Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DD2

Wordt steeds gekker hier heh..  ;)

Even een sterrenhemeltje erij, haha.. zal wel een werkje geweest zijn denk ik?  ;D 

Resultaat is verbluffend!  Lijkt me mega sfeervol!  8)  Schiet al lekker op ook trouwens!

beatbrother

#1026
Het tapijt ligt er nog niet volledig in.  :(
Ook wel best een werkje.
Het jammere is dat Gé maandag pas weer kan doordoen, maar normaal gezien zou
dan maandag alles klaar moeten zijn om de eerste film te kunnen kijken.  :clapping:

een ander vraagje.
Hetgeen waar men bijna altijd aan denkt bij een bioscoop is een popcornmachine.
En hoe dikwijls ik al de vraag gekregen heb : "ah, je hebt binnenkort een HT, heb je ook een popcornmachine ?"  :P
Ik vroeg me eigenlijk af ... is dat duur ?
Persoonlijk denk ik dat zoiets wel leuk is voor eens te zien of voor ne keer, maar is daar niet veel onderhoudswerk aan ?
Dat is toch op basis van olie hè ?
Je kunt toch ook maar moeilijk die popcorn daar de hele tijd in laten zitten ?
Ik zou graag eens wat ervaringen horen van mensen, dus laat maar komen.  :popcorn:

W.Otter

ik neem aan (in vergelijking met al je inboedel) dat je niet genoegen neemt met zo'n kleine machine van rond de 30€? maar gelijk zo'n rood/wit karretje wilt?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


beatbrother

Ja ja ...
De HT is nog niet klaar, maar vandaag de eerste keer mijn speakers gehoord.  ;D
Wel nog niet allemaal, want momenteel staan enkel de 2 fronts, center en 2 subs opgesteld.
Maar fuck daar komt wel power uit.
Ik heb ze ook eens open gedraaid en zelfs met hard spelen vind ik het nog altijd zuiver klinken.  8)

Het enige probleem is dat ik een uur heb liggen klooien met die Anthem.
Het lijkt me echt wel een super toestel, maar echt niet simpel.
Zeker met al die verschillende luister-modes en instellingen.

Nu, ik heb enkel ervoor kunnen zorgen dat ik met een cd'tje geluid uit de speakers krijg, maar
de juiste afstellingen enz moet ik daarna zien als alle speakers opstaan.
Dan kan ik die room correction uitvoeren.
Ook die 2 subs moeten goed afgesteld kunnen worden.

In ieder geval, ik ben alvast een tevreden man en ik denk dat het alleen maar beter kan worden vanaf nu.  ;D

FvP

Citaat van: beatbrother op augustus 16, 2012, 15:18:17
Het tapijt ligt er nog niet volledig in.  :(
Ook wel best een werkje.
Het jammere is dat Gé maandag pas weer kan doordoen, maar normaal gezien zou
dan maandag alles klaar moeten zijn om de eerste film te kunnen kijken.  :clapping:

een ander vraagje.
Hetgeen waar men bijna altijd aan denkt bij een bioscoop is een popcornmachine.
En hoe dikwijls ik al de vraag gekregen heb : "ah, je hebt binnenkort een HT, heb je ook een popcornmachine ?"  :P
Ik vroeg me eigenlijk af ... is dat duur ?
Persoonlijk denk ik dat zoiets wel leuk is voor eens te zien of voor ne keer, maar is daar niet veel onderhoudswerk aan ?
Dat is toch op basis van olie hè ?
Je kunt toch ook maar moeilijk die popcorn daar de hele tijd in laten zitten ?
Ik zou graag eens wat ervaringen horen van mensen, dus laat maar komen.  :popcorn:

grappig, nu moet je de fitnessruimte ernaast ook afwerken ;)

beatbrother

Citaat van: Klinkt Beter op augustus 16, 2012, 23:05:41
grappig, nu moet je de fitnessruimte ernaast ook afwerken ;)

Dat is als volgende gepland. Eerst zien dat de HT up and running is.  ;D

W.Otter

ligt het tapijt al? volgens mij is het nu bijna zover ofniet? ben benieuwd naar de fotos :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: W.Otter op augustus 17, 2012, 10:42:55
ligt het tapijt al? volgens mij is het nu bijna zover ofniet? ben benieuwd naar de fotos :)

Het tapijt is uitgesneden en het ligt al, maar het moet nog gelijmd worden en de kleine stukjes onder het podium
moeten nog geplaatst worden.
Dat zal pas voor maandag worden als Gé er weer aan kan doordoen.  :pompom:
Dus ik moet nu nog eventjes wachten.  :nopompom:

W.Otter

aii de handen beginnen al te jeuken zeker?!

dan kun je nu rustig op zoek naar een popcorn machine ;)

maar je hebt je speakers dus getest!! de anthem is gewoon een kwestie van alles bijlangs lopen en dan leer je het apparaat vanzelf kennen. Overal op drukken en kijken wat het doet óf je kan de handleiding lezen O0 ik kan me alleen maar inbeelden hoe mooi het gaat worden!!

voor de rest hoe staat het ermee? staan de stoelen al?




B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: W.Otter op augustus 17, 2012, 11:12:20
aii de handen beginnen al te jeuken zeker?!
dan kun je nu rustig op zoek naar een popcorn machine
maar je hebt je speakers dus getest!! de anthem is gewoon een kwestie van alles bijlangs lopen en dan leer je het apparaat vanzelf kennen. Overal op drukken en kijken wat het doet óf je kan de handleiding lezen O0 ik kan me alleen maar inbeelden hoe mooi het gaat worden!!
voor de rest hoe staat het ermee? staan de stoelen al?

Stoelen staan nog niet. Maandag pas, want het tapijt moet eerst gelijmd worden.
Maandag staat op het to-do lijstje :
* Tapijt lijmen en afwerken
* subwoofer versterker wegwerken
* stoelen plaatsen
* electriciteit van de stoelen aankoppelen
* surround en surround back speakers ophangen
* beugel voor de projector monteren en projector ophangen
* Buttkickers monteren
* Zuilen terugplaatsen

Gé heeft bericht gehad dat het schermdoek maandag bij m geleverd wordt, dus wss zal het pas
dinsdag zijn dat het doek gemonteerd gaat kunnen worden.
Dus nu is het voorlopig gewoon op de grond zitten/liggen en luisteren. Gelukkig is het een heel zacht tapijt.
Ik had gisteren wel een beetje compassie met onze hond, want toen ik de installatie eens had opengedraaid en boven ging luisteren als ik daar iets van zou horen zat m 2 verdiepingen hoger weggekropen, want zelfs daar daverde het nog alsof het aan het onweren was. Gelukkig is het een vrijstaand huis.  ;D

Een popcorn machine ? Goh, ben er nog altijd niet over uit.
ik denk echt dat het leuk is voor een gimmick, maar dat het veel plaats in beslag neemt en veel onderhoud vergt en dat het iets is wat je in het begin wel eens gebruikt.
Als ik een zou kopen, zou ik wel direkt iets fatsoenlijker nemen zoals StefaanD had laten zien en niet iets van 25 euro.
Maar ben er dus nog niet over uit als het er gaat komen en hoop op wat reacties of ervaringen van mensen.
Nu aan de andere kant was ik ook wel aan het denken. Ik heb regelmatig klanten over de vloer en als het dan zou opstaan is het eens iets anders dan altijd maar een chipske of nootjes aan te bieden hè.
En het is mss nog wel een leuke extra, zeker gezien het feit dat we videoproducties verkopen.  :popcorn:

W.Otter

voordat je dat allemaal gedaan hebt dan is de maandag al wel bijna voorbij denk ik!

in ieder geval een erg ambitieus project en helemaal omdat je gebruik maakt van de beste materialen en apparaten.
wat zal dat n bak geluid geven dan! en arme hond ;)

die popcornmachine zou inderdaad een leuke bijkomstigheid zijn ja, vooral omdat je in dat wereldje zit. Daarnaast doet de geur van popcorn altijd wonderen, iemand op alle zintuigen prikkelen geeft altijd een positief effect.
Qua onderhoud zou het op den duur wel vervelend worden ja maar goed je kan ook kiezen om 'm als decor stuk gebruiken en als er een belangrijke klant komt kun je de HT vullen met popcorngeur..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

Gaat goed met de planning zo te zien, het zijn geen ingrijpende of tijdrovende klussen die nog moeten gebeuren. Vanaf deze fase gaat het vaak harder dan je denkt, voornamelijk omdat door de plaatsing van het tapijt en je doek je ruimte ineens veel meer "af" lijkt.

Scheelt inderdaad dat je vrijstaand woont wat betreft je geluidsproductie. Toevallig had ik laatst een luistersessie, waarbij het volume vrij hoog stond. Mijn vriendin zei later dat ze het in de tuin alleen kon horen als een niet storend achtergrondmuziekje ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

beatbrother

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 12:06:05
Scheelt inderdaad dat je vrijstaand woont wat betreft je geluidsproductie. Toevallig had ik laatst een luistersessie, waarbij het volume vrij hoog stond. Mijn vriendin zei later dat ze het in de tuin alleen kon horen als een niet storend achtergrondmuziekje ;D

Hahaha
Ik vraag me af als ze dat binnen ook gevonden zou hebben.  ;D
Moest het dan binnen toch ooit storend voor haar zijn, dan kan ze gerust buiten gaan staan hè.
Wel jammer als het dan -20 zou vriezen. Een warmte-blazer zou dan eventueel nog een goede investering kunnen zijn.  ;D

beatbrother

Citaat van: W.Otter op augustus 17, 2012, 11:52:39
die popcornmachine zou inderdaad een leuke bijkomstigheid zijn ja, vooral omdat je in dat wereldje zit. Daarnaast doet de geur van popcorn altijd wonderen, iemand op alle zintuigen prikkelen geeft altijd een positief effect.
Qua onderhoud zou het op den duur wel vervelend worden ja maar goed je kan ook kiezen om 'm als decor stuk gebruiken en als er een belangrijke klant komt kun je de HT vullen met popcorngeur..

Eigenlijk is dat niet goed voor mij als ik aan zo dingen begin te denken.  ;D
Ik ben nu al aan het zien om gepersonaliseerde popcorn zakjes te laten maken.  ;D
Want dan zou ik die popcorn machine eventueel ook kunnen gebruiken op een beurs en popcorn uitdelen in ons eigen zakje met reclame op.  :popcorn:

W.Otter

tja, liefde gaat door de maag.. Maar! ik denk (weet zeker) dat in 1 van de 8 luie zetels met een bak aan geluid, prachtig beeld en super ruimte, een prospect zeer gauw om hebt.  O0

enne

laat die foto's maar komen he!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

Citaat van: beatbrother op augustus 17, 2012, 12:13:52
Hahaha
Ik vraag me af als ze dat binnen ook gevonden zou hebben.  ;D
Moest het dan binnen toch ooit storend voor haar zijn, dan kan ze gerust buiten gaan staan hè.
Wel jammer als het dan -20 zou vriezen. Een warmte-blazer zou dan eventueel nog een goede investering kunnen zijn.  ;D

LOL!!

Zij zit voornamelijk in de voormalige woonkamer of haar eigen werkkamer. Tussen deze ruimtes en de HT zitten nog een badkamer, overloop en een keuken,
dus dan heeft ze nog steeds last van mijn lawaai  ;D

Ik zie haar in de winter al zo buiten staan:  :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 13:22:08
LOL!!

Zij zit voornamelijk in de voormalige woonkamer of haar eigen werkkamer. Tussen deze ruimtes en de HT zitten nog een badkamer, overloop en een keuken,
dus dan heeft ze nog steeds last van mijn lawaai  ;D

Ik zie haar in de winter al zo buiten staan:  :nopompom:

Ik zal t doorgeven aan je vriendin dat je haar buiten wil zetten in de winter hahaha  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Durk

Citaatwe videoproducties verkopen.

Dit mooie HT wordt dus deels door de Vlaamse fiscus betaald?  :pompom:
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

beatbrother

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 13:22:08
Ik zie haar in de winter al zo buiten staan:  :nopompom:

Absoluut en jij zo binnen ...  :popcorn:
En van tijd tot tijd eens zwaaien naar r

beatbrother

Citaat van: Durk op augustus 17, 2012, 13:54:25
Dit mooie HT wordt dus deels door de Vlaamse fiscus betaald?  :pompom:

Was het maar waar ...  ;D
Ik vrees dat ik die tijd niet meer zal meemaken dat we meer krijgen van de fiscus dan dat we moeten geven.  :police:

beatbrother

Vandaag wordt de buttkicker aangesloten, maar nu zit ik met een vraagje :
Voor de buttkicker ligt een gewone speaker-kabel, dus met 2 gewone draadjes als uiteinde.
Nu zou ik hiervan een cinch of tulp moeten maken.
Moet dit gesoldeerd worden of hoe kan ik het beste daar een cinch einde opzetten ?

FvP

Citaat van: beatbrother op augustus 20, 2012, 09:02:19
Vandaag wordt de buttkicker aangesloten, maar nu zit ik met een vraagje :
Voor de buttkicker ligt een gewone speaker-kabel, dus met 2 gewone draadjes als uiteinde.
Nu zou ik hiervan een cinch of tulp moeten maken.
Moet dit gesoldeerd worden of hoe kan ik het beste daar een cinch einde opzetten ?

je verwart speakerlevel en linelevel

speakerlevel = hoog voltage, tot wel tientallen volts: dit komt uit een versterker of subwoofer amp, ook de butkicker amp: hier gaat dus power over
line level = laag voltage, in de orde van 1 Volt: hier gaat het signaal over, maar geen power

je butkicker driver dus niet op een cinch uitgang aansluiten, wel de driver op de butamp speakerlevel en dan van de butamp linelevel naar de anthem

beatbrother

Citaat van: Klinkt Beter op augustus 20, 2012, 09:10:37
je verwart speakerlevel en linelevel
speakerlevel = hoog voltage, tot wel tientallen volts: dit komt uit een versterker of subwoofer amp, ook de butkicker amp: hier gaat dus power over
line level = laag voltage, in de orde van 1 Volt: hier gaat het signaal over, maar geen power
je butkicker driver dus niet op een cinch uitgang aansluiten, wel de driver op de butamp speakerlevel en dan van de butamp linelevel naar de anthem

Dat is allemaal chinees voor mij. speakerlevels, linelevels, etc.
ik heb een koppelstuk op de anthem gezet van de out van de subwoofer zodat ik hier zowel de buttkicker als de klipsch subwoofer kan aankoppelen.
Dit is het koppelstuk :


Maar zoals je ziet is dat een cinch aansluiting, terwijl ik van de buttkicker enkel maar een kabeltje heb liggen.
Dus daar moet ik dan toch cinch van kunnen maken om aan te sluiten of wat zie ik dan verkeerd ?  :crazy:

Martijnst1990

Ben er ook niet helemaal in thuis, maar volgens mij is het zo dat je buttkickers met speaker kabel op een losse versterker aangesloten worden en die versterker op zijn beurt weer op de subwoofer pre out van je receiver. Dus niet de buttkickers zelf rechtstreeks op je receiver.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT