Emotiva XPA-5

Gestart door Miesepies, februari 18, 2010, 16:58:08

Vorige topic - Volgende topic

danielo

Citaat van: clockwork op maart  2, 2010, 20:03:37
Dat lukt toe nu toe echt wel. Naarmate alles meer ingespeelt raakt, klinkt het steeds beter. Nogmaals: ik ben een gelukkig 'Emotiva-schaap'.

Leuk die M&G, denk dat niemand denkt (teminste in deze thread) dat je een schaap bent :). Dat
deze versterkers veel bieden voor het geld is duidelijk de vraag hoeveel is erg persoonlijk vandaar
dat een M&G voor mensen veel kan brengen vooral als je ook het verschil kan laten horen tov een receiver
wat de grootste stap is.

Veel plezier gewenst.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

clockwork

Citaat van: danielo op maart  2, 2010, 22:34:46
Leuk die M&G, denk dat niemand denkt (teminste in deze thread) dat je een schaap bent :). Dat
deze versterkers veel bieden voor het geld is duidelijk de vraag hoeveel is erg persoonlijk vandaar
dat een M&G voor mensen veel kan brengen vooral als je ook het verschil kan laten horen tov een receiver
wat de grootste stap is.

Veel plezier gewenst.

Daniel.
Schapen was ook bedoeld met een grote knipoog. Ik heb afgeleerd om me druk te maken over de mening van anderen.

Voor wat betreft verschillen met een receiver heb je groot gelijk. Ik had nooit verwacht dat deze combi zo'n enorme verbetering op zou leveren ten opzichte van mijn Arcam AVR300, waar ik overigens ook nog dik tevreden mee was.

@tiptop: we schrijven allemaal wel mee hoor!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

tiptop

Citaat van: clockwork op maart  3, 2010, 11:22:30
Schapen was ook bedoeld met een grote knipoog. Ik heb afgeleerd om me druk te maken over de mening van anderen.

Voor wat betreft verschillen met een receiver heb je groot gelijk. Ik had nooit verwacht dat deze combi zo'n enorme verbetering op zou leveren ten opzichte van mijn Arcam AVR300, waar ik overigens ook nog dik tevreden mee was.

@tiptop: we schrijven allemaal wel mee hoor!

OK, doe ik de titel. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erwin25

Teken ik in voor paginanummering...

;)
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

clockwork

En ik had mezelf al bedacht voor de spellings controle. Dat wordt een sterk verslag zie ik al.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

tiptop

DV79 en miesepies komen toch ook nog :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Citaat van: clockwork op maart  3, 2010, 17:04:25
En ik had mezelf al bedacht voor de spellings controle. Dat wordt een sterk verslag zie ik al.

Het is spellingcontrole. Zonder s en aan elkaar vast... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

clockwork

Citaat van: Audiofiel op maart  3, 2010, 17:56:01
Het is spellingcontrole. Zonder s en aan elkaar vast... :P

LOL! Was reply vanuit de trein. Telt dat als excuus?

@tiptop: gezien de lappen tekst die je tikt op het andere draadje over neutrale versterkers, lijk je me genoeg tijd te hebben om ook even een verslagje te schrijven over de verschillen tussen de CA en de XPA.....  ;) ;) ;D

tiptop

Citaat van: clockwork op maart  3, 2010, 17:59:43
LOL! Was reply vanuit de trein. Telt dat als excuus?

@tiptop: gezien de lappen tekst die je tikt op het andere draadje over neutrale versterkers, lijk je me genoeg tijd te hebben om ook even een verslagje te schrijven over de verschillen tussen de CA en de XPA.....  ;) ;) ;D

;D

Daarom heb ik geen tijd meer voor ook nog een review. Nee hoor. Als we allemaal onze bevindingen optekenen komt het wel goed denk ik.

DV79

Citaat van: tiptop op maart  3, 2010, 17:49:55
DV79 en miesepies komen toch ook nog :P

Yep ik ga erbij zijn.

Ik PM Clockwork wel even voor de verder benodigde details.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

clockwork

Leuk dat je ook komt. Pm is onderweg.

DV79

Zeker, lijkt mij ook leuk. Bedankt voor de info alvast.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

weirdorob

gaat een leuke meeting worden clockwork ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb je de buren al gewaarschuwd  :popcorn:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

clockwork

Ja, ik ben ook erg benieuwd. Zeker naar de vergelijking met de CA van tiptop. Buren wonen gelukkig een stukje uit de buurt ;-)

weirdorob

Citaat van: clockwork op maart  6, 2010, 17:09:26
Ja, ik ben ook erg benieuwd. Zeker naar de vergelijking met de CA van tiptop. Buren wonen gelukkig een stukje uit de buurt ;-)

ok dan geen last van geluidsoverlast zelf heb ik ook geen last van buren eerste buur op 500 m heerlijk als je 's avonds laat nog even wil knallen  :headbanging:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

tiptop

Ik heb buren direct li en re van me, maar goede spouwmuren. 8)

Alleen een kleine die beneden ligt te slapen zorgt er voor dat het volume laag blijft. :-\

Miesepies

Ik zal er niet bij zijn komende zondag. Jullie in ieder geval veel plezier, en ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

tiptop

Dat is jammer.

De meer zielen, de meer vreugd. :turn:

clockwork

Citaat van: Miesepies op maart  7, 2010, 20:18:21
Ik zal er niet bij zijn komende zondag. Jullie in ieder geval veel plezier, en ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

Jammer! (had gehoopt dat je jouw ERC-1 mee zou kunnen nemen  ;))
Volgens keer beter.

Dan zijn we met z'n vieren. (Tiptop, Erwin25, DV79) Volgens mij heb ik nog één plekje vrij op/rond de sweet spot. Nog geinteresseerden? 

tiptop

Citaat van: clockwork op maart  9, 2010, 11:12:53
Jammer! (had gehoopt dat je jouw ERC-1 mee zou kunnen nemen  ;))
Volgens keer beter.

Dan zijn we met z'n vieren. (Tiptop, Erwin25, DV79) Volgens mij heb ik nog één plekje vrij op/rond de sweet spot. Nog geinteresseerden? 
Daar zat ik toch al?! :coffee: ;D

clockwork

Vandaar ook de toevoeging "rond"
;-)
De MA RSW-12 komt morgen!

tiptop

Top! 8)

Ben erg benieuwd. heb je er ook een goede subwooferkabel bij? En dito stroomkabel? Toen ik nog een sub had, merkte ik dat het veel verschil kon maken. :)

Niet alleen in meer dynamiek, maar juist ook in een betere definitie en controle. :)

clockwork

Ik ben ook erg benieuwd!

Stroomkabel is een DIY Belden van Erik S, coax is een Ultralink. Daar moet ik nog mee experimenteren. Heb jij eventueel nog iets liggen waarmee we kunnen vergelijken? Zou leuk zijn..

tiptop

Citaat van: clockwork op maart  9, 2010, 20:33:36
Ik ben ook erg benieuwd!

Stroomkabel is een DIY Belden van Erik S, coax is een Ultralink. Daar moet ik nog mee experimenteren. Heb jij eventueel nog iets liggen waarmee we kunnen vergelijken? Zou leuk zijn..

Stroomkabel wel (ligt er aan hoelang natuurlijk). Ik heb tot 2 meter. Mijn mooiste zijn slechts 1 meter.
Idem met interconnects. mijn langste is 1,5 meter.
De sub moet dan wel dichtbij de bron staan.

clockwork

Op de huidige positie zou dat wel lukken. Weet alleen nog niet of deze plek optimaal is.
Ik laat het nog wel weten.