Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Citaat van: morca op januari 10, 2012, 17:22:16
Heel topic vol met antwoorden http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0

Nog vragen stel ze in het topic,misschien woont er wel iemand vlak bij je  ;)

Ah dat had ik nog niet gezien dat dat op de eerste pagina al stond!  :blink:
Had al wel meer gezien over die Behringer ECM8000.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op januari 11, 2012, 07:38:26
Ah dat had ik nog niet gezien dat dat op de eerste pagina al stond!  :blink:
Had al wel meer gezien over die Behringer ECM8000.
Je wordt van zelf steeds wijzer hier 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op januari 11, 2012, 11:25:03
Ook eigenwijzer  :laugh:
Dat zal eerder aangeboren of aangeleerd gedrag zijn 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2012, 11:29:41
Dat zal eerder aangeboren of aangeleerd gedrag zijn 8).

In mijn geval waarschijnlijk aangeboren :pompom: De rest van de familie heeft er ook last van :)

Larzie HT

Xander32

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2012, 19:46:45
De 16e mag ik aan de slag. En heb hier al mijn plek gevonden hoor, `t is prima wonen hier.

Betreft het schuiven; ik heb de speakers nu zo staan dat iedere cm schuiven al een verandering teweeg brengt. Wel cool: de staande golf kan ik met 1 druk op de knop tacklelen door 1 van beide subs bewust uit fase (180 i.p.v. 0 graden) te zetten.
Vreemd, er blijft een wat agressieve sss- en fff-klank, ondanks dat er buiten het schuiven met de speakers (aantal weken terug) niets is gewijzigd. Dat schuiven betrof slechts cm-werk. Komend weekend mij maar wederom richten op de plaatsing van de speakers. Heb gelukkig de voorgaande posities opgeschreven. Maar vreemd vind ik het wel; ik weet dat plaatsing veel kan doen maar een paar cm-verschil zou m.i. niet zo`n wijziging moeten geven ... Maar voorts kan ik mij niets bedenken waar het hem in kan zitten  :huh2:. Ik heb ook het idee dat het vrij plots is ontstaan, strange ...

Martijnst1990

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2012, 15:17:39
Vreemd, er blijft een wat agressieve sss- en fff-klank, ondanks dat er buiten het schuiven met de speakers (aantal weken terug) niets is gewijzigd. Dat schuiven betrof slechts cm-werk. Komend weekend mij maar wederom richten op de plaatsing van de speakers. Heb gelukkig de voorgaande posities opgeschreven. Maar vreemd vind ik het wel; ik weet dat plaatsing veel kan doen maar een paar cm-verschil zou m.i. niet zo`n wijziging moeten geven ... Maar voorts kan ik mij niets bedenken waar het hem in kan zitten  :huh2:. Ik heb ook het idee dat het vrij plots is ontstaan, strange ...
Ik wet niet of je de speakers nieuw hebt gekocht en dat ze nu wat beter ingespeeld zijn? Geen idee of dat de S en F klanken kan laten ontstaan. Vervelend is het in ieder geval wel, hopelijk kan je het inderdaad oplossen door ze weer op de oude plek te zetten. Maar goed dat je de plek hebt opgeschreven.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Dat is vervelend man..... nooit leuk als er zoiets is en je moet zoeken wat is er ?

Hoe bevalt je job trouwens ?

Xander32

Citaat van: morca op januari 26, 2012, 17:55:27
Dat is vervelend man..... nooit leuk als er zoiets is en je moet zoeken wat is er ?

Hoe bevalt je job trouwens ?
Tja, maar eens op onderzoek uit wat de oorzaak is van de wijziging in het geluid, komt vast goed.
Mijn baan bevalt tot op heden prima; leuke en prima nieuwe collgae, idem dito betreft werkgever en weer volop uitdagingen/ontwikkelmogelijkheden.

Xander32

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2012, 15:17:39
Zojuist de speakers weer verschoven naar een voorgaande positie; geen/weinig impact op de klank, wel op geluidsbeeld. Comform mijn eerdere bevindingen, maar ik had de stille hoop dat dit toch wat zou brengen ...

Ik snap er geen bal meer van :-\.

In gedachten alles na gelopen; wat is er gewijzigd sinds eind december? Meubels/inrichting ongewijzigd.
Er is een kabelbreuk (spanning/stroom) geweest hier voor thuis maar die is hersteld.

Inzake de componenten/kabels alles ongewijzigd.

Mijn gehoor zal ook niet in die mate gewijzigd zijn ... Heb ik dan de drie maanden voor het moment dat mij de sss-klanken opvielen dan niet goed opgelet, deze niet gehoord? Antwoord: pertinent zeker nee, al die tijd heb ik en kritisch geluisterd en genoten van de set.

Allicht dat medio komende maand Drees, Maro en/of de metingen nog wat brengen.

Martijnst1990

Vervelend dat je niet weet waar het aan ligt. Hopelijk kom je er wel uit, want kan me voorstellen dat het erg storend is dat dit ineens zo opvalt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

drees62

Citaat van: Xander32 op januari 28, 2012, 10:41:40
Zojuist de speakers weer verschoven naar een voorgaande positie; geen/weinig impact op de klank, wel op geluidsbeeld. Comform mijn eerdere bevindingen, maar ik had de stille hoop dat dit toch wat zou brengen ...

Ik snap er geen bal meer van :-\.

In gedachten alles na gelopen; wat is er gewijzigd sinds eind december? Meubels/inrichting ongewijzigd.
Er is een kabelbreuk (spanning/stroom) geweest hier voor thuis maar die is hersteld.

Inzake de componenten/kabels alles ongewijzigd.

Mijn gehoor zal ook niet in die mate gewijzigd zijn ... Heb ik dan de drie maanden voor het moment dat mij de sss-klanken opvielen dan niet goed opgelet, deze niet gehoord? Antwoord: pertinent zeker nee, al die tijd heb ik en kritisch geluisterd en genoten van de set.

Allicht dat medio komende maand Drees, Maro en/of de metingen nog wat brengen.

Gooi anders voor de zekerheid die Y-splitters er nog eens ff tussen uit. Dat is een van de wijzigingen toch de afgelopen tijd?
Dan sluit je dat in ieder geval ook uit.

Xander32

Citaat van: drees62 op januari 28, 2012, 12:12:16
Gooi anders voor de zekerheid die Y-splitters er nog eens ff tussen uit. Dat is een van de wijzigingen toch de afgelopen tijd?
Dan sluit je dat in ieder geval ook uit.
Ik zit nu te luisteren, met tegenzin - het is echt niet om aan te horen ... Komende vrijdag ben ik een dag extra vrij en dan ga ik alle bekabeling los trekken en alles zorgvuldig weer aansluiten, kijken of dat wat brengt. Daarnaast kreeg ik het advies om de spanning eens uit een andere wandcontactdoos te halen, ook die optie zal ik dan uitproberen.

Wel een domper zo :-\.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Heb je een multimeter,meet je spanning eens ik had hier wel eens 205 volt ipv 230 volt.
Maar gelukkig is dat al jaren geleden,moet er opeens aan denken,kweet niet meer of het hoorbaar was,maar op het moment dat hij goed of niet goed was,dit ging niet geleidelijk maar direct zichtbaar op licht en denk zelf,s de tv.

Xander32

Vrijdag a.s. ga ik in alle rust alles nalopen ... Voor nu ben ik er ff klaar mee :plain:. Ik heb er op dit moment niet de rust voor, het geduld (ben in staat om de boel bij het grof vuil te zetten ...).

Neemt niet weg dat ik jullie adviezen graag verneem! Die zal ik dan vrijdag meenemen.

morca

Citaat van: Xander32 op januari 29, 2012, 10:12:08
Vrijdag a.s. ga ik in alle rust alles nalopen ... Voor nu ben ik er ff klaar mee :plain:. Ik heb er op dit moment niet de rust voor, het geduld (ben in staat om de boel bij het grof vuil te zetten ...).

Neemt niet weg dat ik jullie adviezen graag verneem! Die zal ik dan vrijdag meenemen.

Klote man
doe even rustig aan,net wat je zelf al eens zei je ben een rustig persoon,neem een bakkie thee ying yang ,ga lekker met de vrouw weg vandaag en laat de set even.........mooi klote dat er zoiets vreemds is.

relax,niet gooien he word je later weer niet blij van  ;)

Robbert54

das wel balen zeggen. Blijft het continue? ook wanneer je de set een aantal uren laat spelen?? en heb je het met elke bron?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Vreemd zeg! En ook balen dat je het (nog) niet kan vinden. Advies om even afstand te nemen en met een frisse blik alles na te lopen is een goede. Ik zou alles losmaken en 1 voor 1 de situatie herstellen. Na elke aansluiting luisteren of het probleem er is. Eventueel andere kabels uitproberen (dropveters voldoen dan ook) en dan proberen de mogelijke oorzaken te elimineren.

Succes vrijdag!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Misschien moet je een M&G ofzo organiseren met een aantal forumgenoten die je misschien kunnen helpen met je probleem. Dan heb je meerdere frisse ideëen en wie weet kom je er dan gezamenlijk uit.
Vervelend is het zeker.

Larzie HT

Xander32

Citaat van: HTip op januari 30, 2012, 22:04:03
Vreemd zeg! En ook balen dat je het (nog) niet kan vinden. Advies om even afstand te nemen en met een frisse blik alles na te lopen is een goede. Ik zou alles losmaken en 1 voor 1 de situatie herstellen. Na elke aansluiting luisteren of het probleem er is. Eventueel andere kabels uitproberen (dropveters voldoen dan ook) en dan proberen de mogelijke oorzaken te elimineren.

Succes vrijdag!
Thx, `t zal wel loslopen. Voor nu ben ik er f klaar mee, ik neem voor nu bewust ff afstand.

Citaat van: larzie op januari 31, 2012, 07:50:58
Misschien moet je een M&G ofzo organiseren met een aantal forumgenoten die je misschien kunnen helpen met je probleem. Dan heb je meerdere frisse ideëen en wie weet kom je er dan gezamenlijk uit.
Vervelend is het zeker.
Er stond er al 1 in m`n agenda: 25/2 kome Drees62 en Maro ff buurten. Drees neemt tevens meetapparatuur mee.

larzie

Citaat van: Xander32 op januari 31, 2012, 21:25:46
Er stond er al 1 in m`n agenda: 25/2 kome Drees62 en Maro ff buurten. Drees neemt tevens meetapparatuur mee.

Ik hoop dat zij aan de hand van de metingen en een frisse blik kunnen bepalen wat het probleem exact is.   :smile:

Larzie HT

drees62

Citaat van: Xander32 op januari 29, 2012, 10:12:08

En? Heb je nog iets kunnen vinden vandaag?