HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MrPink

De Prime speelt vrijwel alles zonder problemen af. BD schijfjes, DVD schijfjes, BD rips, DVD rips, mkv, ISO, wmv, verschillende regio's. Tot nu toe heb ik alleen de Superbit DVD van The Fifth Element gevonden die het niet doet (vanwege RCE?). Zelf heb ik een SR8200, en heb de Dune via de 7.1 input aangesloten.

Firmware updaten gaat inderdaad erg makkelijk, ik doe het via een USB stick (gewoon door ITC geleverd).

J.A.F._Doorhof

@Job,
Een videorecorder hoefde we ook nooit te updaten.

Even serieus, er komen steeds nieuwe dingen bij die de ervaring mooier maken voor de kijker, ik juich dat toe en zou willen dat het veel meer gebeurde.
Op deze manier blijf je continue up to date en krijg je dingen waar sommige misschien niets mee kunnen maar andere weer helemaal idolaat mee zijn.

Mooie is dat je dus juist niet elke keer een unit moet vervangen maar dat via een firmware update dit steeds verder word door ontwikkeld.
Weet nog wel aan het begin van de DVD speler dat ik continue spelers moest upgraden omdat er simpelweg beperkingen waren binnen de spelers.
Zo werkte bv DTS bij mijn eerste speler niet, zou willen dat dat toen met een firmware update te fixen was :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Miesepies

Citaat van: Job op april 13, 2009, 16:29:38Het is blijkbaar normaal tegenwoordig dat alles half-af en in voortdurende Beta-fase is. Dat vind ik jammer.

Ik snap helemaal wat je bedoelt.

Ik heb het gevoel alsof wij, de consument, de beta testers zijn. I.p.v. dat wij betaald worden om een apparaat te testen, betalen we er zelf voor en krijgt de leverancier een beta tester erbij. Bij de Dune is dit het geval, maar ook bij de DVDO Edge, waar precies hetzelfde gebeurt.

Een ander probleem waar je mee zit is, tot hoe lang ontwikkelen ze door ? Wanneer is een apparaat af ? Of nog erger, wat als ze stoppen voordat het apparaat echt af is...

Er is echter wel 1 plus punt... je hebt, doordat ze nog aan het ontwikkelen zijn, vaak wel de mogelijkheid om ideeen aan te dragen welke misschien worden toegevoegd aan de firmware.

RvD

Frank heb je al iets gehoort over de Dune HD Base want die ziet er ook veel belovend uit als je de bluray drive niet nodig hebt.

http://www.hantzundpartner.com/hdi/dune_base_e.html
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Citaat van: RvD op april 13, 2009, 17:45:47
Frank heb je al iets gehoort over de Dune HD Base want die ziet er ook veel belovend uit als je de bluray drive niet nodig hebt.

http://www.hantzundpartner.com/hdi/dune_base_e.html

Hmmm...,ik wist niet eens dat deze bestond  :o
Ik gebruik de BD drive ook niet in mijn Center,en je heb weer een rede om 'n 'mooie' BD player er bij te kopen  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

119,00 euro verschil lijkt me niet interessant voor de meeste mensen, tenzij je natuurlijk al een BD speler hebt staan die regio vrij is.
Als hij bij ons in het pakket komt dan zullen we dat natuurlijk doorverwerken op de site.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job

#731
Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 13, 2009, 17:27:37
Zo werkte bv DTS bij mijn eerste speler niet, zou willen dat dat toen met een firmware update te fixen was :D
Ik snap je punt, maar mijn punt is: ik zou liever hebben dat het gewoon werkt.
Mijn DB player moet BD afspelen. Punt.
Maar goed, hoe meer dingen op een computer lijken, hoe brakker ze in de praktijk werken.

RvD

Citaat van: jowi op april 13, 2009, 18:42:04
Maar speelt de 'base' dan wel bluray en hd-dvd folders en of iso's van disk of netwerk? Want dát zie ik niet expliciet bijstaan...

Hier een post van Hi-jack bron mpcclub

The license for BD is included so it will handle BD playback from hard drive and network. Not sure you can add a BD drive but it should be possible to attach an external one and play commercial BD's... (this is based on past conversations with HDI)

Dus ja dit gaat werken.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

LexiconLogan

Welke krijgen jullie eerder binnen?prime of center of maakt dat niet uit?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

The Penguin

Voor mij zou de 'base' een mooie oplossing zijn. Ik zou de BD-speler ook niet gebruiken. En qua uiterlijk vind ik hem mooier dan de prime.
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

J.A.F._Doorhof

Op dit moment zouden we beide gewoon binnen moeten krijgen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rbormans

Citaat van: jowi op april 13, 2009, 19:44:00
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat nog niet zo lang geleden de htpc verguist werdt om zijn geluidskwaliteit, want een pc, nou daar kon natuurlijk never nooit een audiofiel verantwoord geluid uit komen, laat staat een goed geluid. Een losse dvd speler was vééél beter qua geluid.

Een prime/dune/center... is gewoon een pc. Ik hoor eigenlijk niemand nu meer roepen dat een losse bd speler vwb geluid, veel beter is.

Hoeveel high end merken zijn er al met BR ?

jaco

Het is geen pc. Een ander merk een precies hezelfde uitziende kastje als een Blu Ray speler voor $150 op de markt brengt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Probleem bij PC's is dat de hele structuur niet gebouwd is voor high-end audio/video.
Bij een speler zoals de Dune HD Center bv is dit een heel stuk stuk beter.
De gehele opbouw is bedoeld voor video/audio.

En ach, zet ze een keer naast elkaar en je zult zien dat er een flink verschil is, zet de dune op 23.976 en vergelijk een goede BD pan met die van een PC en het is einde discussie ben ik bang :D neem daarbij de audio kwaliteit en het is 2:0.

Ik ben het wel met je eens dat bijna alles tegenwoordig veel electronica bezit maar niet alles is een PC.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink


J.A.F._Doorhof

Ik heb in mijn review ook al uitgebreid stil gestaan bij het geluid dacht ik.
Ik refereer aan de MB200 die tot nu de beste mediaspeler was die ik gehoord en gezien heb, de Dune is qua audio en beeld gelijk of iets beter dan de MB200.

Als we als voorbeeld de TVIX6500/4100 aanhalen die vond ik een STUK minder, klinkt erg plat op mijn set.
De HTPC klinkt ook redelijk plat in mijn set, heb ge-experimenteert met verschillende geluidskaarten waarvan de beste een externe TERRATEC kaart was, maar ook die kon niet tippen aan de kwaliteit van de MB200 of mijn standalone speler.

Ik zeg niet dat de Dune op DVD gebied beter klinkt dan mijn Meridian 598 maar feit is wel dat ik met de TVIX nog regelmatig DVDs op DVD-R brandde om te kijken, of mijn originele gewoon via de speler bekeek, en dat nu de Meridian 598 wat mij betreft verkocht mag worden.
De Dune is goed genoeg zullen we maar zeggen :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RvD

Hier een update over de gang van zaken over HDI

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=754

We moeten nog even geduld hebben voor de preorders er zijn  :(
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

neptune

Mijn dealer heeft ze al binnen maar helaas de nieuwe base nog niet
zet hier iets neer

rikkie80

#743
Na het doorspitten van internet en dit topic is het me nog steeds niet duidelijk of ik gewoon filmpjes van uitzendinggemist kan kijken via de uitzendinggemist-website met een Dune BD Prime. Kan iemand mij dat zeggen? :unsure:

Marco88

Er zit een op firefox gebaseerde webbrowser op. Of deze ook Flash ondersteund kan ik je niet vertellen.

Wel kan ik je een voorbeeld geven waarbij je op het filmpje de browser in actie ziet:

http://www.youtube.com/watch?v=Vyhjwh_bYEo

Mooie vid trouwens.

Groetjes

eduard

Heren,

Net dit hele topic door gespit.
Maar kan geen goed antwoord vinden of de prime ook goed flac/wav kan streamen vanaf een nas. En hoeg gebruiks vriendelijk dit is! Heb je voor het streamen van muziek een tv nodig, of draaid er op de dune een webserver waar mee je hem kan besturen?

Marco88

Ik heb ook nog een vraagje;

Zeker als ik dit apparaat ook als NAS wil gebruiken; hoe gevoelig is het om dit apparaat dag en nacht aan te laten staan? Moet ik dit zien net als een normale pc die dan na 2 of 3 jaar 'op' is?
Naast de harde schijven die er in kunnen zitten; zijn er nog meer bewegende onderdelen zoals ventilatoren oid?

Groetjes,
Marco

J.A.F._Doorhof

Ik zou hem niet dag en nacht aan laten staan, je kan beter gewoon een dedicated NAS gebruiken.
De Dune's hebben we de functie en kunnen als torrent download station werken maar persoonlijk zou ik een NAS gebruiken dus.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#748
Over een jaar is er een betere unit, dus wat maakt het uit als iets slijt ?
Over 3 jaar is hij technisch zo verouderd dat je hem gewoon weg gooit..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Hanky Panky

Als je hem op stand-by zet gaat hij sowieso niet helemaal uit.
Pas met de knop links op het apparaat zelf gaat de sap eraf.

Ik zet het altijd op standby, dan is de boot-up tijd ook een stukkie vlotter.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000