volgensmij  ruimte tekort ivm de hoogte/en breedte van de martin logans :(
Martin logans zijn 170-175 inc marmeren onderplaat,  en meen iets van 33 cm breed,  dus hou  volgens mij vrijwel geen extra ruimte over voor een groter scherm

Valkyrie

Quote from: Joris1971 on December  6, 2009, 07:21:34
Hangt je scherm niet erg hoog?
Ik zou het zo een 50cm vd grond af hangen, dat kijkt een stuk prettiger en daarbij zou je nog een groter scherm kunnen hangen ook!
Tevens is je probleem dan verholpen, je beeld is niet groter meer dan je scherm

Dus 3 vliegen in 1 klap:
1) het kijkt prettiger
2) groter scherm
3) je probleem is opgelost

Zie mijn photoshopplaatje, dat is pas een scherm!  ;D ;D ;D


Succes met de verbouwing (been there  ;D)

en wat is de diameter dan?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Joris1971

Quote from: Valkyrie on December  6, 2009, 15:29:44
en wat is de diameter dan?

geen idee

Heb gewoon het scherm schaalsgewijs vergroot..

flash1982

Heb het nog ff nagemeten,  groter kan helaas echt niet.. >:(    martinlogans zijn 179 hoog (inc spikes en marmeren plaat)  en 33 cm breed.
scherm hangt op 75cm vanaf de grond.   

Het plafon is gewoon laag  (2.10)  vandaar dat het raar lijkt,  heb de foto ook vanaf de trap genomen (5mtr afstand)  dus mischien dat het daar ook
wat door komt

stoffels


flash1982

#15
Update,

Voorwand is dr af geweest..  toch maar geisoleerd..  zit nu bijna 40cm aan rockwool achter

Voor,achterwand & plafon zijn klaar.. (bekleed met tapijt tegels)
projector beugel is vervangen door een houten box, welke bekleed is met tapijttegels.
is stukken beter, en projector staat stabiel.( moet nog worden afgewerkt, met 2 klepjes voor en achter)

Volgende fase:  de Vloer,  moet nog wat groene platen kopen, en daarna vloerbedekking uitzoeken.
Tapgat & trap+hekje moeten nog in de kleuren die ik al gebruikt heb, zwart en havanna.
"projector box" afmaken

Stoellen/bank zijn we nog niet over uit. wil eigenlijk een mooie "U"  bank  denk dat dat toch mooier is
ipv bioscoop stoelen,  aangezien de ruimte ook gebruikt word voor muziek te luisteren,
en dr zal ook wel eens een duplo treintje daar rond rijden ;D

2e fase:  Dvd kasten aan beide zijkanten..  staan nu nog in hoge kasten beneden..  maar wil geen 1200+ dvd's beneden meer
als het ht boven is.  dus moeten lagere kasten worden gebouwd..



hier wat foto's...  krijg niet echt goed de diepte van de ruimte er op..
lijkt heel klein op de foto;s  maar is toch echt  6mtr diep







JeKa


flash1982

Quote from: JeKa on January  6, 2010, 13:09:16
Ik zie geen foto's.

nu wel ;)   waren wat te groot :-X  heb ze ff verkleind

flash1982

#18
groter scherm kon helaas echt niet...  heb net genoeg ruimte over voor de martin logans.. :-X
:o  waarom zijn die dingen zo hoog :P....

Sqoda

Nu begrijp ik hem pas. Ik denk waarom kan het scherm niet groter....maar door de hoogte van de speakers kan je ze niet ver genoeg naar buiten
schuiven en past een groter scherm er niet tussen.

Ach is iets waar je goed mee kunt leven lijkt me. Succes met de verdere bouw.

Gr. Chris
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

flash1982

#20
Quote from: Sqoda on January  6, 2010, 13:47:16
Nu begrijp ik hem pas. Ik denk waarom kan het scherm niet groter....maar door de hoogte van de speakers kan je ze niet ver genoeg naar buiten
schuiven en past een groter scherm er niet tussen.

Ach is iets waar je goed mee kunt leven lijkt me. Succes met de verdere bouw.

Gr. Chris

;) Precies..   1.60 is niet heel groot maar goed.  kan niet anders helaas..
ben over de Martin logans wel tevreden,  dus ook zonde om ze daarom weg te doen.. (of het moet totaal mis gaan in de ruimte)
zou ook niet 123 weten wat ik ervoor in de plaats moet neerzetten..


edit:  vandaag traphekje zwart gemaakt..  trap is een deze dagen aan de beurt.. :)

flash1982

Vandaag ff wezen kijke voor bank(en) 
maar nog niks besloten..  iemand tips of suggesties?

dacht om evt 2 banken achterelkaar te plaatsen, (2e wat hoger dan)
vanuit de 1e bank is dan afstand naar het scherm een 3mtr.  kan op zich denk ik wel..  maar martin logans komen wel wat van de
achterwand af  denk dat die afstand dan weer te klein word

flash1982

word waarschijnlijk 3 zits bank en 2 losse zetels erbij..
trap bijna geverft..  as week vloerbedekking en installatie dr in ;D 8)

flash1982

Update 15-01-2010

;D  Vloer vandaag gelegd.. 8)
Audio gedeelte ook alvast neer gezet :o 8)    in mn eentje de  Martin Logans naar zolder te
tillen durfde ik niet aan,  :dry: veel te bang dat ik een muur raak :-X
Krell ging wel.. overdwars vastpakken was beter dan aan een kant beide handvaten vast te pakken.

zal vanaf of morgen wat foto's posten..

enigste wat nog moet,..    

verf: 2 traptreden. kleine vierkante meter muur in het trapsgat
afwerken: klepje projector "box"   (had niet de juiste korte schroeven)
dvd kasten maken voor aan weerskanten..

EDIT
  ff 2 (slechte :-X) foto's met mn telefoon



garmtz

Blijf het zonde vinden, dat kleine scherm. Had zelf dan voor kleinere speakers gekozen en een scherm dat bij de ruimte past. Zou ook de set nooit aan de voorzijde plaatsen, de LEDjes zullen enorm gaan storen tijdens het kijken.