Emotiva XPA-5

Gestart door Miesepies, februari 18, 2010, 16:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Erwin25

Hey Guys!

@ClockWork & TipTop,

Ik krijg deze week mijn nieuwe speakercables (BlueJeans) Ik heb nu voor alles Zilver, schijnt geluid ook wat scheller te maken. Voor de rest is het echt mijn akoestiek hoor.

Ik hoor echt overal in mijn appartement Bass...behalve in de kamer waar de Sub/Speakers staan..
Dus is placement of kamer is gewoon dermate ongeschikt dat het echt helemaal wegvalt.

Alleen heb ik niet teveel opties om mijn sub te verlplaatsen (kabellengte en alle hoeken staan redelijk vol).

Ik word er wel helemaal gestoord van..ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik hoop snel te kunnen verhuizen, buurman is ook een (**kel) die echt niets kan hebben qua geluid (politie/proces verbaal..etc.. gehad) dus...moet sowieso even kalm aan doen ;).

Ik kan niet wachten om het bij jullie te horen, en jullie kunnen zo bij mij langskomen! 2nd opinion is altijd goed!

En anders verkoop ik de hele speakerpartij en begin ik opnieuw! Gewoon standaard wat meer warme speakers.
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

clockwork

Hi Erwin,

Klinkt als een lastige ruimte.  >:( En als een hele lastige buurman. :devil:
Daar hebben we hier gelukkig geen last van. (vrijstaand met buren redelijk ver weg). Ik krijg hier alleen klachten over het volume van de WAF.

Waarom heb je voor deze LS-kabels gekozen als je toch al teveel hoog hebt?
Anyway, we horen het over twee weken wel als je hier bent. Ik ben nu nog steeds erg tevreden. (maar wie weet vinden jullie het helemaal niets ;))

Je speakers ben je waarschijnlijk wel snel kwijt als je ze te koop zet. Heb je al andere op het oog/oor? Of toch maar eerst verhuizen? Nadeel daarvan is dat de WAF tegen die tijd waarschijnlijk andere prioriteiten heeft dan jij.  ;D

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

tiptop

@Erwin25.

Weet niet welke kabel je hebt maar zal hoogstwaarschijnlijk VERzilverd zijn. Die klinken oha wat scherp. Zilver daarentegen helemaal niet. ;)

En de sub kan je nog beter ergens tussen de speakers plaatsen vlak tegen de achterwand. Wat voor luidsprekers heb je?

@Clockwork.

Zal vast wel mooi klinken bij jou :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Dat gaan interessante discussies worden. Ik ben benieuwd!  :pompom:

@tiptop: ik zag overigens dat je iemand beloofde langs te komen met de XPA. (als je deze zou kiezen).
Weet wel wat je zegt, want dat ding is echt loodzwaar.  ;D

Vergeten jullie overigens geen eigen cd's mee te nemen? Die van mij kunnen niet altijd iedereen bekoren.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Erwin25

@Clockwork en TipTop

Ik ben gewoon wat naïef geweest, ik wilde al heel lang B&W en heb deze na heel even luisteren gekocht. Later zag ik dat de 703's bijzonder gedetailleerd is en daarom ook wat schel onder slechte omstandigheden (waarin ik woon :) .)

De "betere" helft geeft mij echt helemaal geen problemen. Die vindt het allemaal ook wel prachtig. Alleen als ik weer eens met instellingen aan het rotzooien ben, kan ze weleens met haar ogen rollen: "het is toch goed zo?" . Maar nieuwe spullen vindt zij niet erg.

Ik heb volgens mij V/D Hul CS - 122 HYBRID liggen. (speakercables)

Voordat ik begin met alles te vervangen. Wil ik een andere akoestiek horen.
Maar ik vind Focal er erg gaaf uitzien... geen idee hoe het klinkt. Als ik Miesepies moet geloven, zijn de Monitors pl 200 ook zeer goed (maar ook wat Helder?).

Echter is dat weer buiten mijn budget... Vind het allemaal wat moeilijk op dit moment.
Iedereen zegt...ga eens luisteren en kijk gewoon wat je prettig vindt, dat ga ik dan ook maar eens doen..waar weet ik nog niet. Hobo ziet er goed uit naar mijn mening.

1 ding weet ik wel..ik ga niet eerst naar 2 channel..dan 3..dan werken aan surrounds.. gewoon in 1 keer hoor..
Subwoofer staat nu net links achter de linker voorspeaker (@TipTop). Ach..jullie horen het wel als jullie een keer komen!

Over subwoofers gesproken, ik had nooit over Velodyne moeten lezen..mijn hemel! Wat ziet dat er gaaf uit. :S
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD

tiptop

Als we straks bij clockwork zijn kan ik een hoop uitleggen, begrijp ik :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erwin25

Citaat van: tiptop op maart  1, 2010, 14:52:28
Als we straks bij clockwork zijn kan ik een hoop uitleggen, begrijp ik :P

Zoals? :)

Maar ben sowieso leergierig hoor!

Erwin25

Citaat van: clockwork op maart  1, 2010, 14:31:05
Dat gaan interessante discussies worden. Ik ben benieuwd!  :pompom:

@tiptop: ik zag overigens dat je iemand beloofde langs te komen met de XPA. (als je deze zou kiezen).
Weet wel wat je zegt, want dat ding is echt loodzwaar.  ;D

Vergeten jullie overigens geen eigen cd's mee te nemen? Die van mij kunnen niet altijd iedereen bekoren.

Ik neem wat mee...ik vind alles wel leuk hoor..(alleen geen Soul en R&B  :crazy: )
Ik ben niet eens zo'n stereo luisteraar...Maar Graceland van Paul Simon weet ik bijvoorbeeld goed hoe hij bij mij klinkt..
Sommige nummers zijn spectaculair goed, andere klinken echt baggerslecht.

Ik heb er in ieder geval zin in!

Miesepies

Ben heel benieuwd wat jullie reactie is na de luistersessie :) Helaas staat mijn vriendin niet te springen om vreemden in huis, anders had ik graag een keer een luistersessie willen aanbieden - lijkt mij ook wel gezellig (en mogelijk leerzaam).

De Platinums zijn erg mooi in hoog, gedetailleerd maar absoluut niet schel. Als je deze met bijvoorbeeld Emotiva koppelt, kan je het geluid erg goed naar je eigen wens tweaken met speakerkabels. Deze combi gaat ook erg goed i.c.m. QED Silver Anniversary XT, zeker niet te schel/helder. Ik ga dit nog wel testen zodra ik de UMC-1 binnen heb, maar verwacht dat dit wel goed gaat :)

Ik heb helaas ook geen ideale ruimte, alsook dat de speakers iets te weinig ruimte hebben om te spelen. Met een beetje spelen met de plaatsing en richting van de speakers kom je al een heel end. 20cm opzij zetten is al funest voor het effect van mijn sub - dit is echt een heel groot verschil. Uitproberen dus.

clockwork

Citaat van: Miesepies op maart  1, 2010, 16:30:14
Ben heel benieuwd wat jullie reactie is na de luistersessie :) Helaas staat mijn vriendin niet te springen om vreemden in huis, anders had ik graag een keer een luistersessie willen aanbieden - lijkt mij ook wel gezellig (en mogelijk leerzaam).

Wat mij betreft ben je ook van harte welkom. De afspraak staat op 14 maart bij mij (in de buurt van Hoorn in Noord Holland). Kan ik de veroorzaker van mijn upgrade virus ook eens ontmoeten.  ;D

Erwin25

JA! Miesepies! Met je gekke ideeën!
Versterkers uit Amerika halen etc....

Met jou en Nooff nog een appeltje te schillen ;)

Maar serieus, ik vind het een geweldig medium zo. Ik had net de advertentie van Emotiva gezien bij de Amerikaanse variant van dit forum, maar HTforum heeft mij echt overtuigd!

tiptop

Citaat van: Erwin25 op maart  1, 2010, 16:15:25
Zoals? :)

Maar ben sowieso leergierig hoor!

Ik denk dat als ik begin met antwoorden, nog veel meer vragen of reacties komen, dus dat houdt ik maar bij de M&G.

(zelfde verging het tussen Sillentwolf en mij en nog wat forumleden. mijn mailbox had opeens elke dag een stuk of 10 a 15 mailtjes)

Maar laten we het er op houden dat ik al een aantal hardnekkige misstanden uit audioland voorbij heb zien komen en dat harde regels niet bestaan hier. ;)

Ik kan bijna niet wachten om de XPA-5 te horen na alle commotie hier 8) En het zou heel goed uit komen als ie ook echt goed is (bijv. tov mijn CA die imho al erg goed is). Dat scheelt een hoop zoekwerk voor me in de toekomst. :)

Miesepies

Citaat van: clockworkKan ik de veroorzaker van mijn upgrade virus ook eens ontmoeten.  ;D
Citaat van: Erwin25JA! Miesepies! Met je gekke ideeën! Versterkers uit Amerika halen etc....

:blink:

eh...sorrie ?   :P

Miesepies

Citaat van: clockworkWat mij betreft ben je ook van harte welkom. De afspraak staat op 14 maart bij mij (in de buurt van Hoorn in Noord Holland).

Hmm, klinkt wel verleidelijk...behalve dan het gedeelte van "in de buurt van Hoorn" :( Ben afhankelijk van het OV, dus dat is al aardig behelpen, en op zondag al helemaal. Dus ik denk ik dit even voorbij laat gaan, maar bedankt voor de uitnodiging.

Uiteraard verwacht ik wel een uitgebreid verslag :)

clockwork

Citaat van: Miesepies op maart  1, 2010, 20:53:03
Hmm, klinkt wel verleidelijk...behalve dan het gedeelte van "in de buurt van Hoorn" :( Ben afhankelijk van het OV, dus dat is al aardig behelpen, en op zondag al helemaal. Dus ik denk ik dit even voorbij laat gaan, maar bedankt voor de uitnodiging.

Uiteraard verwacht ik wel een uitgebreid verslag :)

"in de buurt van" betekent inderdaad 'in the middle of nowhere' in OV-termen. We hebben hier een bel-bus geloof ik. Volgende keer beter. ;D

DV79

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn XPA-5 ook snel verstuurd gaat worden.
Ik wil niet te brutaal zijn om mezelf uit te nodigen, ik moet ook nog even checken of ik kan, maar als jullie het goed vinden zou ik ook graag langs willen komen.

Ik wil dan, als hij dat ook zou willen, ook Miesepies meenemen, ergens oppikken of heen en weer rijden. Volgens mij woont hij bij mij in de "buurt".

Ik hoor het wel even of het kan wat jullie betreft.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

clockwork

Tuurlijk. Het wordt steeds gezelliger!  ;D
Laat per pm maar even weten of je komt en of Miesepies meekomt.

Zoals gezegd, de M&G staat op 14 maart in de middag.

Erwin25

moet ik een cake bakken? ;-)

Gezellig hoor! Benieuwd naar alle ervaringen.

clockwork

Citaat van: Erwin25 op maart  1, 2010, 22:41:56
moet ik een cake bakken? ;-)

Gezellig hoor! Benieuwd naar alle ervaringen.

Lol! En ik zal even kijken naar de ranja-voorraad.  ;D

tiptop

Moet ik ook nog wat eten of drinken mee brengen? ;)

Cola of chips oid.

Nooff

Het lijkt wel een echt Amerikaans feestje zo  :D

clockwork

Lol!

Nee hoor. Je goede humeur en een beker met je naam erop...... ;) Ik ben wel arm, maar een cola'tje of biertje kan er nog wel af. Amerikaanse feestjes zijn zo 2009!

Volgens mij wordt van ons verwacht dat we ook nog een verslag gaan schrijven....... :lookaround:

Nooff

Citaat van: clockwork op maart  2, 2010, 19:43:24
Volgens mij wordt van ons verwacht dat we ook nog een verslag gaan schrijven....... :lookaround:

Nee hoor, gewoon lekker luisteren en tevreden zijn. Een ieder kan zijn eigen conclusie wel trekken  :)

clockwork

Citaat van: Nooff op maart  2, 2010, 19:57:43
Nee hoor, gewoon lekker luisteren en tevreden zijn. Een ieder kan zijn eigen conclusie wel trekken  :)

Dat lukt toe nu toe echt wel. Naarmate alles meer ingespeelt raakt, klinkt het steeds beter. Nogmaals: ik ben een gelukkig 'Emotiva-schaap'.

tiptop

Ik wil wel wat tikken hoor.

Ben alleen nooit zo goed in uitgebreide verslagen. heb de tijd ook niet meer zo.

Maar als we allemaal een deeltje doen.... :P

En als mensen bewijzen willen zien voor hetgeen we gehoord hebben...organiseer een M&G en luister zelf :notify: :angel: