Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beatbrother

Citaat van: rovinggecko op juli 23, 2012, 20:03:55
Wanneer verwacht je de eerste film te kunnen draaien?

Ik hoop toch binnen dit en een klein maandje.  ;D

larzie

Je kan nu al zien dat het een fantastisch project is met een hoogwaardige afwerking! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat straks.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

beatbrother

Constructie van het scherm en de muur waarachter de speakers gaan komen.
scherm-maat : 3m breed op het formaat 16:9 met verticale masking


skyfox

Gaat lekker daar!! Met Gé aan het roer kan het niet anders dan een geweldig HT worden.

Blijf maar komen met die foto's!! ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

rijstfj

Citaat van: beatbrother op juli 26, 2012, 19:31:22
Constructie van het scherm en de muur waarachter de speakers gaan komen.
scherm-maat : 3m breed op het formaat 16:9 met verticale masking


Zal wel aan mij liggen, 16:9 met verticale masking, moet dat niet horizontaal worden?
Overigens mooie ruimte :thumbs-up:

beatbrother

Citaat van: rijstfj op juli 26, 2012, 20:54:42
Zal wel aan mij liggen, 16:9 met verticale masking, moet dat niet horizontaal worden?

Nee, want op die manier blijf ik een constante breedte houden van 3 meter voor zowel 16:9 te kijken
als 21:9  ;D

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

bmateijsen

Citaat van: rijstfj op juli 26, 2012, 20:54:42
Zal wel aan mij liggen, 16:9 met verticale masking, moet dat niet horizontaal worden?
Overigens mooie ruimte :thumbs-up:

Constant height, ipv constant width ;)

frankp

Horizontale banen die verticaal bewegen, toch?

beatbrother

Citaat van: frankp op juli 27, 2012, 11:16:50
Horizontale banen die verticaal bewegen, toch?

Nu ben ik zelf ook compleet in de war.  ;D
Hoe het juist noemt weet ik niet, maar de bedoeling is om een constant width van 3m te hebben.
Dus boven en onder komen er masking panelen.  ;D

Vraagje over de plaatsing van de projector. Ik heb juist eens dat tooltje gebruikt op projectorcentral.
Normaal gezien was het de bedoeling om de projector aan het plafond te monteren, maar zoals ik
het nu zie zou ik m zelfs achteraan tegen de muur kunnen plaatsen en dan zou ik wss exact op
1.0 zoom zitten. Bij het aan het plafond monteren moet ik wss wat zoomen.
Is dat een probleem en merk je daar kwaliteits verlies van ?


W.Otter

fiet fieuw   :inlove: begint erg mooi te worden! kosten nog moeite gespaard daar hou ik van!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Gisteren nog nieuwe dingetjes aangeschaft  :pompom:

* Mediaspeler Dune Smart D1
* Logitech Harmony 1100 Universele afstandsbediening

bmateijsen

Citaat van: beatbrother op juli 27, 2012, 12:30:31
Nu ben ik zelf ook compleet in de war.  ;D
Hoe het juist noemt weet ik niet, maar de bedoeling is om een constant width van 3m te hebben.
Dus boven en onder komen er masking panelen.  ;D

Dat lijkt mij dan horizontaal ;)

CitaatVraagje over de plaatsing van de projector. Ik heb juist eens dat tooltje gebruikt op projectorcentral.
Normaal gezien was het de bedoeling om de projector aan het plafond te monteren, maar zoals ik
het nu zie zou ik m zelfs achteraan tegen de muur kunnen plaatsen en dan zou ik wss exact op
1.0 zoom zitten. Bij het aan het plafond monteren moet ik wss wat zoomen.
Is dat een probleem en merk je daar kwaliteits verlies van ?



Merk je niets van....

Zefanja

Citaat van: beatbrother op juli 31, 2012, 08:28:18
Gisteren nog nieuwe dingetjes aangeschaft  :pompom:

* Mediaspeler Dune Smart D1
* Logitech Harmony 1100 Universele afstandsbediening

Kijk mooie aankopen weer.  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

beatbrother

Citaat van: Zefanja op juli 31, 2012, 09:45:45
Kijk mooie aankopen weer.  :pompom:

Het enige dat ik raar vind is dat ik gisterenavond de Logitech Harmony ben beginnen opladen en na 5 uur zou het lampje
op groen moeten springen, maar deze morgend stond ie nog niet op groen.
Ik dacht dat ik hier nog al eens iets over gelezen had. Raar.  :blink:

FvP

Citaat van: beatbrother op juli 31, 2012, 08:28:18
Gisteren nog nieuwe dingetjes aangeschaft  :pompom:

* Mediaspeler Dune Smart D1
* Logitech Harmony 1100 Universele afstandsbediening

Nice, gisteren ook een Dune D1 besteld voor wederhelft. Ze was geklooi met laptop aan TV beu.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: W.Otter op juli 31, 2012, 11:03:47
heb je die oehlbach aansluitingen al binnen?

Nope. Ik wou ze kopen, maar ze hadden ze niet op stock.
Maar nu heb ik toch besloten om niet met van die aansluitingen te werken, want dan ga ik m'n eigen vastzetten naar
de toekomst toe, want dan kan ik enkel die aansluitingen gebruiken.
Dus we hebben het nu opgelost door een grote wachtbuis te leggen onder het podium door tot aan de achterkant van
het audiorack.
Deze buis komt dan uit achter de zetels, dus dan kan ik van daaruit elke kabel aansluiten dat ik wil.
Stel dat er over een paar jaar iets nieuws van kabels uitkomt, dan gaat dat nu geen probleem zijn terwijl ik anders alles terug moet opbreken.  8)

W.Otter

ben ik het niet met je eens. die sockets zijn universeel net als een lichtnetsocket, wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe aansluiting op de markt komt kun je gewoon een andere socket kopen en een nieuwe kabel door de muur trekken (dit moet ook als je die sockets niet hebt en het doet zoals je het nu doet)

het enige voordeel is dat de gaten afgedicht zijn en je een mooi geheel hebt ipv losse kabels die over de vloer heen slingeren.

maar als jij dit een betere oplossing vind is dat prima;) de HT wordt er niet minder mooi op! naja iets minder dan ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: W.Otter op juli 31, 2012, 11:54:44
ben ik het niet met je eens. die sockets zijn universeel net als een lichtnetsocket, wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe aansluiting op de markt komt kun je gewoon een andere socket kopen en een nieuwe kabel door de muur trekken (dit moet ook als je die sockets niet hebt en het doet zoals je het nu doet)
het enige voordeel is dat de gaten afgedicht zijn en je een mooi geheel hebt ipv losse kabels die over de vloer heen slingeren.
maar als jij dit een betere oplossing vind is dat prima;) de HT wordt er niet minder mooi op! naja iets minder dan ;)

als je enkel met van die plaatjes werkt is het heel moeilijk om daar nog iets bij te plaatsen zonder dat je weer moet gaan boren of opbreken voor nog kabels erbij te leggen. Het zal in ieder geval mooier afgewerkt zijn, maar het zit zowiezo achter de zetels en totaal niet zichtbaar. Als je dan ook nog eens ziet wat die dingen kosten, vond ik het niet echt interessant meer.

Nu, er is ook nog een voordeel dat ik het niet gedaan heb.
Wanneer ik nog 2 weken moest wachten op de levering van die plaatjes, dan zou het verschillende weken langer duren dat de HT afgewerkt kan worden en m'n geduld wordt nu al serieus op de proef gesteld.   :P

RalphH

Er bestaan kabeldoorvoeren met borstels, net als een brievenbus of tochtstrip. Is dat niet iets?



Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

beatbrother

Citaat van: RalphH op juli 31, 2012, 12:53:39
Er bestaan kabeldoorvoeren met borstels, net als een brievenbus of tochtstrip. Is dat niet iets?

Ziet er wel grappig uit.  ;D
Nu ja, voor mij is dat zowiezo wel te laat, want het podium is al afgewerkt.
Maar het kan mss wel een interessante tip zijn voor anderen.   :bigsmile:

Durk

Heb je gedacht aan iRule? Ik heb ook een harmony gehad, maar ben geswitcht naar iPad cim iRule. Bevalt me veel beter en is nog iets goedkoper ook nog.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

frankp


Durk

Wie heeft er tegenwoordig nog geen iPad?  :D (of andere tablet)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749