Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

beatbrother

Ik heb ook bericht gehad.
Begin volgende week mag ik de projector gaan ophalen.
Hij wordt dit weekend gecalibreerd.  8)
't einde begint eindelijk wat in zicht te komen.  ;D

skyfox

Ik zie sterretjes ;) Gaaf man!! Met Gé on the job kan het natuurlijk ook niet anders.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Nu weet je pas wat een werk het is om zo'n sterretjes plafond te maken :o Heel gaaf! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Ziet er weer erg mooi uit.
Gaat echt een mooie ruimte worden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Wordt eentonig, maar het wordt zeker weer een prachtige HT van Gé ;D

Heb het misschien gemist, maar wordt de center in het podium wel gericht op de luisterplek?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

beatbrother

Citaat van: HTip op augustus  5, 2012, 12:54:10
Wordt eentonig, maar het wordt zeker weer een prachtige HT van Gé ;D
Heb het misschien gemist, maar wordt de center in het podium wel gericht op de luisterplek?

Ja, deze zal gekanteld kunnen worden om te richten op de luisterplek.
Het is een groot scherm ook in hoogte., dus de center-speaker zit heel laag.
Ik heb wat schrik dat je heel duidelijk gaat horen dat deze van onder het scherm gaat uitkomen.
Dus een heel waarschijnlijke upgrade zal zijn om later een akoustisch doorlaatbaar scherm te nemen
zodat de center-speaker in het midden van het scherm geplaatst kan worden.
Maar dit zal een upgrade worden, maar nog niet voor nu. Ik zal het nu eerst eens zien en beluisteren en
wie weet is het zelfs niet nodig en klinkt het heel goed zoals het nu voorzien is.  ;D

RalphH

Center staat bij ons ook onder een hoek op de grond en heb maar heel soms dat ie wat plaatsbaar is. Ff de juiste hoek vinden en dan denk ik dat je een heel eind tevreden gaat zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Heb je al tegen Ge gezegd dat je ook een maan wil hahaha  :clapping:
Wat een werk zo'n sterrenhemel!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

beatbrother

Citaat van: larzie op augustus  6, 2012, 01:59:09
Heb je al tegen Ge gezegd dat je ook een maan wil hahaha  :clapping:
Wat een werk zo'n sterrenhemel!

Hahaha .... nog niet ...  ;D
Hij wordt dan helemaal gek vrees ik.  :crazy:
Vandaag heeft Gé weer een dagje sterren plaatsen gepland.

beatbrother

Vraagje :
We zijn momenteel nog volop bezig met de sterrenhemel aan het installeren en het is bijna klaar.
Het ziet er alvast super uit.
Het enige dat ik momenteel wat minder vind is dat die lamp heel veel licht afgeeft waardoor de sterren enorm
hard schijnen wat ik persoonlijk minder mooi vind.
Is het mogelijk om dit te dimmen ?
Het probleem is dat we 5 lichtkringen hebben in de HT waarvan 2 dimbaar via de modules van de domotica.
Momenteel zitten alle dim modules vol en om enkel een nieuwe volledige module bij te kopen (500 €) voor enkel de sterrenhemel vind ik absurd.  Zou het niet mogelijk zijn dat ik bv. tussen de lichtschakelaar (aan / uit) en dat ledlampje
iets kan plaatsen dat de stroom vermindert waardoor het lampje minder licht geeft.
Ok, ik kan het dan via de lichtschakelaar niet automatisch dimmen, maar dat hoeft ook niet, want als ik eenmaal de juiste
stand gevonden heb mag dat zo voor altijd blijven.
Ik ken niets van electriciteit, dus ik weet ook niet als dit mogelijk is, maar indien dat mogelijk zou zijn, wat heb ik daarvoor nodig ?  ;)

FvP

http://www.circuitsonline.net/forum/view/80593/1/sterrenhemel
http://www.waterdichteledstrip.nl/index.php?route=product/product&product_id=58

Probleem is dat we niet weten wat voor sterrenhemel je hebt en hoe dit gevoed is.

Als het laagspanning is met leds, zou je die leds met een pwm circuit kunnen dimmen

beatbrother

Is er veel prijsverschil tussen winkels om films te kopen ?
Ik wou vanmiddag eventjes naar de Fnac gaan of is het toch interessanter om zoiets online te kopen ?
Waar halen jullie meestal je films ?

Zefanja

Citaat van: beatbrother op augustus  9, 2012, 11:18:29
Is er veel prijsverschil tussen winkels om films te kopen ?
Ik wou vanmiddag eventjes naar de Fnac gaan of is het toch interessanter om zoiets online te kopen ?
Waar halen jullie meestal je films ?

Ik koop films meestal met de Saturn of Mediamarkt.
En anders via amazon.co.uk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

MVG

FRS heeft ook erg vaak leuke acties met blu ray. 3 voor 30, 2 voor 20.

Op play.com staan er ook veel tegen hele gunstige prijzen. Al weet ik niet hoe het dan zit met regio..

RalphH

Bij play vind ik de omreken methodes die ze gebruiken van pond naar euro een beetje vaag. Klopt(e) vaak geen klap van. Regio is doorgaans geen probleem, zeker voor een pc niet.

+1 hier voor amazon.co.uk
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

beatbrother

Citaat van: RalphH op augustus  9, 2012, 12:31:15
Bij play vind ik de omreken methodes die ze gebruiken van pond naar euro een beetje vaag. Klopt(e) vaak geen klap van. Regio is doorgaans geen probleem, zeker voor een pc niet.

+1 hier voor amazon.co.uk

Ik heb een Oppo die niet regiovrij is, dus ben een beetje wantrouwig om DVD's of blurays uit het buitenland te bestellen.

Martijnst1990

Bds uit de UK is sowieso geen probleem, is allemaal dezelfde regio. Bestelde eerst ook vaak bij Amazon, maar tegenwoordig kom ik vaker bij de MM in Utrecht. Die is vaak ook heel gunstig geprijsd en af en toe de 2 voor 20 actie bij de FRS.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Blu ray Region B is Europa, dus bestellen in UK is geen probleem. Let enkel ff op dat er bij de opmerkingen geen "US Import" staat. DVD's is net ff anders inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

StefaanD

Citaat van: beatbrother op augustus  9, 2012, 11:18:29
Is er veel prijsverschil tussen winkels om films te kopen ?
Ik wou vanmiddag eventjes naar de Fnac gaan of is het toch interessanter om zoiets online te kopen ?
Waar halen jullie meestal je films ?

De Fnac ben je gek  ;D
Als je echt teveel wilt betalen moet je vooral daar naartoe gaan.

Zelf goeie ervaringen met Amazon.co.uk en ook wel met play.com en verder zavvi.com en thehut.com hoewel die laatste 2 zaken met paard en kar lijken te versturen.

Je kan ook eens kijken naar Amazon.de (gratis verzending boven 20 €) of Amazon.fr (ook gratis verzending vanaf een bepaald bedrag als 'k met niet vergis)

Bij Amazon.co.uk loopt nu trouwens een 2 voor 10 £ actie.

RalphH

Citaat van: StefaanD op augustus  9, 2012, 14:58:00
Bij Amazon.co.uk loopt nu trouwens een 2 voor 10 £ actie.

Klopt, afgelopen week goed gebruik van gemaakt :thumbs-up:.
Amazon UK gratis verzending boven de 24 pond overigens --> Free shipping niet vergeten aan te vinken bij afrekenen!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

beatbrother

#997
voila,

Bestellinkje geplaatst bij zowel amazon.co.uk als play.com  :pompom:

Bij amazon :
* Jurassic Park Ultimate Trilogy [Blu-ray]
* Back to the Future Trilogy [Blu-ray]
* Harry Potter - The Complete 8-Film Collection [Blu-ray]

Bij Play :
* Harry Potter : Deathly Hallows part 2 in 3D

Heeft er iemand enig idee waar je Avatar in 3D kan krijgen ?  ???

riwi

Citaat van: beatbrother op augustus  9, 2012, 15:51:31
Heeft er iemand enig idee waar je Avatar in 3D kan krijgen ?  ???

In de nieuwsgroepen :)  De disk is exclusief voor Panasonic uitgebracht om samen met TVs weg te geven.

Geen releasedate nog : http://www.blu-ray.com/movies/Avatar-3D-Blu-ray/26954/


Martijnst1990

Citaat van: beatbrother op augustus  9, 2012, 15:51:31
voila,

Bestellinkje geplaatst bij zowel amazon.co.uk als play.com  :pompom:

Bij amazon :
* Jurassic Park Ultimate Trilogy [Blu-ray]
* Back to the Future Trilogy [Blu-ray]
* Harry Potter - The Complete 8-Film Collection [Blu-ray]

Bij Play :
* Harry Potter : Deathly Hallows part 2 in 3D

Heeft er iemand enig idee waar je Avatar in 3D kan krijgen ?  ???
Zo, mooie bestelling gelijk :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT