The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

WimB

Citaat van: Martijn90 op oktober 14, 2010, 20:33:35
Goedkopere stands zul je niet vinden ;)
Ik weet t, heb ze zelf ook overal voor gebruikt.

Martijnst1990

Citaat van: B. op oktober 14, 2010, 20:36:21
Ow, jawel!!

Ook daar ga je het niet mee redden! ;) (Niet vol tenminste)

Lack tafeltje kost slecht 4,99 ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: erik s. op oktober 14, 2010, 19:49:22
volgens mij zie ik wat huiswerk van Roy...  O0

Scherp gezien  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Mooi hoor 8) Heb je al geëxperimenteerd met de plaats van de rears? Ik denk dat je een beter surroundgevoel hebt als je ze schuin achter je en iets hoger (bijv. plantentafeltje) plaatst...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Dat idee heb ik inderdaad ook, zat alleen nog te denken hoe ik ze hoger kon plaatsen zonder stands te kopen ;D Plantentafeltje is idd wel een idee, bedankt :)

Ik had al gekeken hoe ze staan op de atacama stands, maar dat staat niet echt mooi, top plaat van de stand steekt iets uit. Maar als ik nieuwe rears heb komen die stands er toch, dus misschien toch maar vast eerder kopen. (zie ze toch niet als ze achter me staan  :P)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

zou ik toch stands halen. je surroundbubbel gaat er zeker wel op vooruit.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Heb al een topic in de gezocht rubriek geplaatst en heb een Engelse shop gevonden die ze voor een leuk prijsje naar NL verstuurd :)

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op oktober 15, 2010, 19:55:17
Heb al een topic in de gezocht rubriek geplaatst en heb een Engelse shop gevonden die ze voor een leuk prijsje naar NL verstuurd :)
maar hoe zit het dan met douanekosten etc etc? Heeft JCL zijn stands overigens al verkocht? kan me herinneren dat hij ze ook tekoop had staan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Meen me te herinneren dat hij grijze stands verkocht. Eerlijk gezegd heb ik nog niet stil gestaan bij de douane kosten. Sparda heeft ze bij diezelfde winkel besteld en daar zijn ze zonder problemen aangekomen geloof ik, zal me er is in verdiepen.

Dedicated HT

erik s.

Citaat van: The Vampire op oktober 15, 2010, 20:01:37
maar hoe zit het dan met douanekosten etc etc? Heeft JCL zijn stands overigens al verkocht? kan me herinneren dat hij ze ook tekoop had staan.
vanuit de UK heb je geen invoerheffingen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

Citaat van: erik s. op oktober 15, 2010, 20:11:20
vanuit de UK heb je geen invoerheffingen.
hoe zit het dan met de extra kosten die kunt krijgen wanneer je bij bijv. Play.com besteld??

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Dat heb ik wel is gelezen volgens mij: Play verzend vanuit Jersey en dat hoort weer net niet bij de EU, waardoor je daarvandaan wel extra kosten kan krijgen en vanuit de rest van de UK niet.

Raar verhaal, maar dit staat me bij.

Dedicated HT

erik s.

Citaat van: Martijn90 op oktober 15, 2010, 20:16:46
Dat heb ik wel is gelezen volgens mij: Play verzend vanuit Jersey en dat hoort weer net niet bij de EU, waardoor je daarvandaan wel extra kosten kan krijgen rest van de UK niet.

zo zit het idd.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op oktober 15, 2010, 20:16:46
Dat heb ik wel is gelezen volgens mij: Play verzend vanuit Jersey en dat hoort weer net niet bij de EU, waardoor je daarvandaan wel extra kosten kan krijgen en vanuit de rest van de UK niet.

klopt, nou weet ik het weer.

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Ziet er netjes uit, hoor.
Mooie ruimte en mooie apparatuur, daar zul je wel veel plezier aan beleven denk ik. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

frankp

Leuke set, maar zit dat wel lekker met zo'n sub onder je kont of tril je je stoel uit?  :P

Misschien is dit nog een idee voor stands voor je rears: http://www.apollohifi.co.uk/Speaker/Speaker.html

Verkrijgbaar bij Iear in Tilburg volgens mij ergens vanaf 70/80 eurie per paar.

Martijnst1990

Citaat van: Sol op oktober 15, 2010, 20:43:25
Ziet er netjes uit, hoor.
Mooie ruimte en mooie apparatuur, daar zul je wel veel plezier aan beleven denk ik. ;)
Dankje, plezier beleven komt helemaal goed ;)
Citaat van: frankp op oktober 15, 2010, 21:52:49
Leuke set, maar zit dat wel lekker met zo'n sub onder je kont of tril je je stoel uit?  :P

Misschien is dit nog een idee voor stands voor je rears: http://www.apollohifi.co.uk/Speaker/Speaker.html

Verkrijgbaar bij Iear in Tilburg volgens mij ergens vanaf 70/80 eurie per paar.
Bedankt,

Valt allemaal reuze mee met de sub achter me. Op bepaalde stukken voel je hem aardig, maar dat zijn momenten waar dat ook moet naar mijn idee ;)

Dat zijn mooie stands, maar ik vind het toch mooier om dan voor en achter dezelfde stands te hebben, zeker omdat ook achter dezelfde speakers komen. Kan ze al uit de UK laten komen voor 100 euro per paar, wat al aanzienlijk scheelt met de 180-190 in Nederland.

Dedicated HT

sparda

Bij de invoer wordt je niet extra belast :) Goedkoper als die shop hebik ze niet kunnen vinden en je bespaart je finaal toch een kleine 100 EUR  :clapping:
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

morca

hey Martijn

bedankt voor je reactie op mijn showcase topic

ik was nieuwsgierig aangezien je avatar maar jij hebt ook al 4 van die mooie boekenplankjes staan
klinkt super he 4 dezelfde speakers en de center ook vd zelfde componenten opgebouwd

en dan nog van xtz ook
schijnt niet de mis te zijn na wat ik er hier over lees goeie speakers :thumbs-up:

mooie set voor iemand van 20 goed bezig ,mooie opstelling ook

ps ik zal binnenkort zeker wat foto,s plaatsen bij mij kan je even zien hoe dat er echt bij staat

Martijnst1990

Bedankt :)

Helaas op het moment nog niet 4 dezelfde monitoren, achter staan nu nog 2 Monitor Audio BR1's. Voor volgend jaar staat de upgrade naar dezelfde rears op de planning. Klinkt nu al erg lekker moet ik zeggen, maar je hoort op bepaalde momenten toch duidelijk verschil tussen de fronts en rears. Tegen die tijd komen de rears ook op stands schuin achter me te staan.

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op oktober 24, 2010, 11:18:46
Bedankt :)

Helaas op het moment nog niet 4 dezelfde monitoren, achter staan nu nog 2 Monitor Audio BR1's. Voor volgend jaar staat de upgrade naar dezelfde rears op de planning. Klinkt nu al erg lekker moet ik zeggen, maar je hoort op bepaalde momenten toch duidelijk verschil tussen de fronts en rears. Tegen die tijd komen de rears ook op stands schuin achter me te staan.
die monitor audio is ook niks mis mee ook goeie speakers
maar wel mooi dat je er nog 2 in de planning hebt staan :thumbs-up:
ik hoorde het verschil ook altijd
toen ik 4 dezelfde had was ik wel heel erg tevreden met het resultaat

Martijnst1990

Die MA's zijn inderdaad prima speakers, zeker voor wat ik er toen voor betaald heb. Nu speelt het zoals gezegd ook al erg lekker wat me even de tijd geeft om te sparen voor nog een setje XTZ's ;) Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen, lees altijd dat het een heleverbetering is, 4/5 dezelfde monitoren.
Citaat van: morca op oktober 24, 2010, 11:30:57
die monitor audio is ook niks mis mee ook goeie speakers
maar wel mooi dat je er nog 2 in de planning hebt staan :thumbs-up:
ik hoorde het verschil ook altijd
toen ik 4 dezelfde had was ik wel heel erg tevreden met het resultaat

Gister trouwens ook nog naar AV-NU geweest. Was voor mij voor het eerst dat ik naar zo'n beurs ging en ook voor het eerst dat ik hoogwaardige sets kon beluisteren. Vond vooral de Kef Reference set op de Marantz versterking bijzonder mooi klinken (en dan zit je toch al aan zo'n 45,000 euro voor alleen de speakers). Had ook verwacht dat ik met een rot gevoel thuis zou komen, omdat het allemaal zoveel beter kon, maar niets is minder waar. Thuis weer wat CD's opgezet en stond er van te kijken hoe lekker het bij mij eigenlijk nog klinkt in vergelijking met de hele dure sets. (Tuurlijk zijn er veel verschillen, maar dat kan ook niet anders ;))

Dit deed mij een beetje denken aan Robbert's verhaal (mocht hij meelezen :P). Toen hij terugkwam van de M&G van Philip, had hij ook verwacht een "rot" gevoel te hebben omdat de 2 sets van een heel ander kaliber zijn, maar ook hij kon juist weer meer genieten thuis :)

Dedicated HT

Robbert54

idd, ben nog altijd blij dat ik naar de M&G ben geweest. Klinkt allemaal wat sentimenteel misschien, maar ik beleef muziek met mijn gevoel. Zonder, kan ik er niet van genieten. Kan er wel naar luisteren, maar het maakte niks meer los bij me. Komt ook volledig door mezelf, omdat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit. En het is net of de set van M&G even dwars door die opgebouwde muur heen knal en me echt weer tot op mijn bod raakte. Ik kreeg al tranen in mijn ogen bij een stukje van John Mayer. en toen had ik echt zoiets van I'm back!. Was heel bang dat het thuis weer helemaal weg zou zijn, maar het zorgt juist voor een vernieuwde waardering. Zo'n show, net als een M&G kan je laten zien hoe goed iets kan zijn. Maar als je eigen set emotie bij je los maakt, is die meer waard dan een set van duizenden euro's

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Je eigen set waarderen is iets wat iedereen moet leren. Ik heb ook wel eens high-end sets beluisterd van meer dan 100k en dan thuiskomen en merken dat jouw set het toch ook niet slecht doet (of zelfs best goed) voor een fractie van de prijs ;)

@Robbert
Het stond dus nét hard genoeg om door jouw muur heen te knallen :D Heb het al vaker gezegd, maar het blijft fijn te lezen dat je nog altijd aan het genieten bent 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Bedankt philip! Je set stond idd goed. Volume maakt natuurlijk niet uit, maar de emotie die je set creëert ging er wel dwars door heen. En dat is erg knap, geloof me. Philip ik kan je nog steeds niet genoeg bedanken..

Woonkamer HT
Stereo