The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

Gewoon ouderwets met een rolmaat aan de slag, de center tov de fronts iets naar achter en
iets schuin omhoog richten.
vervolgens opnieuw meten met de db meter.

Martijnst1990

Upgrade is binnen, straks info + foto's!  8)

Klein voorproefje:

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

morca

Citaat van: Martijn90 op november 20, 2010, 12:18:19
Upgrade is binnen, straks info + foto's!  8)

Klein voorproefje:

Martijn is het zover heb je nou 5 dezelfde speakers staan?
ben benieuwd wat je ervan vind
je zal zeer verrast zijn denk ik

mooie set heb je zo staan man goed bezig :thumbs-up:

Martijnst1990

Inderdaad 5 dezelfde monitoren nu :)

Het is niet de beste opstelling, maar toch even een fotootje ;D

Nu heb ik ze even vluchtig op de goede plek neergezet en wauw! Wat een heerlijk homogeen geluid. Had zeker een verschil verwacht, maar dit is echt geweldig. Nu de luisterplek precies in het midden aan het zetten, dus druk aan het meten en vervolgens de dB meter erbij pakken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op november 20, 2010, 14:49:16
Inderdaad 5 dezelfde monitoren nu :)

Het is niet de beste opstelling, maar toch even een fotootje ;D

Nu heb ik ze even vluchtig op de goede plek neergezet en wauw! Wat een heerlijk homogeen geluid. Had zeker een verschil verwacht, maar dit is echt geweldig. Nu de luisterplek precies in het midden aan het zetten, dus druk aan het meten en vervolgens de dB meter erbij pakken.
mooi he
ik was er zelf ook helemaal weg van toen ik de 2e set onix met de center kon kopen
het geluid veranderd niet meer van geluidsbeeld als het draait
dat is erg fijn met film kijken

ps heb je u571 van bluray
het dtsspoor hiervan is ong mooi
die zou ik echt eens gaan kijken op je set
er zit een stukje in dat de borden over de tafel schuiven door de golven
het is net of je echt aan de tafel zit

erg mooie set zo gaat je veel plezier geven

fijn weekend en geniet ervan ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Mooie aanwinsten zeg! Ga je heel veel plezier aan beleven!!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

Kijk dat is nog eens een mooie upgrade, 5 x dezelfde monitor.

wat misschien een leuk idee is om de 2 nieuwe xtz 99.26 als fronts neer te zetten en dan eens
het inspelen te ervaren :ph34r:

Martijnst1990

Bedankt allemaal :)

@ Morca, nee, die BD heb ik helaas nog niet, maar wel op de HTPC. Sowieso een geweldige film qua geluid, ben nu helemaal benieuwd.

Speakers staan op de goede plaats, sweetspot precies in het midden, ben helemaal blij :D

FL:  205 CM
C:   205 CM
FR: 205 CM
SL: 105 CM
SR: 105 CM

En het gekke/mooie, alles met de dB meter afgereld en alles staat op 0,0 dB. De fronts en center is logisch, allemaal dezelfde afstand van de sweetspot en exact dezelfde monitoren. Maar de rears moeten iets harder omdat ze helaas net niet boven de rugleuning van de stoel komen, waardoor het geluid dus iets gedempt word. Het belangrijkste, het klinkt écht geweldig!

De stands waar de fronts op staan zijn de stands van XTZ, hier komen er nog 2 van voor de rears (zijn ook 4 CM hoger, dus komen dan misschien net boven de rugleuning uit). Deze waren op het moment alleen niet op voorraad maar Intosurround stuurt deze nog op (zonder verzendkosten!). En de stands zijn inmiddels 30 euro duurder geworden in Zweden, maar ik krijg ze toch nog voor de oude prijs van 90 euro, écht top service!

Hier uiteraard ook wat foto's van de nieuwe situatie:

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: RA SUBS op november 20, 2010, 16:49:41
Kijk dat is nog eens een mooie upgrade, 5 x dezelfde monitor.

wat misschien een leuk idee is om de 2 nieuwe xtz 99.26 als fronts neer te zetten en dan eens
het inspelen te ervaren :ph34r:

Bedankt voor het idee. Had hetzelfde idee, dus de nieuwe fronts staan al te spelen ;D

Dedicated HT

WickedGame

Zeer nette set zeg!

En nu dan ook nog eens volledig in balans!  :clapping:

yorkie13

Eeen andere optie voor de luisterplek en de surround sis de stoelen iets verder naar achter
en de surrounds verder indraaien

En alles opnieuw meten, tevens zal je laag iets meer aanwezig zijn vermoed ik.

is eenvoudig te testen

tevens na 1 weekje opnieuw meten daar de nieuwe xtz dan ingespeeld zijn en losser klinken.

Martijnst1990

Citaat van: WickedGame op november 20, 2010, 17:04:09
Zeer nette set zeg!

En nu dan ook nog eens volledig in balans!  :clapping:
Dankje :)

Citaat van: RA SUBS op november 20, 2010, 17:12:48
Eeen andere optie voor de luisterplek en de surround sis de stoelen iets verder naar achter
en de surrounds verder indraaien

En alles opnieuw meten, tevens zal je laag iets meer aanwezig zijn vermoed ik.

is eenvoudig te testen

tevens na 1 weekje opnieuw meten daar de nieuwe xtz dan ingespeeld zijn en losser klinken.
Luisterplek kan niet verder naar achter omdat de sub er achter staat. De tweeter komt nét boven de rand van de stoel uit, wat het al een stuk beter maakt. Eerst maar is een tijdje op deze manier spelen en dan kan ik altijd nog is kijken of er verbeteringen mogelijk zijn :)

Zal inderdaad binnenkort nog is een nieuwe meting doen, kijken hoeveel verschil er is.

Dedicated HT

daxie

Erg mooie upgrade! Je snapt wat belangrijk is en maakt mooie keuze's. Genieten!

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

kun je de hele boel niet een stukje opzij schuiven?? zodat je de rears wat meer naar voor en binnen kunt draaien?? ziet er wel heel imposant uit hoor!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Bedankt voor het meedenken.

TV hangt nu precies in het midden van de set/sweetspot en die kan niet verder opzij geschoven worden op de beugel. Zoals het nu staat klinkt het al geweldig en heb de linker rear iets harder gezet omdat die iets achter de stoel staat, rechts staat voor mij wel helemaal vrij.

Verschillende stukjes film/concert op gehad vandaag en ben echt onder de indruk en genieten gaat zeker goed komen!  :music:

Dedicated HT

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTip

Ziet er prachtig uit! En de afstanden heb je ook helemaal goed. Ik denk wel dat met indraaien van de rears je een nóg betere bubble kan creëeren. Maar dat heeft ook met het afstraalgedrag van de speaker te maken, dus als jij het prima vindt klinken kan je het natuurlijk zo laten...

Ben benieuwd naar je meting.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

BTW: Je zou eerder de stoelen naar voren moeten plaatsen voor een betere bubble, dan naar achteren. Maar dat is ook een kwestie van smaak ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Dus schuiven met die stoelen en draaien mt de luidsprekers.

Kost niets en in het ergste geval wordt het geluid er slechter van, of beter.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november 21, 2010, 10:21:00
Ziet er prachtig uit! En de afstanden heb je ook helemaal goed. Ik denk wel dat met indraaien van de rears je een nóg betere bubble kan creëeren. Maar dat heeft ook met het afstraalgedrag van de speaker te maken, dus als jij het prima vindt klinken kan je het natuurlijk zo laten...

Ben benieuwd naar je meting.
Citaat van: HTip op november 21, 2010, 10:22:41
BTW: Je zou eerder de stoelen naar voren moeten plaatsen voor een betere bubble, dan naar achteren. Maar dat is ook een kwestie van smaak ;)

Citaat van: RA SUBS op november 21, 2010, 10:34:08
Dus schuiven met die stoelen en draaien mt de luidsprekers.

Kost niets en in het ergste geval wordt het geluid er slechter van, of beter.
Dankje :)

Afstraalgedrag van de speakers is door de bandtweeter erg breed, dus dat maakt de plaatsing/indraaien wat makkelijker. Zal straks zeker is proberen wat verder in te draaien, zoals gezegd, is gratis en proberen kan nooit kwaad. Stoelen naar voren is geen optie, ze staan nu voor het mooie al iets te dicht op de fronts en als ze nog verder naar voren gaan komt dat niet ten goede van het stereo beeld.

Het is zoals het nu staat al echt genieten, heerlijke ervaring dat het achter precies hetzelfde klinkt als voor. Had zo'n groot verschil niet verwacht, ondanks dat iedereen dat al zei ;) Geluid is nu écht om me heen.

Dedicated HT

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Apoc@

Ziet der top uit Martijn, is en blijft mooi spul dat XTZ voor die prijs ;D
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA