HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

rbormans

Citaat van: Miesepies op april  2, 2009, 21:25:26
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20604

In het begin staat een link naar IDune, aan het einde nog een update (2.17 of 2.18 oid). Het blinkt niet uit van duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, maar het werkt wel ok. In de help file staat geloof ik een simpele getting started...

txs, ga ik eens bekijken !

rbormans

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  3, 2009, 10:51:19
In principe zullen we altijd proberen de prijzen te handhaven zoals ze afgegeven zijn maar in dit soort gevallen kunnen we niets anders doen dan of annuleren of een aanbod doen.
Vergeet niet dat de prijs voor ALLE dealers omhoog gaat.
ik denk dat bottom line de HDI producten voor veel leveranciers een behoorlijk rampscenario (geweest) zijn voor hun klanten-tevredenheid

EdSki


J.A.F._Doorhof

de Dune distributie is inderdaad een absolute ramp en ik hoop dat het beter word.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Miesepies

Ik hoop dat naast een verbeterde distributie, ook de firmware snel volwassen gaat worden. De basis dingen zoals een reguliere blu ray of dvd afspelen heeft ie soms nog steeds moeite mee, en er is niets zo frustrerend als je net nieuw gekochte BR het niet doet.

LexiconLogan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  2, 2009, 18:47:05
Zou een HELE domme importeur zijn aangezien er backorders tot en met zijn dus leg me dan maar uit waarom hij niet aflevert ?
Beetje jammer dit soort posts, zorgt voor een hoop verwarring en mails.

Prijsverhoging zou kunnen maar heb ik officieel nog niets van gehoord.
Leveringen zouden rond 1 April weer starten dus voordat ze in Europa zijn lijkt me nog een dag of 5-6 op zijn vroegst.


Geen nieuws denk ik?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

Jawel, levertijd is op dit moment rond de 1-2 weken.
We hebben de backorders net ingeleverd (of wel besteld).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marco88

Als je de Center 2ehands koopt zonder extra kaart erin (wireless oid), kan je deze er later nog zelf inbouwen?

LexiconLogan

Citaat van: Marco88 op april  6, 2009, 23:26:52
Als je de Center 2ehands koopt zonder extra kaart erin (wireless oid), kan je deze er later nog zelf inbouwen?
Die op marktplaats is veel te duur.. ;)
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

papaleo

Citaat van: Marco88 op april  6, 2009, 23:26:52
Als je de Center 2ehands koopt zonder extra kaart erin (wireless oid), kan je deze er later nog zelf inbouwen?

Yep,deze steek je er simpel bij.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Job

#711
Vraagje:

Ik ben op zoek naar een redelijk straightforward BluRay speler. Mijn Marantz SR7500 heeft wel een analoge multichannel input, maar geen HDMI en geen HD-audio-decoders, dus wil ik een speler met ingebouwde decoders en 5.1/7.1 analoge output. Ook wil ik de speler component aan kunnen sluiten op mijn Epson TW200H. Verder zou ik het liefst een regiovrij apparaat willen hebben (zowel voor SD DVD als voor BD). Ik wil een speler die uit de doos goed werkt. Eens een keer een firmware update lukt me vast wel, maar ik heb geen zin om voortdurend aan het apparaat te sleutelen.

Is een HD Center (op dit moment) iets voor mij? Ik overweeg nu te kiezen voor zo'n Panasonic DMP-BD80, met JVB modificatie.

Alvast dank voor tips.

Hanky Panky

Citaat van: Job op april 12, 2009, 20:54:14
Vraagje:

Ik ben op zoek naar een redelijk straightforward BluRay speler. Mijn Marantz SR7500 heeft wel een analoge multichannel input, maar geen HDMI en geen HD-audio-decoders, dus wil ik een speler met ingebouwde decoders en 5.1/7.1 analoge output. Ook wil ik de speler component aan kunnen sluiten op mijn Epson TW200H. Verder zou ik het liefst een regiovrij apparaat willen hebben (zowel voor SD DVD als voor BD). Ik wil een speler die uit de doos goed werkt. Eens een keer een firmware update lukt me vast wel, maar ik heb geen zin om voortdurend aan het apparaat te sleutelen.

Is een HD Center (op dit moment) iets voor mij? Ik overweeg nu te kiezen voor zo'n Panasonic DMP-BD80, met JVB modificatie.

Alvast dank voor tips.

Ik heb een vergelijkbare setup (SR 8500) en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Nu draai ik vooral rips via het netwerk en kijk via hdmi op een plasmascherm. Ik zou het apparaat in ieder geval aan kunnen bevelen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Marco88

Dune is een relatief nieuw product met hier en daar nog wel een kinderziekte.
Hier heb je lijst van updates/bugs die ze nog moeten oplossen: http://hdi.co.il/features/
Sommige dealers leveren de Center met de laatste firmware update. Vraag jouw dealer naar keuze welke versie hij erop heeft zitten. Hier de firmware-zone van Dune: http://www.hdi.co.il/firmware/

Groetjessssss

LexiconLogan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  6, 2009, 17:24:12
Jawel, levertijd is op dit moment rond de 1-2 weken.
We hebben de backorders net ingeleverd (of wel besteld).
ik zit er echt om te springen moet ik zeggen..
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable


J.A.F._Doorhof

We hebben de order al doorgevoerd dus we hopen zsm weer te kunnen leveren.

De firmware update van de Dune is trouwens een fluitje van een cent, zet hem op de HDD waarvan je streamt en 2 minuten later is het gebeurt, alles gaat automatisch.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rbormans

Citaat van: Job op april 12, 2009, 20:54:14
Ook wil ik de speler component aan kunnen sluiten op mijn Epson TW200H. Verder zou ik het liefst een regiovrij apparaat willen hebben (zowel voor SD DVD als voor BD). Ik wil een speler die uit de doos goed werkt. Eens een keer een firmware update lukt me vast wel, maar ik heb geen zin om voortdurend aan het apparaat te sleutelen.
Is een HD Center (op dit moment) iets voor mij? Ik overweeg nu te kiezen voor zo'n Panasonic DMP-BD80, met JVB modificatie.
de HD center op de TW200H werkt prima (heb ik zo ook). Mijn BR werken meestal zonder problemen (heb 1 keer moeten herstarten met een BR van Broken arrow). Voor DVD vind ik het apparaat VEEL te traag (maar ik vermoed dat elke BR speler dat probleem wel zal hebben), en niet elke DVD werkt. Met DVD folders heb ik nog geen enkel probleem gehad.

jaco

2 USB keys krijg ik niet werkend  >:(

Wel jammer, verkloten ze het interne geheugen, maken een workaround met een USB stick, werkt het niet...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Job

Dank voor de snelle reacties.
Hoe zit het met de regiocodering?

Miesepies

Citaat van: Job op april 13, 2009, 10:31:59Hoe zit het met de regiocodering?

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19872

Ik zelf vind de Dune een leuke speler, echter hou er wel rekening dat de firmware nog steeds in ontwikkeling is en nog wel wat problemen hier en daar heeft. De firmware update is echter redelijk pijnloos, en ik denk dat ze wel op de goede weg zijn.

Ik las laatst een artikel waarin werd geklaagd over dat meer blu ray spelers wel eens geupdate moet worden om de nieuwe BR discs te kunnen spelen: http://www.hometheaterreview.com/av-news/blu-ray-player-news/blu-ray_limits_its_growth_rate_with_constant_firmware_updates003453.php. Dus laat je je zeker niet tegenhouden door de updates  :P

J.A.F._Doorhof

Updates zijn een logisch gevolg van de moderne tijd.
Ik zou persoonlijk geen apparaat meer kopen als er GEEN optie tot upgraden was.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

Citaat van: Miesepies op april 13, 2009, 10:55:01
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19872

Ik las laatst een artikel waarin werd geklaagd over dat meer blu ray spelers wel eens geupdate moet worden om de nieuwe BR discs te kunnen spelen:  Dus laat je je zeker niet tegenhouden door de updates  :P

Ik maak mij meer zorgen over de bereidwilligheid van fabrikanten om firmwares te blijven leveren. Ik heb zelf een niet bepaald goedkope speler die ik over een paar jaar ook nog wel wil gebruiken. Fundamenteel snap ik niets van het feit dat er uberhaupt firmwares nodig zijn. Als ik geen java meuk wil afspelen, maar alleen de hoofdfilm, dan zou de specificatie daar in moeten voorzien. Een nieuwe dvd speelt tenslotte ook in een 1e generatie speler.
Dat ik afhankelijk ben van de goodwill van Pioneer om over twee jaar nog een film te kunnen afspelen, vind ik een flinke misser in de specs van BD.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

HAL

Citaat van: svmnb op april 13, 2009, 12:13:34

Dat ik afhankelijk ben van de goodwill van Pioneer om over twee jaar nog een film te kunnen afspelen, vind ik een flinke misser in de specs van BD.

Ik denk met weemoed terug aan HD-DVD. Wat mij betreft het systeem dat het had moeten maken. (Nee ik wil geen nieuwe pro-contra HD-DVD-discussie oprakelen)

Job

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 13, 2009, 11:25:46
Updates zijn een logisch gevolg van de moderne tijd.
Snap dat je het zegt, maar zou liever zien dat er een fatsoenlijke standaard was waar men zich aan zou houden.
Ik heb nog nooit een CD-speler hoeven updaten, en kan altijd alle CD's afdraaien.
Het is blijkbaar normaal tegenwoordig dat alles half-af en in voortdurende Beta-fase is. Dat vind ik jammer.
Ik ga er nog eens over nadenken.