Emotiva XPA-5

Gestart door Miesepies, februari 18, 2010, 16:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: Pieter-Jan op februari 25, 2010, 16:57:56
Bedoelde eigenlijk dat ik wel eens jouw mening tijdens een luistersessie zou willen horen ...

De versterkers zijn welkom in huize Audiofiel. :music: Maar zoals gezegd wel op eigen risico. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

gast_001

zucht, dus de ML431 werd niet 1 op 1 vergeleken met de XPA2 ?

Kijk op deze manier vergelijken, beter gezegt wat van de daken roepen daar heb ik niets aan.
Dan hoef ik dus al helemaal niet meer te vragen of er rekening werd gehouden met interne gain settings van de amps ? LOL

Nooff

Citaat van: darkraver op februari 25, 2010, 17:52:15

Kijk op deze manier vergelijken, beter gezegt wat van de daken roepen daar heb ik niets aan.
Dan hoef ik dus al helemaal niet meer te vragen of er rekening werd gehouden met interne gain settings van de amps ? LOL

Vergelijkingen op andermans set heb je sowieso geen ruk aan. Ik weet niet wat je wilt horen maar het gaat om matching en er spelen ongelooflijk veel factoren een rol. De grootste verschillen zitten in de speaker, niet in de amp  ;)

Audiofiel

Citaat van: Nooff op februari 25, 2010, 18:11:51
De grootste verschillen zitten in de speaker, niet in de amp  ;)

Waarom koop je dan een Emotiva en niet iets wat 3x zo goedkoop is? :crazy:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nooff

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2010, 21:14:41
Waarom koop je dan een Emotiva en niet iets wat 3x zo goedkoop is? :crazy:
Als jij me kunt vertellen waar je goedkoper losse versterking kunt krijgen, graag  ;)
Ik gaf aan dat de grootste verschillen in de speaker zitten, en niet dat een Amp niets uithaalt. Laat het duidelijk zijn dat een losse amp meer uit je speaker kan halen dan een Receiver. Dat is dus mijn insteek, meer uit mijn speaker proberen te halen met een amp die ze makkelijker aanstuurt.

Raphie

Citaat van: darkraver op februari 25, 2010, 17:52:15

Ik heb de ML-431 3 jaar gehad, op verschillende speakers lijkt me lang genoeg ;) Daarnaast is luisteren tevens een uit de hand gelopen hobby waarmee ik nu geld verdien in m'n studio,  dus niet zo pedant lopen doen.  :P
JBL PRX Power!

tiptop

Vergelijkingen op andermans set heb je sowieso geen ruk aan. Ik weet niet wat je wilt horen maar het gaat om matching en er spelen ongelooflijk veel factoren een rol. De grootste verschillen zitten in de speaker, niet in de amp  ;)
Daar ben ik het niet mee eens hoor! het is zeker meer de match dan 1 apparaat los. Ik zou zelf niet willen beweren dat de speakers het grootste debet hebben aan de sound van een systeem. Ook niet die combinatie, maar zelfs het geheel van de set bepaald hoe enig ander component daarin tot uitdrukking komt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LOTS

Vergelijkingen op andermans set heb je sowieso geen ruk aan. )

Daar heb je op zich wel gelijk in, ware het niet dat Audiofiel z'n set niet zo maar een set is.  :)
Als je bij een ander wil gaan testen dan bij uitstek bij Audiofiel (Arjen).
Hij heeft nl. elektrostaten...sowieso lastig aan te sturen, maar ook nog eens Accoustats, notoire amp-killers.

Het leert je hoe stabiel de Emotiva is en of hij echt die grote vermogens kan leveren die de makers claimen.

Je hebt dan verschillende scenarios:

- de amp schiet direct in de beveiling
-de amp schiet in de beveiliging bij hogere volumes
- de amp schiet niet in de beveiliging, maar klinkt niet lekker icm de elektrostaten. (heb je een zeer stabiel apparaat, maar vermijd elektrostaten)
- de amp klinkt lekker icm de elektrostaten. (heb je een juweel van apparaat...)
- de amp speelt Arjen z'n versterking naar huis.  :o

In dat laatste geval; doet u mij er ook maar 1  ;D

Ik ben iig zeer benieuwd naar de eventuele uitkomst (ondanks dat ik niet op zoek ben naar vervanging)
LOTS: Lord Of The Strings

gast_001

CiteerIk heb de ML-431 3 jaar gehad, op verschillende speakers lijkt me lang genoeg  Daarnaast is luisteren tevens een uit de hand gelopen hobby waarmee ik nu geld verdien in m'n studio,  dus niet zo pedant lopen doen.  

Heeft niet met pedant doen te maken naar mijn mening, echter heb er niets op tegen als jij dat als zo ervaart.
Lijkt wel alsof we in de politiek bezig zijn  ;D

Nu heb je de amps 1 op 1 vergeleken of niet ?
Persoonlijk ben ik van mening dat zonder een 1 op 1 vergelijking een dergelijke uitspraak aan kracht verliest.
(Amps netjes afgeregeld ivm mogelijk verschillende interne gain settings is dan ook een must, kijk versterkt de ene amp 28db en de andere 32db dan begint iedereen direct te roepen: "die 2e amp die ik getest heb daar zal veel meer basspower in" LOL  :-X)

Raphie

Citaat van: darkraver op februari 26, 2010, 08:10:53
Heeft niet met pedant doen te maken naar mijn mening, echter heb er niets op tegen als jij dat als zo ervaart.
Lijkt wel alsof we in de politiek bezig zijn  ;D

Nu heb je de amps 1 op 1 vergeleken of niet ?
Persoonlijk ben ik van mening dat zonder een 1 op 1 vergelijking een dergelijke uitspraak aan kracht verliest.
(Amps netjes afgeregeld ivm mogelijk verschillende interne gain settings is dan ook een must, kijk versterkt de ene amp 28db en de andere 32db dan begint iedereen direct te roepen: "die 2e amp die ik getest heb daar zal veel meer basspower in" LOL  :-X)

prima.....  :dry: kan mij eigenlijk weinig schelen wat jij van m'n ervaring vind. IK vind het minimaal net zo goed. PUNT!  :P
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: SOS-Master op februari 26, 2010, 09:03:07
prima.....  :dry: kan mij eigenlijk weinig schelen wat jij van m'n ervaring vind. IK vind het minimaal net zo goed. PUNT!  :P

Dat geloof ik best. We hebben al eerder kunnen constateren dat jij verschillen tussen audio apparatuur gewoon niet zo goed hoort als anderen. ;D

Miesepies

Dames dames... even de nagels intrekken!

gast_001

Citeerprima.....   kan mij eigenlijk weinig schelen wat jij van m'n ervaring vind. IK vind het minimaal net zo goed. PUNT! 

Aggressie is niet nodig, is nog geen weekend  :butbut:

Nu daar je niet in gaat op mijn vraag kom ik tot de conclusie dat je dus daadwerkelijk geen professionele 1 op 1 vergelijking hebt gedaan. Vind dat wat spijtig.
Kijk op deze manier kunnen we 100 pagina's vol  krijgen in deze thread waarvan we er uiteindelijk direct weer 95  :threadclosed: kunnen deleten.

tiptop

Citaat van: darkraver op februari 26, 2010, 09:42:40
Aggressie is niet nodig, is nog geen weekend  :butbut:

Nu daar je niet in gaat op mijn vraag kom ik tot de conclusie dat je dus daadwerkelijk geen professionele 1 op 1 vergelijking hebt gedaan. Vind dat wat spijtig.
Kijk op deze manier kunnen we 100 pagina's vol  krijgen in deze thread waarvan we er uiteindelijk direct weer 95  :threadclosed: kunnen deleten.

Citeer

Hoe zou dat nou komen ? ::) :-X

Je bent alleen maar een beetje aan het bashen hier met al je eisen die onzin zijn op een hobby forum. En dat weet je echt wel. Beetje jammer dat je zo weer een topic om zeep gaat helpen :unhappy:
Dus houd alsjeblieft even op met naggen en probeer eens weer wat positiefs te posten ipv andere te stangen. Of nog beter. Ga naar het hififorum, daar zitten allemaal gelijkgestemden voor je :police:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Ach, Raphie /SOS-Master is niet van poedersuiker. En ik doelde eigenlijk op dit topic: TAG McLaren in de polder waarin de Mark Levinson schoorvoetend zijn intrede doet. Om hem in mei 2008 weer te koop aan te bieden.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op februari 26, 2010, 10:02:19
Ach, Raphie /SOS-Master is niet van poedersuiker. En ik doelde eigenlijk op dit topic: TAG McLaren in de polder waarin de Mark Levinson schoorvoetend zijn intrede doet. Om hem in mei 2008 weer te koop aan te bieden.
precies, audiofiel kent z'n analen wel  ;) dus lang genoeg tijd gehad om er van te genieten.

Darkraver, lijkt erop dat jij een EMOTIVA frustratie hebt, want je springt op ieder EMOTIVA topic als een vlieg op stront. Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar begint op te vallen  :P
JBL PRX Power!

tiptop

Ik weet wel dat Raphie wat kan hebben hoor ;) :P

Maar het topic werd er niet leuker op. :turn:

En idd, Darkraver zijn posts eens gelezen en er zitten maar bar weinig leuke/positieve berichtjes tussen, waarvan de laatste 3 pagina's alleen maar gepost zijn in Emotiva-topics. Van enigzins voorbehoudend positief naar negatief.
Als je zo je tijd op een forum wil verdoen :lookaround:

Maar ja, Emotiva is nu The way to go, Raphie ?! :P
Voortschrijdend inzicht kan een mening doen veranderen zeg maar, he. :P

Ben ook wel nieuwsgierig nu hoor. Ik heb met Clockwork afgesproken om eens langs te gaan met mijn CA. Als de Emotiva het mooier doet gaat de CA in de verkoop.
Komt er een XPA-5. :)

Raphie

Ben i.d.d. erg onder de indruk van EMOTIVA, maar ben zelf ook wel enigsinds veranderd. Waar ik voorheen nog al gevoelig was voor "credible" merken ben ik nu véél meer de krenten uit de pap aan het vissen en ik heb op dit moment een erg lekker hoopje krenten in m'n huiskamer staan.

Voor mij is de balans nu veel meer prijs/prestatie, waarbij prestatie wel absoluut en nr.1 is, maar dan wel tegen het best mogelijke prijspunt.
JBL PRX Power!

clockwork

Ik ben inmiddels klaar met instellen en nu helemaal tevreden.

Wat mij betreft gaan we afspreken. Zullen we dat even via pm doen? Erwin25 wil ook langskomen dus wat mij betreft maken we er een combi van.

@Erwin25: heb je al met je kabels geexperimenteerd? Volgens mij kan dat een oplossing zijn voor je kille geluid.

Ik stuur jullie een pm.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

tiptop

Erwin woont ook vlakbij mij. (45 minuten rijden).
Misschien kan ik daar ook eens langs. neem ik meteen wat kabels mee :P

beunky

Conform verzoek opgeschoond. Heren, houden we het ff gezellig en normaal?
Dit topic gaat weer over de review van de Emotiva XPA-5.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

gast_001

CiteerConform verzoek opgeschoond
Ik heb niks verzocht ?!

Serieus spijtig dat er verzocht werd tot opschonen en vooral Raphie zijn input verwijderd werd. (waarom die van mij dan niet ???)
Discussies moeten mogelijk zijn en mogelijk blijven. Wil men in de deze thread gewoonweg enkel pro Emotiva praten en als discussieren inderdaad = bashen dan wordt het serieus minder !

Audiofiel

Moderators zouden beter het discussiedeel kunnen afsplitsen in een nieuw topic dan simpelweg posts wegcensureren. Just my 2 cents.

On-topic: mijn set staat nog altijd open voor een vergelijkende test.

tiptop

Citaat van: darkraver op februari 28, 2010, 08:21:59
Ik heb niks verzocht ?!

Serieus spijtig dat er verzocht werd tot opschonen en vooral Raphie zijn input verwijderd werd. (waarom die van mij dan niet ???)
Discussies moeten mogelijk zijn en mogelijk blijven. Wil men in de deze thread gewoonweg enkel pro Emotiva praten en als discussieren inderdaad = bashen dan wordt het serieus minder !

Maar waarom perse hier dan?

Hier wordt gewoon de ervaring van iemand neergezet. Zijn review.

Het hoeft niet in twijfel te worden getrokken wat hij bevonden heeft. Vind je dat toch, kan je misschien wel posten in "De Klaagplek". Want dat is wat gebeurd. :dozingoff:

beunky

Citaat van: Audiofiel op februari 28, 2010, 08:37:38
Moderators zouden beter het discussiedeel kunnen afsplitsen in een nieuw topic dan simpelweg posts wegcensureren. Just my 2 cents.

Leden zouden beter ontopic kunnen posten en een nieuw topic plaatsen als het over versterkervergelijken gaat. Just my 2 cents.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"