Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Citaat van: Starred op maart 19, 2008, 07:30:43
Wanneer je VC1 remuxes in een MKV container afspeelt krijg helaas veel haperende beelden. Waar kan dit aan liggen

Ondersteund de 6500 dit officieel niet?

papaleo

Citaat van: riwi op maart 21, 2008, 00:42:56
Ik hang de tvix gewoon even aan de PC met USB. Kopieer de films etc. er naar toe (20-25MB/sec). Maar meestal gebruik ik gewoon netwerkshares via NFS of samba, Het meeste materiaal staat op het netwerk bij mij.

Ok,de overdracht gaat wel sneller dan dit (copy/paste) via het netwerk te laten doen,maar het voordeel om het via het netwerk te doen (voor mij) is dat je de TViX niet steeds hoef los te koppelen.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

richardnl

Citaat van: Starred op maart 21, 2008, 08:02:18
Ondersteund de 6500 dit officieel niet?

ben eens gaan opletten.. ik heb het ook. zowel via interne hd, usb als nfsshare
Wachten maar op een firmwareupgrade

Doerak

Citaat van: papaleo op maart 21, 2008, 07:55:31
Wat bedoel je met 'haperingen'....bedoel je de judder in de pans/tilt shots, of valt het signaal/beeld steeds compleet even weg, of wat anders?

Haperingen in de zin dat het geen vloeiende beweging is.
Hij "stokt" alsof het netwerk niet snel genoeg is.

papaleo

Citaat van: Doerak op maart 21, 2008, 10:52:57
Haperingen in de zin dat het geen vloeiende beweging is.
Hij "stokt" alsof het netwerk niet snel genoeg is.

Als je b.v ntsc materiaal afspeel let er dan wel op dat je in het menu dit ook heb gekozen want anders zit je je het ntsc (60Hz) materiaal te bekijken op je Pal (50Hz) weergever en dit ziet er ook uit alsof het beeld 'stokt'
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Citaat van: papaleo op maart 21, 2008, 11:51:37
Als je b.v ntsc materiaal afspeel let er dan wel op dat je in het menu dit ook heb gekozen want anders zit je je het ntsc (60Hz) materiaal te bekijken op je Pal (50Hz) weergever en dit ziet er ook uit alsof het beeld 'stokt'

Bij die MKV's (met VC1) is het geen kwestie van 50 vs 60hz. Hij geeft ze gewoon niet allemaal vloeiend weer (forse schokken). Erg duidelijk te zien bij bijvoorbeeld de Eureka versie van de Matrix. Jammer, want deze heeft ondertiteling én 24p

papaleo

Yep, jammer genoeg is dat zo.... :-\

Starred

Citaat van: riwi op maart  1, 2008, 23:28:13
@starred ik gebruik altijd die IRE ramp patterns voor brightness en contrast van de w6rz site :
0 to 100 IRE Bars (10 IRE steps) 1920x1080
0 to 100 IRE Split Bars (10 IRE steps) 1920x1080
en die 1 254 en -5 to 105 IRE is ook handig om te zien of je wel BTB en WTW krijgt.

Hoe doe je dat dan precies? What's the procedure? I can't figure it out  :-\

riwi

Citaat van: Starred op maart 23, 2008, 16:46:34
Hoe doe je dat dan precies? What's the procedure? I can't figure it out  :-\

OK,

patroon : Level 1 to 254 Ramp and -5 to 105 IRE Bars (5 IRE steps) 1920x1080
http://www.w6rz.net/ramp.zip
Je zet het ire ramp patroon op het scherm (evt op pauze)

Je schroeft de brightness van de tvix (knopje setup tijdens weergeven beeld) zover op (of terug) totdat je alle zwarte en bijna zwarte blokjes afzonderlijk van elkaar kan onderscheiden. Aan de linker kant zie je nog een stippel lijn. Alles links van deze lijn is eigenlijk "below black". Ik stel meestal zo in dat je dit nog net kan zien.
Zelfde doe je met de wit en bijna wit blokjes maar regel je de contrast setting van de tvix bij. Ook hier zit weer een gedeelte rechts van de stippellijn dat eigenlijk in videomateriaal niet voor mag komen, maar dat toch doet. Ik stel zo in dat je dit nog net ziet.
Vervolgens  check je brightness nog een keer (omdat contrast en brightness elkaar beinvloeden) en dan ben je klaar.
Ik kom bij mij op Brightness +15 en Contrast -10

Daarna zou al het materiaal dat net als het test patroon 1080p/60 is goed weer worden gegeven.

Ik zou dus ook nog een soortgelijk testbeeld willen hebben voor 1080p/24 materiaal, omdat de tvix bij 1080p/24 er heel anders uit ziet. Ook veranderd de tvix brightness/contrast soms automagisch. Dat is heel irritant.

Ik ben er wel van uit gegaan dat de weergever (projector of TV) al wel goed is ingesteld. In mijn geval is deze gewoon gecalibreerd door de leverancier.

Starred

Starred

Alfred30

Citaat van: Starred op maart 21, 2008, 12:15:24
Bij die MKV's (met VC1) is het geen kwestie van 50 vs 60hz. Hij geeft ze gewoon niet allemaal vloeiend weer (forse schokken). Erg duidelijk te zien bij bijvoorbeeld de Eureka versie van de Matrix. Jammer, want deze heeft ondertiteling én 24p
Ik ben met Eatern Promises van Eureka bezig, deze zal dan (jammer genoeg) ook wel schokken tijdens afspelen.

Groet,

Alfred

xynyx

MPCclub 28 maart 2008:

CiteerNow i'm ready to leave for a week on holidays when things become actually quite busy but i'm going anyway so don't expect news for a whole week. We not leave you for a week without telling you the latest details about TViX repair for example. It's not going to happen. According to DvICo the plans have changed and they will arrange for swapping the units for the reworked version. The newer version should be available in stores as of end of next week. When the swapping will take place depends on Distributors and resellers as they probably will take it up with their consumers. We expect users will be mailed with details as soon as the setup is ready so don't go start mailing and hunting just yet...

riwi

OK een swap dus da's wel fijner dan opsturen, dan ben je hem tenminste niet een week of meer kwijt.

kermit

Citaat van: riwi op maart 29, 2008, 15:48:36
OK een swap dus da's wel fijner dan opsturen, dan ben je hem tenminste niet een week of meer kwijt.

Riwi,

Ze zullen het wel vreemd vinden als ze de jouwe zien met een grotere fan erin. ;D ;D.

riwi

Citaat van: kermit op maart 29, 2008, 17:07:12
Riwi,

Ze zullen het wel vreemd vinden als ze de jouwe zien met een grotere fan erin. ;D ;D.

De fan zit binnen in dus die zie je niet  :D Pas later als ik met de nieuwe unit buiten sta ;)
Maar ik zal als het tot een swap komt eerst de originele fan er weer in zetten.

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

richardnl

Now i'm ready to leave for a week on holidays when things become actually quite busy but i'm going anyway so don't expect news for a whole week. We not leave you for a week without telling you the latest details about TViX repair for example. It's not going to happen. According to DvICo the plans have changed and they will arrange for swapping the units for the reworked version. The newer version should be available in stores as of end of next week. When the swapping will take place depends on Distributors and resellers as they probably will take it up with their consumers. We expect users will be mailed with details as soon as the setup is ready so don't go start mailing and hunting just yet...

bron mpcclub

Wat betekent dit nu ?

riwi

Citaat van: richardnl op maart 30, 2008, 17:54:31
Wat betekent dit nu ?

Dat HiJack op vakantie gaat  ;D

... en dat je met je leverancier contact moet opnemen over een swap indien je dat wenst. Eigenlijk zegt ie dat de leverancier met jou contact zal opnemen, maar dat moet je maar afwachten. In ieder geval vind de swap nu nog niet plaats. De nieuwe verbeterde units zijn er kennelijk pas vanaf volgende week.

advr

ik ga alvast toch een mailtje sturen.. ;D

werkt er iemand met playlists op de 6500A. ik heb een dir "autorun" genaakt maar als ik er een playlist in zet werkt die niet.

hoe moet die playlist er uit zien? iemand een idee?

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

papaleo

Had ik ook al gedaan...en een berichtje op hun Forum achtergelaten.

richardnl

idem een berichtje achter gelaten net zoals papaleo, riwi en nu dus ik ook  ;D

advr

Citaat van: richardnl op maart 31, 2008, 17:40:58
idem een berichtje achter gelaten net zoals papaleo, riwi en nu dus ik ook  ;D

waar precies, welk draadje op het forum ::)

riwi

advr

maar ik heb de mijn bij www.digita.nl gekocht. ik heb daarheen maar gemaild ;D