Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

Vorige topic - Volgende topic

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: Durk op augustus  1, 2012, 08:02:53
Heb je gedacht aan iRule? Ik heb ook een harmony gehad, maar ben geswitcht naar iPad cim iRule. Bevalt me veel beter en is nog iets goedkoper ook nog.

ik heb eraan gedacht en heb er wat informatie over opgezocht. Het voordeel wat ik wel zou hebben is het feit dat ik m'n huis ook met m'n Ipad & Iphone bestuur. Dus dan zou ik maar 1 toestel nodig hebben, maar waar ik wel van hou bij die Logitech is het feit dat je echt met hardware knoppen zit voor bv. het volume enz.
Wat kost Irule eigenlijk ? Daar heb ik geen idee van.

frankp

99$ voor de uitgebreide versie.
Je moet nog wel wat hardware kopen om alle apparaten aan te kunnen sturen.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

beatbrother

Citaat van: frankp op augustus  1, 2012, 11:11:28
99$ voor de uitgebreide versie.
Je moet nog wel wat hardware kopen om alle apparaten aan te kunnen sturen.

99$ valt heel goed mee.
Maar de hardware maakt het dan wss een pak duurder ?

StefaanD

Bwah valt ook mee hoor, kijk maar eens bij globalcache.nl

Bijvoorbeeld GC100-12 voor 235 €

* netwerkverbinding via LAN RJ45
* 6 x onafhankelijke IR sensor outputs of sensor inputs
* 2 x seriële aansluiting RS232 male DB9
* 3x relaiskontakt

of één van de vele iTach apparaatjes zoals de IP2IR voor 99,50 €

Voordeel van die GlobalCaché dingen is, bevalt iRule niet dan kan je altijd andere soft gebruiken zoals Demopad en er zullen er vast nog andere zijn.

Etiennevh

Nadeel is alleen dat je die als ik het goed heb maar met 1 device kunt aansturen. Die itachs zijn met 8 devices aan te sturen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

beatbrother

Het lijkt me met die Irule allemaal wel een heel pak ingewikkelder om het op te stellen.
Je hebt precies veel meer nodig en er is zelfs ook nog veeel meer te verkrijgen.  :nervous:

Maar met zo'n GC100-12 + Irule pro (99$) zou moeten volstaan ?

frankp

Dan kan je inderdaad de hele HT bedienen (licht, apparatuur, netwerk, etc)

beatbrother

Moet de GC-100 dan bij in het audiorack komen te staan ? Als ik op ern andere plaats ook iets met Irule wil bedienen, moet ik dan daar ook zo een GC 100 plaatsen ? De werking is me nog niet heel duidelijk. :blush:

frankp

Je moet het zo zien:

de GC100 zet via het netwerk de signalen van Irule om in signalen voor bepaalde apparaten die je hebt toegewezen aan de verschillende poorten van de gc100, bijvoorbeeld:
- beamer aan via infrarood
- receiver aan via rs232 (hiermee kan je ook gegevens uitlezen uit de receiver en laten tonen door Irule, zoals bij volume)

Heb jij in een andere kamer ook een receiver die je wil bedienen via infrarood, dan zal je een een 2e "kastje" zoals de GC100 moeten plaatsen (je zou dan een iets simpelere versie kunnen nemen).
Mocht het een apparaat zijn dat via IP signalen kan ontvangen, dan heb je geen kastje nodig. Denk hierbij aan een Dune mediaspeler, die kan bediend worden via het netwerk.

beatbrother

Ge is vandaag weer volop bezig en heeft me juist een fotootje met zijn Iphone doorgestuurd, want ik ben niet thuis op het moment.  ;D
Vooraan is het podium ook bijgeplaatst.

Zojuist ook wel spijtig nieuws gekregen.
Het tapijt voor op de vloer is binnen, maar het tapijt voor tegen de muur is de levering uitgesteld met meer dan een maand.
Het was nu blijkbaar toch niet op stock.  :crazy:
De keuze is nu. Ofwel iets anders bestellen ofwel erop wachten.
Eerlijk gezegd ben ik meer voorstander om erop te wachten, want dat is mijn eerste keuze en het voordeel is ook wel dat het maar het tapijt voor tegen de muur is. Dus we kunnen het perfect zonder afwerken en eventueel het voorlopig verven.
Wat denken jullie ?

R

Wachten! die maand overleef je wel, vervolgens kun je er jaren van genieten.

W.Otter

Citaat van: R op augustus  3, 2012, 14:57:30
Wachten! die maand overleef je wel, vervolgens kun je er jaren van genieten.

+1 helemaal mee eens

anders gaat het aan je knagen  8)

Wordt super dit!! ben echt heel benieuwd:)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Etiennevh

+ 2

Wachten, voor het beste resultaat is een kleine dosis geduld nodig ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

+3

Zou ook lekker wachten, wat is een maand nou met dit project ;) Word inderdaad wel super!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rijstfj

larzie

+5

Wachten! Altijd voor je eerste keus gaan, tenzij er zich een optie zich voordiend die beter is.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

beatbrother

Allez, da's unaniem ... Dan zullen we wachten tot het tapijt binnenkomt.
Ik kom juist thuis en ik zie Ge gezellig worstelen met bijna 900 sterren.  ;D
Hierbij wat fotootjes o.a. van de leuke vorm van het podium vooraan en ook
Gé die met de sterrenvezels bezig is.:

high-q

Erg mooie foto's weer, die Gé is er maar druk mee  :thumbs-up:

Verder sluit ik me aan bij de rest vwb de vloerbedekking aan de wand. Dat maandje is zo voorbij!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

mooi !
Dit wordt zo ferm!
Dacht wel dat je podium groter (lees te groot) ging zijn , maar nu bij recentere foto's is dat gewoon perfect !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

beatbrother

Citaat van: skank1 op augustus  3, 2012, 21:19:52
mooi !
Dit wordt zo ferm!
Dacht wel dat je podium groter (lees te groot) ging zijn , maar nu bij recentere foto's is dat gewoon perfect !

Waar bedoel je juist ? Vooraan ?

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

beatbrother

Citaat van: skank1 op augustus  3, 2012, 21:32:38
ja

Ik vind een podium op zich wel leuk, maar dan moet het subtiel en niet te groot zijn, want het heeft eigenlijk verder geen nut als aankleding
van de ruimte.
De center speaker zit nu wel mooi weggewerkt in het podium en die draaiing in het podium komt ook terug in het podium achteraan
zodat het lijkt alsof het nu 1 grote golfbeweging is. Ik ben alvast heel tevreden van het resultaat.  :wub: