HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

EdSki

Citaat van: Marco88 op april 20, 2009, 00:41:26
Ik heb ook nog een vraagje;

Zeker als ik dit apparaat ook als NAS wil gebruiken; hoe gevoelig is het om dit apparaat dag en nacht aan te laten staan? Moet ik dit zien net als een normale pc die dan na 2 of 3 jaar 'op' is?
Naast de harde schijven die er in kunnen zitten; zijn er nog meer bewegende onderdelen zoals ventilatoren oid?

Groetjes,
Marco

Er zit een klein ventilatortje in.

rikkie80

Citaat van: Marco88 op april 17, 2009, 19:10:50
Er zit een op firefox gebaseerde webbrowser op. Of deze ook Flash ondersteund kan ik je niet vertellen.

Wel kan ik je een voorbeeld geven waarbij je op het filmpje de browser in actie ziet:

http://www.youtube.com/watch?v=Vyhjwh_bYEo

Mooie vid trouwens.

Groetjes
Zeker leuk, maar dit beantwoordt mijn vraag nog niet helemaal...

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

We zitten te wachten op de leveringen, er is beloofd voor eind April.
Maar aangezien ze voor dezelfde distributeur hebben gekozen (?) is dat allemaal maar afwachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Nogmaals
Heren,

Net dit hele topic door gespit.
Maar kan geen goed antwoord vinden of de prime ook goed flac/wav kan streamen vanaf een nas. En hoeg gebruiks vriendelijk dit is! Heb je voor het streamen van muziek een tv nodig, of draaid er op de dune een webserver waar mee je hem kan besturen?

Miesepies

Citeer...filmpjes van uitzendinggemist kan kijken...
Niet dat ik weet, volgens mij ondersteunt de Dune geen flash.  Er is ook geen aparte functionaliteit ingebouwd voor dit soort dingen (uitzending gemist, youtube etc). Zou wel een leuke nieuwe feature kunnen zijn...

Citeer...goed flac/wav kan streamen vanaf een nas ?.... Heb je voor het streamen van muziek een tv nodig, of draaid er op de dune een webserver waar mee je hem kan besturen?
Ik heb het niet getest, maar zover ik weet zijn flac en wav ondersteunde formaten, en kan je deze overal vandaan afspelen (usb, hdd, nas etc). En ja, je hebt een tv nodig om de boel op te starten (je kan dan wel een playlist maken en dan de tv uitzetten), web control zit er (nog?) niet in.

CiteerIk zet het altijd op standby, dan is de boot-up tijd ook een stukkie vlotter.
Let er wel op, dat in standby the Dune ~17W verstookt, en dat de fan blijft doordraaien (en ik heb niet echt een grenzeloos vertrouwen in die 40mm fans).

papaleo

Citaat van: Miesepies op april 23, 2009, 09:37:35

Let er wel op, dat in standby the Dune ~17W verstookt, en dat de fan blijft doordraaien (en ik heb niet echt een grenzeloos vertrouwen in die 40mm fans).

Vandaar dat ik bij mijn exemplaar, de stekker in een soort van 'klik aan,klik,uit' gevalletje heb gestoken en wanneer ik de Dune niet gebruik dat die dan ook spannings loos aangesloten blijft en ik dan van afstand/draadloos de stroom er weer op kan zetten,is wel zo handig,besparend en levensduur verlengend.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Citaat van: papaleo op april 23, 2009, 12:24:52
Vandaar dat ik bij mijn exemplaar, de stekker in een soort van 'klik aan,klik,uit' gevalletje heb gestoken en wanneer ik de Dune niet gebruik dat die dan ook spannings loos aangesloten blijft en ik dan van afstand/draadloos de stroom er weer op kan zetten,is wel zo handig,besparend en levensduur verlengend.  ;)

Hoef je dan geen knop meer te drukken om hem tot leven te krijgen?

Ik heb toch al een klik aan - klik niks - klik niks -klik niks - klik GA DAN EINDELIJK #$&#$!@ EENS UIT voor de buitenverlichting op de koffietafel liggen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Miesepies

Citaat van: Hanky Panky op april 23, 2009, 12:49:11
Hoef je dan geen knop meer te drukken om hem tot leven te krijgen?

Nope... de Dune start automatisch op als hij op het lichtnet wordt aangesloten...

MrPink

Er is een nieuwe firmware uit: 090424_0218

NOTE: This is a RELEASE CANDIDATE: a stable/recommended firmware version
will be released based on this beta version if no serious problems /
regressions found. New big features (new Sigma SDK, autoframerate etc) will
come into further beta versions.

- Includes also all changes from 081226_1216_update2, including:
   - Support for emergency firmware recovery.
   - Robustness improvements for Gigabit Ethernet module.
   - Support for a new version of Gigabit Ethernet module.

- A solution for the problem with inability to bitstream audio when playing
  certain Blu-ray disks (sending stereo-PCM to S/PDIF and multichannel PCM
  to HDMI instead of bitstreaming original audiotrack).
   - A new option "Blu-ray audio" introduced in Setup / Audio menu, with
     possible values "Best quality" and "PiP support".
   - When set to "Best quality" and "Digital audio output mode" set to
     "bitstream", the primary audiotrack is sent to S/PDIF and HDMI as
     bitstream not depending on the presence of secondary audiotrack;
     secondary audio/video functions ("PiP") are disabled.
   - When set to "PiP support", secondary audio/video functions are
     enabled, and, to support these functions, the player is allowed to use
     "decode" mode instead of "bitstream" mode on digital audio outputs (so
     audio quality may suffer, e.g. stereo-PCM may be sent to S/PDIF
     output, and S/PDIF, and multichannel-PCM may be sent to a HDMI
     output).

- Various improvements/bugfixes for handling of HD audiotracks in files.
   - Improved support for bitstreaming Dolby TrueHD and DD+ (EAC3)
     audiotracks during file playback.
   - More robust handling of DTS HD and DTS HD MA audiotracks during file
     playback; some freezes fixed.
   - Faster switching to DTS HD MA audiotracks during file playback.
   - Bugfix: specific VBR HD audiotracks in MKV files could be handled
     wrongly.
   - Bugfix: specific files with HD audiotracks could cause no audio on
     HDMI in bitstream mode when an external audiotrack was present.
   - Some other minor bugfixes.

- Added emergency support for ejecting optical disk from the internal
  optical disk drive in case when the player hangs up on an attempt to read
  the disk. Instructions:
   - Switch the player off (using the power button on the player).
   - Switch the player on.
   - Press and hold the EJECT button on the front panel of the player.
   - Wait for the player to finish loading process (may take about 1
     minute).
   - The player should eject the disk in the end of the loading process.

- Improved firmware upgrade progress indication:
   - Flash memory update phase is indicated as 0..100% (rather than 0..66%,
     as previously).
   - Extra applications installation phase is indicated explicitly.

- Added support for "primary" drive as a partitionsless drive (e.g. USB
  flash drive formatted w/o a partition table).

- Added support for more encodings for subtitles and playlists files:
   - CP1250, CP1253, CP1254, CP1256, CP1257, CP1258 (in addition to
     previously supported UTF8, CP1251, CP1252, CP1255).
   - (See Setup / Misc / Encodings.)

- Better support for Vietnamese language (some previously missing
  characters added to fonts).

- Better support for Romanian langauge (some previously missing characters
  added to fonts).

- Bugfix: certain hand-made DVD-Video disks violating DVD specifications
  could cause playback crash.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

LexiconLogan

Sullivan

Vieze manier van aanbieden. Het gaat om de prime, maar er staan alleen maar foto's van de Center. Laat hem zich hier maar melden... :-\

edit - Of het gaat wel om de Center, maar dan is het een domme titel.  ;D

The Penguin

heeft er nog 1 in de aanbieding. Fotos staan verkeerd.
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

papaleo

Mmmm...,zo net firmware 090424_0218 er op gezet....maar waarschijnlijk 'n major bug ontdekt  :'( of ben ik de enige?

Wanneer ik nu via, hdd (intern of extern) 'n Bluray-rip of een BD via de drive op 1080P/24/23.976/29.97/30Hz  wil afspelen dan word de resolutie welke in de setup>Video mode heb gekozen niet vastgehouden en springt de machine doodleuk op 480P.
Dus maw je kan Bluray rips en BD meer afspelen in 1080P  >:( maar wel in 1080i deze resolutie word wel vastgehouden.

Speel je daarintegen bv MKV e.d af in 1080P dan blijft de gekozen resolutie wel op zijn plaats en speeld hij die bestanden wel in 1080P/24/23.976/29.97/30Hz enz. af.

edit;
Moet er wel even bij vertellen dat alvorens de upgdate starte ik een scherm in beeld kreeg;
'Systeem opslag is niet aangesloten,Extra applicatie word niet geupdate/geinstal.'
Terwijl ik op annuleren drukte ging die toch door met de update....
Ik neem aan dat de Systeem opslag de USB stick is welke ik wel heb/had aangesloten tijdens de update?!
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MAX3400

Kwam net toevallig via Tweakers de naam "Dune Prime" tegen en ben meteen maar eens wat gaan lezen, onder andere dit topic en de PDF van mpcclub over dat ding. Al met al; een alleskunner maar volgens mij toch met een aantal nadelen die, volgens de makers, opgelost gaan worden zonder een datum te noemen; waaronder een revisie met een flash-disk ingebouwd.

Dat brengt me dus op het volgende. Ik heb op dit moment staan een Popcornhour A-100 voor mijn films over het netwerk af te spelen en een Panasonic DMP-BD30 voor de echte BD-films. Grootste nadeel wat ik nu tegenkom; mijn Panny is niet regio-vrij terwijl de meeste films en series die ik wil hebben alleen maar in Amerika leverbaar zijn/blijven en ik heb erover zitten denken om de BD30 te verkopen en een Panasonic DMP-BD60 (die regiovrij geleverd kan worden elders in NL) voor net geen 500 Euro te halen.

Aan de andere kant; de BD30 en de Popcornhour kunnen nog redelijk wat opbrengen op Marktplaats, so to speak en is er maar een kleinere investering nodig om een Dune Prime HD aan te schaffen. Hiermee los ik mijn regio-probleem en heb ik meteen een mooie network-player.

De grote hamvraag is eigenlijk, en ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden; is de beeldkwaliteit van de Prime concurrend genoeg om de BD60 naar de kroon te steken of is men het hier er roerend over eens dat Panasonic voldoende gewicht in de strijd gooit om de Prime af te raden?

MrPink

De Systeemopslag usb is alleen nodig als je extra applicaties wil installeren (zie info op de hdi site).

Ik heb geen problemen met 1080p BD's.

papaleo

Ok,wat zou het probleem dan zijn dat ik dit nu heb dan.....iemand een idee?

Ik dacht dat je niet kon down-graden met de Dune,maar heb even geprobeerd om de vorige fw er terug op te zetten en dit lukte wel,alleen zonder het gewenste resultaat ik blijf met het probleem zitten dat ik geen Bluray's meer kan afspelen in 1080P.  :-\

J.A.F._Doorhof

check eens of je resolutie misschien per ongeluk op auto staat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 28, 2009, 08:25:58
check eens of je resolutie misschien per ongeluk op auto staat.

Nee,dat is het niet.

Ik heb juist alle frequenties geprobeerd op 1080P zoals ik al aangaf,het is alleen bij Blu-ray en daarbij alle gekozen 1080P resoluties dat die raar doet....niet bij 720P,1080i,enz... en ook niet bij andere bestanden die ik op 1080P afspeel.
Als ik na,dat ik een bluray geprobeerd heb op 1080P,check in de setup of dat die daadwerkelijk op 480P terug is gegaan staat die gewoon op de gekozen(1080P) resolutie en niet op de (480P) resolutie waar die de film op laat afspelen,das zo vreemd.

papaleo

Citaat van: papaleo op april 28, 2009, 12:31:23
Nee,dat is het niet.

Ik heb juist alle frequenties geprobeerd op 1080P zoals ik al aangaf,het is alleen bij Blu-ray en daarbij alle gekozen 1080P resoluties dat die raar doet....niet bij 720P,1080i,enz... en ook niet bij andere bestanden die ik op 1080P afspeel.
Als ik na,dat ik een bluray geprobeerd heb op 1080P,check in de setup of dat die daadwerkelijk op 480P terug is gegaan staat die gewoon op de gekozen(1080P) resolutie en niet op de (480P) resolutie waar die de film op laat afspelen,das zo vreemd.

Ik heb mijn probleem bij MPCClub.com neergelegd en de HDI-staff heeft er op gereageerd met het volgende;

@papaleo: Bluray playback mode is more sensitive to EDID of the TV, in comparison to file playback mode. If your TV has some problems with EDID (e.g. does not report 1080p as the supported mode) (or there is some compatibility problem between dune and your TV), it may be the cause of the described problem. To check this, please generate a debug dump file (press A button 3 times in any writable folder) after Bluray playback, upload the file somewhere (e.g. rapidshare.com), and send a link to the file. Please also post the exact TV model name.

Wat ik er op uit kan maken is dat de Dune erg gevoelig is bij het afspelen van Bluray's,dus heb mijn Octava 5x2 HDMI switch eerst maar eens gereset...en meer was niet nodig,het probleem is opgelost hier door  :bigsmile:
Waarschijnlijk toeval geweest dat na dat ik de fw updat er op gezet had de HDMI switch niet meer goed reageerde op het inkomende 1080P signaal.

Ben in iedergeval door de HDI staff op het juiste spoor gezet... ;) en blij dat de Dune niet is overleden...

riwi

Mooi dat je het hebt gevonden.
Ik wist niet dat je de Octava er nog tussen had zitten, anders had ik direct geroepen : haal dat @#$@%# ding er eens tussen uit!  :)
Met sommige spelers moest ik de Octava zo ongeveer bij iedere film resetten. De Marantz switch is oneindig veel stabieler.

Ik vind de response van HDI wel raar : Bij BluRay is de Dune meer gevoelig voor EDID info.... Maar als jij toch instelt dat ie 1080p/60 moet doen dan moet ie dat gewoon doen. Pas als je Auto gebruikt moet ie met dat EDID protocolletje proberen om het feestje tussen speler en weergever te laten lukken. Ik vind dat ie bij een vaste output de EDID altijd compleet moet negeren.
Altijd die automagische zooi die de zaak verprutst  >:D

In ieder geval kan je weer lekker blurays spelen  :)

papaleo

Het vreemde vond ik dat de Dune wel het andere 1080p materiaal goed weer gaf,dus zocht het in eerste instantie dus nooit achter de Octava switch,want waarom wel goed met b.v MKV's in 1080P en niet met Bluray 1080P  :turn:
Tot dat ze van HDi zeiden dat de Dune met Bluray weergave gevoeliger is,en op dat moment dacht ik wacht is even.... ;)
En zoveel problemen heb ik nu ook weer niet met mijn Octava om gelijk te denken van..... wtf..,weer die @&#$*@%# switch,het enige 'probleempje' met deze switch heb/had ik met de combinatie Pioneer 600m/Humax5050 waar de audio handshake wel eens achterwege bleef,maar dat heb ik opgelost door de Humax via een andere 2x1 splittertje door te geven in de 2e HDMI ingang op mijn TV,dus dat is ook simpel opgelost.  ;)

Ik vind het inderdaad ook vreemd dat wanneer ik een vaste resolutie kies in de Center,deze dit dus op een of andere reden kan negeren en zich gedraagd of dat ik de keuze Autom. had gekozen....
Het is ook jammer dat ze in de laatste beta fw de autom. herkenning van de aangeboden resolutie niet hebben opgelost want dat stond met stip bovenaan op mijn verlanglijstje.

rbormans

gisteren ook maar de nieuwe firmware ingeladen

tip (mogelijks staat het gewoon in de handleiding ;) ): had een extra partitie aangelegd op de hard disk (ext3), maar pas toen ik hem als ext2 formatteerde stelde hij hem bij de firmware upgrade voor om deze partitie te gebruiken als system storage

moet ik in ieder geval geen USB stickje permanent hebben inzitten

heb nog wel steeds bij een reeks DVD folders geen geluid over S/PDIF (denk dat het de DTS geluidsporen zijn)