Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Er is een reaktie van RHISC in het draadje,er wordt 'n een en ander toegelicht op hoe de swap zal gaan worden toegepast.....áls die uberhaupt zal gaan worden toegepast.

edit;

http://www.rhisc.nl/Support-Forum/TViX-M-6500A/ReSwap-6500.html#2314

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

advr

volgens digita.nl moet alles opgestuurd worden, de swap zou dan 4 weken gaan duren, geen echte swap dus :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

richardnl

weet iemand wat de verbeteringen zijn qua hardware?

Alfred30

Ik wacht maar rustig af tot er bekend is wat er gaat gebeuren.
In de tussentijd lekker genieten van de hdrips, ik heb (gelukkig) nog geen gekke dingen meegemaakt de afgelopen 2 weken met de divx.
Dit zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de harde schijf die in de speler zit en misschien dat ik het geluid niet via de hdmi doorstuur.
Er is nog niks geweest wat ik niet af kon spelen (ik heb het e.e.a. van eureka gedowned)

Groet,

A

advr

op het moment maak ik me ook drukker om ee playlists werkend te krijgen. 8)

in de handleiding staat dat je playlists in een autorun dir kunt zetten maar ik krijg ze dan niet aan de praat.
ik heb al; vanalles geprobeerd. ook met volledige paden voor de nummers, niets helpt. :P

heeft iemand hier al meer gespeeld? O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

zo kan het ook maar is lastig als je erg veel artiesten hebt. er staat niet bij of je weer meerdere sub dirs kan maken onder audio_1. 8)

maar toch bedankt voor het meedenken!!
ik ga het zeker uitproberen.

Ad.

richardnl

papaleo

Zó van 1.1.47 naar 1.2.13  thats a giant stap forwards...

Heb je 'm al geprobeerd...?
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

richardnl

nee nog niet... moet eerst wat andere zaken doen en probeer hem dit weekend te installeren

Groet
Richard

riwi

Ik zie in de beta firmware sectie dat de 1.2.23 versie van september vorig jaar is ??? En dat ie voor de versie met tv-tuner is :
http://www.tvix.co.kr/eng/support/betafirmware.aspx

De 1.2.23 is ook slechts 10MB ipv 27 MB van de 1.1.44 versie.

Ik denk niet dat dit een goede update is  ;)

papaleo

Citaat van: riwi op april  1, 2008, 20:00:36
Ik zie in de beta firmware sectie dat de 1.2.23 versie van september vorig jaar is ??? En dat ie voor de versie met tv-tuner is :

Ok,thanks...

Nee, ga ik dus niet aan beginnen

advr

Citaat van: riwi op april  1, 2008, 20:00:36

dit is een update voor de 4100 en niet voor de 6500 8)

richardnl

ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmware/M-6500/Beta/

deze is wel rond de 27 MB en voor de 6500
excuus voor de verkeerde link en het is 1.2.13

Doerak

Waar kan ik bookmarks o.i.d. ongedaan maken?
Mijn vrouw was begonnen met een film te kijken, maar is halverwege gestopt.
Nu wil zij van vooraf aan opnieuw beginnen met kijken.
Maar iedere keer wanneer ik de film opnieuw opstart, gaat hij verder vanaf het punt waar zij de 1e keer gestopt is.

edit typo

riwi

Ik weet niet waar je bookmarks kan verwijderen, maar je kan wel met het goto knopje op de AB tijd 00:00:00 selecteren denk ik?

xynyx

CiteerWaar kan ik bookmarks o.i.d. ongedaan maken?
Mijn vrouw ik begonnen met een film te kijken, maar is halverwege gestopt.
Nu wil zij van vooraf aan opnieuw beginnen met kijken.
Maar iedere keer wanneer ik de film opnieuw opstart, gaat hij verder vanaf het punt waar zij de 1e keer gestopt is.

gewoon de menu knop indrukken.....en dan weer play.

riwi

Ik heb 1.2.13 er op gezet. Speelt prima. Ik merk geen verschil eigenlijk tot nu toe.

<edit : ben hem al weer aan het downgraden naar 1.1.44 . Van de interne disk speelde ie prima met 1.2.13, maar vanaf het netwerk haperde het telkens en stond ie om de 20-30 seconden even 5 seconden stil..>

<edit 2 : Probleem opgelost : nieuwe firmware draait nu goed. Ik had ook netshare 2.01 er op gezet, maar daar kwam de stottering van . Met de andere PC waar nog netshare 2.00beta op stond speelde ie wel goed. Nu dus op de eerste PC ook weer de 2.00 beta terug gezet en dan speelt het weer soepel overal :). Ik kan 1.2.13 nu dus wel aanraden, hoewel ik nog niet echt verbeteringen heb gezien. Wat het probleem met netshare 2.01 is weet ik niet.

papaleo

Citaat van: riwi op april  2, 2008, 22:04:38
Ik heb 1.2.13 er op gezet. Speelt prima. Ik merk geen verschil eigenlijk tot nu toe.

<edit : ben hem al weer aan het downgraden naar 1.1.44 . Van de interne disk speelde ie prima met 1.2.13, maar vanaf het netwerk haperde het telkens en stond ie om de 20-30 seconden even 5 seconden stil..>

Ok thx,dat weten we dan ook weer...dus toch maar even wachten.

riwi

Ik weet het niet. Ik had daarna met de oude versie ook wat last van haperingen. Misschien iets raars met de PC. Ik wil het morgen nog eens proberen.

papaleo

Ik weet geloof ik wel wat je bedoelt,ik heb dit ook wel eens en dit gebeurt dan meestal als mijn pc heel al lang aan staat,wanneer ik mijn pc opnieuw opstart is dit euvel (hevig schokkend beeld) weer verdwenen.... ??? :-\

richardnl

van de site van rhisc.nl

DVico TViX HD-M6500A V1 en V2

Elke fabrikant die met een nieuw product op de markt komt, zal na de eerste uitlevering, aanpassingen maken aan haar producten, met de feedback van gebruikers. In dat geval zal er dan een revisie wijziging komen. Dit houd in, dat het product gewoon hetzelfde blijft, echter er kunnen hardware aanpassingen plaatsvinden, om het product te verbeteren. Sommige fabrikanten zitten soms al boven de 10 revisies. In het geval van de DVico TViX HD-6500A zijn er echter na de initiële release van de hardware, bij sommige producten problemen ontstaan. DVico werkt met 3 fabrieken, en uit één fabriek is een "slechte" batch geleverd. Van deze batch is een te groot percentage defect geraakt. Deze batch is voor het grootste deel in Zweden terecht gekomen. Aangezien er ook een gedeelte hiervan bij een grote groep forumgebruikers welke aan een speciale buy-in actie hadden deelgenomen van het product, zijn de problemen echter snel ontdekt, en is er veel over gecommuniceerd op internet. DVico wil zich profileren als een bedrijf wat kwaliteit levert, en heeft daarom besloten in tegen stelling to andere fabrikanten (zoals Microsoft met de XBOX 360 in het recente verleden ) volledige verantwoordelijkheid te nemen voor de ontstane situatie. Wat is deze situatie nou eigenlijk? In sommige gevallen kan een product mankementen vertonen.

De mogelijke problemen:

1. Oververhitting. De TViX HD-M6500A heeft een zéér krachtige processor, welke ook warmte veroorzaakt. Deze warmte dient afgevoerd te worden. Hiervoor zit er in de TViX HD-M6500A een ventilator, welke zowel de eventueel geplaatste harddisk als de processor dient te koelen. Door het design van de TViX HD-M6500A, zal wanneer er zich géén harddisk in de speler bevind, de airflow niet correct verlopen. Deze zal de weg van de minste weerstand kiezen, en bijna in zijn geheel zich naar het compartiment waar de harddisk geplaatst kan worden verplaatsen. Hierdoor zal de processor te weinig koeling krijgen, waardoor de TViX HD-M6500A oververhit kan raken en slechter kan gaan functioneren zolang de temperatuur te hoog blijft.
2. Klok. De TViX HD-M6500A heeft een klok, welke alleen gebruikt word voor de optionele DVB-T tuner, om opnames te kunnen programmeren op een ander tijdstip. In de TViX HD-M6500A is een onderdeel geplaatst, welke maar maximaal 48 uur de klok van stroom weet te voorzien, na het uitschakelen van de speler. Dit onderdeel laad zich op zodra de speler aan is. In Nederland heeft een DVB-T tuner weinig nut, aangezien wij maar 4 vrije kanalen hebben, en er ook géén kaart geplaatst kan worden om betaalde kanalen te kunnen kijken.
3. USB ON. In sommige gevallen, blijft de TViX HD-M6500A op "USB ON" hangen, nadat de USB stekker verwijderd is na aangesloten te zijn geweest aan een PC. Dit probleem zal zich direct in de eerste dagen na aanschaf voordoen, en is niet te herstellen door de gebruiker.

Oplossingen

1. Oververhitting. TViX HD-M6500A spelers waar een HDD in geplaatst is,zullen bij een goed geplaatste speler géén hitte problemen ondervinden. Met goed geplaatst word bedoeld niet op een ander elektronica product, voldoende ruimte )minimaal 5cm' ruimte rondom en boven de speler. DVico gaat in de nieuwe revisie een " dummy drive" plaatsen, om de airflow ook in het geval er géén HDD geplaatst is, toch te realiseren. Klanten welke een speler zonder HDD hebben aangeschaft, zullen in de gelegenheid worden gesteld om kosteloos zo een dummy verzonden te krijgen.
2. Klok. Als er géén gebruikt gemaakt wordt van de DVB-T tuner, is er géén probleem. Er kan ook gekozen worden door DVico om middels een firmware upgrade de speler éénmaal per etmaal te laten booten, en na 1 minuut weer uit te laten gaan, om er zorg voor te dragen dat de klok gevoed blijft. De gebruiker kan dit ook zelf realiseren door een opname te plannen van 1 minuut op dagen dat er niet opgenomen hoeft te worden.
3. USB ON. Dit word veroorzaakt door een defecte USB controller chip. De enige oplossing is reparatie van de speler.

Oplossing vanuit DVico
De aangeboden oplossing van DVico, voor iedereen met een Revisie V1 TViX HD-M6500A:
DVico zal een een omruiling verzorgen van alléén de speler. Dus zonder toebehoren etc. Deze nieuwe revisie zal de volgende aanpassingen bevatten ten opzichte van revisie 1:

1. Er is een "heat sink" (een passieve koeler van aluminium) over de processor geplaatst.
2. Er is een onderdeel vervangen om de klok minimaal 14 dagen zonder spanning vast te houden.
3. Er is een USB chip vervangen, om het USB ON probleem te voorkomen
4. Diverse kleine aanpassingen

Deze omruiling kan door iedereen met een V1 aangevraagd worden, ongeacht of deze daadwerkelijk defect is of niet. De aanvraag dient gedaan te worden op de website van DVico middels de volgende _link_: http://www.tvix.co.kr/ENG/boards/PressRelease.aspx?act=RD&itemid=417

Procedure:

1. De klant registreert zich op de DVico Website met zijn/haar adres waar de omruil unit naar toe verzonden dient te worden, en registreert zijn/haar serienummer van de huidige V1 unit.
2. De klant ontvangt na het invoeren van bovenstaande zaken een verificatie code van DVico, welke hij op dezelfde pagina dient in te voeren, pas dan is de registratie compleet.
3. DVico zal per week het aangemelde aantal units verzenden naar één omruillocatie per land, dat zal een bedrijf zijn welke de omruiling zal gaan verzorgen.
4. Zodra de omruil units ontvangen zijn door dit bedrijf, zal de klant een mail ontvangen met verzendinstructies om de oude unit te kunnen verzenden
5. Na ontvangst van de unit op de omruillocatie, zal een omruil model naar het opgegeven adres van de klant worden verzonden. Zij controleren aan de hand van het serienummer van de unit naar welk adres dit is.

Let op, deze omruiling kan niet via ons verlopen, en is opgezet door DVico. Indien u een defect vermoedt aan een bij ons aangeschaft product, dient u de normale RMA (Reparatie) procedure te volgen . Aangezien een V1 unit niet automatisch een defecte unit betekend, zullen wij daarom alléén units die echt defect zijn accepteren. DVico bied deze service éénmaal aan, om iedereen de mogelijkheid te geven om een verbeterd product te kunnen ontvangen. Het is hun beslissing geweest om iedereen deze mogelijkheid te geven, ongeacht deze daadwerkelijk defect is. Vragen aangaande en tijdens de omruiling dient u tevens bij DVico zelf te stellen, aangezien wij niet over de informatie beschikken welke nodig is om u te antwoorden.

Advies RHiSC BV: Ivm met de verbeteringen aan het apparaat, en dan met name de geplaatste heat sink, zou het niet onverstandig zijn om een omruiling te verzoeken. De gewone garantie blijft uiteraard van kracht als u niet kiest voor een omruiling.

Laatste noot: Wij benadrukken dat dit een advies is, en dat u zelf de afweging dient te maken om gebruik te maken van het aanbod van DVico. Tevens dient u de communicatie met betrekking tot deze omruiling aan DVico te richten. Wij hebben géén inzicht in de individuele aanvragen, en wij kunnen ook géén informatie opvragen hierover bij hen.

Mocht u een problemen ondervinden met, of een mogelijk defect constateren aan uw DVico/TViX product, kunt u het beste contact opnemen met RHiSC BV per mail, ( [email protected] e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken ) waarin u duidelijk de klacht omschrijft. Mocht uw product (mogelijk)defect blijken, dan zal indien het product nog in zijn 24 maanden na aanschaf zitten, kosteloos worden hersteld. Indien het defect binnen 30 dagen na factuurdatum is gemeld, kunt u het product ruilen voor een nieuw exemplaar.

advr

ik heb me in ieder geval aangemeld en een code gekregen. dat ging makkelijk ;D

Starred

Iemand de BR rip van Con Air al geprobeerd via de 6500? Ik krijg geen geluid  :-\

richardnl

Citaat van: advr op april  4, 2008, 17:39:34
ik heb me in ieder geval aangemeld en een code gekregen. dat ging makkelijk ;D

yep ik ook