Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

vanzomereng

Quote from: twani on February 20, 2021, 22:58:25
Smaak moet zich ontwikkelen :tounge2:
yep, klopt helemaal

Daarin tegen kan je ook een zeer brede smaak hebben en m.b.t. speakers en gear, het heeft allemaal zo zijn eigen charme.
Ondanks dat ik niet zo geloof in grote verschillen tussen versterkers, zijn de kleine verschillen die ik waargenomen heb tussen
mijn Marantz PM112 en Rotel RA-1592, dat de Rotel inderdaad wat dynamischer en impulsiever klinkt en de Marantz een tikketje
meer glans/polish aan het midhoog verschafte.  (wellicht "verkleuring" maar wel v/h aangename soort).
M.b.t. het laag, geeft de Rotel iets meer pucnh en meer drogere klappen en heeft het laag iets meer contour.
Maar de schillen zijn klein en soms vraag ik me af, of dit echte verschillen zijn of inbeelding bij ondergetekende  :confused:

Het is ook maar net wat je zoekt i.c.m. bepaalde speakers. 

Zou me niks verbazen, dat die Tannoy Kessingtons, beetje kieskeurig zijn m.b.t. perfecte match

Nu zegt Xander (dat achteraf) de PM11S3 geen perfecte match was met de Tannoy's, terwijl we toch lyrische opmerkingen hiero hebben gehoord.

M.b.t. Marantz hebben (wat je zo al leest op fora en a.d.h.v. eigen beleving), niet meer die huisklank (warmte) van weleer en dit geldt zeker
voor de duurdere ranges.  M.i.z. is die Accuphase dan een welkome aanvulling/oplossing voor hetgeen wat beter past bij de smaak van Xander. 
Die extra detaillering, dynamiek, ruimtelijke weergave die dan wordt beleefd, is dan een extra welkome bonus maar dat mag ook wel
met zulke aanschafprijzen  ;)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Best Vanzomereng, kan je e.e.a. wat meer duidden middels quotes? Jouw schrijven aangaande 'lyrische opmerkingen' in samenhang met de PM11s3 en de Kensingtons herken ik niet.

En wat heeft een aanschafprijs van doen met de door mij ervaren verschillen tussen mijn versterkers?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on February 21, 2021, 09:44:34
Best Vanzomereng, kan je e.e.a. wat meer duidden middels quotes? Jouw schrijven aangaande 'lyrische opmerkingen' "
in samenhang met de PM11s3 en de Kensingtons herken ik niet.

Quote from: Xander32 on July  6, 2019, 18:46:03
Na 4 maanden zonder, eindelijk weer muziek  :pompom:
... enne, eerste indrukken: zelfs zonder vloerkleed en raambekleding (gordijnen) klinkt het al super.

Hallo Xander, ik kan nog wel meer quoten maar wat willen we onderling bereiken....
"het klopt toch dat je zeer tevreden bent geweest met jou set in deze samenstelling?


Quote from: Xander32 on February 21, 2021, 09:44:34
En wat heeft een aanschafprijs van doen met de door mij ervaren verschillen tussen mijn versterkers?

M.b.t. de relatie aanschafprijs versterker versus jouw beleving en ervaren verschillen, wellicht miscommunicatie mijnerzijds,
ik bedoel dat als ondergetekende een dergelijke aanschaf zou doen, ik deze verschillen wel zou verwachten en wellicht vereisen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

J o e p

Quote from: VANZOMERENG on February 21, 2021, 10:11:53
Hallo Xander, ik kan nog wel meer quoten maar wat willen we onderling bereiken....
"het klopt toch dat je zeer tevreden bent geweest met jou set in deze samenstelling?


Accuphase is voor mij een tegenvaller geweest. Met uitzondering van de allerkleinste de E270 welke en ook nog €1000,- goedkoper dan de Hegel H390 is maar daar komt dan weer een dac van €1200,- bij dus eigenlijk geen verschil. Soms ben ik wel eens geschrokken wanneer ik bij vrienden naar Accuphase luisterde. Heb het altijd op andere zaken gestoken en heb in het verleden zelf een Accuphase E350 met DP500 gekocht.
En ja als het pas binnen staat is het allemaal geweldig. Nog verdoofd van de uitgave is de euforie groot dat het onhaalbare haalbaar is geworden. Maar na maanden en maanden komt de twijfel. Mis ik dit niet en irriteert mij dat niet?
Ook de importeur die mij natuurlijk de dikste en duurste Accuphase spullen liet horen kon mij niet overtuigen. Ben zelfs een keer tijdens een luister sessie van hem weggelopen om later natuurlijk wel weer terug te komen natuurlijk maar iets was er niet. Ik miste iets, het was allemaal nogal vlak. En ook mis ik het fijnbesnaarde wat je bij McIntoch weer wel tegenkomt.
Als iets pas binnenstaat klinkt het zelfs niet ingespeeld altijd geweldig. Puur omdat men nog verdoofd is van de schok van de uitgave. Duurdere apparatuur klinkt zeker niet altijd beter. En na een tijdje gaat het toch altijd weer kriebelen, al heb je een set van €100.000,- binnen staan.
Maar is dat niet een onderdeel van onze hobby, het verbeteren van de set? Als je iets nieuws gekocht hebt, zeker wat lang een utopie was dan ben je "over the moon". Maar naar een tijdje gaat het altijd kriebelen. Ik ben nu helemaal weg van een set welke ik zo nu en dan mag beluisteren en dik €250.000,- kost. Ik denk dan "nou daar zou ik de rest van mijn leven tevreden mee kunnen zijn" maar of dat dan ook echt zo is betwijfel ik. Ik was blij mijn Accuphase E350 te kunnen inruilen voor een Marantz PM11s3. Mogelijk was ik andersom ook gelukkig geweest. "Verandering van spijs doet eten" moet je maar denken.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

vanzomereng

Quote from: J o e p on February 21, 2021, 10:42:09
Accuphase is voor mij een tegenvaller geweest. 
Tsja  J o e p , laat ik het maar houden op smaak en verder gewoon discussies die over luxe-problemen gaan  :notify:
Velen van ons kunnen ook zeer goed van muziek genieten op goedkopere sets, dus waar hebben we het eigenlijk over.

Ik zelf zou niet zoveel geld voor een Accuphase over hebben, echter het is wel gebouwd als een tank en gaat een leven mee en als je
hier van kunt genieten is dit zeer prima en zeer fraai en een beloning als je ook nog eens hard gewerkt en gespaard heb voor zo'n apparaat.
Veel geld op je rekening maakt ook niet altijd gelukkig.   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Betreffende de quote: dat was het moment nadat we de beneden verdieping hadden opgefrist, met o.a. een nieuwe vloer en een nieuwe inrichting. Dat geeft m.i. niet specifiek iets weer over de PM11s3.

Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt aan te geven dat ik in eerste instantie tevreden was met de Kensingtons op die versterker. Dat was betreft resolutie een mooie upgrade t.o.v. de Glenairs. Echter klonken die laatste op de PM11s3 wel meer dynamisch, meer levendig.

Zoals aangegeven; de PM11s3 - Glenair combi was een fraaie, maar die versterker op de Kensingtons blijkt op basis van mijn huidige ervaringen de duidelijk mindere. Wat achteraf in de wijziging versterking ook mee heeft gespeeld zijn de Gaia's. De toevoeging van de Gaia's gaf een verbetering betreffende het geluidsbeeld, deze werd strakker en scherper afgetekend, maar dat ging ook ten koste van een stukje levendigheid. Dat heb ik toen ook zo beschreven. Ik moest de PM11s3 wat verder opendraaien om er leven in te krijgen. Desondanks koos ik ervoor om ze te onder de ls te laten, ik vond de voordelen zwaarder wegen dan het nadeel.

Maar het gemis van een stukje levendigheid bleef latent aanwezig. De komst van de PM10 bracht daarin weer de gewenste verandering. Echter ging die in het hoog niet lekker op de Kensingtons (ik wijt dit aan een Ncore ev  metaldome tweeter combi). Dat was de aanleiding om nogmaals van versterker te wisselen.

Mijn eerste ervaringen na die wijziging heb ik reeds gepost  :)

Quote from: VANZOMERENG on February 21, 2021, 10:11:53
Hallo Xander, ik kan nog wel meer quoten maar wat willen we onderling bereiken....
"het klopt toch dat je zeer tevreden bent geweest met jou set in deze samenstelling?


M.b.t. de relatie aanschafprijs versterker versus jouw beleving en ervaren verschillen, wellicht miscommunicatie mijnerzijds,
ik bedoel dat als ondergetekende een dergelijke aanschaf zou doen, ik deze verschillen wel zou verwachten en wellicht vereisen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nu weet ik ook weer waarom ik de Node op zolder stond te 'nietsen': deze valt met enige regelmaat weg uit het netwerk. Ongeacht of die daar in hangt middels een draadje of wifi. Dagen achtereen probleemloos spelen en dan opeens is die weer verdwenen. De oplossing is dan steevast een (paar) keer opnieuw opstarten.

Ook bleek de Node veelvuldig een call richting de nas te doen, welke daardoor niet meer aan slapen toekwam.

Geen idee of dit een onhebbelijkheid van mijn Node, mijn netwerk of die combi betreft. Maar irri is het wel. Met de NA11 had ik daar nooit last van.

Maar voor de time being is het zo wel goed, wachtende op een nieuwe streamer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Mijn mening is dat het vooral om 'smaak' gaat. De een vindt dat mooi klinken, de ander het andere. Dit is iets wat vaak besproken is en nog steeds regelmatig op menig forum onderwerp van discussie is. Maar mijn mening over de Accuphase producten is dat ze er allemaal gelikt uitzien, super mooi afgewerkt en dito materialen gebruiken. Alles zit kaarsrecht op de printplaat, er is overzicht en volgens mij zijn de Accuphase componenten waardevast. Ik heb er 3 veel, echt veel te kort in huis gehad. Het Audionervosa virus zorgde voor een veel te snelle wisseling. Soms wel spijt. De Accuphase versterkers vond en vind ik echt ok. Mijn huidige set is meer dan prima, ik ben er zeer tevreden mee, maar als ik nog eens de kans krijg om een mooie Accuphase aan te schaffen met een Bluesound Node 2i aangesloten op een DAC50......👌😋
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Je weet Rob, straks wanneer we gevaccineerd zijn ben je van harte welkom om iig een keer te komen luisteren. De Node zal dan echter vervangen zijn, maar dat zal geen bezwaar zijn.

Wisselen betreft apparatuur heb ik wel gedaan, echter bleef ik daarin veelal vasthouden aan hetzelfde merk, maar dan een opvolgende versie of serie.

Usher MD1 BE > BE-718 > 718 DMD

Tannoy Glenair > Kensington

Marantz PM78 > SR6001 > SR8002 > PM15s2 LE > PM11s3 > PM10

Marantz CD67OSE > DV7001 > CD6002 > SA15s2 LE > NA11


Dit maal heb ik sinds een hele lange tijd zowel de versterking als de bron gewijzigd, beide zijn ook van "nieuwe" merken voor mij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

In mijn optiek een fraaie set zo! Ik zal zeker van jouw uitnodiging gebruik maken zodra dit weer kan :headbanging:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Dank, dat gaat zeker lukken.

De set heb ik zojuist na een week weer aan gezet.
Direct valt het mij op hoe afgewogen en natuurlijk het klinkt. Tonaal prachtig in balans. Daar is nu een solide fundament en er zijn rijke kleuren die ik hier niet eerder heb ervaren. Dat alles zelfs op een laag volume 👌🏻

Quote from: DofN on February 26, 2021, 18:32:54
Mooi hoor! Veel plezier ermee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Daar gaat het om: of je ervan geniet :) Maar het oog wil ook wat en die amp staat er prachtig bij.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: Xander32 on February 27, 2021, 08:35:08
Dank, dat gaat zeker lukken.

De set heb ik zojuist na een week weer aan gezet.
Direct valt het mij op hoe afgewogen en natuurlijk het klinkt. Tonaal prachtig in balans. Daar is nu een solide fundament en er zijn rijke kleuren die ik hier niet eerder heb ervaren. Dat alles zelfs op een laag volume 👌🏻

Mooi Robert, lekker genieten😉

Nu nog je laatste het laatste stukje géne opzij zetten en gewoon lekker alle ordinaire lampjes van de Accu áánzetten.

Lekker kitsch. Mooi man, ik hou ervan :tounge2:

Een Accu is gewoon een heel vet bezit en een heerlijk uitzicht.  Mag gezien worden😉

bert50

En vergeet niet om ook gehoord te hebben .[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Rustâgh maar Bert  ;D. Ja, je moet het vooral zelf (gaan) horen. Wanneer het weer kan gaan we hier het M&G pad wel weer op. Onderwijl is het voor jou behelpen met de sneue set die je er zelf hebt staan  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... vanavond/vannacht wanneer hare maje op de erwt ligt zal ik stiekem de wappers weer eens aanzetten 🤫 😄

Quote from: twani on February 27, 2021, 09:00:28
Mooi Robert, lekker genieten😉

Nu nog je laatste het laatste stukje géne opzij zetten en gewoon lekker alle ordinaire lampjes van de Accu áánzetten.

Lekker kitsch. Mooi man, ik hou ervan :tounge2:

Een Accu is gewoon een heel vet bezit en een heerlijk uitzicht.  Mag gezien worden😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

bert50

[emoji85][emoji85][emoji85][emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

WilliamB

SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Xander32

Het was een feestje  :inlove: :pompom:

Quote from: Xander32 on February 27, 2021, 16:56:48
... vanavond/vannacht wanneer hare maje op de erwt ligt zal ik stiekem de wappers weer eens aanzetten 🤫 😄

Quote from: WilliamB on February 27, 2021, 18:14:59
Kan de avond niet meer stuk  :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Als het goed is ploft de komende week de Aries op de mat.

Benieuwd ben ik of deze enigszins plug & play is. Ik krijg hem vast wel in het netwerk gehangen, maar destijds was het zowel met de NA11 als de Node 2 wel een gedoetje om de verbinding met de nas tot stand te brengen. En hetgeen mij nu weer is opgevallen, dat de Node de nas continue uit z'n slaap weet te houden. De NA11 liet hem gewoon met rust. Hopelijk is de Aries ook zo gemoedelijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on February 27, 2021, 16:56:48
... vanavond/vannacht wanneer hare maje op de erwt ligt zal ik stiekem de wappers weer eens aanzetten 🤫 😄

Ik mis soms wappertjes in die gortdroge set van mij... ???
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.