The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 47 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Kjelt op augustus 29, 2011, 09:42:04
Dat staat nergens. Meestal is het na 10 tot 20 uur wel verholpen en is de afstand tussen de elektrodes en de toestand van de elektrodes genoeg veranderd dat hij op low lamp mode weer een stabiel punt kan vinden. Echter geen garantie, dit is verschillend per lamp. Als je al 15 uur hebt gekeken en het niets uitmaakte dan zou ik die tijd gewoon een stuk verlengen en dan nog een keer proberen.
Ik denk dat het geknipper meer irritatie oplevert dan het niet exact kloppen van de kleuren :D

Ik bedoel eigenlijk: waar staat het je topic van de lamp...  :) ;)

hoekie

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2011, 09:26:43
hoi,
gisteren een dvd gekeken in de denon .. en geen problemen.
zal vanmiddag een film gaan kijken met die kleine via de blu ray speler (de pana die heeft probleem geeft) kijken wat er gebeurd.

gr.

Nou de Denon geeft geen problemen. Heb een blu ray in de pana gedaan en bij het opkomen van startscherm film, dus het menu, gaf die weer 1/3 sneeuw...
Dit heeft die dus nooit gedaan....
Ga vanmiddag even een andere HDMI kabel aansluiten (huidige is een W&M en die heb ik niet meer... dus wordt het een goedkope (ibood) kabel)

Kjelt

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2011, 09:57:46
Ik bedoel eigenlijk: waar staat het je topic van de lamp...  :) ;)
:D ah ok op die fiets, HIER staat dat topic  ;)

hoekie

Nieuwe aanwinst...

hoekie

Je kunt dus het bovenlichaam vervangen zodat het een gollum of smeagol wordt.

Zo ziet het er nu uit...

HTip

Wat ziet dat toch gaaf uit! Prachtige beelden!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

papaleo

Citaat van: HTip op september 14, 2011, 14:42:47
Wat ziet dat toch gaaf uit! Prachtige beelden!!

Je haalt me de woorden uit de mond,echt mooi zo'n verzameling!!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tomek

Das wel knap.
Mooi, maar zo'n beeld kost best wel wat denk ik?

Durk

Ik heb ook last van flikkering met mijn HD-1. Ik zal mijn derde lamp maar eens installeren... Nog nooit eerder aan een tweede lamp toegekomen. laat staan een derde. Upgradevirus resistentie.  :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

hoekie

#2109
Het is echt irritant dat flikkerbeeld, maar goed, draai nu op High Modes.
Tja dat maakt meer lawaai... en neemt wat meer stroom af en geeft ook waarschijnlijk wat meer warmte af... maar het is ff niet anders.
Op advies van Kjelt ga ik nu ff 50 uur draaien op High Modes en hopelijk wanneer ik weer terug ga naar Low modes (of normal) hoop ik dat het niet meer terug komt.

Edit: voor de zekerheid heb ik her en der wat prijzen opgevraagd voor een nieuwe lamp.

Martijnst1990

Ik heb normaal gesproken eigenlijk niks met dat soort beelden. Maar dit staat toch wel erg mooi zo als geheel op die losse plankjes! :) Mooi detail hebben ze ook, zeker die van Neytiri?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

hoekie

Dank voor reacties, beelden zijn top zo ... niet teveel mooie wand gevuld.

Gisteren 1 ding met film kijken.
Op 3/4 van de film kreeg ik ineens een plop op mijn sub en viel het geluid weg.
Streamer op pause gezet en vervolgens weer op play en kwam het geluid weer terug ..... vreemd.

hoekie

Verlichting "de spots" doen vreemd sinds vandaag....

Na een paar dagen niet in de bios te zijn geweest deed ik vanmorgen de spots aan en die gaan nu direct weer uit ??

Eerst aan / uit , aan / uit (vol licht)

Toen heb ik wat lopen pielen met de aanknop en dimmen tegelijk en zakte ze naar een schappelijk verlichting.
Echter nu bij aan doen gaan ze na een seconde weer uit en blijven ze uit ??

Iemand hier ervaring mee ? Ze worden aangestuurd via een draadloos systeem.


Kjelt

Citaat van: hoekie op oktober  3, 2011, 14:58:29
Iemand hier ervaring mee ? Ze worden aangestuurd via een draadloos systeem.
welk systeem,  X10, klikaan/uit, zigbee (Philips living whites), z-wave ?

hoekie

Weet ik niet uit mijn hoofd en kan ik nu ook niet bekijken.
De versterker staat op een tafeltje voor de kast, het tafeltje staat voor de klep en kan die dus niet openen.

Versterker staat daar nog ivm problemen blu ray -> versterker

pff... echt alles gaat kapot hier...


hoekie

Ik snap dat je me dan niet kunt helpen.
Zal ff kijken of ik het ergens kan vinden....

hoekie

#2116
Marmitek

hoekie

die spotjes zitten op een Din Rail Dimmer LD11

Kjelt

X10 systeem dus, tja hoe geef je de commando's direct via een module op het lichtnet of via een rf remote naar een module op het lichtnet?

Als het eerste is dan zou ik het bij de dimmer zelf zoeken.
Bij het tweede probeer dan eens eerst heel rustig te schakelen en er een vijftal secondes tussen te wachten, ik had soms wel eens vertragingen van enkele secondes tussen het gegeven commando en dat het werd uitgevoerd.

Ik ben met X10 gestopt omdat het (vind ik) te onbetrouwbaar was en ik bijna brand heb gehad met een van de Marmitek dimmers (zie dit topic). Andere mensen hebben er wel veel plezier van.
Persoonlijk vind ik de nieuwe generatie zoals zigbee, en Z-wave al een stuk mooier en veel betrouwbaarder, maar wel wat duurder (niet zo heel erg veel duurder overigens).
Kijk ook eens naar de Living white programma van Philips, is niet zo open dus vrij afgesloten wat betreft uitbreidbaarheid maar het werkt wel fijn.

hoekie

Heb 3 van die LD11 in mijn kast zitten.
Stroom even van een werkende gehaald en die van de spots daarop gezet.

En jawel, de spots doen het weer.

Conclusie: LD11 is defect.

Kjelt

Mooi dat je het gevonden hebt, minder mooi dat ie defect is.
Nu dus nog even nakijken of je gewoon pech hebt gehad of dat je er bv teveel belasting (Watts) op hebt aangesloten of een verkeerde belasting (inductief) of bv dat er onvoldoende ventilatie was (dat soort dingen).
Hoe lang heeft ie het uitgehouden?

hoekie

Er zitten er 3 naast elkaar in een afgesloten kastje.
Vanaf begin HT en dat is volgens mij nu 3 jaar.

Gr.

Kjelt

Tja dan zou ik het op gevalletje pech gooien, mijn normale dimmers begeven het ook wel eens, triacs en fets hebben helaas niet het eeuwige leven tenzij je ze flink overbemeet en extreem koelt maar dat doen de meeste fabrikanten helaas maar matigjes anders past het niet in het doosje  ;)
Ik heb nu een professionele dimmer thuis, die is dus 4 keer groter, 6 keer duurder en daar zit me toch een stuk koelijzer in (500 gram), die kan dan ook 1000W continu leveren.

hoekie

Ach, whats new met "gevalletje pech" ....


denoontje

ik heb het gehad met kaku's en dan speciaal de dimmers

de grote die je in het stopcontact steeks (huiskamer) en die mini's voor achter de lichtknop (inde HT).

Steeds teryggestuurd en ik heb steeds nieuwe gekregen, wellicht mogelijk ook voor die van jou?

ps ze raden wel af deze in 1 inbouwdoos te stoppen, niet vanwege de warmte maar vanwege invloed op elkaar.

Maar de laaste mini's zitten er al weer 1,5 jaar in