Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

HTip

Citaat van: Xander32 op oktober 18, 2011, 20:53:26
;D

Nope, het spijt mij dat jullie `t zelf thuis zo zwaar hebben maar hier wordt `t een prominente plek in de living 8).

:P Sander.
Ik heb het inderdaad heel zwaar, want na de verbouwing van de living mochten de "gebouwen" niet meer terugkomen. Tja, toen maar een dedicated HT gebouwd :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: Xander32 op oktober 18, 2011, 20:53:26
;D

Nope, het spijt mij dat jullie `t zelf thuis zo zwaar hebben maar hier wordt `t een prominente plek in de living 8).

:P Sander.

Ik heb het niet zwaar thuis hoor. Ik ben alleenheerser in mijn koninkrijk zonder onderdanen. :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Welcome in `t land van Maas & Waal; m`n rechter zijruit van de roetbak ligt eruit, vermoedelijk vandalisme  :devil:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Lekker begin in een nieuwe woonplaats  :(
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

De snelweg schutter ?

Balen, wordt je niks wijzer van.

Xander32

Het is verzekeringswerk, morgen middag ff naar Nijmegen voor een nieuw ruitje bij Carglass.
En als het maar bij dit incident (?) blijft zal ik het snel (weer) kwijt zijn 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren zou het audiomeubel worden geleverd, zou ...
Telefoontje gehad: het op kleur brengen zodat deze betreft kleurstelling mooi aansluit op de overige meubelen nam toch nog wat meer tijd in beslag: 28 a.s. wordt deze nu geleverd ...

:devil:

Had mij verheugd op het installeren van m`n set dit weekend, op diens gedrag in de nieuwe ruimte en op het functioneren van m`n nieuwe sub in de set ... Vooral ook omdat volgende weekend er geen tijd is voor bovenstaande :-\.

Sander.

high-q

Leuk hè die levertijden? Er zit niks anders op dan geduldig wachten. Hou in de tussentijd maar in je achterhoofd dat achteraf het het wachten wel waard is geweest ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Balen voor je Sander. Maar je woont er nog wel even, dus een weekje uitstel is te overzien. Bovendien is het prachtig weer en dan zit je toch niet binnen? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op oktober 23, 2011, 09:12:13
Balen voor je Sander. Maar je woont er nog wel even, dus een weekje uitstel is te overzien. Bovendien is het prachtig weer en dan zit je toch niet binnen? :D
Uhm, jawel ... Hare maje gaat zo met 4 vriendinnen op stap; ik ga dan in alle rust m`n solicitatiebrief en cv updaten en eens zien wat er deze week aan vacatures open staat 8).

Maar straks ook nog wel ff een stukkie over de dijk wandelen.

Sander.

Xander32

Nu ff bij m`n ma, weer in de Achterhoek. Zij heeft sinds een week glasvezel (KPN). Wat een slecht werk hebben die gasten afgeleverd zeg :-\. Heb ff stoom afgeblazen op de "klaagplek".

Sander.

Xander32

Citaat van: Xander32 op oktober 22, 2011, 11:22:03

Gisteren zou het audiomeubel worden geleverd, zou ...
Telefoontje gehad: het op kleur brengen zodat deze betreft kleurstelling mooi aansluit op de overige meubelen nam toch nog wat meer tijd in beslag: 28 a.s. wordt deze nu geleverd ...

:devil:

Had mij verheugd op het installeren van m`n set dit weekend, op diens gedrag in de nieuwe ruimte en op het functioneren van m`n nieuwe sub in de set ... Vooral ook omdat volgende weekend er geen tijd is voor bovenstaande :-\.

Sander.
De kasten zijn vanmiddag geleverd :pompom:.

Maar ... bij de tv-dressoir zijn ze vergeten de achterwand eruit te halen :nopompom:.

Dat gaat nu dinsdag aanstaande gebeuren; nog een week zonder installatie :devil:.

Sander.

Eddye

Dat is jammer zeg, kan je nu nog niets. Ik zou er echt zwaar de P. in hebben. :(
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

larzie

Bij mijn tv meubel zeiden ze dat mijn versterker van 19,5 cm hoog er met gemak in past. Wat was dat een gedoe zeg om hem er in te krijgen. Toen kwamen we erachter dat de opening erachter wel heel weinig ruimte gaf voor mijn kabels. Dus eerst voor de versterker kabels de boel daar opengezaagd (Je kon het schot erachter niet zomaar verwijderen). Versterker weer terug gezet. Was ik vergeten dat mijn htpc een stuk dieper was  :confused: Kon ik weer alles eruit halen :P Dus dat middenschot helemaal opengezaagd. Wel zonde maar goed het staat nu iig zoals ik wil. Wat was dat een gedoe  :blink:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Om van al m`n frustraties af te komen gisteren naar een feestje geweest in een strandtent (supriseparty van een vriendin die 40 werd) en vervolgens aan de kust overnacht in een hotel 8). Vanmorgen er heerlijk ontbeten en nadien nog ff uitwaaien op `t strand. Nu back home en weer helemaal relaxed :P.

Nu hopen dat het woensdag goed komt met de kast :sly:.

Sander.

Xander32

Uiteindelijk komt het toch goed; het tv-dressoir is aangepast, d.w.z. de achterwand ligt er uit. Kan ik vanaf vrijdag a.s. fijn m`n set gaan opbouwen. Ben ondertussen wel erg benieuwd geworden hetgeen mijn set in de nieuwe ruimte gaat doen, wat de voor mij nieuwe subwoofer en wat de LAT netsnoeren gaan doen.

Sander.

HTip

Dat wordt een leuk weekend voor je dus. Veel plezier morgen!
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: Xander32 op november  2, 2011, 22:06:41
Uiteindelijk komt het toch goed; het tv-dressoir is aangepast, d.w.z. de achterwand ligt er uit. Kan ik vanaf vrijdag a.s. fijn m`n set gaan opbouwen. Ben ondertussen wel erg benieuwd geworden hetgeen mijn set in de nieuwe ruimte gaat doen, wat de voor mij nieuwe subwoofer en wat de LAT netsnoeren gaan doen.

Sander.

M`n set staat en draait weer :clapping:. Enne; best lekker ook. De komende dagen nog finetunen van de opstellingen (al dan niet in draaien van de speakers en afstelling + inmeten EQ vam de sub).

Sander.

p.s.

Martijnst1990

Eindelijk! ;) Eerste indrukken zijn beter dan je oude huis? Ben heel benieuwd naar de foto's en veel plezier met fine-tunen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Set November 2011, nieuwe ruimte, nieuwe opstelling, nieuwe sub.

Betere foto`s, bij daglicht, gaan volgen  8).

Sander.

Maro

:worship:

Mooi hoor. Wat is die sub klein...dacht dat het een beest (kwa omvang) zou zijn... :omg:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op november  6, 2011, 17:11:37
:worship:

Mooi hoor. Wat is die sub klein...dacht dat het een beest (kwa omvang) zou zijn... :omg:
Hahaha ...  ;D

Nee joh, ik wou juist naar klein en subtiel. Een kleine, snelle, droge sub t.b.v. het stereo. Die staat er nu 8).

Sander.

Maro

:D

Nog even een quoteje:
Betere foto`s, bij daglicht, gaan volgen

Als ik naar de laatste foto kijk dan is het toch duidelijk overdag... :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Citaat van: Xander32 op november  6, 2011, 17:02:08
Set November 2011, nieuwe ruimte, nieuwe opstelling, nieuwe sub.

Betere foto`s, bij daglicht, gaan volgen  8).

Sander.
Mooie set up Sander  :thumbs-up:
nieuwe subje staat er ook eindelijk,speelt ie naar wens,alles met instellen een beetje gelukt?

Xander32

Dank u, dank u.

De set doet het hier zeker zo goed als in voorgaande ruimte. De sub heb ik al goed weten te integreren in het geluidsbeeld; kan deze daarin niet meer traceren.

Heb eerst gezocht naar een goede plek om op te stellen (naast linker speaker, naast rechter speaker of rechts in de hoek). Het beste, strakste klonk deze naast de linker speaker (wel appart want normaliter is in het midden van een bijna vierkante ruimte niet de beste positie). Toen zorgvuldig de crossover afgesteld, volume flink terug kunnen draaien, fase aangepast en daarna pas de Velo laten inmeten middels de micro.
De buren weten nu ook dat ik er ben: 12 x een loeiharde sweep :P.

Al met al meer dan tevreden. Nu vooral weer veel muziek gaan luisteren.

Enigste wat minder is: het tv-signaal. Deze is nu nog analoog, de Pana vindt dat niet fijn ???, heeft soms moeite om het beeld scherp te stellen. Maar we doen het er voorlopig maar mee, totdat het glasvezel is aangesloten ::).

Citaat van: Maro op november  6, 2011, 17:42:06
:D

Nog even een quoteje:
Betere foto`s, bij daglicht, gaan volgen

Als ik naar de laatste foto kijk dan is het toch duidelijk overdag... :popcorn:

::)  het schemerde al flink en foto`s met flits vind ik 10 x niets. Weet daarom zeker dat `t beter kan :tongue2:.

Sander.