Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Fr@nk

Quote from: Xander32 on February 28, 2021, 11:00:38
Als het goed is ploft de komende week de Aries op de mat.

Benieuwd ben ik of deze enigszins plug & play is. Ik krijg hem vast wel in het netwerk gehangen, maar destijds was het zowel met de NA11 als de Node 2 wel een gedoetje om de verbinding met de nas tot stand te brengen. En hetgeen mij nu weer is opgevallen, dat de Node de nas continue uit z'n slaap weet te houden. De NA11 liet hem gewoon met rust. Hopelijk is de Aries ook zo gemoedelijk.


Das vreemd, mijn NA11 hing destijds binnen de minuut in het netwerk en vond de NAS direct.
Idem voor de huidige Node 2i en PowerNode 2i.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Ik heb toen handmatig e.e.a. moeten invoeren, dat verliep verre van vlekkeloos  :-\
Tot op heden is het altijd goed gekomen, maar ik kan me er flink aan ergeren wanneer het op dat vlak tegenzit.

Quote from: Fr@nk on February 28, 2021, 12:57:50

Das vreemd, mijn NA11 hing destijds binnen de minuut in het netwerk en vond de NAS direct.
Idem voor de huidige Node 2i en PowerNode 2i.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Gebruikshandleiding die erbij zit is een onhandig ding maar er staat een mooie "ARIES G1 User's Guide" op het net. Via je laptop kun je alles mooi en duidelijk instellen. Maar je moet wel weten wat te doen. Ik had eerst een demo op proef en daar stonden gegevens in welke alleen de persoon die ze erin had gezet er uit kon halen. Hij bleef o.a. maar vragen zijn internet aansluiting te gebruiken. Een echte zooi. Bij een nieuwe had ik daar geen last van maar je moet alles er wel gelijk goed inzetten. Zou mijn PC daarvoor gebruiken, is handig en overzichtelijk.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

brt

Quote from: J o e p on March  1, 2021, 09:34:41
Gebruikshandleiding die erbij zit is een onhandig ding maar er staat een mooie "ARIES G1 User's Guide" op het net. Via je laptop kun je alles mooi en duidelijk instellen. Maar je moet wel weten wat te doen. Ik had eerst een demo op proef en daar stonden gegevens in welke alleen de persoon die ze erin had gezet er uit kon halen. Hij bleef o.a. maar vragen zijn internet aansluiting te gebruiken. Een echte zooi. Bij een nieuwe had ik daar geen last van maar je moet alles er wel gelijk goed inzetten. Zou mijn PC daarvoor gebruiken, is handig en overzichtelijk.

Ja, of ff resetten naar fabrieksinstellingen...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

J o e p

Quote from: brt on March  1, 2021, 11:55:54
Ja, of ff resetten naar fabrieksinstellingen...

'Erase All User Settings': Erase all settings on your device. Your device will reboot
automatically when the operation is complete. This operation will not erase music data on your internal storage.

En daarbij kunnen de problemen ontstaan.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Leeuwarden

Twee versies Aries aan de praat geholpen, moet zeggen dat ik het niet heel ingewikkeld vond. Werkte ook gelijk zonder problemen...

Xander32

Dat geeft goede hoop. Ik hou jullie op de hoogte van het verloop wanneer ik ermee aan de slag ga.

Quote from: Leeuwarden on March  1, 2021, 13:21:48
Twee versies Aries aan de praat geholpen, moet zeggen dat ik het niet heel ingewikkeld vond. Werkte ook gelijk zonder problemen...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Kan ik hier een pdf plaatsen?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Faxe

Op een mac kun je in ieder geval via "Voorvertoning" een PDF opslaan als jpeg. Die kun je hier in ieder geval plaatsen mits niet te groot.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

J o e p

#5984
Quote from: Faxe on March  1, 2021, 16:23:12
Op een mac kun je in ieder geval via "Voorvertoning" een PDF opslaan als jpeg. Die kun je hier in ieder geval plaatsen mits niet te groot.



Pakt alleen één pagina, niet het hele boekje.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Ik heb in een online manual ff opgezocht hoe je de Aries in het netwerk kan hangen, dat oogt iig niet al te complex.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Heb je hem al?

(mooi ding trouwens)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Nee, nog niet. Zal me morgen weer eens melden bij mijn leverancier; drie weken terug was het 2 a 3 weken  :)

Quote from: Hannibal_ on March  4, 2021, 10:39:43
Heb je hem al?

(mooi ding trouwens)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on March  4, 2021, 19:15:11
Nee, nog niet. Zal me morgen weer eens melden bij mijn leverancier; drie weken terug was het 2 a 3 weken  :)

Ow.... je zou zeggen.... dat het nooit lang meer....

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

#5989
"Hopelijk de komende week", aldus de leverancier.

Maar ach, ik heb niets te klagen, de Node 2 doet het nog prima en de Accuphase E-480 was speciaal voor mijn thuisdemo besteld en kon aansluitend direct blijven staan. Samen met de DAC-50 kwam die nieuw uit doos.

Bij hen in de zaak had ik een E-380 gehoord, maar die kon mij minder bekoren, in hun luisterruimte op Focal Kanta 2.
Daar waar een Hegel H390 in dezelfde setting een strakke bas liet horen, liep de ruimte met de E-380 vol met bas.

Tijdens de thuisdemo daar ook over van gedachten gewisseld.
Een E-480 is in verhouding niet eens zoveel duurder dan een E-380 en daarmee lijkt mij die de betere keus. Begrijp mij niet verkeerd, het is veel geld, erg veel geld, maar wanneer je een E-380 kan betalen, kan je ook een E-480 bekostigen, al is het na nog even doorsparen. Een E-480 is m.i. het doorsparen waard.


Quote from: Hannibal_ on March  5, 2021, 06:15:59
Ow.... je zou zeggen.... dat het nooit lang meer....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Sowieso wel interessant, hoe verhoudt een Hegel zich tot een Accuphase?
Je zegt de bas was strakker bij de Hegel, maar verder? Ze worden behoorlijk goed beoordeeld overal.
Ik vind het maar een saaie zwarte doos om te zien, al helemaal tov de Accuphase.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

... de sound van de Hegel vond ik exact zoals jij diens looks omschrijft; saai, afstandelijk. Het betreft een Scandinavisch ontwerp en de vergelijking met meubels uit diezelfde contreien kwam bij mij op; degelijk en functioneel, zonder franje. Zo klonk het ook. De emotie, een ziel was ver te zoeken.

Quote from: brt on March  5, 2021, 10:04:31
Sowieso wel interessant, hoe verhoudt een Hegel zich tot een Accuphase?
Je zegt de bas was strakker bij de Hegel, maar verder? Ze worden behoorlijk goed beoordeeld overal.
Ik vind het maar een saaie zwarte doos om te zien, al helemaal tov de Accuphase.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Mmm, klinkt niet als een aanbeveling  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

hebben we het nu alleen over streamer verschillen of over dacjes ook?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Geen van beide, enkel over versterkers  ;)
Alhoewel er in de Hegel ook een dac zat verwerkt.

Quote from: Hannibal_ on March  5, 2021, 10:35:37
hebben we het nu alleen over streamer verschillen of over dacjes ook?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#5995
Nou, je moet het wel in de juiste context zien. Een Accuphase E-380 is natuurlijk ook een pracht van een versterker, het is echt geen sulletje. Maar deze liet op de Kanta's in betreffende luisterruimte (te krap voor de Kanta's) steken vallen betreffende de controle, hetgeen zich uitte in een boom-bas. Dat i.t.t. de Hegel.

De Hegel heeft een waanzinnig hoge dempinsfactor. Ik ben er van overtuigd dat een hoge dempingsfactor in omstandigheden een positief effect heeft. Maar mogelijk kan er aan betreffende waarde ook een bovengrens zitten, wil het nog lekker klinken.

Kan het zo zijn dat de extreme dempingsfactor van de Hegel debet is aan het wat saaie, doodse geluid 🤔 ?

Quote from: brt on March  5, 2021, 10:10:46
Mmm, klinkt niet als een aanbeveling  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on March  5, 2021, 13:32:56
Nou, je moet het wel in de juiste context zien. Een Accuphase E-380 is natuurlijk ook een pracht van een versterker, het is echt geen sulletje. Maar deze liet op de Kanta's in betreffende luisterruimte (te krap voor de Kanta's) steken vallen betreffende de controle, hetgeen zich uitte in een boom-bas. Dat i.t.t. de Hegel.

De Hegel heeft een waanzinnig hoge dempinsfactor. Ik ben er van overtuigd dat een hoge dempingsfactor in omstandigheden een positief effect heeft. Maar mogelijk kan er aan betreffende waarde ook een bovengrens zitten, wil het nog lekker klinken.

Kan het zo zijn dat de extreme dempingsfactor van de Hegel debet is aan het wat saaie geluid, doodse geluid 🤔 ?
Rotel staat ook bekend (of stond in ieder geval) om de hoge dempingsfactor. Vaak >1000 wat ik me herinner. En daar had ik ook datzelfde gevoel bij (of dat miste eigenlijk). Strak en perfect, maar miste de ziel. Geen idee, lastig te omschrijven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Die van een H390 is > 4000  :butbut:

Quote from: Richi on March  5, 2021, 15:12:01
Rotel staat ook bekend (of stond in ieder geval) om de hoge dempingsfactor. Vaak >1000 wat ik me herinner. En daar had ik ook datzelfde gevoel bij (of dat miste eigenlijk). Strak en perfect, maar miste de ziel. Geen idee, lastig te omschrijven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Ik heb die van de E-380 en E-480 even opgezocht, respectievelijk 500 en 600. Je zou dan toch denken dat de E-380 op die basis geen moeite zou moeten hebben met een Kanta 2 die ook nig eens een redelijk hoge gevoeligheid bezitten. Het lijken mij geen moeilijke speakers om aan te sturen.

Quote from: Fr@nk on March  5, 2021, 21:46:16
Rotel Michi S5 -> 350.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT