Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

DofN, Marco66 and 7 Guests are viewing this topic.

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

vanzomereng

Zeer fraai plaatje, zou niet misstaan in een luxe folder van ACCUPHASE  ::)

Veel plezier ermee 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

i2Paq

#5927
Quote from: Xander32 on February 19, 2021, 14:20:27
Plaatjes bij mijn praatjes  :)








ZO! Das even mooi zeg!

En dat voor een Marantz-man in hart en nieren?  :notify:

Veel luisterplezier gewenst!  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Alex Groningen

Wat heb je in de afgelopen jaren toch een ontzettend mooie set opgebouwd!
Gaaf hoor! Dit lijkt me met recht genieten! Heel veel luisterplezier toegewenst!

J o e p

Heb je één Accuphase gezien dan heb je ze allemaal gezien.  ;)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

WilliamB

Ik heb jou set in vele jaren zien opbouwen. Prachtig eindresultaat  :worship:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Xander32

Nu ik er over nadenk, "Marantz-man" ... ik heb idd 20 jaar lang met Marantz gear gespeeld  :)

Maar dat is zo ontstaan, gedurende de jaren zo gelopen. Wanneer je tevreden bent met de sounding, het karakter en het design is het lekker veilig om bij het merk te blijven hangen, om daarbinnen te upgraden.


Eén keer ben ik vreemd gegaan, met een Musical Fidelity A5. Ook een fraaie amp.

Quote from: i2Paq on February 19, 2021, 17:32:22
ZO! Das even mooi zeg!

En dat voor een Marantz-man in hart en nieren?  :notify:

Veel luisterplezier gewenst!  :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank Alex, William  :thumbs-up:

Blij ben ik destijds met Tannoy ls kennis gemaakt te hebben. Ik was direct om. Waneer je dat dan helder hebt, ontstaat er op dat vlak rust. Desondanks ontstond er de afgelopen maanden weer onrust. Heel even heb ik zelfs overwogen om de Kensingtons de deur uit te doen en de PM10 te behouden. Maar nu ben ik o zo blij dat ik een andere keuze heb gemaakt.

En dit zal idd een eind-resultaat zijn.
Mijn versterker en dac zijn nu hoogwaardig en in versterker- en dac-land gaan niet zo snel meer grote ontwikkelingen komen verwacht ik. Deze blijven dan vast een tijd hier staan. De streamer, welke afhankelijk is van software, van applicaties zal wel (weer) het snelst verouderen.


Quote from: Alex Groningen on February 19, 2021, 19:16:28
Wat heb je in de afgelopen jaren toch een ontzettend mooie set opgebouwd!
Gaaf hoor! Dit lijkt me met recht genieten! Heel veel luisterplezier toegewenst!

Quote from: WilliamB on February 19, 2021, 20:16:58
Ik heb jou set in vele jaren zien opbouwen. Prachtig eindresultaat  :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: Xander32 on February 19, 2021, 20:48:12
Dank Alex, William  :thumbs-up:

Blij ben ik destijds met Tannoy ls kennis gemaakt te hebben. Ik was direct om. Waneer je dat dan helder hebt, ontstaat er op dat vlak rust. Desondanks ontstond er de afgelopen maanden weer onrust. Heel even heb ik zelfs overwogen om de Kensingtons de deur uit te doen en de PM10 te behouden. Maar nu ben ik o zo blij dat ik een andere keuze heb gemaakt.

En dit zal idd een eind-resultaat zijn.
Mijn versterker en dac zijn nu hoogwaardig en in versterker- en dac-land gaan niet zo snel meer grote ontwikkelingen komen verwacht ik. Deze blijven dan vast een tijd hier staan. De streamer, welke afhankelijk is van software, van applicaties zal wel (weer) het snelst verouderen.

en nu je mond spoelen met zeep.... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kempenaartjes

Toch wappertjes en champagnekleur ;). Wel een erg mooie versterker om te zien en waarschijnlijk meer passend dan de PM10. Jammer dat die zwart was ;).

Onrust is een onprettig gevoel, wat het beleven van muziek belemmert.
Benieuwd naar het verder tunen van deze set. Have fun.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De PM10 in het satin zwart met z'n opgeruimde front vond ik juist erg fraai. Doelmatig, niets wat kan afleiden.
En ja, de Accu, die oogt ietwat anders  :) Maar de verlichting en wappers uit geeft al meer rust.

Verder bleek er een Eco-stand op de amp te zitten die standaard op On staat. Na twee uur ging die op stand-by, irri. Gelukkig bleek het deactiveren ervan Kinderspiel.


Tunen: het verder tunen zal enkel zijn middels kabels. Ik heb er diverse netsnoeren liggen waarmee ik na een tijdje (inspelen van de amp, dac en streamer) zal gaan fröbelen (verschillende van Furutech en een Kemp Reference) en er zijn een AQ Coffee usb en een coax onderweg. Als aanvoersignaal voor de Auralic ligt er al (een paar jaar) een AQ Vodka. Goed = goed, daar kom ik niet meer aan.

In de Marantz keten gebruikte ik Cardas kabels, zo ook die voor de ls. Die ga ik de komende periode gewoon weer inzetten, maar wanneer ik weer gespaard heb, zal ik die t.z.t. vervangen door een AQ exemplaar t.b.v. de synergie.

Quote from: Kempenaartjes on February 20, 2021, 09:45:41
Toch wappertjes en champagnekleur ;). Wel een erg mooie versterker om te zien en waarschijnlijk meer passend dan de PM10. Jammer dat die zwart was ;).

Onrust is een onprettig gevoel, wat het beleven van muziek belemmert.
Benieuwd naar het verder tunen van deze set. Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on February 19, 2021, 14:20:27
Plaatjes bij mijn praatjes  :)








Kan niet anders zeggen dan prchtig Robert. Gefeliciteerd. Mocht ik in stereo ooit weer overstappen op componenten dan wordt het ook zeker zoiets.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JoWa

Ziet er mooi luxe uit Sander.
Mooie combi zo met de Tannoys.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

remco320

#5939
Het geluid is ongetwijfeld fantastisch en ik ben geen vrouw.. edoch vond ik die marantz pm-10 echt oogstrelend.
Gefeliciteerd, dit moet een feestje zijn om lekker bij weg te luisteren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

Met de wetenschap van nu, kan ik gerust concluderen dat de PM11s3 geen passende versterker voor de Kensingtons betrof.
Dat betrof iig geen gelukkige match.


* T.o.v. de Accuphase klonk de PM11s3 lafjes, vlak en met amper basdruk. Het was er allemaal wel, maar terughoudend. De dynamiek en daarmee de spanning ontbrak. Het geluid bleef ook meer tussen en aan de speakers hangen.
Zoals gezegd geen gelukkige match.

* T.o.v. de PM10 klonk de PM11s3 evenzo lafjes, echter wel met wat meer kleur in het middengebied. De PM10 had daarentegen een duidelijk meer levendig, dynamisch geluid met meer en een puntigere bas. Daar voelde je de bas nadrukkelijk (punch). Het geluid stond ook mooi los van de speakers en scherp afgetekend.
Echter kende de PM10 enig venijn in het hoog i.c.m. de Kensingtons.

* De Accuphase is minder puntig dan de PM10 in de bas, betreffende de druk (punch) doet die nauwelijks onder, echter klinkt het wat meer vol dan puntig. Bij de PM10 zat er meer kracht in de aanzetten van de bas, bij de Accuphase is er meer klank. Daarnaast ervaar ik de Accuphase sowieso als kleurrijker. Bij de PM10 sprong het laag en hoog er uit en bleef het midden wat achter, bij de Accuphase is dat alles veel meer een geheel, die kent een geheel andere tonaliteit dan de PM10. Die laatste ging echter wel wat meer vergeeflijk om met slechte opnames (Spotify).
De Accuphase laat meer van de opnamekwaliteit horen. Het geluidsbeeld welke de Accuphase er neer zet is minstens net zo strak als die van de PM10, het geluid staat echter nog meer los van de speakers, het beeld is breder en hoger geworden en treed meer buiten de speakers. Wat het aandeel van de bron in dit alles is zal wel een raadsel blijven (PM10 + NA11 versus Accuphase + Node 2/DAC50).

Bovenstaande zijn mijn eerste bevindingen met de E-480 en DAC50, met beide nog amper speeluren en nog zonder de Auralic streamer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jumping Jack

Het plaatje klopt gewoon. Erg mooi, geniet er van!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richi

Een prachtig plaatje!


Maar ik vond de Marantzen mooier.  :ohmy:

Hoe dan ook, het gaat erom hoe het klinkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

#5945
Quote from: Xander32 on February 20, 2021, 17:05:20
Met de wetenschap van nu, kan ik gerust concluderen dat de PM11s3 geen passende versterker voor de Kensingtons betrof.
Dat betrof iig geen gelukkige match.


* T.o.v. de Accuphase klonk de PM11s3 lafjes, vlak en met amper basdruk. Het was er allemaal wel, maar terughoudend. De dynamiek en daarmee de spanning ontbrak. Het geluid bleef ook meer tussen en aan de speakers hangen.
Zoals gezegd geen gelukkige match.

* T.o.v. de PM10 klonk de PM11s3 evenzo lafjes,

Op zich wel jammer dat hetgeen wat ik al jaren over deze amp roep, en daar dan zelfs verontwaardigd over werd gedaan, nu bij het verafscheiden opeens bevestigd blijkt te worden door een ex eigenaar :closedeyes:

Ik vind het gewoon een hele fletse versterker waarbij je op een of andere manier in de verte wel iets van de flinke hoeveelheid pk's onder de motorkap meekrijgt maar het er verder eigenlijk nooit uit hoort komen...

Zelfs m'n PM KI Pearl Lite doet dat beter....

De Accuphase :inlove:

Xander32

Je gaat ietwat tekort door de bocht Theo; jij bezat een s2, die blijft al achter bij een s3, daarnaast gaat hetgeen jij quote sec over de match van de PM11s3 met de Tannoy Kensingtons. Dat bleek een minder gelukkige match. Ondanks dat ze een vrije grote gevoeligheid kennen, hebben ze schijnbaar toch een versterker nodig die veel stroom kan leveren.

Echter, op de Glenairs speelde de 11s3 de sterren van de hemel. Daar heb ik meerdere jaren met zeer veel plezier naar geluisterd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on February 20, 2021, 21:14:12
Je gaat ietwat tekort door de bocht Theo; jij bezat een s2, die blijft al achter bij een s3, daarnaast gaat hetgeen jij quote sec over de match van de PM11s3 met de Tannoy Kensingtons. Dat bleek een minder gelukkige match. Ondanks dat ze een vrije grote gevoeligheid kennen, hebben ze schijnbaar toch een versterker nodig die veel stroom kan leveren.

Echter, op de Glenairs speelde de 11s3 de sterren van de hemel. Daar heb ik meerdere jaren met zeer veel plezier naar geluisterd.

Kort door de bocht.....  Jóh ík?  :D

Gelukkig ken je me al een tijdje :thumbs-up:

Ik ben in ieder geval wel heel enthousiast over je nieuwe versterker dus van mijn gezeik ben je de komende jaren in ieder geval verlost ;D

Xander32

Over smaak ... Destijds moest ik erg wennen aan de vormgeving van de Marantz Premium serie. Gedurende de jaren ben ik het steeds meer gaan waarderen en de PM10 vond ik echt een mooie bak in z'n zwart satin jasje, met z'n opgeruimde front.

Eigenlijk staat de Accuphase voor alles wat ik verafschuw; een verlicht groen kleurig Accuphase logo i.c.m. meerdere rode ledjes op het front, verlichte wappers en een goudkleurige frontplaat ...hoe opzicht wil je het hebben. Over de bijbehorende afstandbediening zal ik het ook maar niet hebben.


... en toch, nu de E-480 hier in de kast staat te spelen vind ik het stiekem toch wel een machtig mooi apparaat.
Het kan verkeren  :)

Quote from: Richi on February 20, 2021, 19:27:51
Een prachtig plaatje!


Maar ik vond de Marantzen mooier.  :ohmy:

Hoe dan ook, het gaat erom hoe het klinkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on February 20, 2021, 21:23:03
Over smaak ... Destijds moest ik erg wennen aan de vormgeving van de Marantz Premium serie. Gedurende de jaren ben ik het steeds meer gaan waarderen en de PM10 vond ik echt een mooie bak in z'n zwart satin jasje, met z'n opgeruimde front.

Eigenlijk staat de Accuphase voor alles wat ik verafschuw; een verlicht groen kleurig Accuphase logo i.c.m. meerdere rode ledjes op het front, verlichte wappers en een goudkleurige frontplaat ...hoe opzicht wil je het hebben. Over de bijbehorende afstandbediening zal ik het ook maar niet hebben.


... en toch, nu de E-480 hier in de kast staat te spelen vind ik het stiekem toch wel een machtig mooi apparaat.
Het kan verkeren  :)

Smaak moet zich ontwikkelen :tounge2: