Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

mikekiwi

En als je het zo probeert..:

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mikekiwi

Citaat van: HTip op juli  3, 2008, 17:48:43
Helaas ook niet ;)

Hè...ik zag hem wel in het voorbeeld en net daarna ook gewoon in het topic... Ben zo vrij geweest om de foto dan even voor MAdison op mijn eigen webplekkie te plaatsen, dan is er in ieder geval wat te zien...

HTip

Yep het is gelukt 8) Valt nog steeds mee met de rotzooi ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Hmm vaag zeg ??? hij staat op m'n picasa webding net als de andere foto's..
Thnx mikekiwi!! :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

De playstation heeft inmiddels het pand weer verlaten :-\
Ik ga namelijk per volgende maand op kamers en kan het geld wel beter gebruiken dus.
En omdat ik doordeweeks niet meer "thuis" woon heb ik besloten m'n set ook maar mee te nemen, ook omdat ik in het weekend weinig tijd om te luisteren heb. Aan de ene kant wel erg jammer aangezien ik nu een eigen luisterruimte had en het echt lekker begint te klinken. Aan de andere kant moet ik er niet aan denken om doordeweeks zonder m'n set te zitten!

Ik ben vooral erg benieuwt naar de akoestiek van de nieuwe kamer, en ik moet nog bedenken hoe ik de set op ga stellen.. Allemaal dingetjes waar ik nu al een tijdje mee bezig ben in m'n hoofd :D

And always, always will.

HTip

Da's inderdaad jammer voor je, maar weet je zeker dat je mooie set meeneemt? Zou balen zijn als je een keer van een weekend thuis je set niet meer aantreft ??? Staat ie niet veiliger thuis?

In ieder geval veel succes met de verhuizing :D
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op juli 21, 2008, 11:02:26
Da's inderdaad jammer voor je, maar weet je zeker dat je mooie set meeneemt? Zou balen zijn als je een keer van een weekend thuis je set niet meer aantreft ??? Staat ie niet veiliger thuis?

In ieder geval veel succes met de verhuizing :D

Er zit gelukkig een goed slot op de deur ;D
Thnx!
And always, always will.

MLCinema

Heej Madison, waar ga je op kamers?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

And always, always will.

-madison-

Inmiddels heb ik ook nieuwe speakerkabels! Ik kwam op marktplaats een aanbieding tegen die ik niet kon laten lopen, splinternieuwe Kimber 4TC voor slechts een fractie van de nieuwprijs. :D (helaas nog niet kunnen beluisteren, dat is voor later dit weekend)

Wat betreft mijn kabelkeuze; de afgelopen tijd heb ik met vrij standaard kabels geluisterd, 2x2,5mm2 zilver voor de speakers en een hele goedkope oehlbach interlink tussen cd-speler en versterker. Dit heb ik bewust gedaan om zo m'n set beter te leren kennen en vervolgens te kunnen bepalen wat ik "mis"/beter zou willen.
Een 3tal weken geleden heb ik de Oehlbach vervangen voor een zelfbouw kimber PBJ interlink aangezien de eerste vrij dof was in m'n set. Ik heb al eerder gedraaid met de kimber(icm marantz pm8200 en de jamo's) dus ik wist wel een beetje wat ik kon verwachten. *Eenmaal aangesloten klonk de set een stuk gedetaileerder, het doffe was weg maar het hoog was wel vrij scherp. Ook leek het geluid wat voller, of dat beter klinkt ben ik nog niet over uit.* Een interlink heeft in mijn beleving dus toch wel zeker invloed op het geluid. Ik denk dat speakerkabels zelfs nog wel een grotere invloed kunnen hebben, of dat zo is zal ik dit weekend proberen te achterhalen.

(* Dit is allemaal relatief in mijn beleving, de verschillen zijn niet dramatisch groot maar voor mij wel de moeite waard om mee te experimenteren. (stiekem moet ik toegeven dat ik een mooie ogende kabel erg kan waarderen  ;D)

And always, always will.

-madison-

Vorige week Zaterdag voor het eerst de Kimber 4TC beluisterd, en ik moet zeggen: DAMN!!  :o

Ik heb een aantal cd's beluisterd en ik was echt verbaasd hoe het klonk. De stemmen waren veel duidelijker, het lijkt wel alsof mijn set naar de logopedist is geweest.. Wat een duidelijke articulatie ineens! Met de vorige kabels had ik wel regelmatig van: "wat zing je nou eigenlijk ???" Nu is dat totaal niet aan de orde.
Het viel zelfs m'n zus op, die het normaal geen bal kan schelen. ;D

Omdat ik dus binnenkort op kamers ga, en ik al druk aan het verhuizen ben, heb ik alleen zaterdag een paar uurtjes kunnen luisteren, de kabels zijn dus ook nog lang niet ingespeeld. Afgelopen zondag heb ik het grootste deel van de set ingepakt, en afgelopen dinsdag zelfs al overgebracht naar m'n kamer. Ik moet zeggen dat ik het wel ontzettend mis :-\ normaal gesproken staat de set wel een aantal uren aan als ik thuis ben, nu moet ik het doen met mp3's op m'n laptop :-X

And always, always will.

HTip

Daar wen je snel aan. Je moet maar zo denken dat je grootste deel van de week van je mooie geluid kan genieten.

Je ziet trouwens maar weer dat matching alles is. En kabels bepalen voor een groot deel de klankkleur...
Showcase - Topic

-madison-

Zozo.. het verhuizen zit er op ;D
Gisteren hebben we de laatste dingen verhuist, en hebben we meubels gekocht bij onze zweedse vrienden. Na een dag vol sjouwen en schroeven heeft alles nu ongeveer een plekje gevonden en is alles dus over! Nouja alles.. Alleen ik nog niet ;D Helaas moest ik vandaag werken, en morgen, zaterdag en maandag ook nog :-\
Woensdag ga ik zelf over en kan ik eindelijk weer eens fatsoenlijk muziek luisteren! Helaas deze keer nog geen foto's, ik zou ze maken maar was de camera vergeten. Woensdag zal ik even wat plaatjes schieten zodat jullie mee kunnen genieten!
Gister heb ik helaas geen tijd gehad om de set nog aan te sluiten dus ik weet nog niet hoe het gaat klinken. Ik kreeg wel de indruk dat de ruimte nog wat hol klinkt, ondanks dat er tapijt ligt.. maargoed dit zal ik woensdag beluisteren.

Tot zover de verhuizing, terug naar de set.
Sinds de PS3 weg moest zit ik zonder dvd speler, en nu "moet" ik op zoek naar een nieuwe speler.. En nu zit ik een beetje vast; wat voor speler zal ik kopen? ???
- Ik kan een blu ray speler kopen, maar doet deze het ook goed met dvd's? Voordelen: goedkoop, futureproof.
- Een toshiba hddvd speler, doet het goed met dvd, hddvd's zijn goedkoop (evenals de spelers), nadelen? ???
- Een goede dvd speler, (bijv. marantz 7001) Goede upscaling, goed geluid. (Deze optie is waarschijnlijk het mooiste voor m'n dvd collectie die ook nog aan het uitbreiden is) Nadelen zijn de prijs en het feit dat er geen toekomst voor is.
- Weer een PS3, ik vind het nog steeds een erg goed apparaat die eigenlijk alles goed doet. Voordelen zijn de mogelijkheden ermee en de kwaliteit bij dvd's. Nadeel is misschien de prijs.

HELP!!!! ;D ;D ;D

And always, always will.

HTip

Gefeliciteerd dat je (bijna ;)) bent verhuisd.

De keuze van de speler is inderdaad niet zo eenvoudig. Hangt helemaal af van je wensen. Heb je SACD's en DVD-A's dan kan je daar niks mee met een BR- of HDDVD-speler. Dan blijft een DVD-speler over. Scaling van een PS3 (heb 'm zelf niet) schijnt goed te zijn, maar aansluiten kan alleen met een optisch kabeltje. De duurdere BR- en HDDVD-spelers hebben ook analoge uitgangen, zodat je dus niet een processor moet hebben die de nieuwe geluidsformaten aankan.

Er is trouwens iemand die met hetzelfde probleem worstelt en daar kun je ook wijzer van worden. Of net niet, omdat er toch weer veel verschillende meningen zijn ;)

Link: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=77712.0

Het is trouwens zo woensdag ;D
Showcase - Topic

-madison-

Ik volg dat topic inderdaad ook ;)

Ik heb geen sacd's en ook geen dvd-a's, en het geluid van de speler zal analoog naar m'n versterker moeten. Ik moet zeggen dat ik qua geluidsweergave bij films niet heel erg kritisch ben, wat ik wel belangrijk vind is dat het beeld via hdmi moet! Ik heb een hekel aan veel kabels naar m'n tv. ;D
And always, always will.

-madison-

Zo, ik ben ook over ;D

Ik zat een beetje te dubben over wat voor speler ik zou kopen en ik heb vanmiddag meteen maar even de knoop doorgehakt, ik heb een goedkope dvd speler gekocht die upscaled; De Samsung HD870. even snel aangehad en het beeld ziet er heel acceptabel uit! Ik heb eerst toch even geen geld om een dure speler te kopen en ik moet natuurlijk wel dvd's kunnen zien  ;) meteen even een hdmi kabeltje erbij gekocht en klaar ben ik weer.(voorlopig >:D)

Helaas nog wel een klein tegenvallertje gehad; m'n kimber interlink is te kort :-\ Ik heb er nu eerst een dropveter tussen maar binnenkort zal ik er weer een langere PBJ tussen doen. (of heel misschien een Timbre) En helaas is de 4tc ook niet meer aangesloten, ze waren affabriek afgemonteerd met adereindhulzen, ik zou er dus vandaag m'n banaanstekkers op zetten maar had helaas geen schroevendraaiertje ::) morgen dus maar even op pad.

Ik had een foto'tje beloofd, het is niet de mooiste foto en de opstelling is nog niet defintief..
And always, always will.

MLCinema

Mooi meubel. Het is ook meer een geheel nu dan daarvoor 8).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Thnx! (ikea ;D)

Overigens is dit meubel eigenlijk ook te klein :-\, althans in de zin dat ie niet genoeg plaatsen heeft voor m'n componenten.
De Yarland vind ik er niet zo elegant staan en tevens is er geen plek voor de Thorens. Een klein Solidsteel rack ernaast zou ik wel mooi vinden, maar die zijn gelijk zo snoeiduur :-X :-X  maargoed, misschien dat ik eens een frame ergens laat lassen en zelf wat planken op maat maak..

Zoals gezegd ben ik sinds een paar dagen op kamers, en ik heb ook eindelijk weer wat meer tijd om muziek te luisteren. Ik was al bijna vergeten hoe het was, lekker een avond onderuitgezakt op de bank met heerlijke muziek op.. Zo'n avond luisteren zet me echter wel weer aan het denken; wat is de volgende stap? Een nieuwe platenspeler? een nieuwe versterker, of toch een wat andere speakers beluisteren?
Het rare is dat ik heel tevreden ben en eigenlijk niet aan zou kunnen geven wat ik beter/anders zou willen hebben, maar er is toch zo'n knagend gevoel dat het allemaal nog veel mooier kan. Waar begin je dan, wat is wijsheid?

And always, always will.

hifi | Roderick

Citaat van: -madison- op augustus 26, 2008, 22:30:04
Het rare is dat ik heel tevreden ben en eigenlijk niet aan zou kunnen geven wat ik beter/anders zou willen hebben, maar er is toch zo'n knagend gevoel dat het allemaal nog veel mooier kan. Waar begin je dan, wat is wijsheid?

Het is eigenlijk al raar dat je het raar vind dat je tevreden bent ;D

Gewoon genieten en koop een aantal leuke cd's ;)

-madison-

Citaat van: AV123 Benelux op augustus 26, 2008, 22:32:42
Het is eigenlijk al raar dat je het raar vind dat je tevreden bent ;D

Gewoon genieten en koop een aantal leuke cd's ;)

Ja, dat is eigenlijk best wel raar.. ::)

Wat ik ook best raar vind is dat jou eerste zin me eigenlijk een beetje wakker maakt. Misschien komt het knagende gevoel ook wel door wat je hier allemaal bij andere mensen ziet staan. En dat iets in me zegt dat ik niet tevreden kan zijn omdat het een relatief goedkope set is. Echter ik ben wel erg tevreden. 8)

Ik denk dat ik wel even klaar ben! :D (de vervangende kimber interlink voor de cd speler is namelijk ook al besteld!)
And always, always will.

denoontje

dan niet upgraden en niet meer op het forum/winkels komen ;-)

Gewoon alleen cd's kopen!

veel plezier

frank2

als je tevreden bent zo laten !! Ik beloof je een ding, hoe duurder de set hoe meer je hoort, maar ook hoe meer je je ergert aan kleine details die soms groot zijn! Neem een slecht opgenomen cd of een cd waar ze hebben zitten klooien met de compressie, op een dure set hoor je echt alles, dus wat doe je dan gan je weer andere dure kabels kopen, of een andere versterker enz. tot het geluid wel goed is, maar die slecht opgenomen cd's blijven. En geloof me dat zijn er nogal wat, zogauw het "pop"cd's zijn is het meestal al mis. Er zit geen dynamiek in het is allemaal hard. Dus kom je al gauw uit op de standaard cd's uit de jazzy hoek of klassiek.
Dus als je nu tevreden bent, niets meer doen en lekker luisteren en genieten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

-madison-

Afgelopen week heb ik weer veel geluisterd en ben ik er achter gekomen dat m'n speakerstands wat aan de lage kant zijn :-X
Heel vreemd en vooral heeeeel knullig dat ik daar niet eerder achter gekomen ben :-[ Ik had bewust voor de Nexus 5 stands gekozen aangezien de klipsch speakers nogal flinke jongens zijn, en zo zou ik de tweeter ongeveer op oor hoogte hebben. Dit is dus echter niet zo en afgelopen week heb ik ondervonden wat ik eigenlijk mis :o heeeeeeeeeel veel ruimtelijkheid en plaatsing. damn damn damn :-X
Vreemd genoeg is het me ook eigenlijk nooit opgevallen, aangezien het gewoon prima klinkt en er wel gewoon sprake is van ruimtelijkheid en plaatsing, echter in mindere mate.
De Atacama speakerstands gaan dus binnenkort in de verkoop en er zullen naar alle waarschijnlijkheid Dynaudio 1 stands voor terug komen, deze vind ik namelijk een stuk mooier en ik vind het de investering waard.

Naast het vele luisteren ben ik ook nog een beetje aan het schuiven geweest met de speakers en wat me opvalt is dat ze nu zodanig laag gaan dat ik het gevoel heb dat de subwoofer niet heel veel lager gaat dan de klipschen.. Het is dan ook een kleine woofer van slechts 8 inch. Waar de sub wel een heel groot aandeel heeft is in de ruimtelijkheid, dus het is zeker wel een meerwaarde in mijn set.

Helaas wacht ik nog steeds op de Kimber interlink zodat de set "af" is, vooralsnog heb ik er een dropveter tussen en af en toe zet ik de Marantz even onder de Yarland zodat ik de te korte Kimber interlink kan gebruiken. Ik moet zeggen dat er weldegelijk verschil inzit, maar de speaker kabels lijken meer invloed te hebben in mijn set/beleving.

Ik kan het eigenlijk niet bevatten hoe lekker m'n set klinkt voor het geld. Ik denk dat vooral de Yarland buizenversterker een hele goede aankoop is geweest, en de match met de Klipsch speakers blijkt heel erg goed uit te pakken. Om nog even samen te vatten wat er nog in m'n set gaat gebeuren:

- Andere speakerstands -> Dynaudio 1 ipv Atacama Nexus
- Kimber Timbre 1,0m ipv Kimber PBJ 0,5m
- rack maken/kopen voor Thorens + Yarland

Edit:/ Vergeet ik bijna dat ik ook nieuwe buisjes wil hebben. Ik weet namelijk niet precies hoe oud de buisjes zijn en hoeveel uur ze erop hebben zitten. Ik weet alleen dat de verkoper zei dat ze +/- 80/90% waren, dit lijkt me dus wel de moeite waard. Nu alleen nog even bedenken of ik gewoon "nieuwerwetse "chinese buisjes neem of NOS.. maargoed dat is voor latere zorg

And always, always will.

HTip

Beter dan je er nu achter komt, dan helemaal niet ;) Stelregels, zoals tweeters op oorhoogte, blijven stelregels, want iedere ruimte is anders... Gelukkig dat je het met nieuwe stands kan oplossen. Als je vloerstaanders had gehad, was dat veel moeilijker geworden :D

Hoe bevalt het verder op je nieuwe stekje?
Showcase - Topic