Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MLCinema

Gaaf man!

Zoveel nieuwe spulletjes roepen natuurlijk eigenlijk om nieuwe plaatjes. Ben net als Johnhifi benieuwd of je GTA gaat kopen. Ik namelijk wel (Xbox 360, als ie morgen nog niet terug is van reparatie wordt ik pislink, zelfs de compensatie was doa:S:S) kunnen je speakers mooi even inspelen met een ritje door Liberty City!

Groeten Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: johnhifi op april 28, 2008, 08:00:35
En morgen koop je GTA IV en zien we je net als de rest van gamend Nederland voorlopig niet meer op het forum terug... toch?  ;D ;D

HAHA ;D
Nee hoor, misschien dat ik later eens kijk of ik hem ergens kan krijgen... Het eerste wat ik nu wil fixen is de internet verbinding van de PS3 >:( Op m'n laptop valt de verbinding nu ook af en toe weg. Voorheen heb ik nooit problemen gehad met de internetverbinding, totdat we sinds 2 of 3 weken een goedkoper abbo hebben. (kl*te @home >:( >:( >:()

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op april 28, 2008, 17:36:05
Gaaf man!

Zoveel nieuwe spulletjes roepen natuurlijk eigenlijk om nieuwe plaatjes. Ben net als Johnhifi benieuwd of je GTA gaat kopen. Ik namelijk wel (Xbox 360, als ie morgen nog niet terug is van reparatie wordt ik pislink, zelfs de compensatie was doa:S:S) kunnen je speakers mooi even inspelen met een ritje door Liberty City!

Groeten Marc

Thnx, ben er ook erg blij mee!

Foto's komen iets later, camera is even uitgeleend..
GTA zal er ooit wel eens komen, maar eerst nog even niet. Ik wil eerst budget vrijmaken voor een aantal geplande upgrades. :)

Nog even een update wat betreft de klipschen
Sinds afgelopen Donderdag spelen ze elke dag ongeveer 6 uurtjes en ik kan wel duidelijk merken dat het laag wat losser wordt! Ze zijn qua plaatsing gelukkig niet zo kritisch, aangezien de baspoort aan de voorzijde zit. Ik ga er uiteraard nog wel even mee spelen maar dat wil ik eigenlijk pas doen als ze wat verder ingespeeld zijn.
Wat ik trouwens erg opmerkelijk vind, is dat ik nu meer muziek luister. Normaal gesproken kwam ik thuis en ging vaak de tv aan, wanneer ik nu thuis kom gaat de buizenversterker aan en blijft de tv uit. de tv heeft afgelopen dagen misschien een uurtje aangestaand, vreemde ontwikkeling ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Harry HT

Hi,
Citaat van: -madison- op april 28, 2008, 22:27:14
Nog even een update wat betreft de klipschen
Sinds afgelopen Donderdag spelen ze elke dag ongeveer 6 uurtjes en ik kan wel duidelijk merken dat het laag wat losser wordt! Ze zijn qua plaatsing gelukkig niet zo kritisch, aangezien de baspoort aan de voorzijde zit. Ik ga er uiteraard nog wel even mee spelen maar dat wil ik eigenlijk pas doen als ze wat verder ingespeeld zijn.
Wat ik trouwens erg opmerkelijk vind, is dat ik nu meer muziek luister. Normaal gesproken kwam ik thuis en ging vaak de tv aan, wanneer ik nu thuis kom gaat de buizenversterker aan en blijft de tv uit. de tv heeft afgelopen dagen misschien een uurtje aangestaand, vreemde ontwikkeling ;D
Feli met je aanwinsten. :)

Spelen je Klipschen op een buizenversterker? En welke zijn het?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

-madison-

Citaat van: Harry HT op april 28, 2008, 22:34:47
Hi,Feli met je aanwinsten. :)

Spelen je Klipschen op een buizenversterker? En welke zijn het?

Gegroet,

Harry

Thnx!
Ja ze spelen idd op een buizenversterker. (een Yarland FV34CIII) De klipsch speakers zijn de RB-61. De één na grootste bookshelf speaker uit de RF serie.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Ik kon het niet laten en heb vanmiddag toch maar GTA 4 opgehaald ;D Erg tof en super verslavend. (alleen zo jammer dat je daar 65 (!! :-X) euro voor moet betalen)

De komende tijd dus maar weer even flink sparen om het potje voor de upgrades aan te vullen. Er zijn nog een aantal dingen die ik namelijk aan mij set zou willen toevoegen/veranderen;

- Een phonovoorversterker, voor tussen de Thorens en de Yarland; Deze zou ik al eerder vergelijken maar dat is er even bij in geschoten.
- Een nieuw rack, voor de componenten; de huidige heeft te weinig plaats. Ik heb al een aantal ideeën maar moet het nog verder uitwerken.
- Een andere luister&kijk stoel/bank, ik heb nu een die er leuk uit ziet maar niet echt comfortabel zit..
en ook nog een aantal kleine tweaks zoals zand in de speakerstands, spikes voor onder de stands, wat acoustische aanpassingen en zo nog wat..

M'n camera is ook weer terug van weggeweest dus morgen zal ik even wat nieuwe foto's plaatsen van o.a de PS3 en de Klipschen!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Ondertussen zijn we alweer een dikke week verder en heb ik nog steeds geen foto's gemaakt van de vernieuwingen.. :-X
Ik ben er nog niet aan toegekomen dus die houden jullie nog te goed.

Ik kwam nog wel een foto tegen op m'n laptop van de Yarland:

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Weer even een korte update..

De speakers hebben inmiddels al zo'n 150 uur erop zitten, ze klinken echt super! Al deden ze dit direct uit de doos eigenlijk ook wel, echt grote verschillen tussen nu en 150 speeluren geleden heb ik niet kunnen constateren. Het laag lijkt wel iets voller dan eerst maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen. Bij m'n dealer heb ik overigens een nieuw paar tegen een ingespeeld paar gehoord en kon daar wel degelijk veel verschil horen, maar het is natuurlijk ook beter te horen als je ze a-b vergelijkt.

Ik ben vorige week veel bezig geweest met de plaatsing van de speakers, maar ik krijg het niet echt naar mijn zin. :(
Ten eerste lijkt het geluidsbeeld af te wijken naar links, na veel schuiven staat het eigenlijk nog steeds niet goed..
Ten tweede ben ik nog niet helemaal tevreden over de diepte van de "stage". Dit ligt waarschijnlijk aan mijn luisterpositie, die is bijna helemaal tegen de muur aan. (hoop er snel verandering in te kunnen brengen)
Als laatste merk ik dat mijn ruimte een beetje hol klinkt. Dit is ook wel begrijpelijk aangezien er vooral harde materialen op mijn kamer zijn. Zo heb ik laminaat op de vloer, luxaflexen voor mijn (best grote) ramen en ligt er slechts een laagpolig vloerkleed. verder absorberen m'n bed en luisterstoel misschien nog wat. Wat ik hier aan ga doen weet ik nog niet, ik denk dat gordijnen al een heleboel kunnen doen.

Ondanks de bovenstaande "probleempjes" ben ik zeer tevreden met de speakers en de match tussen de Klipschen en de buizenversterker. Het geluid vind ik erg verslavend en de set nodigt me echt uit om te gaan luisteren. Het is het moment vooral muziek wat de klok slaat, maar ik merk ook dat ik er steeds vaker even een dvd'tje in de ps3 gooi.
Hierbij merk ik overigens dat ik er wel weer een subwoofer bij wil hebben, voor het echt lage werk en wat meer punch. ik ben al wat aan het rond kijken, maar weet nog niet precies wat voor sub ik wil. Ik denk dat ik hem alleen zal gebruiken met films.
Puur op uiterlijk zou ik kiezen voor een Velodyne maar die zijn me toch wat te duur.. Heb wel al even contact gehad met RA-subs en die hebben wat informatie gestuurd wat ik nog even moet doorlezen.

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Zo te horen (en lezen ;)) ben je lekker bezig een mooie set op te bouwen :D

Mooie foto van die Yarland in het donker 8) Ziet erg indrukwekkend uit, die oplichtende buizen...

Ik denk dat je veel gaat bereiken met de akoestische aanpassingen. Als ik jou was zou ik daarmee gaan beginnen. Opties genoeg, Auralex, zelfbouw, etc. Het hoeft niet meteen zo extreem als ik ;) Kijk maar eens op de site van Thingman (http://www.soundscapes.nu/bond.html). Daar staan ook veel dingen die je zelf kan doen. En als je er niet uit komt, dan kan je natuurlijk de hulp inroepen van Toine, BB&G, etc. Dan is het minder trial-and-error ;)

Als je zo doorgaat (PS3, BluRay, sub, etc.) moet je je topic gaan verplaatsen naar 'Private Home Theaters' ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op mei 20, 2008, 09:26:29
Zo te horen (en lezen ;)) ben je lekker bezig een mooie set op te bouwen :D

Mooie foto van die Yarland in het donker 8) Ziet erg indrukwekkend uit, die oplichtende buizen...

Ik denk dat je veel gaat bereiken met de akoestische aanpassingen. Als ik jou was zou ik daarmee gaan beginnen. Opties genoeg, Auralex, zelfbouw, etc. Het hoeft niet meteen zo extreem als ik ;) Kijk maar eens op de site van Thingman (http://www.soundscapes.nu/bond.html). Daar staan ook veel dingen die je zelf kan doen. En als je er niet uit komt, dan kan je natuurlijk de hulp inroepen van Toine, BB&G, etc. Dan is het minder trial-and-error ;)

Als je zo doorgaat (PS3, BluRay, sub, etc.) moet je je topic gaan verplaatsen naar 'Private Home Theaters' ;D

Ja het gaat lekker hier, ben er ook erg tevreden mee!
Akoestiek is ook erg belangrijk idd, ik zal me er alleen even flink in moeten verdiepen. (jij pakt het idd vrij extreem aan ja ;D)
Dat laatste zal niet gebeuren, muziek blijft absoluut mijn voorkeur houden, maar een filmpje op z'n tijd is natuurlijk ook wel leuk ;)

Nog wat goed nieuws trouwens! ik krijg er nog een kamer bij ;D Dit gaat betekenen dat ik m'n huidige ruimte helemaal kan inrichten als luisterruimte! ik zal binnenkort even wat foto's van de ruimte maken zodat jullie me wat advies kunnen geven ;D Ik heb een tijdje geleden de set naar de andere kant van de kamer geplaatst maar denk dat de kant waar die eerst stond akoestisch wel eens beter uit kan pakken.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op mei 21, 2008, 23:17:52
Nog wat goed nieuws trouwens! ik krijg er nog een kamer bij ;D Dit gaat betekenen dat ik m'n huidige ruimte helemaal kan inrichten als luisterruimte! ik zal binnenkort even wat foto's van de ruimte maken zodat jullie me wat advies kunnen geven ;D Ik heb een tijdje geleden de set naar de andere kant van de kamer geplaatst maar denk dat de kant waar die eerst stond akoestisch wel eens beter uit kan pakken.

Da's inderdaad goed nieuws 8) Want dan kan je pas echt de ruimte optimaal maken. Want niet alle akoestische aanpassingen zijn even makkelijk te integreren in een leefruimte ;)

Citaat van: -madison- op mei 21, 2008, 23:17:52
Akoestiek is ook erg belangrijk idd, ik zal me er alleen even flink in moeten verdiepen. (jij pakt het idd vrij extreem aan ja ;D)

Heb ik ook gedaan, maar de meeste kennis komt natuurlijk van Toine en zijn site. De aanpak is inderdaad wel ietwat extreem, maar ik had niet zoveel keus ::) ;D Ik kon natuurlijk nog wel kiezen welke kleur het plafond e.d. ging krijgen, maar zwart is ideaal voor het kijken van film. Wordt trouwens steeds benieuwder naar het eindresultaat... Vanavond gaan we in ieder geval weer verder :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Zo, de afgelopen dagen druk bezig geweest met de andere kamer te verven en laminaat leggen etc.. helaas heb ik de komende tijd ook tentamens dus gaat het nog niet zo snel als ik zou willen ;D Maar al met al lijkt het erop dat ik volgende week alles kan gaan verschuiven en dan m'n huidige kamer in kan richten als luisterkamer!

Ook heb ik onlangs contact gehad met RA subs, waar ik inmiddels een BK Gemini subwoofer besteld heb! Het betreft een demo model in de kleur cherry. Eind deze maand zal hij hier staan, en zal dan de klipsch speakers gaan ondersteunen in het laag.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

denoontje

feli

bouw snel ook die xbox om, kun je streamen, want dat is nog wel wat lastig voor de ps3 vind ik


-madison-

Citaat van: denoontje op juni 10, 2008, 22:56:47
feli

bouw snel ook die xbox om, kun je streamen, want dat is nog wel wat lastig voor de ps3 vind ik



De xbox is inmiddels al weer weg.. en streamen doe ik niet aan :)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.


-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Inmiddels is de BK Gemini ook aangekomen!!



En ook heb ik een phonovoorversterker gekocht; de NAD PP2. Nu kan ik weer genieten van m'n platen!


Ik heb nog geen tijd gehad om de sub af te stellen en dergelijke maar zo snel opgesteld klinkt ie al erg leuk. Hij speelt nu mee vanaf 85HZ maar het laag is nu wel erg dik, dus als ik het binnenkort wat rustiger heb ga ik het even beter instellen. Ook moet ik nog even met de Klipschen gaan schuiven aangezien ik niet helemaal tevreden ben met de "stage". Maar zoals gezegd heb ik daar eerst nog geen tijd voor..

Nu de Thorens weer in gebruik is, en er een phonoversterker bij is gekomen, moet ik binnenkort echt een nieuw rack maken :-\ De buizenversterker en de phonoversterker staan tijdelijk op een stuk mdf op de grond :-X Het idee heb ik al in m'n hoofd zitten, nu alleen nog even de materialen halen en tijd om het in elkaar te zetten.

Ik wil trouwens bij deze ook nog even Ralf van RA-subs bedanken! Hij heeft de Gemini een tijdje voor mij gereserveerd en toen ik het budget beschikbaar had heeft ie hem meteen opgestuurd! Zeer snelle levering van een erg mooi product! 8)

Ik ben overigens erg blij dat ik weer lp's kan beluisteren! Op dit moment zit ik heerlijk onderuit gezakt met de laptop op schoot te genieten van Dave Brubeck. puur genieten dit 8) Jammer dat ik zometeen weer aan de studie moet :( maargoed dat mag de pret op dit moment niet drukken ;)

Ik moet zeggen dat door de aanschaf van de laatste 2 aankopen het een stuk rustiger in m'n hoofd is. Ik heb nu nog een paar kleine puntjes die ik aan wil pakken in de set maar dan vind ik het eerst ook wel weer even klaar. totdat het rondje opnieuw begint uiteraard ;D Ik ben eigenlijk stiekem al een beetje aan het kijken voor een nieuwe cd speler en een andere buizenversterker, dit zal echter niet gebeuren voor volgend jaar. Op het moment ben ik meer dan tevreden met de set die er staat en daar gaat het uiteindelijk om.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op juni 28, 2008, 11:18:26
Ik moet zeggen dat door de aanschaf van de laatste 2 aankopen het een stuk rustiger in m'n hoofd is. Ik heb nu nog een paar kleine puntjes die ik aan wil pakken in de set maar dan vind ik het eerst ook wel weer even klaar. totdat het rondje opnieuw begint uiteraard ;D Ik ben eigenlijk stiekem al een beetje aan het kijken voor een nieuwe cd speler en een andere buizenversterker, dit zal echter niet gebeuren voor volgend jaar. Op het moment ben ik meer dan tevreden met de set die er staat en daar gaat het uiteindelijk om.

Daar gaat het inderdaad om :D Mooie aankopen weer en succes met je laatste (?) tentamens!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Vandaag even de tijd gehad om wat met de plaatsing te spelen van de speakers en het instellen van de sub! Ik heb nog niets gemeten maar zo op het gehoor klinkt het al een stuk beter. De sub staat nog steeds op 85hz maar staat nu qua volume een stukje lager dan eerst.

Volgende week ga ik aan de slag met de dB meter en de laptop: Via de laptop een testoon en dan kijken hoeveel dB het op de luisterplek is, vervolgens netjes de gegevens in excell zetten en een grafiekje maken. Zo hoop ik een beetje inzicht te krijgen in de akoestiek hier. Want dat is het volgende waar ik nu mee bezig wil. Verder heb ik geen idee hoe ik het na het meten aan moet pakken dus suggesties zijn meer dan welkom!! Zowieso lees ik graag wat mensen ervan vinden en wat ik eventueel nog zou kunnen veranderen, dus schroom niet en laat hier eens een berichtje achter!! alle input is natuurlijk welkom ;)

Om toch even te laten zien hoe het er op het moment bij staat: (let niet op de rotzooi, het staat tijdelijk even zo ;D)

(leuk programma dat autostitch 8))
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

X marks the spot ;) Valt wel mee met de rotzooi, tenminste zo zonder plaatje ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

hmm vreemd, hij wordt idd niet weergegeven ???
misschien nu;
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op juli  2, 2008, 19:18:41
hmm vreemd, hij wordt idd niet weergegeven ???
misschien nu;


Nope, weer niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje