Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Na hier al een hele tijd rondgehangen te hebben is het ook wel eens tijd dat ik een topic over m'n eigen setje aanmaakt!

Het is geloof ik gebruikelijk op dit forum dat je je "Hifi geschiedenis" even verteld en hoe je er mee in aanraking bent gekomen, dus daar begin ik dan ook maar mee:

Ik ben eigenlijk van kind af aan opgegroeid met muziek, m'n vader is een enorme liefhebber en ik mocht de platen borstelen ;D Dit was tot ik een jaar of 5/6 was en mijn ouders gingen scheiden..

Een aantal jaren geleden ben ik eigenlijk voor het eerst zelf in aanraking gekomen met hifi apparatuur, ik heb toen vakantiewerk gedaan en heb van het gespaarde geld een surround setje van Creative gekocht samen met een mooie dvd speler.(Ik dacht een Sony ofzo, was toen iig nog vrij duur..) Later kwam hier een xbox bij, in combinatie met de creative set goed voor een hoop plezier!

zo'n anderhalf á twee jaar geleden had ik een mooi bedrag gespaard en ik was op zoek gegaan naar een wat betere set die bestond uit losse componenten. (zo ben ik ook hier terecht gekomen ;)) Na veel uren op o.a dit forum te lezen had ik besloten een surround setje van JBL te kopen, de SCS178. Hier heb ik een Pioneer receiver en dvd speler bij gekocht!( VSX415 dacht ik, dvd speler weet ik zo even niet..)

Ik was érg tevreden met het geluid, en toen was het tijd voor een fatsoenlijk scherm! Na veel wikken en wegen ben ik op een dag naar de MM gegaan en had besloten een Samsung LE32S81 te kopen! Hij was voor een leuke prijs in de aanbieding, ik vind het een mooie tv en ik was toch van plan een lcd te kopen. (De mensen keken wel een beetje raar toen ik in de trein stond met een vrij grote doos ;D)

Van de bovenstaande set heb ik veel plezier gehad maar ik merkte dat ik steeds meer muziek ging luisteren. Ik ben toen uit nieuwsgierigheid bij een winkel gaan luisteren naar wat een "echte" stereo set kon. Tsja.. dat was toch heel wat anders dan wat ik thuis had staan ::) Begrijp me niet verkeerd, voor films was de combinatie echt super maar mijn voorkeur ging toch echt meer richting muziek!

Het was dus tijd om een stereo set samen te stellen:
Ik heb een heleboel speakers beluisterd bij een aantal winkels in Friesland en was er qua speakers nog niet helemaal uit.. Qua cd speler en versterker was ik in eerste instantie erg aangetrokken tot Cambridge, maar ben later toch voor de klank van Marantz gezwicht. Cambridge klinkt het eerste uur wel lekker, maar na langer luisteren vond ik een Marantz combinatie toch net iets prettiger.
Na wederom veel lezen op internet, veel luisteren en veel nadenken ben ik de winkel binnengestapt en heb toen een Marantz CD5001OSE gekocht. Toen speelde hij dus icm de Pioneer versterker en een set Jamo speakers die m'n oom nog had staan.
Dit heeft ook een tijdje leuk gespeeld en toen was het tijd voor een stereo versterker. In eerste instantie wilde ik een PM7001 maar ben toen op marktplaats een PM8200 van Marantz tegen gekomen. Na kort onderhandelen over de prijs heb ik hem opgehaald.
Intussen was ik ook gevallen voor "Het zwarte goud" (5 minuten luisteren bij Audio selectief en je bent verkocht!).  De meeste muziek dat ik luister is ook van "die tijd" en muziek is dus makkelijk te verkrijgen! Ook vind ik het een stuk intiemer klinken vanaf de zwarte schijven..
Na wat kabels proberen en testen zijn mijn interlinks en speakerkabels nu van Kimber (PBJ, Tonik en 4PR).
Dit was het even in het kort hoe ik bij m'n huidige set aangekomen ben.

M'n eerstvolgende upgrade zal een nieuwe set speakers worden, na veel luisteren uitgekomen bij Klipsch. Het wordt of de RB-61 of de RB-81. Ze zien er ongelooflijk lelijk uit, maar ik vind ze erg mooi klinken en ze zijn ook erg mooi geprijst.
Na de speakers zal er waarschijnlijk een buizenversterker komen, ik heb onlangs de klipschen op een buizenbak gehoord en ik was erg onder de indruk van de combinatie!

Dit was het eerst wel even, morgen zal ik een aantal foto's plaatsen van hoe het er op dit moment bij staat!

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Heej Madison,

Ben wel benieuwd naar foto's van je set! Mij bevalt de combinatie Klipsch Marantz zeer goed. Wanneer denk je de nieuwe speakers te zullen hebben?

Mvg Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

De klipsch-en zullen waarschijnlijk deze week binnenkomen :D (ik zal straks even wat foto's maken van de huidige situatie)

Naast de klipsch-en zal er deze week ook een Yarland buizenversterker komen! Ook daarvan volgen de foto's ;)
And always, always will.

-madison-

De foto's van de huidige situatie: 
(nee m'n speakers zijn niet draadloos, de kabels hangen er alleen even niet tussen. ;D )

Overzicht

Marantzen & el cheapo dvd speler.

Thorens TD166

De Jamo's die hun beste tijd hebben gehad..
And always, always will.

-madison-

De Yarland is vanmiddag binnengekomen!! Ik heb hem nog niet aangesloten aangezien hij eerst even op temperatuur moet komen, dit zal wel even duren denk ik hij was ijskoud. wel heb ik vast wat foto's gemaakt:

De doos waarin hij erg goed verpakt zat!

De versterker

De achterkant

De buizen van boven

Nogmaals de buizen

De EL84 eindbuis

Over het geluid kan ik nog niets zeggen aangezien ik hem nog niet aangesloten heb. Wel ben ik erg onder de indruk van de bouwkwaliteit en de afwerking! De versterker voelt heel solide aan en je hoort geen onderdelen rammelen. De buizen die er nu inzitten zijn volgens de vorige eigenaar nog voor 80% dus kunnen nog een tijdje mee. Wel ben ik alvast aan het rondkijken voor een ander setje, ik hoor veel positieve berichten over NOS buizen.. maargoed dat komt allemaal wel. Later deze week zal ik m'n ervaringen met het apparaat posten.

And always, always will.

Fatalfelix

fraaie verzameling componenten heb je daar  8). Heb je overens genoeg laag met je monitoren, of wil je in de toekomst nog kijken naar een subwoofer ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

MLCinema

Strakke opstelling hoor! Mooi ook die buizenversterker, heb ik echt nog nooit gehoord, lijkt me wel gaaf om te horen. Wil je eigenlijk nog steeds een SA7001 of kijk je nu ook naar andere cd spelers aangezien je versterker toch niet matcht bij de marantz qua looks? Het wordt wel tijd voor die Klipschen zo afgaande om de looks van de Jamo... ::)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

-madison-

Citaat van: Fatalfelix op maart 26, 2008, 21:45:52
fraaie verzameling componenten heb je daar  8). Heb je overens genoeg laag met je monitoren, of wil je in de toekomst nog kijken naar een subwoofer ?

thnx ;) Ik wil er inderdaad nog wel een sub bij ja, maar ik wil eerst afwachten wat de nieuwe speakers(klipsch rb61) in het laag doen.

Citaat van: Marc.Visser op maart 26, 2008, 22:09:54
Strakke opstelling hoor! Mooi ook die buizenversterker, heb ik echt nog nooit gehoord, lijkt me wel gaaf om te horen. Wil je eigenlijk nog steeds een SA7001 of kijk je nu ook naar andere cd spelers aangezien je versterker toch niet matcht bij de marantz qua looks? Het wordt wel tijd voor die Klipschen zo afgaande om de looks van de Jamo... ::)

thnx, ik moet ook nog even afwachten wat de buizen gaan doen hoor ;D Heb deze versterker ook nog niet gehoord, maar wel anderen en dat was eigenlijk liefde op het eerste gezicht ;) Deze was leuk geprijst in ik besloot de gok te wagen!
Een nieuwe cd speler zit er voorlopig nog niet in.. er zijn toch wel 2 grote veranderingen in de set: speakers en versterking. Eerst eens beluisteren hoe de set me bevalt en wellicht dan eens kijken..
Ja de Jamo's zijn ook al erg oud ;D ik verwacht de Klipschen deze week nog!

Citaat van: mikeske op maart 26, 2008, 22:14:28
Mooi man  ;)
Thnx Mike ;)
And always, always will.

molle

Ziet er goed uit kerel. Mooie Thorens ook ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

MLCinema

Citaat van: -madison- op maart 26, 2008, 22:51:36
thnx, ik moet ook nog even afwachten wat de buizen gaan doen hoor ;D Heb deze versterker ook nog niet gehoord, maar wel anderen en dat was eigenlijk liefde op het eerste gezicht ;) Deze was leuk geprijst in ik besloot de gok te wagen!

Je bedoeldt (doe ik het weer, iets met een ezel schiet me te binnen) gehoor toch ;D

-madison-

Citaat van: molle op maart 26, 2008, 22:53:48
Ziet er goed uit kerel. Mooie Thorens ook ;)
Thnx molle! Ik ben ook erg blij met de Thorens!! Voordat ik hem kocht is ie volledig gereviseerd en afgesteld, hij was dus echt als nieuw!
Ik moet nu trouwens wel op zoek naar een phonoversterker aangezien de Yarland die niet heeft :-\ heb je nog een tip? ;D
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op maart 26, 2008, 23:01:43
Je bedoeldt (doe ik het weer, iets met een ezel schiet me te binnen) gehoor toch ;D

Ja ook ;D Al vind ik buizenversterkers ook mooier om te zien dan transistorbakken  ;) (uitzonderingen daar gelaten..)
And always, always will.

Alco

Oeps, de arm op je Thorens ziet er niet zo best meer uit Madison!  :o :-X :-\
(de kop hangt nogal scheef)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

molle

Citaat van: -madison- op maart 26, 2008, 23:18:10
Thnx molle! Ik ben ook erg blij met de Thorens!! Voordat ik hem kocht is ie volledig gereviseerd en afgesteld, hij was dus echt als nieuw!
Ik moet nu trouwens wel op zoek naar een phonoversterker aangezien de Yarland die niet heeft :-\ heb je nog een tip? ;D

Hoe duur mag de tip zijn ;D

Ik vond de Smartphono van Clearaudio niet slecht op een Thorens. Wel vrij warm. Misschien eens een Black Cube proberen maar is wel een stuk duurder.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Mitch--

Citaat van: -madison- op maart 26, 2008, 23:19:35
Ja ook ;D Al vind ik buizenversterkers ook mooier om te zien dan transistorbakken  ;) (uitzonderingen daar gelaten..)

Ligt aan de "dag" hehe, ziet er goed uit hoor!
Ik ben ook wel erg beniewd naar die Yarland, ik had hem ook bijna eens gekocht toen gezwicht voor de actieve Tannoy's!

Ik ga je strak in de gaten houden mbt de Yarland!! :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

-madison-

Zo de Yarland heeft inmiddels al aardig wat uurtje erop zitten hier!
Helaas nog wel op de Jamo's, de speakers van Klipsch zijn nog niet geleverd vreemdgenoeg. :-\ Waarschijnlijk komen ze volgende week binnen dus dat is ook nog wel uit te houden ;)

Maar goed, wat betreft de Yarland hou ik het kort want ik kan zulke dingen vaak moeilijk omschrijven..
Hij speelt hier nu een dikke week en ik moet zeggen dat ie de muziek een heerlijk "vleugje muzikaliteit" meegeeft!
Ik merk dat ik wil blijven luisteren en dat vind ik érg positief! Het lijkt wat meer intiem met de Yarland, het heeft iets wat de Marantz niet heeft..

De Marantz versterker wordt morgen door z'n nieuwe baasje opgehaald, dus nu moet ik opzoek naar een phonoversterker aangezien de Yarland die niet heeft. Ik heb drie op het oog: de 540P van Cambridge, de NAD PP2 of de Phono boxII van Pro-ject..
And always, always will.

MLCinema

Waar zit hem het grootste verschil in tussen de 3? Prijs met name of ook kwalitatief? Ik heb die Camebridge gezien in het zwart, zag er mooi en degelijk uit. Mijn phono voorversterker is eigenlijk een phono voorverkrachter... (handy man dingetje, vond het toen allemaal nog niet belangrijk;)) Maja ik heb een receiver natuurlijk.

-madison-

Ik hoop volgende week antwoord te kunnen geven ;) Qua prijs scheelt het allemaal niet zoveel dus dat zal me een worst wezen..
De NAD en de Cambridge ga ik volgende week één op één vergelijken, ik moet nog even kijken waar de pro-ject te krijgen is. ::)
And always, always will.

-madison-

Pfff... De Klipschen komen voorlopig nog niet :(
Klipsch schijnt het hele logistieke gebeuren om te hebben gegooid. :-\ Hierdoor kan het behoorlijk lang duren totdat de speakers in nederland aankomen. Erg jammer, maargoed iets langer wachten vind ik ook niet een ramp. Zo kan ik mooi nog wat sparen om er meteen wat betere speaker kabels aan te hangen..

Ik ben vandaag een beetje aan het spelen geweest met de positie van m'n huidige speakers(je moet toch wat  ;D ) en ik moet zeggen dat ze nu zelfs behoorlijk leuk klinken! :D Waar ik eerder heel weinig bas hoorde, daar gaan ze nu wel laag! Ik wist wel dat plaatsing belangrijk is, maar ik had zulke verschillen niet verwacht. Wanneer de klipsch speakers er zijn ga ik daar dus ook flink me experimenteren. Het is me ook opgevallen dat de positie van m'n luisterstoel ook behoorlijk belangrijk is, waarbij ik het dicht(er) bij de muur beter vind klinken.
And always, always will.

MLCinema

:-\ balen man! Ook geen idee wanneer ze eindelijk te verwachten zijn dan? Hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten. Over het laag, je hebt zeker geen mogelijkheid om met een sub te expirimenteren? Succes met het wachten in ieder geval!

-madison-

Nee geen idee, m'n dealer baalde er ook flink van.. Ik heb nog wel even de tijd, aangezien ik het op het moment ook druk heb met de studie en een andere hobby. Ik zou er dus eigenlijk toch niet aan toe komen.

Ik heb een behoorlijke tijd mét sub gespeeld! Dit was de sub van m'n ex surround setje(jbl scs178) een erg leuke sub! Misschien dat er op den duur wel weer een sub komt, maar voorlopig nog niet. De Klipschen gaan nog een stukje lager dan de Jamo's en hier ben ik eigenlijk al heel tevreden mee. Alleen bij films mis ik een sub, maar daar ligt m'n voorkeur op het moment niet. (mocht er een sub komen dan wordt dit zeker weten een Velodyne, daar heb ik echt een zwak voor 8) )

Ik heb overigens afgelopen week een Xbox gekocht! (zo'n antieke zwarte ;D ) Heb al eerder een gehad maar toen weggedaan wegens weinig gebruik. Nu merkte ik dat ik af en toe wel weer eens wou gamen maar ik had er niet 400 euro voorover, aangezien ik niet dagelijks game. Nu heb ik dus voor een schijntje een oude gekocht met 2 spellen.(PGR2 was ik zo verslaafd aan 8) )
And always, always will.

MLCinema

Ik zou ook maar wat graag weer een goed functionerende xbox willen hebben. Ik heb nog wel een 360, maar die is al 2 keer gerepareerd. Sinds vandaag weer terug. Heb zat spellen die echt heel geinig zijn maar het niet doen op de 360. Plus het brengt een stukje nostalgie.. :-[. Voel me ineens ouder dan ik ben...?

-madison-

Zo weer even een update van mijn kant want er zijn wat leuke dingen gebeurt!

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een PS3! (lag totaal niet in de planning, maar soms kom je dingen tegen die je niet kan laten staan ;D ) Ik kon hem voor een leuke prijs van forumlid Robbie73 overnemen. Het heeft me wel een aantal uren reizen gekost maar het is het zeker waard. na 3,5 uur in de trein was ik in zijn woonplaats aangekomen en ben ik netjes van het station gepikt en zijn we naar zijn huis gegaan. Even een kort praatje over z'n set(érg mooi overigens :D) en het forum en toen heeft robert de PS3 even gedemonstreerd. Toen heeft hij zijn set nog even laten horen en zien; een DV7001 + PM11 op gedeeltelijk actieve Infinity speakers en een Full HD samsung tv. Aangezien ik nog een flink stuk terug moest reizen hebben we het kort gehouden en ben ik weer netjes op het station afgezet. Robert bedankt!
Ondertussen heb ik op het station nog even GT5: Prologue zodat ik meteen aan de slag kon ;D
Eenmaal thuis aangekomen snel wat eten naar binnen geschoven en met de Playstation aan de slag gegaan. Ik had helemaal niet over een HDMI kabel nagedacht dus ik heb 's avond nog snel even een gehaald bij de Karwei, koste wel wat maar ja ik wou natuurlijk aan de slag. ;D
Eenmaal thuis aangekomen snel aangesloten en GT5 erin. M'n mond viel open van verbazing :o wat een beeld!! helaas moet ik nog wat kabeltjes trekken om online te gamen, daar zal ik het weekend mee aan de slag!

Naast de PS3 nog een upgrade; de speakers! Vanochtend kreeg ik het verlossende telefoontje van m'n dealer, de klipschen waren na een weekje of 4/5 eindelijk aangekomen. Ik heb ze net opgehaald, samen met 2x 2meter zilveren luidspreker bekabeling. (jahoor zilver en Klipsch gaat goed ;)) Ze staan nu net 1 1/2 uur in te spelen en ik ben al erg onder de indruk van vooral het laag! Ze hebben wel wat uurtjes nodig om in te spelen dus het wordt nog beter :D Vanavond of morgen zal ik even foto's maken van alles en zal ik mijn bevindingen even wat uitgebreider omschrijven.

Me happy!! ;D O0
And always, always will.

johnhifi

En morgen koop je GTA IV en zien we je net als de rest van gamend Nederland voorlopig niet meer op het forum terug... toch?  ;D ;D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).