Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Ziet er goed uit!  8) Blijf het prachtige speakers vinden. Heb je tot nu toe het idee dat de Velodyne het een stuk beter doet dan de XXLS400? Die er ook al om bekend stond het goed te doen met muziek.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Mooie update, veel plezier met luisteren en het verder tweaken in de nieuwe ruimte!

Foto's van de ruimte 's avonds met voldoende licht kunnen ook erg mooi zien, misschien even spelen met langere exposure als je geen flits wil gebruiken :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Fijn dat je set naar tevredenheid klinkt. Mooie foto's ook, erg sfeervol.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Roger Black

Pinohelmond

Erg mooi zo! Geniet ervan!  :clapping:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Citaat van: Martijn90 op november  6, 2011, 21:15:21
Ziet er goed uit!  8) Blijf het prachtige speakers vinden. Heb je tot nu toe het idee dat de Velodyne het een stuk beter doet dan de XXLS400? Die er ook al om bekend stond het goed te doen met muziek.
Ja. Ik kan niet vaak genoeg aangeven dat de XXLS 400 een prachtige sub is in het licht van diens prijs (m.i. concurrentloos). Desondanks had ik als kritische luisteraar toch in toenemende mate de ervaring dat de BK 400 soms net een tikje snelheid miste en daardoor achter de muziek aan liep ... Het betreffen nuances, marginaal maar toch ... Dat de BK goed was afgesteld binnen diens mogelijkheden daarvan ben ik overtuigd.

Heb het daar ook met een muziekvriend over gehad, die erg veel praktijk ervaring heeft met het integreren van de meest uitlopende subwoofers. Hij had het zelfde geconstateerd betreft de BK 400.

De Velodyne doet dat een heel stuk beter; ik heb nog nooit een subwoofer zo snel kunnen integreren als deze. Ik ben nu (nog) steeds aan het spelen met de "mute" van de Velo, omdat ik steevast begin te twijfelen of die wel meedoet. Maar wanneer ik die dan demp (mute) valt er een laagje weg, iets van fundament, heel subtiel. De Velo doet voor mij, in mijn set exact hetgeen ik er van verwacht.

Echter, dat de BK XXLS 400 met zijn 12" driver meer lucht kan verplaatsen (t.o.v. de 8" v.d. Velo) is ook wel duidelijk. Maar spl is niet hetgeen ik zoek.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Citaat van: Xander32 op november  7, 2011, 10:29:42
Ja. Ik kan niet vaak genoeg aangeven dat de XXLS 400 een prachtige sub is in het licht van diens prijs (m.i. concurrentloos). Desondanks had ik als kritische luisteraar toch in toenemende mate de ervaring dat de BK 400 soms net een tikje snelheid miste en daardoor achter de muziek aan liep ... Het betreffen nuances, marginaal maar toch ... Dat de BK goed was afgesteld binnen diens mogelijkheden daarvan ben ik overtuigd.

Heb het daar ook met een muziekvriend over gehad, die erg veel praktijk ervaring heeft met het integreren van de meest uitlopende subwoofers. Hij had het zelfde geconstateerd betreft de BK 400.

De Velodyne doet dat een heel stuk beter; ik heb nog nooit een subwoofer zo snel kunnen integreren als deze. Ik ben nu (nog) steeds aan het spelen met de "mute" van de Velo, omdat ik steevast begin te twijfelen of die wel meedoet. Maar wanneer ik die dan demp (mute) valt er een laagje weg, iets van fundament, heel subtiel. De Velo doet voor mij, in mijn set exact hetgeen ik er van verwacht.

Echter, dat de BK XXLS 400 met zijn 12" driver meer lucht kan verplaatsen (t.o.v. de 8" v.d. Velo) is ook wel duidelijk. Maar spl is niet hetgeen ik zoek.

Sander.
Duidelijk, erg mooie upgrade dus :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Nieuwe foto`s in de openingspost 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Mooie grote ruimte...ik zie weer HT mogelijkheden... :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op november  7, 2011, 16:05:15
Mooie grote ruimte...ik zie weer HT mogelijkheden... :popcorn:
Gaat niet gebeuren.

Heb 3 ht-sets gehad, daar plezier mee mogen beleven, vervolgens echter heel bewust retour naar stereo gegaan en daar nog geen dag spijt van gehad.
Wanneer het virus weer eens z`n kop op gaat steken, zal ik m`n stereo naar een hoger plan tillen 8).

Sander.

Xander32

Nog wat meer van `t zelfde:

Sander.

Xander32

Citaat van: morca op november  9, 2011, 21:13:09
Mooie set up weer Sander,en die Velodyne misstaat ook zeker niet  :thumbs-up:
Dank je, ben er dan ook erg blij mee.

Voorts heb ik vanaaf een LAT AC-2 mkI powercord overgenomen van een forumgenoot. Die komt achter de CD-1 i.p.v. de huidige mkII. De mkI schijnt het nog iets beter op een analoge bron te doen dan de mkII. Die laatste zet ik vervolgens maar achter de Velodyne (`t is ook jammer om die ongebruikt in de kast laten te liggen  8)).

Sander.

Xander32

De eerste bevindingen na 14 dagen een andere opstelling;

Gisteren uitgebreid zitten luisteren en genieten van de set :clapping:.

Het totaal is er duidelijk op vooruit gegaan met voorgaande opstelling in voorgaande huis. Daar is nu een rustiger klankbeeld (meer zwart; stil = stil, meer ruimte tussen zangers en/of instrumenten, plaatsing). Wat wel opvalt is dat de hoogte van het stereobeeld is afgenomen; mijn vermoeden is dat de Pana die nu op het dressoir staat (in voorgaande situatie verder terug aan de muur) daar debet aan is :unsure:. De integratie v.d. sub ben ik nog aan het finetunen, lees; stapje voor stapje de gain verder terug draaien - deze staat nu op 16 op een schaal van 0 tot 40. Crossover staat op 50 (Hz).

Bij het opstellen van mijn set heb ik nu ook voor het eerst de LAT powercords AC2 mkII aangesloten; daardoor heb ik niet geheel helder wat diens aandeel is betreft de vooruitgang ... Voorts heb ik er sinds gisteren een mkI liggen die het (nog) beter schijnt te doen op een analoge bron. Die ga ik vandaag of morgen op de CD-1 aansluiten om uit te proberen wat deze doet t.o.v. de mkII.

Al met al meer dan tevreden. En wat erg fijn is: mijn vriendin geniet nu net zo van het luisteren naar muziek  :worship:. Zij is al haar cd`s aan het herontdekken :smile:.

Sander.

Lex Groningen

Ziet er erg leuk en sfeervol uit Sander. Ook leuk om te lezen dat het geluid je ook daar goed bevalt.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

morca

Sander gaaf dat het zo bevalt man  :thumbs-up:

Ook leuk dat je vriendin het voordeel er van begint te horen,binnenkort heb je geen discussie of er een grotere sub of andere speakers kunnen komen(mocht je dat nog eens willen)
Maar welk cdtje erin moet,zij wil haar muziek luisteren  :D

Xander32

Thx guys :thumbs-up:.

Citaat van: morca op november 13, 2011, 10:23:14
... binnenkort heb je geen discussie of er een grotere sub of andere speakers kunnen komen maar welk cdtje erin moet,zij wil haar muziek luisteren  :D
Hahaha  ;D ... Dat gaat erg meevallen hoor. Zij heeft (ook) veel rockmuziek (is o.a. groot Pearl Jam fan) en vindt mijn acoustische albums (veel van de 2 Meter Sessies) erg mooi. Alleen mijn blues zal discussie geven 8).

Sander.

frank2

Blijven toch mooie speakers die Ushers.......

(en het voordeel van deze speakers; elke verandering in je set hoe klein ook hoor je meteen; probeer maar eens ceraballs onder je versterker of in iets mindere mate effectief ca cones: het geluid wordt strakker, schoner, helderder)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

morca

Citaat van: Xander32 op november 13, 2011, 11:18:52
Thx guys :thumbs-up:.
Hahaha  ;D ... Dat gaat erg meevallen hoor. Zij heeft (ook) veel rockmuziek (is o.a. groot Pearl Jam fan) en vindt mijn acoustische albums (veel van de 2 Meter Sessies) erg mooi. Alleen mijn blues zal discussie geven 8).

Sander.
You steel have the bleus for her  ;) titel iets aangepast  8)

gaaf joh dat dat zo gaat,als de smaken veel verschillend zijn kan je niet samen genieten,wat toch wel lekker is lijkt me

Xander32

Citaat van: frank2 op november 13, 2011, 11:28:06
Blijven toch mooie speakers die Ushers.......

(en het voordeel van deze speakers; elke verandering in je set hoe klein ook hoor je meteen; probeer maar eens ceraballs onder je versterker of in iets mindere mate effectief ca cones: het geluid wordt strakker, schoner, helderder)
Dank je Frank. Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. Had al een offerte, van W&W, betreft een set MD-1 dmd; die zal blijven liggen 8).
Morgen ga ik een ander powercord uitproberen op de cd-speler, ben benieuwd.

Citaat van: morca op november 13, 2011, 11:52:25
You steel have the bleus for her  ;) titel iets aangepast  8)

gaaf joh dat dat zo gaat,als de smaken veel verschillend zijn kan je niet samen genieten,wat toch wel lekker is lijkt me
Klopt ja; m`n vriendin vindt overigens de Ushers spuuglelijk maar omdat deze een zo`n mooi muzikaalplaatje neerzetten mogen ze blijven ;).

Sander.

Xander32

Citaat van: morca op november 13, 2011, 17:58:21
Ushers en spuuglelijk  :blink: laat haar de mond spoelen  :D
Over smaak ...

Om nou te stellen dat ik zelf alle Ushers mooi vind :sigh:.
De 6xx-serie vind ik vooral indrukwekkend, vooral de topers uit die serie maar echt mooi :nowink:. De MD-serie daarentegen, vind ik echte beauty`s, staan op mijn verlanglijstje voor ooit 8).

Sander.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op november 14, 2011, 09:52:49

Sander.

Heel heel heel misschien gaan die van mij nog in de verkoop. ;)
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Goed dat je nieuwe opstelling zo goed bevalt. Het stereobeeld kan inderdaad bepaald worden door de apparatuur die ertussen staat, maar kan ook heel goed aan de ruimte liggen. Staan de speakers even ver uit elkaar en van de wand als in je vorige huis?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

De gehele ochtend het mkI en het mkII netsnoer met elkaar vergeleken; de mkI maakt het geluid wat vloeiender, natuurlijker dan met de mkII. Maar ik heb ook het idee dat de bass wat te lijden heeft. Niet betreft de hoeveelheid maar betreft de resolutie ... Tevens maakt de mkI het geluid iets donkerder dan de mkII. Ik ben nog niet geheel overtuigd van de meerwaarde v.d. mkI t.o.v. de mkII in mijn set, wordt vervolgd ...

Tevens de speakers beide op gelijke afstand van het dressoir gezet, deze zijn daardoor iets dichter bij elkaar komen te staan. Ook beide nog iets verder naar voren gehaald, van de achterwand af; eerst met 10 cm. maar in plaats van een door mij verwachte verbetering gaf het juist een (geluids-)kwaliteitsverlies ... De speakers belanden uiteindelijk weer op de startpositie.

Sander.