TAG McLaren in de polder - met een kritisch oor naar een zuivere set

Started by wil, July 11, 2005, 16:39:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Aanstaande vrijdag 15 juli zal de set van Raphie aan een kritisch oor worden onderworpen. Eigenlijk waren de plannen om Raphie te bezoeken al in volle gang toen ik gelukkig nog een plekje kon krijgen voor deze shoot-out.
Waar ik persoonlijk heel benieuwd naar ben is simpelweg "wat is nu'"de TAG-sound""? Volgens verschillende TAG-gebruikers met een TAG-prepro is deze een van de weinige die in multichannel net zo goed is als in stereo. Nou, dat wil ik wel eens horen.

Tot zover mijn kennis rijkt zullen de volgenden aanwezig zijn:

Blue-Eyes
Audiofiel
wil
Raphie
Raphie's vrouw (?)

Komend geklets over de TAG-set en hoe of deze wel of niet implementeerbaar is enzovoorts zoals in het Lavardin/Graaf/TAG/Chord topic ontstonden kunnen hier vrolijk worden voortgezet. (Eigenlijk was de commotie rondom de TAG in die shootout misschien wel het interessantst  >:D).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

M'n vriendin is 37weken zwanger, neem wat goed CDs mee en misschien breken haar vliezen ;D
Graag allemaal wat eigen CDs meenemen en aangeven wat je wilt drinken (bier, breezer, cola, up) geen olijven voor audiofiel geloof ik ;)

JBL PRX Power!

Audiofiel

No olives here! :o

Ik had nog wel een vraagje (vooral aan Blue Eyes gericht ;D) over de eenvoud van meenemen van spullen. Is er voldoende nut om de Levinson 38 mee te nemen (alle kabels weg etc.), terwijl de Levinson 28 die voorlopig nog heb staan, al in een doos klaarstaat? Zo ja, graag even melden, dan haal ik alles los.

Daarnaast neem ik mijn gemodde Parasound loopwerk en DAC mee. Misschien interessant als ik nog een goed-met-de-Levinson-voorversterker-matchende eindversterker meeneem?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Persoonlijk ben ik wel erg benieuwd wat een erg goede stereo pre tov de TAG MC pre doet.

Ik zit nog altijd een dedicated ML stereo pre te overwegen om deze tussen mijn TAG pre en ML EV te hangen om zodoende 2 sets te krijgen die gebruik maken van dezelfde EV en luidsprekers.

Ik zou nog een ML EV mee kunnen nemen, de ML no.331.

Aan de andere kant moeten we niet teveel willen testen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on July 11, 2005, 17:34:27
Persoonlijk ben ik wel erg benieuwd wat een erg goede stereo pre tov de TAG MC pre doet.

Okee, maar moet ik de 38 meenemen of mag het ook de 28 zijn?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik zou het erg fijn vinden als je de ML38 mee zou nemen, maar doe niet te veel moeite.

Dit omdat: als ik een ML pre zou kopen dit de ML38(s) of de ML380(s) zou zijn. Nooit de ML28. Ik wil een ML met doorlus functie voor HT doeleinden hebben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on July 11, 2005, 17:41:33
Ik zou het erg fijn vinden als je de ML38 mee zou nemen, maar doe niet te veel moeite.

Dan neem ik de 38 gewoon mee hoor! Geen probleem. ;)

De 28 klinkt vrijwel identiek, alleen is ietsje breder dan de 38 en een ietepieterig stukje minder diep. En de 28 is ook minimaal meer 'analoog' en de 38 minimaal meer 'dynamisch'. Maar om die verschillen te horen moet je al behoorlijk getrainde oren hebben.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on July 11, 2005, 18:55:56
Dan neem ik de 38 gewoon mee hoor! Geen probleem. ;)

De 28 klinkt vrijwel identiek, alleen is ietsje breder dan de 38 en een ietepieterig stukje minder diep. En de 28 is ook minimaal meer 'analoog' en de 38 minimaal meer 'dynamisch'. Maar om die verschillen te horen moet je al behoorlijk getrainde oren hebben.

Ik heb een van de minst getrainde oren hier op het forum, dus ik voldoe prima aan je voorwaarden ;)


Maar dat is mooi. Kunnen we direct testen, live met de TAG :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on July 11, 2005, 18:58:50
Maar dat is mooi. Kunnen we direct testen, live met de TAG :)

Inderdaad. De SSP-throughput is direct te testen.
Ik heb zowel ingang 2 (balanced) als ingang 6 (cinch) ingesteld als SSP.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

GerritZ


Dit gaan we volgen, ben erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen hoe de TAG stand houd tussen het ML geweld........


Gerrit

wil

 :o Gaan jullie een tweede set ahw meenemen? Audiofiel de No. 38 en BE de No. 331? Dat wordt nog een drukke avond.

Audiofiel, je zei dat je je Para loopwerk+dac meeneemt, mocht je daarvan afzien dan wil ik best mijn cd-speler meenemen. Ik vind het wel eens leuk om op een topset mijn cd-speler eens te testen en dan vooral de interne dac te vergelijken met een in theorie veel betere dac zoals bijv. die in de TAG pre.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Johnny_Bravo

De TAG eindversterker gaat het natuurlijk nooit winnen van de ML.
We moeten ook de prijs / kwaliteit verhouding niet uit het oog verliezen.

Een TAG EV kost € 5000,-....voor 5 kanalen. Dat is € 1000,- per kanaal (ja ja....rekenen is altijd al mijn sterkste vak geweest).

Een ML kost ietsje meer per kanaal....

Maar qua sound zouden de verschillen wel eens (op laag volume) verrassend weinig  kunnen zijn.

Edit: De pre/pro lijkt me geen discussiepunt....die heeft zijn kwaliteiten wel bewezen

Audiofiel

Quote from: Johnny_Bravo on July 12, 2005, 11:34:29
Een TAG EV kost € 5000,-....voor 5 kanalen. Dat is € 1000,- per kanaal (ja ja....rekenen is altijd al mijn sterkste vak geweest).

Een ML kost ietsje meer per kanaal....
Daarom gooi ik waarschijnlijk toch wel een Classé er bij in de auto van een dikke 2000 euro nieuwprijs. Lijkt mij een eerlijk vergelijk met de TAG. Tenminste als de voeding van de TAG niet opeens veel meer gaat leveren als de andere 3 kanalen niet worden gebruikt (maar dat was toch niet zo?).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bart_M

Elk kanaal heeft in principe zijn eigen voeding.
Maar het vermogen gaat wel iets (een paar watjes) omhoog als je maar 2 kanalen gebruikt.

wil

Quote from: Audiofiel on July 12, 2005, 11:38:15
Daarom gooi ik waarschijnlijk toch wel een Classé er bij in de auto van een dikke 2000 euro nieuwprijs. Lijkt mij een eerlijk vergelijk met de TAG. Tenminste als de voeding van de TAG niet opeens veel meer gaat leveren als de andere 3 kanalen niet worden gebruikt (maar dat was toch niet zo?).
Nee, want die TAG is een setje monoblokken in één kast, hebben allen een eigen voeding.

wil

p.s. cross-post of Krunk praat voor zijn beurt  :P

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: Krunk on July 12, 2005, 11:40:15
Elk kanaal heeft in principe zijn eigen voeding.
Maar het vermogen gaat wel iets (een paar watjes) omhoog als je maar 2 kanalen gebruikt.

Dat is dan toch vreemd. Wat zou de oorzaak daarvan moeten zijn. Als er 5 monoblokken in die kast zitten, zou het niet moeten kunnen ?!?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bart_M

Quote from: wil on July 12, 2005, 11:41:03
Nee, want die TAG is een setje monoblokken in één kast, hebben allen een eigen voeding.

wil

p.s. cross-post of Krunk praat voor zijn beurt  :P

Papegaai.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bart_M

Quote from: Audiofiel on July 12, 2005, 11:41:31
Dat is dan toch vreemd. Wat zou de oorzaak daarvan moeten zijn. Als er 5 monoblokken in die kast zitten, zou het niet moeten kunnen ?!?

Ik weet het niet. Ik ken ook niet meer MC amps met een dergelijke opbouw.

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bart_M


Raphie

De TAG is conservatief ingeschaald, diverse rapporten hebben zo'n 25W meer gemeten. maar klopt idd hij heeft 1 voeding per kanaal.
Audiofiel, ik heb genoeg ruimte voor m'n set om een 2e set op de grond op te bouwen en m'n speakers aan te sluiten, ben er echter niet zo'n voorstander van om m'n Processor los te gaan koppelen en componenten te gaan stapelen e.d. ivm krassen e.d. en de ontzettende kaberzooi die een 5.1 systeem al met zich meebrengt. Ik kan wel doorlussen vanaf m'n Pre, maar dan graag tevens even wat langere interlinks (+/- 3M indien mogelijk) meenemen.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Ik heb geen interlinks van 3 meter. Mijn langste zijn 1 meter.
Maar een losse set ervoor opbouwen lijkt mij een prima plan!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Johnny_Bravo

Quote from: Raphie on July 12, 2005, 12:45:53
De TAG is conservatief ingeschaald, diverse rapporten hebben zo'n 25W meer gemeten. maar klopt idd hij heeft 1 voeding per kanaal.

Waarschijnlijk komt dat door de schakeling / bekabeling voor de voeding....
Er gaat immers maar 1 kabel in.

25Watt is te verwaarlozen