Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

MJB

Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van de 6500A.
Mijn TV is een OTIC HDready (1366x768) 720P.
Ik heb de beeld instelling op 720P gezet auto PAL/NTCS.
Gisteren keek ik voor het eerst naar en BD content (Gangs of New York).
Als het beeld een pan of tilt maakt schokt het erg.
Kan ik nog wat aan de instelling doen of moet ik er mee leren leven?
Verder loopt het geluid niet synchroon. (ijlt na).
Is het bekent dat je geen ondertitels kunt kiezen bij BD?
Tevens lukt het mij niet om het tweede geluidsspoor bij .MKV te kiezen.

Kan iemand mij misschien op weg helpen?

Starred

Citaat van: papaleo op maart 18, 2008, 12:24:38
Dus,lag het tóch aan het materiaal welke je de eerste keer gebruikte... ;)

Tsja, ik weet het niet. Ik heb nu aardig wat Bluray rips ook, maar die worden niet op 24p 'gepakt' door de 6500. En ook niet alle mkv's, zelfs degene die netjes de framerate laten zien. Waar het precies aan ligt is me nog niet duidelijk.

Starred

Citaat van: MJB op maart 18, 2008, 12:26:20

Probeer het eens op NTCS, dus niet op AUTO

jaco

Citaat van: Starred op maart 18, 2008, 12:43:13
Tsja, ik weet het niet. Ik heb nu aardig wat Bluray rips ook, maar die worden niet op 24p 'gepakt' door de 6500. En ook niet alle mkv's, zelfs degene die netjes de framerate laten zien. Waar het precies aan ligt is me nog niet duidelijk.
Aan de code lijkt me, nog even wachten vrees ik. Er was natuurlijk al aangekondigd dat men er wel even over zou doen de code stabiel te maken, en alle mogelijkheden die de 4100 had weer werkend te krijgen.

Die auto setting is mooi, maar het zelf ook in kunnen stellen is ook wel fijn. Bij de popcorn hour heb je gewoon een lijst waar je uit kunt kiezen. Maar die kan weer niet automatisch de jusite framerate kiezen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

riwi

Citaat van: Starred op maart 18, 2008, 12:43:13

Ik had het eergisteren met de ncfom release, die heb ik geDL'd in complete BD en als CTRLHD mkv. Ik kreeg met de BD geen 24p maar met de mkv wel. Beetje raar dus want volgens mij was de BD de bron van de mkv. Beide zagen er erg goed uit. Ik heb het niet verder onderzocht, gewoon de film gekeken (wat ik vaker zou moeten doen ;) ) Deze BD rip speelde wel zonder hapering gelukkig.

Starred

Citaat van: riwi op maart 18, 2008, 13:03:10
Ik had het eergisteren met de ncfom release, die heb ik geDL'd in complete BD en als CTRLHD mkv. Ik kreeg met de BD geen 24p maar met de mkv wel. Beetje raar dus want volgens mij was de BD de bron van de mkv.

Precies, heb ik ook. Erg vreemd

riwi

Citaat van: MJB op maart 18, 2008, 12:26:20
Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van de 6500A.
Mijn TV is een OTIC HDready (1366x768) 720P.
Verder loopt het geluid niet synchroon. (ijlt na).
Is het bekent dat je geen ondertitels kunt kiezen bij BD?
Tevens lukt het mij niet om het tweede geluidsspoor bij .MKV te kiezen.

2de audio spoor lukt bij mij prima. Ondertiteling met BD rip ook. Schokkende pans zou zoals Starred reeds aangeeft aan de 50/60 refresh kunnen liggen. Misschien is de file 50Hz maar kan je TV dit niet aan? Probeer het eens met een andere film.
Ik draai overigens niet met de tvix in 720p mode. Misschien dat daar iets mis is, dat heb ik niet getest.

<edit>
Met de oudere firmware 1.1.32 had ik ook problemen met ondertitels. ik heb het gevoel dat dit nu (1.1.44) sterk verbeterd is. Heb je wel de laatste er op staan?

MJB

Ja ik heb de laatste firmware versie. (1.1.44) Ik ga hem vanavond eens op 1080i zetten.
Wat het 2e geluidskanaal bij de .mkv betreft. Alles staat in een folder. De film .mkv en het extra geluidsspoor .dts. Op mijn PC werkte het goed.
Als ik een BD content afspeelt start ik hem door in de folder stream op het grootste m2ts te kiezen.

riwi

Citaat van: MJB op maart 18, 2008, 14:05:29
Ja ik heb de laatste firmware versie. (1.1.44) Ik ga hem vanavond eens op 1080i zetten.
Wat het 2e geluidskanaal bij de .mkv betreft. Alles staat in een folder. De film .mkv en het extra geluidsspoor .dts. Op mijn PC werkte het goed.
Als ik een BD content afspeelt start ik hem door in de folder stream op het grootste m2ts te kiezen.

losse geluidssporen heb ik niet mee gespeeld. Ik heb wel getest met een mkv waar meerdere audio tracks in zitten en dat werkte wel goed.

advr

mkv en menu's gaan nog niet echt samen heb ik het idee....

maar goed dan maar in een keer alles afkijken. 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Starred

Wanneer je VC1 remuxes in een MKV container afspeelt krijg helaas veel haperende beelden. Waar kan dit aan liggen

richardnl

Citaat van: Starred op maart 19, 2008, 07:30:43
Wanneer je VC1 remuxes in een MKV container afspeelt krijg helaas veel haperende beelden. Waar kan dit aan liggen
doe je dit via netwerk of via hd of usb?

jheerink

[Hmm Stom dat ik het niet eerder gezien had, maar goed dat heb ik nu, inloggen alleen ho maar, onder vista (filezilla) helemaal geen verbinding vermoed firewall probleem,
xp geeft filezilla, eerst verbinding is aangemaakt, welkoms bericht afwachten .... en dan na tijdje kan niet verbinden met server. Iemand gelijke ervaringen idee waar het mis gaat ?]

Ok ftp doet het nu als ik hem op Gigabit zet dan werkt het niet verbinding 10/100 dan werkt het wel

riwi

Citaat van: jheerink op maart 20, 2008, 17:21:37
Ok ftp foet het nu als ik hem op Gigabit zet dan werkt het niet verbinding 10/100 dan wertk het wel

Na omschakeling 10/100 -> gigabit moet je de tvix even uit zetten en weer aan. Andersom ook.
Ik kreeg ook gigabit niet werkend totdat ik op het idee kwam hem eens te rebooten na de wijziging.

Starred

jheerink

Wat voor snelheid haal je dan met je ftp nu Ik kom op rond de 3Mb/s vanuit mijn netwerk (10/100) en via mijn NAS rond de 1,5Mb/s

riwi

Ook ong 3 MB /sec. Geen verschil tussen 10/100 en gigabit. Te langzaam dus ik gebruik het niet.

jheerink

Wat gebruik je dan, heb via usb geprobeerd, tvix naar externe schijf dat werkte niet ,TVIX hing in menu met in beeld USB -connected, maar verder keam ik niet, en tvix als externe schijf aan mijn NAS werkte niet omdat ik om onbekende reden geen schrijf toegang kon krijgen tot tvix, zag de schijf wel via nas menu (Ds207) en ook de indeling etc, bestanden alleen kon geen schrijf-toegang krijgen, rechten stonden volgens mij wel goed op de nas dus ligt denk ik aan probleem in tvix, maar als je nog andere optie hebt hoor ik het graag, ik heb nog ruim 100Gb aan materiaal op de NAS staan die ik liever op de interne dvix schijf zet, ruimt lekker op op NAS en ben niet afh, van netwerk en systeem wordt lekker mobiel op die manier

Doerak

Citaat van: jheerink op maart 20, 2008, 17:21:37
[Hmm Stom dat ik het niet eerder gezien had, maar goed dat heb ik nu, inloggen alleen ho maar, onder vista (filezilla) helemaal geen verbinding vermoed firewall probleem,
xp geeft filezilla, eerst verbinding is aangemaakt, welkoms bericht afwachten .... en dan na tijdje kan niet verbinden met server. Iemand gelijke ervaringen idee waar het mis gaat ?]

Ok ftp doet het nu als ik hem op Gigabit zet dan werkt het niet verbinding 10/100 dan werkt het wel

Zie hier: http://www.tvix.co.kr/eng/faq/FAQM5100SHfirst.aspx?act=RD&id=162&pg=0&CATID=5&SCATID=8

quote: 2. Run the FTP client program in your PC. (We don't have a limitation for FTP program, you may use the freeware/shareware. But we do not recommend FileZilla ftp client because it does not work properly with TViX by unknown reason.)

Bij mij lukte pas een FTP verbinding bij het weglaten van de nullen in het IP adres van de TViX (bijv 192.168.1.2)

Persoonlijk krijg ik een verbinding onder NFS niet aan de praat.

Wat heb ik gedaan:
- TViX Network op PC geinstalleerd
- onder settings onder Folder to Share een dir aangewezen (in mijn geval J:\tvixhd1)
- in dir J:\tvixhd1 3 folders aangemaakt (Audio, Video en Photo)
- in TViX  onder Network Disk 1---> dir op PC en IP PC aangegeven

Pingen gaat goed, maar dir wordt niet zichtbaar onder bijv Video menu.

Wie kan mij even een zetje in de goede richting geven?

bvd  Ton

papaleo

Welke versie van de TViX-Network heb je geinstalleerd want de versie (v1.1) welke op de bijgevoegde CDrom staat werkt niet,pas vanaf v1.13 werkt NFS wel...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Doerak

Doerak

Heb het werkend.
Je moet de Share Name onder Netword in de TViX ongewijzigd laten in tvixhd1 of 2 enz enz.
Om bij je shares te komen moet je via via Menu ---> Video ---> de pijltjes toets naar links gebruiken en dan ga je van je interne HD naar je shares (pc icoon rechts naar HDD icoon).

Het loopt alleen voor geen meter bij mij.
Een en al hapering en bovendien geen geluid.

jheerink

Nou dan gaat er iets mis ,de shares doen het prima bij mij, naam kan je maken wat je wil, ik heb een Synology Ds207 die doet het prima, weinig haperingen NFS krijg ik nog niet aan de praat, maar smaba gaat goed. Soms problemen dat netwerk tijdelijk heel traag is, maar eerder uitzondering. Nu bezig mijn interne tvix schijf te vullen dat gaat wel langzaam helaas.
Ook geluid is soms erg slecht zeker als je het volume te ver opendraaid. (in rood) die optie mag er wel uit beter zacht geluid dan vervormd geluid. We gebruiken hem o.a. om muziekles te geven en de audio voor de lessen als mp3 te spelen, dan moet het wel een beetje klinken. hiervoor een Squeezebox die had vwb geluid wel veel betere opties. hopelijk komen in de nieuwe software hiervoor verbeteringen, dit is niet echt geweldig.

riwi

Citaat van: jheerink op maart 20, 2008, 21:20:54
Wat gebruik je dan, heb via usb geprobeerd, tvix naar externe schijf dat werkte niet ,TVIX hing in menu met in beeld USB -connected, maar verder keam ik niet, en tvix als externe schijf aan mijn NAS werkte niet omdat ik om onbekende reden geen schrijf toegang kon krijgen tot tvix, zag de schijf wel via nas menu (Ds207) en ook de indeling etc, bestanden alleen kon geen schrijf-toegang krijgen, rechten stonden volgens mij wel goed op de nas dus ligt denk ik aan probleem in tvix, maar als je nog andere optie hebt hoor ik het graag, ik heb nog ruim 100Gb aan materiaal op de NAS staan die ik liever op de interne dvix schijf zet, ruimt lekker op op NAS en ben niet afh, van netwerk en systeem wordt lekker mobiel op die manier

Ik hang de tvix gewoon even aan de PC met USB. Kopieer de films etc. er naar toe (20-25MB/sec). Maar meestal gebruik ik gewoon netwerkshares via NFS of samba, Het meeste materiaal staat op het netwerk bij mij.

papaleo

Citaat van: Doerak op maart 20, 2008, 22:50:16
Heb het werkend.
Je moet de Share Name onder Netword in de TViX ongewijzigd laten in tvixhd1 of 2 enz enz.
Om bij je shares te komen moet je via via Menu ---> Video ---> de pijltjes toets naar links gebruiken en dan ga je van je interne HD naar je shares (pc icoon rechts naar HDD icoon).

Het loopt alleen voor geen meter bij mij.
Een en al hapering en bovendien geen geluid.

Ahha..ik dacht dat je het op deze manier had gedaan >> (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70776.msg1140415#msg1140415) <<

Wat bedoel je met 'haperingen'....bedoel je de judder in de pans/tilt shots, of valt het signaal/beeld steeds compleet even weg, of wat anders?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels