Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Entern gaat inderdaad goed. Ook niet zo gek, want het is USB 2.0, dus datatransfer heeft een vrij hoge snelheid

Mentel

Hallo,

Ben nieuw op dit Forum. Gisteren mijn tvix 6500 opgehaald.
Gelijk de nieuwe firmware 1.1.44 geinstalleerd wat soepel verlopen is.

Ik krijg mijn 6500 echter niet in mijn wireless netwerk. (met wpa beveiliging)
Met de standaard dhcp krijg ik niet eens een IP adres.
Hij ziet mijn router wel, vraagt ook om de key, maar vervolgens werkt het niet??
Handmatig de adressen invoeren kan natuurlijk wel, maar het werkt vervolgens ook niet?
Iemand suggesties?

Als ik hem via een kabeltje aansluit, zie ik de 6500 wel in netwerk, maar kan er vervolgens (via ftp) niet bijkomen.
De ftp optie in mijn menu blijft ook uitgegrijst?? Hoe kan dat??
Ben al flink aan het lezen, maar hier heb ik nog geen antwoorden op gevonden.

Kan iemand helpen?

Groeten,
Marc

richardnl

Wireless heb ik niet dus kan geen suggestie doen.
FTP blijft bij mij ook grijs en ik denk dat dit komt omdat dit niet te veranderen is door de gebruiker

Citaat van: Mentel op maart 11, 2008, 10:37:50
Hallo,

Ben nieuw op dit Forum. Gisteren mijn tvix 6500 opgehaald.
Gelijk de nieuwe firmware 1.1.44 geinstalleerd wat soepel verlopen is.

Ik krijg mijn 6500 echter niet in mijn wireless netwerk. (met wpa beveiliging)
Met de standaard dhcp krijg ik niet eens een IP adres.
Hij ziet mijn router wel, vraagt ook om de key, maar vervolgens werkt het niet??
Handmatig de adressen invoeren kan natuurlijk wel, maar het werkt vervolgens ook niet?
Iemand suggesties?

Als ik hem via een kabeltje aansluit, zie ik de 6500 wel in netwerk, maar kan er vervolgens (via ftp) niet bijkomen.
De ftp optie in mijn menu blijft ook uitgegrijst?? Hoe kan dat??
Ben al flink aan het lezen, maar hier heb ik nog geen antwoorden op gevonden.

Kan iemand helpen?

Groeten,
Marc

xynyx

Onderstaande spreekt voor zich:

CiteerUnfortunately, only after shipping the products we found several hardware related problems in M-6500A. And it needs to be repaired.

Below are the list of problems known until now.

1. Problem : Heat related (#1)

When HDD is not present inside the box, the unit will have incorrect air flow and the set will be overheated and picture will not be displayed.

Solution : Dummy HDD should be inserted and we are preparing it.

2. Problem : Heat related (#2)

Even when HDD is inserted, we observe a few M-6500A units becoming unstable due to heat.

Our recommended maximum operating temperature is 35 degrees C similar to other Blue-Ray players.

There is a chance of few units becoming unstable even at 35 degrees C, even though all the sets we tested here works fine up to 40 degrees C. I do not think 5 degrees is a good margin.

Solution 1. : Increase the FAN speed.

Solution 2 : Put a heat sink on the CPU(SMP8635).

We will use both the methods, because using solution 1 will make TViX too noisy and using solution 2 can only help cool the CPU not other parts of the unit.

*** To avoid the heat problem, we recommend the usage of M-6500A to be in a cool environment.

If you place M-6500A inside the cabinets, the internal temperature will rise and in turn the placed M-6500A may suffer from the heat problems.

If you place M-6500A on the top of hot devices like amplifiers, it becomes hot and may face problems.

In open environment conditions having room temperature of below 25 degree C, the M-6500A will work fine noiselessly.

3. Problem : Clock related

TViX clock will be reset after a few hours of power off.

It was designed to last for at least a week or 2-4 weeks on an average, in the power off state.

The reason for the clock resetting after a few hours of power off, was mainly due to the wrong selection of a particular component(Diode).

Solution : replace the wrong diode with the correct one.

4. Problem : Not powering ON of the TViX with remote transceiver

Occasionally, M-6500A do not turn ON with remote transceiver.

Solution : It was a design error. And we need to solder one resistor between the two points.

5. Problem : High return rate of working with USB target. (always USB ON)

Solution : This problem seems to be related to ESD and due to this, a component needs to be removed which was used wrongly. This has to be followed by doing rework to make it less susceptible to ESD.

To fix all the above issues, the user needs to send his unit to a temporary AS center in Europe(and US).

The temporary AS center's location is not determined yet and we are talking to a few of our distributors for help.

We are really sorry, but we cannot just issue a document to all the distributors for fixing on your own. This is mainly because the fixing points is are many and it needs special equipments to do it.

Due to this, we are planning to send our engineers to temporary AS center when it is decided, to supervise and help the repair processes.

We understand that this is 100% our fault and DViCO will bear two way shipping charges and costs for repair.

We'd like to announce this officially next week on our WEBSITE, so that the current customers can understand the situation and in turn will not be frustrated as they are not hearing anything from us.

Before we ask the customers to send their units, all the related parts should be sent to the temporary AS centre in Europe and this AS process can only begin after 4 weeks.

Slim heat sink is the bottle neck and this will takes time because it is a custom made and we have just started to make tooling.

If you have any other questions or if you know any other problems which you suspect is related to hardware, please do let us know immediately, so that we can investigate it.

We are really sorry for this and apologize for all the trouble and inconveniences.
[list=]

http://www.tvix.co.kr/Eng/Boards/PressRelease.aspx?act=RD&itemid=416&pg=

Paul Landsmeer

xynyx

Denk dat het niet zoveel met Quality Control te doen heeft. Wat je toch duidelijk ziet in deze branche is dat er units met zeer grote haast worden ontworpen en direct in de verkoop worden gedaan. Daarna beginnen ze pas met de problemen op te lossen. Da's een Policy. Quality komt later wel....

Nu stoot DViCO daar stevig zijn neus aan. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat er diverse HARDware aanpassingen nodig zijn :o

Het is nog (veel) erger dan bij de lancering van de 41/5100 serie......

Natuurlijk gaan de ontwikkelingen op dit gebeid razent snel en zijn eigenlijk niet meer bij te houden. Maar zorg er dan iig voor dat wat je op de markt zet een goed uitgetest produkt is. En niet zoals nu dat er vele mogelijkheden zijn met vele bugs........

Paul Landsmeer

Citaat van: xynyx op maart 12, 2008, 10:37:25
Denk dat het niet zoveel met Quality Control te doen heeft. Wat je toch duidelijk ziet in deze branche is dat er units met zeer grote haast worden ontworpen en direct in de verkoop worden gedaan. Daarna beginnen ze pas met de problemen op te lossen. Da's een Policy. Quality komt later wel....

Dat heeft juist alles met Quality Control te maken: er is dan namelijk geen Quality Control! Dat die is ingegeven door een rush-to-market is niet meer dan een verklaring daarvoor.

Hadden ze normale kwaliteitscontrole gehad, hadden ze dit er allemaal uit kunnen halen. Overigens is niet het ontdekken ervan tijdrovend, maar het oplossen. Het zou dus best kunnen dat ze bij de introductie wisten van dit soort problemen, maar hebben besloten de introductie niet te laten vertragen door de noodzaak tot aanpassing.

Hoe dan ook, dit kun je moeilijk serieus nemen. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen 6500 heb gekocht en zal waarschijnlijk ook geen andere producten van dit bedrijf aanschaffen, want ik speel liever niet voor proefkonijn.

papaleo

Tja..,het is vaak te gek voor worden, maar ik ben het wel 'n beeje gewend uit de tijd dat ik met satelliet-receivers aan het stoeien was deze werden ook met de nodige bugs/problemen op de markt gezet en werden door de gebruikers ervaringen steeds 'beter'  :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

svmnb

Met uitgebreide QC wordt de prijs voor consumenten minder interessant.
Zonder QC zit de consument met een kreupel apparaat opgescheept.

Ik wacht even tot de volgende revisie en dan pas als het ding bruikbaar is.
Je ziet nl. ook vaak dat met revisies de functies die daarvoor wel werkten, gesloopt worden.
Ik wil graag betalen voor een werkend apparaat, maar weiger net als Paull om als bughunter voor de leverancier te worden ingezet.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

neptune

Citaat van: svmnb op maart 12, 2008, 16:03:53
Met uitgebreide QC wordt de prijs voor consumenten minder interessant.
Zonder QC zit de consument met een kreupel apparaat opgescheept.

Ik wacht even tot de volgende revisie en dan pas als het ding bruikbaar is.
Je ziet nl. ook vaak dat met revisies de functies die daarvoor wel werkten, gesloopt worden.
Ik wil graag betalen voor een werkend apparaat, maar weiger net als Paull om als bughunter voor de leverancier te worden ingezet.
Dvico staat wel goed bekend en als ik het verhaal lees met verzendkosten op hun kosten (ernaartoe en terug) dan denk ik dat ze dit probleem misschien laat maar toch goed oplossen.
Dit kost ze veel meer geld dan dat de bugs er direct uit waren gehaald en met deze harde leerschool denk ik dat ze met toekomstige revisies het beter gaan doen. Ze weten nu het kostenplaatje van als het niet goed op de markt komt...
zet hier iets neer

Cliffie

Ik heb al heel veel op internet gelezen over dit apparaat en vele andere apparaten. Even uitleggen wat mijn situatie is:

We hebben hier 2 PC's en een stereoinstallatie. We willen bijvoorbeeld de TViX 6500 gebruiken om onze muziek te kunnen afspelen via de stereo en films te kijken op de TV. Nu is het ook de bedoeling om centraal een backup te maken. Aangezien we van beide computers data op de TViX willen zetten, vraag ik me af of dat mogelijk is (gebruiken als soort van NAS dus, aansluiten op de router/hub).

Dus: 2x computer -> router -> ethernet -> TViX6500. Gaat dit? Het liefst benader ik dan de TViX als zijnde een NAS.

Ik twijfel namelijk een beetje aan de mogelijkheden van allerlei apparaten, en alvorens ik een berg geld uitgeef, zou ik dat wel willen weten.

Starred

Ik heb de 6500 nu aan m'n pc monitor verbonden via HDMI. Output gezet op 1080p en pal/ntsc/24 switch op on.
Hoe kan ik controleren of wat ik zie op mijn monitor daadwerkelijk 1080p/24 is?

Starred

Citaat van: Starred op maart 15, 2008, 16:39:59
Ik heb de 6500 nu aan m'n pc monitor verbonden via HDMI. Output gezet op 1080p en pal/ntsc/24 switch op on.
Hoe kan ik controleren of wat ik zie op mijn monitor daadwerkelijk 1080p/24 is?

Via een bepaalde instelling op het scherm kan ik het controleren. Blijkt dus 1080p/60 te zijn.
Werkt die 24p switch dus gewoon niet? Of zou mijn monitor (Dell 2408WFP) geen 24hz aan kunnen?

papaleo

Ik denk het laatste,want bij mijn HD100 laat die netjes 1080/24p in het beeld zien, of je beeldmateriaal is gewoon 1080p/60...
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Citaat van: papaleo op maart 15, 2008, 22:29:55
Ik denk het laatste,want bij mijn HD100 laat die netjes 1080/24p in het beeld zien

Ik denk het ook  :-\

xynyx

CiteerIk heb al heel veel op internet gelezen over dit apparaat en vele andere apparaten. Even uitleggen wat mijn situatie is:

We hebben hier 2 PC's en een stereoinstallatie. We willen bijvoorbeeld de TViX 6500 gebruiken om onze muziek te kunnen afspelen via de stereo en films te kijken op de TV. Nu is het ook de bedoeling om centraal een backup te maken. Aangezien we van beide computers data op de TViX willen zetten, vraag ik me af of dat mogelijk is (gebruiken als soort van NAS dus, aansluiten op de router/hub).

Dus: 2x computer -> router -> ethernet -> TViX6500. Gaat dit? Het liefst benader ik dan de TViX als zijnde een NAS.

Ik twijfel namelijk een beetje aan de mogelijkheden van allerlei apparaten, en alvorens ik een berg geld uitgeef, zou ik dat wel willen weten.

Het is geen NAS. Daarvoor is de upload snelheid veel te traag. Wil je al je muziek en film files op de HD van de 6500 zetten zal je dit met USB moeten doen anders ben je uren bezig (6500 is dan gewoon een externe HD voor de comp).
Je kan wel alles afspelen van de 6500 in je netwerk en stereo en tv.

riwi

Gisteren een oude papst CPU fan die ik nog op een oud PC moederbord had zitten in de tvix gezet als vervanging voor het luidruchtige fannetje dat er standaard in zit. Moest wel een stukje plastic van de binnenzijde van de behuizing weg knippen, maar het paste uiteindelijk wel.

Het is erg lastig om hem open te maken de tvix. Eerst de schroefjes bij het harddisk klepje eruit, dan het front 5mm naar links schuiven en daarna naar voren klappen (bovenkant eerst). Daarna kan de harddisk slede los geschroefd worden waar ook het voedingsbord op zit. Pas op want er zitten een paar tere lint kabeltjes tussen die je zo kapot trekt en dan is het einde verhaal voor de tvix.

Van de hier boven omschreven problemen vond ik het fan geluid (en warmte) het ernstigste. Het feit dat de klok z'n tijd kwijt raakt vind ik niet erg. Het probleem met de USB : "als je hem ontkoppelt blijft de tvix op USB-ON staan" is ook niet erg. Je zet hem gewoon even uit en aan en hij doet het weer.

De grotere fan die ik er nu in heb gezet zit ook voor een deel voor de opening van de TV module die er toch niet in zit. Door de extra dikte (1cm ipv .5 cm) en de iets grotere afmeting 40x40mm ipv 35x35mm verplaatst hij meer lucht bij lagere toeren. Bovendien is de Papst een stuk stiller dan de Ystech die er in zit. Ik kan hem zelfs op fast1 zetten zonder dat het geluid boven dat van de harddisk uit komt.

De kast voelt nog wel warm aan bij het spelen dus echt goed voor de harddisk is het nog steeds niet.

advr

na een hele dag aan staan vind ik de mijne niet echt warm. de fan staat op "traag 2" dus niet voluit. ik heb geen last van de fan. misschien heb ik geluk. ook heb ik er geen harde schijf in zitten 8)

de klok wijkt wel snel af, da's wel jammer maar niet echt erg. voor de rest een super apparaat!!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

Citaat van: advr op maart 16, 2008, 18:44:00
na een hele dag aan staan vind ik de mijne niet echt warm. de fan staat op "traag 2" dus niet voluit. ik heb geen last van de fan. misschien heb ik geluk. ook heb ik er geen harde schijf in zitten 8)

Juist zonder harddisk is de airflow binnen het apparaat niet OK. Dan schijnt bij sommige mensen de sigma chip (zonder heatsink) te heet te worden zodat de tvix vastloopt. Er schijnen dummy harddisk dingen te zijn die je in kan schuiven. Ik heb dat nog niet gehad dat ie vast liep. Misschien dat de sigma chip bij muziek (waar jij hem het meest voor gebruikt dacht ik?) minder warm wordt.
't is in ieder geval iets om te onthouden voor als het komend zomer 30+ graden is.

advr

Citaat van: riwi op maart 16, 2008, 19:26:28
Misschien dat de sigma chip bij muziek (waar jij hem het meest voor gebruikt dacht ik?) minder warm wordt.
't is in ieder geval iets om te onthouden voor als het komend zomer 30+ graden is.

ik gebruik hem voor muziek maar dat zijn ook veel muziek dvd's dus met beeld. Uiteindelijk wil ik wel een HD erin zetten zodat ie mobiel wordt en ik op vakantie vanalles mee kan nemen ;D ;D
dan wordt de airflow vanzelf beter.
maar bedankt voor de tip al wist ik er al wel van. O0

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

jheerink

Waar ik nog naar zoek nu is hoe ik hem kan benaderen over ftp? (Inmiddels een schijf erin gezet) Kan wel van 6500 naar mijn netwerk toe maar andersom zit ik nog te puzzelen. Zie bij oudere modellen iets over login en pasword, dat kan ik op mijn 6500 niet vinden Als ik ftp naar het adres van de 6500 krijg ik of geen verbinding en als ik als login tvixhd (kan iets anders zijn ben nu niet thuis) invoer lijkt het te lukken maar kom ik zonder pasword niet verder. Tips hoe ik erin kan komen?

riwi

Citaat van: jheerink op maart 17, 2008, 16:25:03
Waar ik nog naar zoek nu is hoe ik hem kan benaderen over ftp? (Inmiddels een schijf erin gezet) Kan wel van 6500 naar mijn netwerk toe maar andersom zit ik nog te puzzelen. Zie bij oudere modellen iets over login en pasword, dat kan ik op mijn 6500 niet vinden Als ik ftp naar het adres van de 6500 krijg ik of geen verbinding en als ik als login tvixhd (kan iets anders zijn ben nu niet thuis) invoer lijkt het te lukken maar kom ik zonder pasword niet verder. Tips hoe ik erin kan komen?

Het password staat in het menu van de tvix net boven waar je de ftpserver kan restarten.

jheerink

Hmm Stom dat ik het niet eerder gezien had, maar goed dat heb ik nu, inloggen alleen ho maar, onder vista (filezilla) helemaal geen verbinding vermoed firewall probleem,
xp geeft filezilla, eerst verbinding is aangemaakt, welkoms bericht afwachten .... en dan na tijdje kan niet verbinden met server. Iemand gelijke ervaringen idee waar het mis gaat ?

Starred

Citaat van: Starred op maart 15, 2008, 21:28:04
Via een bepaalde instelling op het scherm kan ik het controleren. Blijkt dus 1080p/60 te zijn.
Werkt die 24p switch dus gewoon niet? Of zou mijn monitor (Dell 2408WFP) geen 24hz aan kunnen?

Ik heb nu eindelijk wat materiaal te pakken (vreemd genoeg MKV's) waarbij de 6500A in combinatie met de Dell 2408 netjes naar 24p overschakelt  8)

papaleo

Citaat van: Starred op maart 18, 2008, 09:54:16
Ik heb nu eindelijk wat materiaal te pakken (vreemd genoeg MKV's) waarbij de 6500A in combinatie met de Dell 2408 netjes naar 24p overschakelt  8)

Dus,lag het tóch aan het materiaal welke je de eerste keer gebruikte... ;)