Bart's 9.1 HT en Stereo set, Nieuwe Stereo setup, speakers, versterker en stream

Started by Denon Focal, May 29, 2010, 22:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Denon Focal

Op advies van een aantal forumleden vandaag mijn eigen thread gestart over mijn plannen.
We krijgen 1 juni as de sleutel van ons nieuwe huis en ik ben van plan daar een Ht/Stereo in de kamer te plaatsen. Foto's komen als we de sleutel krijgen.

Na lang zoeken,luisteren en lezen op het net heb ik besloten de set te baseren op de Denon AVR-4810 icm DBP 4010UD. Ik wil zowel Ht als stereo luisteren en een Universal Disk player met Denon 4th link beviel erg goed. Nu heb ik op dit moment een set van Denon die op de vintage pagina's zou kunnen staan, de PMA 920 met de 1520 CD speler (ook een Akai GX8 cassetedeck). Ik heb ook nog receivers van Marantz en een aantal andere getest maar de 4810 was het voor mij icm de Focal's en de 9.1 mogelijkheid. Ik wil 9.1 gaan draaien met de fronts, center en sub los en de ander speakers als inbouw.

De speakers was ook een lange zoektocht met als uitgangspunt dat de alle speakers van hetzelfde merk moesten zijn (ook de inbouw). Ik heb de volgende speakers geluisterd: Dali (Icon en Mentor), Monitor Audio (RX8), B&W (683), Klipsch (diverse), Dynaudio. Bij Hobo sloten ze alle combi's die ik wilde aan, echt topservice van Stephan. Alles speakers met verschillende amp's, ook de 3310 en 4310 sloten ze aan maar die misten net wat power en mogelijkheden. Uiteindelijk bij Focal uitgekomen, eerst de 826V (mooi) toen de 836V (minder in balans) vervolgens de 826W (einde zoektocht, dit zijn mijn speakers, perfect in balans, prachtig midden, helder hoog en een geweldige plaatsing icm de Denon). Toch nog naar Stassen gegaan om de dubbelcheck te doen. Ze hadden allen de 826V en die plaatsten ze naast de Phonars en TMA's. Er is op dit forum genoeg over de winkel gezegd, ik vind hem mooi met goede service alleen luisteren ze niet naar de klant, ik wilde alles uit dezelfde serie en die verkoper bleef de Phonars maar pushen met TMA inbouw en dat wilde ik niet.

De volgende zaken gekocht
Denon AVR-4810
Denon DBP-4010UD

Focal 826W
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Sol

Welkom op het forum! ;)

En nu al een set met veel potentie. :thumbs-up:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Denon Focal

#2
Tnx, zie dat je de GS20 icm een Denon hebt, klonk ook erg strak moet ik zeggen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

welkom op het forum!!

ga deze zeker volgen :popcorn:

waarom kies je overigens voor 9.1 en geen 7.1 ??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Quote from: Denon Focal on May 29, 2010, 23:35:20
Tnx, zie dat je de GS20 icm een Denon hebt, klonk ook erg strak moet ik zeggen.
Dank, mooie van de Denon is ook dat je het apparaat steeds beter leert kennen. Waardoor het geluid steeds beter wordt. Gewoon fantastisch.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Xander32

Ha Bart,

Je hebt je eigen topic eindelijk aangemaakt :clapping:.
Dit gaat een hele mooie set worden. Tot nu toe heb je al je aankopen zorgvuldig afgewogen en op elkaar afgestemd - goed bezig!

Enne: we zijn dol op foto`s hier ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Dank voor de leuke reacties, ik ga zeker door met deze thread en uiteraard komen er foto's. Mijn kabels zij gisteren binnengekomen uit de UK dus ik zal later vandaag die pics posten.
Zoals gezegd de sleutel komt 1 juni en dan ga ik deel voor deel afhalen en plaatsen, dan komen er ook foto's.
Ik wil graag mij startpost updaten met de nieuwe spullen en foto's maar dat lukt me niet, ik krijg het onderste stuk van mijn post niet in beeld, hij springt steeds terug naar een aantal regels erboven. Kan iemand me helpen?

De keuze voor 9.1 is tweeledig. 1 omdat het kan  ;D, doordat het In ceiling speakers zijn is de WAF prima. 2. omdat front height de beleving voor erg verbetert, trekt het geluid wat naar boven. Mijn woonkamer is een meter of 8 lang waarbij de eerste 4,5 meter een laag plafond heeft ivm een Vide (prima plek voor In ceiling speakers). Ik zit dus op circa 4,5 meter van de TV en fronts, achter me is nog circa 3 meter vrij tot de achtermuur waar de In Wall Backs passen. Ik maak twee aanslutingen voor mijn sub, 1 linksvoor en 1 linksachter dus het zou ook nog 9.2 kunnen worden.

De speakers worden dus:
- Front: 826W
- Center CC 800V
- Sub: SW 800V (zoals gezegd met omruiloptie, denk aan een Rel)
- FH: In Ceiling 706V
- Surround In Ceiling 706V
- Back In Wall 706V (ik heb er twee extra besteld voor in de keuken waar mij oude Denon PMA 920 komt hangend aan een Ipod dock met Wifi netwerk, leuk voor de party mode van Denon)

Alle inbouwpseakers haal ik deze week op dus daar komen de pics ook van.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Quote from: Denon Focal on May 30, 2010, 16:13:59
Ik wil graag mij startpost updaten met de nieuwe spullen en foto's maar dat lukt me niet, ik krijg het onderste stuk van mijn post niet in beeld, hij springt steeds terug naar een aantal regels erboven. Kan iemand me helpen?
Ik los het op door de (start-)post in Word aan te maken en middels copy & paste hier te plaatsen. Voor mij werkt `t.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Valkyrie

Deze ga ik volgen! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

mikeske

Ben benieuwd hoe dit er zal gaan uitzien   ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Denon Focal

#10
Na een lange zoektocht over het web en diverse HiFi winkels kon ik de bomen door het kabelbos niet meer zien.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorde tot de sceptici en dacht dat gewoon dikke koperkabels prima waren. Ben daar nu wel van terug gekomen. Mbt digitale kabels blijf ik bij mijn stelling een 0 is een 0 en een 1 een 1, maar hoe langer de kabel hoe beter hij moet zijn. Met name bij luidsprekerkabels ben ik echt om en ben gaan luisteren en vergelijken.
De Chord Carnival Silverscreen bevielen me prima, er waren best betere kabels maar niet voor deze prijs (heb ze uit de UK laten komen). En ze zien er ook nog eens erg mooi uit, met een uitstekende afwerking met bananen af fabriek. Bij mijn fronts en Center zullen ze toch te zien zijn en deze pasten ook prima bij de marmeren vloer.




Daarna de twee subwooferkabels gezocht, ik heb een 6 meter en een 11 meter nodig omdat ik de optie voor 9.2 open wil houden of de ene sub te verplaatsen. ook al zitten de kabels grotendeels in de muur ze moeten toch ook ogen. Chord had met de CrimsonPlus prima kabels met goede pluggen die ik maar meteen met de ls mee uit de UK heb laten komen.







Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

#11
Betreft foto`s:  zie p.m.

;) Sander.

Edit: opgelost / geplaatst :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

@Sander,

Tnx voor de hulp, ik heb ze inmiddels in mijn post aangepast.
Gaat die BK sub goed met de Focals of zijn er in jou ervaring betere opties?

greetz
Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

#13
Quote from: Denon Focal on May 31, 2010, 10:41:19
@Sander,

Tnx voor de hulp, ik heb ze inmiddels in mijn post aangepast.
Gaat die BK sub goed met de Focals of zijn er in jou ervaring betere opties?

greetz
Bart
De 400 is goed te integreren, ook met de Focals.

Betere opties zijn er altijd maar dan voor een ander budget(REL/Velodyne/SVS). Voor een budget tot aan €500,- nieuwprijs, heb ik geen beter alternatief.

Destijds twijfelde ik zelf tussen de 400 en de Monolith. Maar gezien de (beperkte) grote van mijn ruimte en de inzet van de sub (ook veel nadruk op meerkanaals muziek) heb ik bewust voor de 400 gekozen. En i.c.m. de Anti Mode helemaal een toppertje. Allicht ook een overweging van jou waard, een AM. Ralf zal dan ongetwijfeld een mooie combinatieprijs maken  :D.

Resume: zorg dat je voor jezelf het budget helder hebt en kijk dan wat daar binnen mogelijk is.


Groet,


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

@ Sander,
Tnx, budget is circa EUR 900,- zal eerst de Focal in de ruimte luisteren op de twee posities en dan een andere ter vergelijk.
Als je twee subs neemt moeten dat dan dezelfde zijn?

greetz
Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

#15
Quote from: Denon Focal on May 31, 2010, 19:08:41
@ Sander,
Tnx, budget is circa EUR 900,- zal eerst de Focal in de ruimte luisteren op de twee posities en dan een andere ter vergelijk.
Als je twee subs neemt moeten dat dan dezelfde zijn?

greetz
Bart
Waarom twee subs? Recent zijn hier meerdere topics over geweest en hetgeen dat ik daaruit heb gefilterd is dat je beter kan gaan voor 1 goede sub. Twee subs schijnen in de praktijk vaak veel problemen te geven betreft plaatsing en afstelling.

Voor €900,- zou je eens de nieuwe BK Monolith Edition (500 watt-versie) kunnen onderzoeken. Of een BK 400 / Monolith incl. AM.
Tevens een aantal Velodyne subs komen dan binnen bereik. Maar ook een XTZ incl. DSP. Lees ook goede dingen over Nubert.de, echter zijn deze hier in NL nog vrij onbekend.


Sander.

p.s. er staat hier op `t forum momenteel een beest van een SVS te koop!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Quote from: Denon Focal on May 31, 2010, 19:08:41
@ Sander,
Tnx, budget is circa EUR 900,- zal eerst de Focal in de ruimte luisteren op de twee posities en dan een andere ter vergelijk.
Als je twee subs neemt moeten dat dan dezelfde zijn?

greetz
Bart
voor dat geld kun je ook voor een monolith gaan, volgens mij zelfs een monolith 500W
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Die Monolith heeft imposante specs en reviews.
Bij Hobo hebben ze echter geen BK en als ik de focal wil omruilen moet het daar, ze hebben wel Rel.
Ik zie de Quake II en T1/T2 als mogelijkheden.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Quote from: Denon Focal on May 31, 2010, 21:05:16
Die Monolith heeft imposante specs en reviews.
Bij Hobo hebben ze echter geen BK en als ik de focal wil omruilen moet het daar, ze hebben wel Rel.
Ik zie de Quake II en T1/T2 als mogelijkheden.
Pols Stadium III eens wat de lekkerste REL is voor max. €900,-.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

#19
Gisteren dan eindelijk te sleutel van het nieuwe huis gekregen en meteen maat wat plaatjes van de As Is situatie geschoten.

Hier de muur waar de TV aan een muurbeugel moet komen met een Center eronder die ik op wil hangen aan de muur. Ik weet nog niet helemaal hoe ik dit ga doen. Ik denk nu aan twee metalen pinnen in de muur waar ik hem op monteer. Of gewoon een plank van Duravit met onzichtbare ophanging die ik exact even breed maak als de center Focal CC800V, moet kijken hoe dat zit met de baspoort aan de achterkant.


Dit is de kast waar ik alle apparatuur in wil plaatsen


Alle draden worden in de muur gefraist en komen onderin deze kast uit. In de linkerkast wil ik onderin de apparatuur plaatsen. Het is 1,20 meter breed dus er zijn diverse opties. Een echt audiomeubel erin plaatsen. Of een Ikea Besta meubel van 120 erin plaatsen. Ik kan ook zelf iets op maat maken, liefst met glas en RVS. Daarboven een aantal geharde glas planken voor CD/DVd/BluRay.


In de rechtkast komen denk ik alleen glasplaten.


De vide met daaronder de woonkamer, in het plafond komen de front height speakers en de surround speakers


De ruimte achter de luisterpositie, in de koof komen de twee achterspeakers


Zo heb ik het nu in mijn hoofd zitten. Ideeën zijn meer dan welkom.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Jouw plannetje ziet er goed uit :thumbs-up:.
Al wat verder betref subwoofer?

Komende tijd zal wel in het teken staan van klussen en verhuizen ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

volgens mij is dat een heel gaaf huis!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

@Vampire, Tnx we zijn er ook erg blij mee.

@Sander, klussen is begonnen, voornamelijk door, electricien, timmerman, stucadoor loodgieter etc

Qua sub begin met de Focal en zet er een REL naast ter vergelijking en kier de beste. De stadium drie die jij noemde zie ik niet meer.
Wat is de beste REL optie rond de EUR 800,-, moet wel in de winkel te verkrijgen zijn anders kan ik hem niet ruilen met de Focal.

Gisteren de inbouwspeakers (8x) opgehaald, indrukwekkende stapel, zal vanavond pics plaatsen.
heb een vraag geplaatst onder zelfbouw speakers of en hoe ik de holle ruimte moet opvullen maar nog niet echt aqntwoord gekregen helaas.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

edwinvh

Mooie combi.
Ik draai zelf ook een maandje of 4 met de Denon 4810 en focals en ben er zeer tevereden mee.
Vooral met front heigh is een super geluid. (draai ook 9.1)
Ik heb wel voor de monolith gekozen omdat de focals al zelf vrij laag gaan.
Voor muziek staat de sub niet aan. Omdat de focals al laag genoeg gaan voor mij.

Xander32

Quote from: Denon Focal on June  4, 2010, 11:25:16
@Vampire, Tnx we zijn er ook erg blij mee.

@Sander, klussen is begonnen, voornamelijk door, electricien, timmerman, stucadoor loodgieter etc

Qua sub begin met de Focal en zet er een REL naast ter vergelijking en kier de beste. De stadium drie die jij noemde zie ik niet meer.Wat is de beste REL optie rond de EUR 800,-, moet wel in de winkel te verkrijgen zijn anders kan ik hem niet ruilen met de Focal.

Gisteren de inbouwspeakers (8x) opgehaald, indrukwekkende stapel, zal vanavond pics plaatsen.
heb een vraag geplaatst onder zelfbouw speakers of en hoe ik de holle ruimte moet opvullen maar nog niet echt aqntwoord gekregen helaas.
;D

Quote from: Xander32 on June  1, 2010, 18:52:47
Pols Stadium III eens wat de lekkerste REL is voor max. €900,-.


Sander.

Stadium III is idd. een mooie Rel-sub maar ook een forumlid die veel weet van (Rel-) subwoofers. ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT