Ik had nog geen eigen thread

Ik kreeg wat klachten hierover dus ik begin er dan toch maar eentje

Kan iedereen tenminste z'n commentaar kwijt op de juiste plek ipv de private threads van anderen te misbruiken.
Ik zit op het HT forum sinds 2002. Daarvoor las ik wel mee maar wist ik er niet genoeg vanaf om echt mee te praten. Ook DVDforum deed ik toen wel regelmatig. Echt warm gemaakt voor HT ben ik mede door de prachtige HT setups van Garmt en Frank en de foto's die daarvan op het web te zien waren.
Mijn HTforum Showcase :
http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=75Mijn eigen webpagina met hometheater spullen :
http:/etmriwi.home.xs4all.nl/ht/ht.htmIk doe al aan HT sinds ik Star Wars zag en ik op mijn 37cm TV'tje het geweldig vond om via de stereo set het geluid te laten lopen. Dat was in 1985 ongeveer

Ik had een Akai platen speler, een Technics stereo versterker en een Technics tuner. Via de kabel radio werd geluid van MTV en nederlandse zenders meegezonden in Stereo! Dat was heel wat

Later een Denon stereo versterker, Panasonic VHS en een Onkyo prologic-1 decoder met 3 ingebouwde versterker kanalen.
Serieus werd het pas rond 2000 met een Yamaha DSP-A2 versterker en een Panasonic DVD speler.
Ik had daarbij ook een set B&W speakers 9NT en CNT gekocht om mijn oude DM580 naar achter te kunnen verplaatsen.

riwi's woonkamer hometheater
http://www.xs4all.nl/~etmriwi/ht/ht_old.htmIn december 2002 kocht ik m'n eerste projector (Sanyo Z1, 960x540 LCD)

En in februari 2004 m'n tweede (BenQ PE8700)

Tussentijds heb ik een poosje Rotel gehad (RSP1066/RMB1075/RMB991 - RMB1095)

Daarna geswitched naar Lexicon en Chord voor de processing en versterking (2005)

En de latere Chord spm2400 (spm1900 vervangen door spm2400)

Na de Benq projector (ruim 3 jaar) kwam er een Sony VW50 (mei 2007), ook wel Pearl genoemd. Deze heeft het 18 maanden vol gehouden. Dat lag niet aan de Pearl, maar aan de JVCs die toen op de markt kwamen.

JVC HD350 (december 2008 - december 2011)

Sony VPL-VW95ES (eind december 2011):

JVC X5000 (december 2015):

JVC DLA-N5 (eind maart 2019)

Afgelopen jaar (mei 2010) de Lexicon vervangen door een Classe SSP800 v2

Dankzij wat problemen met de SSP800 v2 heb ik een nieuwe gekocht met de HDMI 1.4 upgrade erbij
Classe SSP800 v3 in Mei 2011
Sinds jan 2015 heb ik er een
Classe CA-5100 eindversterker bijgekocht:

Maar de Chord spm2400 is ook nog aanwezig. Zo kan ik wisselen tussen de beiden en vergelijken. Momenteel staat de Chord weer te spelen en fungeert de CA5100 als versiering.
Kwa speakers heb ik een poos gedraaid met B&W 9NT/7NT/CNT en ASW-CDM.
Maar nu draai ik al weer enkele jaren tevreden met
4x de B&W N803, een
htm-1 center en een
Velodyne DD15.

Mediaplayers had ik nog niet genoemd : Snazio, Popcorn A100, TViX 6500, Dune prime 3.0,
Dune base 3.0 (slaapkamer) en
Dune base3D momenteel. Ook een
Dune Solo4k en Dune HD pro 4k die ook 4k content kunnen spelen, deze lost de Popcorn Vten af die hier kort gespeeld heeft. Momenteel is de Dune Real Vision 4K de speler omdat deze ook DolbyVision en HDR10 goed aan kan.
Voor CD / DVD kan ik noemen : Philips 963SA, Marantz CD67SE, CEC TL-2X

De CEC is verkocht nu (december 2011). Ik speelde CD en flac via de Oppo BDP95.
Bluray : Samsung BD1400, PS3, Dune prime, Oppo BD83
Oppo BDP95
De Oppo BDP95 gebruikte ik ook voor stereo. De Oppo 83 is verkocht reeds.
Maar de Oppo BDP95 is verkocht inmiddels (2018) en nu staat er een Oppo UDP203 :

Vanwege 4k HDMI is de Classe SSP800 te koop gezet. En speelt er nu een Arcam AV860 (oktober 2018) :

Overzichtje van de huidige set :

En de voorkant (met echte screenshot maar wel in het donker genomen en met fotoshop ingeplakt) :

Dit was een beetje de opsomming van de apparatuur

Voor mijn gevoel ben ik een beetje klaar met upgraden

Misschien wat in de stereo streaming gaan doen over een poosje.
Bij audioloog heb ik de squeezebox transporter met iPod bediening gezien en ervaren en dat is toch wel erg leuk.