Emotiva XPA-5

Gestart door Miesepies, februari 18, 2010, 16:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: daxie op februari 24, 2010, 22:16:44
Arjen, mijn uitnodiging blijft staan. Als je de xpa5 eens wil horen op luidsprekers die je kent geef maar een seintje. Dan kan je je eigen oordeel vormen.

Lijkt mij best interessant. Kunnen we hem bijvoorbeeld tegenover de CA-201 zetten. 8)

Er zit maar één maar aan... ik test versterkers altijd op mijn Acoustats. Daar is het verschil het grootste en laat een versterker zien of hij echt ballen heeft. Ik weet niet of de Emotiva van zo'n zware last houdt...

Ik wil dus best testen, maar wil niet het risico dragen dat hij de geest geeft. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

gast_001

ik kan wel wat weerstanden regelen om te zien of een amp stroom levert.

Eigenlijk zou er niets kapot mogen gaan ivm interne beveiliging.
Afschakelen okay, maar gaat er iets in rook op dat zou niet mogen !

Audiofiel

Citaat van: darkraver op februari 25, 2010, 08:37:58
ik kan wel wat weerstanden regelen om te zien of een amp stroom levert.

Ik luister nooit naar weerstanden achter mijn versterkers, maar luidsprekers. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

gast_001

Citeerk luister nooit naar weerstanden achter mijn versterkers, maar luidsprekers.

Inderdaad.
Echter ik ben meer een fan van weerstanden. Weerstanden vind ik altijd interessant.

Echter "moeilijk" aan te sturen speakers lijken me ook wel eens interessant.
Is wel te hopen dan dat een amp niks geks gaat doen en wie weet je speakers schade doet toekomen ;D
Dus liever testen op jouw speakers dan op die van mij  :worship:

Audiofiel

Raphie

ik heb sinds gisteren de XPA-2, wil het best wel eens proberen. denk niet dat je hem met speakers op z'n knieen krijgt....  ;)
JBL PRX Power!

Pieter-Jan

Verderzetting van de discussie over het bass management van de onkyoversterker in het versterking gedeelte:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98181.0
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

:pompom:

Citaat van: SOS-Master op februari 25, 2010, 09:09:28
ik heb sinds gisteren de XPA-2, wil het best wel eens proberen. denk niet dat je hem met speakers op z'n knieen krijgt....  ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

danielo

Citaat van: Miesepies op februari 24, 2010, 21:55:43
Het zou wel leuk zijn als stereophile eens wat ven Emotiva reviewt...jammer dat ze volgens mij alleen apparatuur reviewen met prijzen van tenminste 4 cijfers, daar lijkt het in ieder geval wel op, je ziet erg weinig betaalbare dingen bij hun. Ben wel benieuwd hoe zij er over denken...

Kijk, als je verder over de specificaties wil gaan, is het denk ik slimmer (en misschien interessanter) om dit met Lonnie direct op te nemen. Wie weet komt er wel wat leuks uit :) Ik kan er verder weinig over zeggen, dit is niet echt mijn ding...

De reviews van audioholics geven al erg veel extra informatie en ook veel
verwijzingen naar uitleg hoe je er over na kan denken.

Over deze discussie kan je op 2 manieren nadenken, Het was nooit (denk ik)
mijn doel (en ik denk ook die van audiofiel) negatief te worden/zijn alleen iets
toe te voegen aan jouw ervaring wat uiteindelijk het doel is !!. Sterker nog al vrij
snel geven we aan dat die testen opzich vreemd zijn en niets (of niet veel) zeggen
over de ervaringen. Het getallen spel is er 1 van zowel de makers als de gebruikers
als mensen mij vragen (niet kenners) hoeveel watt ik 'gebruik' ligt het helemaal aan
wie het vraagt en hoe of ik gil 4000watt en dan wacht op de shock of 4000watt en
dan ga uitleggen dat het eigenlijk nergens op slaat of dat ik helemaal andersom begin.

Dit is ook een beetje wat hier denk ik aan de hand is, iemand plaatst een review en
dat is waar het omgaat maar als hieruit een discussie uit komt waar we allemaal iets
uit kunnen leren en lekker kletsen over iets wat we leuk vinden is dat natuurlijk een
bonus, ik heb al weer wat dingen geleerd van audiofiel en omdat ik weer wat dingen
heb herlezen die ik alweer vergeten was uit mijn studietijd :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Audiofiel

Citaat van: SOS-Master op februari 25, 2010, 09:09:28

De discussie ging over de 5-kanaals, maar dat weet jij ook wel. ;)

Raphie

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2010, 09:13:31
Da's waar, dus misschien toch een USP voor een XPA-2 XPA3 combi i.p.v. XPA5

Aan de andere kant, wanneer je niet al te dorstige speaker hebt en op 30% vermogen maximaal draait dan blijft een XPA-5 waarschijnlijk ook prima overeind.
JBL PRX Power!

Pieter-Jan

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2010, 09:13:31

Maar dan nog zou ik graag de mening van audiofiel over de xpa-2 graag horen ;)

Audiofiel

Citaat van: Pieter-Jan op februari 25, 2010, 09:34:09
Maar dan nog zou ik graag de mening van audiofiel over de xpa-2 graag horen ;)

Een versterker met dezelfde trafo voor slechts twee kanalen 'klinkt' natuurlijk een stuk beter, dus qua specs zal die veel dichter in de buurt komen van wat wordt beweerd. Vergelijk de 2x500=1000watt uit dezelfde trafo met 5x300=1500watt in de 5-kanaals.

Dat lijkt mij een veel interessantere versterker qua specs. Maar hoe hij klinkt, dat kun je niet afleiden uit de specs. ::)

Raphie

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2010, 13:52:21
Een versterker met dezelfde trafo voor slechts twee kanalen 'klinkt' natuurlijk een stuk beter, dus qua specs zal die veel dichter in de buurt komen van wat wordt beweerd. Vergelijk de 2x500=1000watt uit dezelfde trafo met 5x300=1500watt in de 5-kanaals.

Dat lijkt mij een veel interessantere versterker qua specs. Maar hoe hij klinkt, dat kun je niet afleiden uit de specs. ::)
Dat klopt, maar kan je verzekeren: klinkt héérlijk  O0
JBL PRX Power!

weirdorob

Citaat van: SOS-Master op februari 25, 2010, 14:07:23
Helemaal mee eens super amp
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Ralph71

Citaat van: SOS-Master op februari 25, 2010, 14:07:23

Citaat van: weirdorob op februari 25, 2010, 16:18:46
Helemaal mee eens super amp

Ik heb zelf wellicht ook interesse, zie veel positieve reacties, maar kunnen jullie ook aangeven wat jullie referentiekader is? Met andere woorden, met welke versterkers hebben jullie vergeleken? Dat zou zeer zinvolle informatie zijn, aangezien je Emotiva niet in een winkel kan vergelijken.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Nooff

Citaat van: Ralph71 op februari 25, 2010, 16:27:19
Ik heb zelf wellicht ook interesse, zie veel positieve reacties, maar kunnen jullie ook aangeven wat jullie referentiekader is? Met andere woorden, met welke versterkers hebben jullie vergeleken? Dat zou zeer zinvolle informatie zijn, aangezien je Emotiva niet in een winkel kan vergelijken.
Van SOS-Master weet ik dat zijn referentie een ML 431 is  :)

Pieter-Jan

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2010, 13:52:21

Bedoelde eigenlijk dat ik wel eens jouw mening tijdens een luistersessie zou willen horen ...

gast_001

In welk opzicht is er een verschil tussen een ML431 en een XPA2 ?

Nooff

Citaat van: darkraver op februari 25, 2010, 17:22:53
In welk opzicht is er een verschil tussen een ML431 en een XPA2 ?
De ML-431 is 10x zo duur  :D

clockwork

Ik heb vanmorgen mijn 'review' voor de XPA-5 aangepast. Het kille geluid bij stereo is opgelost. Volgens mij lag het aan de digitale link (Canare) tussen de Onkyo en de XPA.
Het geluid is nu helemaal geweldig.

Nu nog kijken waar die lichte brandlucht uit mijn rechter tweeter vandaan komt.  :hmmm:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rbormans

Citaat van: Nooff op februari 25, 2010, 17:28:06
De ML-431 is 10x zo duur  :D
;D

maar als ik me niet vergis zijn ze niet echt 1 op 1 vergeleken, en werd de ML gebruikt in een totaal andere set een aantal jaren geleden ... kan me vergissen uiteraard, maar ik vind dat toch een nuance bij zo een kras statement

rbormans

Citaat van: clockwork op februari 25, 2010, 17:31:52
Het kille geluid ...  is opgelost... Nu nog kijken waar die lichte brandlucht vandaan komt ...
Dat is nu eens een definitie van warm geluid waar niemand iets tegen in kan brengen ;)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Audiofiel

Citaat van: Nooff op februari 25, 2010, 16:50:39
Van SOS-Master weet ik dat zijn referentie een ML 431 is  :)

Die hij bijna twee jaar eerder van de hand deed. :P