Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

J o e p

#5875
Gefeliciteerd. Grote verrassing om het licht uit te drukken mag ik wel zeggen. Hopelijk brengt Accuphase je dat waar je naar op zoek bent. Wat de  Aries G1 met de DAC-50 verbinden betreft zou ik voor USB gaan. Dat geeft ook de hoogste snelheid en kwaliteit volgens mij. Vreemd is dat ik zo vaak hoor dat de kwaliteit van de USB kabel er niet toe zou doen. Zelf heb ik andere ervaring maar die is nu ook weer niet zo heel groot. De Lightning app is een fijn ding maar Roon is natuurlijk ook een mogelijkheid iets waar ik overigens niet voor ben gegaan. Qobuz zelf geeft ook steeds meer info over de muziek en artiest.

Wat de DAC50 betreft: Er zijn drie soorten ingangen: USB (Type B), OPTICAL (voor glasvezelkabel) en COAXIAL (voor coaxkabel). De USB-ingang verwerkt signalen tot 11,2 MHz / 1-bit DSD en 384 kHz / 32-bit PCM, de coaxiale ingang ondersteunt tot 192 kHz / 24-bit en de optische ingang tot 96 kHz / 24-bit.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

JeroenGRT

Wauw mooie aanschaf!! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

WilliamB

Gefeliciteerd met je mooie indrukwekkende upgrade. Mooie combinatie en fijn om te horen dat dit een betere match is met de  Kensingtons
Accuphase heb ik een aantal keren beluisterd bij Leo. Erg mooi  :headbanging:Kensingtons

Ook ik nodig mij eigen vast uit als de rust is teruggekeerd in deze rara tijd
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

J o e p

#5878
Hi Xander, hele verandering man en weg op het Marantzforum. Had turbo jou ook zitten klieren? Ik ben toen met 4 man weggelopen omdat hij posts van ons zat te verwijderen. Maar als familie van Maurice, dan mag je schijnbaar meer. Heb er overigens geen seconde spijt van gehad.
Stuur mij je e-mail adres even. Heb wel wat betreffende de Aries G1.
Op PM heb je mij geblokt dus zet ik dit maar even hier.

Groet Joep.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

vanzomereng

Quote from: J o e p on February 14, 2021, 10:36:10
Hi Xander, hele verandering man en weg op het Marantzforum. Had turbo jou ook zitten klieren? Ik ben toen met 4 man weggelopen omdat hij posts van ons zat te verwijderen. Maar als familie van Maurice, dan mag je schijnbaar meer. Heb er overigens geen seconde spijt van gehad.

Ik zou zeggen, lekker gezellig hier blijven en wat vaker rondhangen en virtuele biertjes drinken in "Gerrit's Muziekcafe"   :colgate:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3413401#msg3413401
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Fr@nk

Robert is niet zo gul met plaatjes van zijn nieuwe spullekes.  ;D ;D ;D
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Marco66

Lijkt mij een prachtige combi, gefeliciteerd!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Geheel eens betreffende AE  :thumbs-up:

Een degelijk advies, zeer correct in de omgang en klantvriendelijk. Voorts een nette prijs voor zowel de inruil als de aankoop. Geen poeha. En ook altijd fijn om van zo'n vakman (Peter) de bevestiging te krijgen dat de akoestiek in onze living bovengemiddeld is.

Quote from: Fr@nk on February 13, 2021, 18:52:21
😁😁😁😁

Heel vriendelijke en competente mensen bij AE in Den Bossch. Peter heeft me destijds geholpen bij de aankoop van een setje B&W 702s2.

Proficiat en veel luisterplezier met je mooie aanwinst!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Ik zei het toch.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Ach Rob, jij kan iig zeggen dat je t.a.v. vele merken, een diversiteit aan componenten, een ervaringsdeskundige bent  ;)

Maar ik begrijp jouw opmerking betreffende de verkochte/ingeruilde Accu componenten wel. Ik kan mij op dit moment geen versterker bedenken welke binnen mijn bereik ligt, waarvoor ik de E-480 weg zou doen. En ja, ik bevind mij nog in de wittebroodsweken, edoch verwacht ik een lang huwelijk aan te zijn gegaan met deze pracht van een versterker.

Wellicht in de toekomst dat een bron nog een keer wisselt doordat er nieuwe ontwikkelingen zijn, maar verder?

Quote from: Rob46 on February 13, 2021, 21:46:50
Een hele mooie combinatie lijkt mij dit. Ik heb je al via een ander communicatie kanaal gefeliciteerd Robert, maar nogmaals gefeliciteerd! Mijn audiofielienervosa heeft er voor gezorgd dat ik in een nog niet zo lang verleden Accuphase versterkers even in huis heb gehad om deze weer te verkopen. Een 212, 470 en 600 met DAC 50. Met name die laatste samen met een Aurender streamer had ik NOOIT moeten verkopen. Klote hobby :wacko: Hier ga je heel veel luisterplezier aan beleven :pompom: Echt mooie spullekes  :wub:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#5885
... dubbele post ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren avond heb ik de kermis van verlichte wappers en Accu logo gedoogt, maar vanochtend ben ik op zoek gegaan naar het knopje om deze te dempen. Mission accomplished  :thumbs-up:

Dat neemt niet weg dat het voor af en toe zeker een leuke gimmick betreft. En eerlijk is eerlijk, de Accuphase straalt toch wel wat anders uit dan de Marantz. Hij steekt ook zo heerlijk af in het donkere teakhouten meubel.


Quote from: VANZOMERENG on February 13, 2021, 22:05:51
Amai, nu heb ge die brute versterker, deftig in de kast geplaatst, echter gij moet die mooie VU-wapperkes niet verstoppen achter een kastdeurtje :notify:
Ik zou meer wreed content zijn, deze fraai versterker ten alle tijden in het oog te kunnen houden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: Xander32 on February 14, 2021, 11:59:54
Gisteren avond heb ik de kermis van verlichte wappers en Accu logo gedoogt, maar vanochtend ben ik op zoek gegaan naar het knopje om deze te dempen. Mission accomplished  :thumbs-up:

Dat neemt niet weg dat het voor af en toe zeker een leuke gimmick betreft. En eerlijk is eerlijk, de Accuphase straalt toch wel wat anders uit dan de Marantz. Hij steekt ook zo heerlijk af in het donkere teakhouten meubel.

Well show us the candy  :inlove:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Poeh, erg mooi toch zo'n accuphase.  :wub:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

John Wx

Bij deze een foto  :inlove:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

J o e p



Mooi heb ik Accuphase nooit gevonden (hier de opstelling bij mij thuis). Maar daar zou je het ook niet voor moeten kopen. Zou ik vernieuwen dan zou ik naar McIntosh kijken sinds mijn laatste luister afspraken ben ik daar toch wel fan van geworden. En je hebt schijnbaar ook mensen die zelfs dat nog mooi vinden.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Wanneer de Auralic ook binnen is dan zal ik mijn topic verder bijwerken, inclusief plaatjes.
Tot het zover is ben ik het vooral zelf die er van mag genieten  :coffee:

De E-480 vindt hare maje een spuuglelijk ding, wat dat betreft geheel in lijn met de Kensingtons  ;D
Daarom is er hier ook de keiharde afspraak dat de componenten uit het zicht in het kastje moeten verdwijnen. Dat maakt bv een klasse a een no go.

Maar zelf vind ik het in een huiskamer setting ook veel rustiger ogen wanneer de gear uit het zicht staat. En daarnaast drukken de Kensingtons natuurlijk ook al een behoorlijke stempel op de inrichting. Maar je zal mij niet horen klagen over hare maje  :angel:

Quote from: Mitch-- on February 14, 2021, 12:30:27
Well show us the candy  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

En hare maje mag zelf wel in het zicht staan?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

frank2

Dus als de accuphase aanstaat moeten de kastdeurtjes open staan omdat je anders het volume niet kunt regelen met de ab?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Ongeacht wat er in het kastje staat, tijdens het spelen staan de deurtjes open en wanneer dat lang en hard is gaan de deurtjes er zelfs geheel uit (bv. tijdens een M&G).

Het is overigens goed dat ik de legger in het kastje omhoog heb geplaatst, de E-480 kan die ruimte t.b.v. de koeling wel waarderen. Deze versterker wordt warmer dan mijn voorgaande klasse a/b versterkers (Marantz, Musical Fidelity). Maar wat een lel van een trafo en condensatoren zitten er ook in.
De stroomvoorziening neemt meer dan een ruime derde van de kast in beslag.





Quote from: frank2 on February 14, 2021, 15:52:42
Dus als de accuphase aanstaat moeten de kastdeurtjes open staan omdat je anders het volume niet kunt regelen met de ab?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

AE adviseert:

Auries > Dac-50 usb
CDT6000 > Dac-50 coax


Echter lees ik op het www meermaals dat vanuit muzikaliteit, warmte, kleur een coax de voorkeur geniet boven usb, welke wat meer gedetailleerd en dynamisch is 🤔

Mijn eigen ervaring met digi verbindingen is dat het allemaal niet heel veel uitmaakt, maar wanneer je een keuze moet maken zoals nu, wil ik het wel zo hoogwaardig mogelijk hebben (binnen mijn budget).


Tips / aanvullend advies?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

You're welcome William  :coffee: (na vaccinatie)


Quote from: WilliamB on February 14, 2021, 10:35:31
Gefeliciteerd met je mooie indrukwekkende upgrade. Mooie combinatie en fijn om te horen dat dit een betere match is met de  Kensingtons
Accuphase heb ik een aantal keren beluisterd bij Leo. Erg mooi  :headbanging:Kensingtons

Ook ik nodig mij eigen vast uit als de rust is teruggekeerd in deze rara tijd
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Imo zonde om zo'n prachtig apparaat weg te stoppen in een kast maar niet iedereen waardeert dit id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

#5898
Mijn advies is om echt even zelf te luisteren. Mijn Esoteric DAC indertijd klonk goed via USB, maar beter via coax. Met een Shitt USB naar coax omzetten klonk het het beste. Mijn ervaring was ook dat een goede coax kabel veel goedkoper is dan een goede usb kabel. Een goede coax kabel is exact 75ohm en goed afgeschermd. Dan ben je voor 100 euro wel klaar. Ik heb diverse USB kabels uitgeprobeerd en zelfs boven de 500 euro hoorde je nog verbetering (of verschil). Ik zou beide ingangen dus met een goede kabel met elkaar vergelijken en dan besluiten wat jou het meest aanspreekt.

Quote from: Xander32 on February 14, 2021, 17:35:43
AE adviseert:

Auries > Dac-50 usb
CDT6000 > Dac-50 coax


Echter lees ik op het www meermaals dat vanuit muzikaliteit, warmte, kleur een coax de voorkeur geniet boven usb, welke wat meer gedetailleerd en dynamisch is 🤔

Mijn eigen ervaring met digi verbindingen is dat het allemaal niet heel veel uitmaakt, maar wanneer je een keuze moet maken zoals nu, wil ik het wel zo hoogwaardig mogelijk hebben (binnen mijn budget).


Tips / aanvullend advies?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

#5899
Van een duur Qobuz abonnement ga je via coax niets horen.

Mogelijk had je dan toch beter ook naar de ALTAIR G1 kunnen luisteren.
Je had er de Accuphase DAC 50 van € 1200,00 mee kunnen uitsparen en ook een interne SSD drive gehad voor je cd's. En ook nog eens hetzelfde geld ook voor een Accuphase eindbak kunnen gaan.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.