Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Vandaag weer `s met de speakers geschoven. Concreet wat verder van de muur gehaald (cm-werk).

Resultaat is dat het wat pittiger, levendiger klinkt, met bij sommige software zelfs een wat minder nette sss en/of fff  :confused:. Dat had ik nog niet eerder met de Ushers ervaren. Positief is dat tevens het nadelige effect van een staande golf is afgenomen. En nu is daar wederom wat meer diepte in het geluid.

Tevens heb ik de beide subs meer op 1 lijn met de speakers gezet (t.b.v. de timing) en opnieuw 2 x 12 sweeps uitgevoerd (sorry buurtjes :P). Beide subs leveren prima werk, ben er content mee.

Het meest bewerkelijke is om na het schuiven de speakers weer goed waterpas te krijgen. De verschillende posities van de speakers en de daarmee gaande veranderingen van het geluid hou ik echter netjes bij, zodat ik altijd weer snel terug kan naar een voorgaande positie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Je bent er weer druk me Sander,ik moet eigenlijk ook iets schuiven,maar me kamer staat al zo vol,mijn fronts zouden ook iets naar voren moeten......

Begin je je al een beetje thuis te voelen daar? volgende week aant werk toch,of deze week al? Ging je nou wat anders doen of had je een dikke vakantie  :D

Xander32

Citaat van: morca op januari  9, 2012, 19:19:29
Je bent er weer druk me Sander,ik moet eigenlijk ook iets schuiven,maar me kamer staat al zo vol,mijn fronts zouden ook iets naar voren moeten......

Begin je je al een beetje thuis te voelen daar? volgende week aant werk toch,of deze week al? Ging je nou wat anders doen of had je een dikke vakantie  :D
De 16e mag ik aan de slag. En heb hier al mijn plek gevonden hoor, `t is prima wonen hier.

Betreft het schuiven; ik heb de speakers nu zo staan dat iedere cm schuiven al een verandering teweeg brengt. Wel cool: de staande golf kan ik met 1 druk op de knop tacklelen door 1 van beide subs bewust uit fase (180 i.p.v. 0 graden) te zetten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Dan werken ze elkaar idd tegen,in jouw geval de staande golven.......intressant.

Meet jij wel eens met REW Sander?,Je weet ik ben vaak bezig met mensen aan het meten te helpen en de effecten van bepaalde dingen.
Ik vraag me af hoe dat er in een meting uitziet met die sub in en uit fase.

Maar een belangrijkere vraag,hoor je dan ook op je luisterplek meer detail in de bas,minder rommelig zeg maar.
Dat zou namelijk het geval moeten zijn als het werkt.

Ik denk dat het een beetje de manier van Geddes is,uit fase een dip corriceren die door een staande golf ontstaat.
Kan het mis hebben,ben niet zo op de hoogte van die manier van instellen omdat bijna niemand 2 gesloten sub,s heeft.
Het hier niet nodig heb,dus me er nog niet echt op ingelezen heb,maar lees wel eens wat mee links en rechts opt forum.

Top man ,volgende week aan de slag ,en je voelt je al helemaal thuis.
Alvast succes,en geniet van je laatste weekje.

Beetje muziek en film moet de tijd wel doden denk ik  :D

Xander32

Citaat van: morca op januari  9, 2012, 20:00:52
Dan werken ze elkaar idd tegen,in jouw geval de staande golven.......intressant.

Meet jij wel eens met REW Sander?,Je weet ik ben vaak bezig met mensen aan het meten te helpen en de effecten van bepaalde dingen.
Ik vraag me af hoe dat er in een meting uitziet met die sub in en uit fase.

Maar een belangrijkere vraag,hoor je dan ook op je luisterplek meer detail in de bas,minder rommelig zeg maar.
Dat zou namelijk het geval moeten zijn als het werkt.

Ik denk dat het een beetje de manier van Geddes is,uit fase een dip corriceren die door een staande golf ontstaat.
Kan het mis hebben,ben niet zo op de hoogte van die manier van instellen omdat bijna niemand 2 gesloten sub,s heeft.
Het hier niet nodig heb,dus me er nog niet echt op ingelezen heb,maar lees wel eens wat mee links en rechts opt forum.

Top man ,volgende week aan de slag ,en je voelt je al helemaal thuis.
Alvast succes,en geniet van je laatste weekje.

Beetje muziek en film moet de tijd wel doden denk ik  :D
De 26e van de volgende maand komen Wimpeu en Drees62 hier - die laatste neemt z`n meet-kit mee 8).
Enne vervelen doe ik mij geen moment hoor - kan mij nu ook weer uitleven in de sportschool. Heb er nu hier 1 op 5 minuten lopen ...

morca

Sportschool is hier ook op 4a5 min,maar ik moet nog serieus aan de gang,goeie voornemen  ;)

Leuk je krijgt visite en ze gaan meten.
ALs je het zo uit komt sla er een paar jpeg,jes van op ook van de waterfall en plaats ze in het Meettopic,altijd leuk om te zien hoe 2 van die Velo,s je kamer vullen.
In de start van het topic staan nog een paar dingetje,s wat betreft de zoom,x en y as,om het een vergelijkbaar beeld te geven.
Kijk maar even of je zin hebt,of beter gezegd je visite  ;)

larzie

Bij mij is de sportschool zelfs op 2 minuten lopen. 1 minuut als je rent :P Zit in de straat naast de mijne. Maar kom er nooit. Ik doe een andere sport. :pompom: (basketbal)

Hoop dat er ook ooit een forumlid een meting bij mij wil uitvoeren en uitleggen hoe het precies werkt. Lijkt me enorm interessant. Vooral dat je precies kan zien waar de eventuele problemen in de kamer zitten wat betreft het geluid en waar dus nog verbeteringen te halen zijn.

Wat is een goede betaalbare geluidsmeter waarmee je een watervaldiagram kan produceren?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2012, 20:05:43
De 26e van de volgende maand komen Wimpeu en Drees62 hier - die laatste neemt z`n meet-kit mee 8).
Enne vervelen doe ik mij geen moment hoor - kan mij nu ook weer uitleven in de sportschool. Heb er nu hier 1 op 5 minuten lopen ...

En ik kom ook.... :clapping: :pompom: :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2012, 13:09:42
Speakers welke ik in de loop van dit jaar wil gaan beluisteren zijn o.a.:

AP Tempo 25
Naim Ovator s 400
Wilson Benesch Square two
Neat Motive II se / Momentum 4i
Kef R 700
Dynaudio Focus 260
Totem Hawk / Forest
Harbeth ...

Betreft versterking en bron (streaming :lookaround:) o.a.:

Linn
Naim
MF
Olive (bron)
Marantz (versterking)

Ik zie geen Usher op je lijstje....ga je het Usher kamp verlaten?? :nopompom:
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: morca op januari 10, 2012, 17:27:17
Her word druk Sander,gezellig man,kan je nieuwe vriendin je mede hobbyisten ook eens ontmoeten  :D
Citaat van: Maro op januari 10, 2012, 17:24:24

En ik kom ook.... :clapping: :pompom: :D

:D

Wimpeu = Maro

Usher staat niet op m`n lijst omdat ik zelf al fijne Ushers bezit, zelf ook de MD-1 in bezit heb gehad en bij jou de MD-2 kom luisteren. Dat laatste wist jij zelf overigens nog niet ;).

morca

Ah zo,zo goed ken ik Maro niet  ;D
Bij buget had ik vorige maand wat bij hem op moeten halen,maar dat ging niet door jammer genoeg,dan kende ik Wimpeu wel.
En Usher ook meteen,maar dat komt nog wel een keer  ;)

Maro

Citaat van: morca op januari 10, 2012, 18:35:08
Ah zo,zo goed ken ik Maro niet  ;D
Bij buget had ik vorige maand wat bij hem op moeten halen,maar dat ging niet door jammer genoeg,dan kende ik Wimpeu wel.
En Usher ook meteen,maar dat komt nog wel een keer  ;)

Je bent welkom hoor... :coffee:

Citaat van: Xander32 op januari 10, 2012, 18:19:49

Wimpeu = Maro

Usher staat niet op m`n lijst omdat ik zelf al fijne Ushers bezit, zelf ook de MD-1 in bezit heb gehad en bij jou de MD-2 kom luisteren. Dat laatste wist jij zelf overigens nog niet ;).

Gespleten persoonlijkheid.. :hehe:

drees62

Citaat van: morca op januari 10, 2012, 17:27:17
Her word druk Sander,gezellig man,kan je nieuwe vriendin je mede hobbyisten ook eens ontmoeten  :D

Je moest eens weten hoe ze over ons denkt!  ;D :worship: :worship:

drees62

Citaat van: morca op januari  9, 2012, 20:42:46

Leuk je krijgt visite en ze gaan meten.
ALs je het zo uit komt sla er een paar jpeg,jes van op ook van de waterfall en plaats ze in het Meettopic,altijd leuk om te zien hoe 2 van die Velo,s je kamer vullen.
In de start van het topic staan nog een paar dingetje,s wat betreft de zoom,x en y as,om het een vergelijkbaar beeld te geven.
Kijk maar even of je zin hebt,of beter gezegd je visite  ;)

Hier de visite  ;)

Zal het op de juiste manier aanleveren, wat Sander er dan mee gaat doen is zijn ding natuurlijk  :P

morca

Citaat van: drees62 op januari 10, 2012, 19:21:27
Hier de visite  ;)

Zal het op de juiste manier aanleveren, wat Sander er dan mee gaat doen is zijn ding natuurlijk  :P
Oh leuk man,even meten en misschien stellen is met wat hulp nooit weg  :thumbs-up:
Zal wel een strakke meting worden,2 kleine kistje,s kunnen samen aardig wat laag produceren vermoed ik.

En natuurlijk het gewoon ouwehoeren daarna ,en het luisteren naar eventuele verbeteringen,veel succes en plezier zou ik zeggen  :coffee:

Xander32

Citaat van: drees62 op januari 10, 2012, 19:19:44
Je moest eens weten hoe ze over ons denkt!  ;D :worship: :worship:

M`n vriendin noemt `t het suffe clubje   :-X

;D

Xander32

Peerless Monster

Citaat van: Xander32 op januari 10, 2012, 21:05:54

Is het niet de tekst:

I used to be Schizo, but we are ok now?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Xander32

Citaat van: Peerless Monster op januari 10, 2012, 21:12:24
Is het niet de tekst:

I used to be Schizo, but we are ok now?
Wij hebben geen flauw benul ...

Dirc

Wij vinden jullie afwijking maar vreemd  :D :withstupid:

yorkie13