Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Citaat van: Mark van B op maart  2, 2008, 15:52:36
Heren, Ik ben van plan de 6500 aan te schaffen en gewoon vanaf een interne hd af te spelen.
Heb ik dan problemen. Moet ik dan denken aan firmware updates etc.. ( niet echt mijn ding ). ;D

Als firmware updates niet echt je ding is kan je beter even wachten. De 6500 vind ik momenteel (nog) niet een product dat grotendeels probleemloos werkt. Daar zijn er nog te veel issues voor.

Ik wist dat van te voren en vind het (tot op zekere hoogte) niet zo'n probleem. Zelf werk ik ook met een interne hd. Dan zijn er eigenlijk minder problemen te verwachten dat met streamen over het netwerk.

Nieuwe firmware updaten is trouwens een peuleschil. De betreffende file kiezen en een paar minuutjes wachten. Na de herstarten (en als je pecht hebt de setup weer invullen) staat 'ie weer voor je klaar.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Doelie

Heren,

Ik ben vrijwel nieuw hier. Echter stuit ik direct op een probleem. Ik probeer de beta 1.14 te installeren (weliswaar op de 6500) maar player komt met "bestand niet herkend, Fout" retour.

Iemand een tip hoe ik dit op moet lossen? Graag zou ik sowieso willen weten of het slim is om de beta te installeren, anders heb ik uiteraard geduld!

Alvast bedankt!
Doelie

riwi

Citaat van: Doelie op maart  3, 2008, 16:00:37
Ik ben vrijwel nieuw hier. Echter stuit ik direct op een probleem. Ik probeer de beta 1.14 te installeren (weliswaar op de 6500) maar player komt met "bestand niet herkend, Fout" retour.

1.14 is mij niet bekend, maar de software van vorige week die 1.1.41 heet is niet meer beta, maar nu gereleased.
Gewoon unzippen en op de tvix plaatsen in een folder. Dan met de AB er naartoe en op <enter >drukken.

DjeeDoubleU

heren,

Allereerst complimenten voor dit forum! Gisteren heb ik mijn hele avond gespendeerd ;-) aan het lezen van diverse topics over de TVIX4100, 5100 en nu ook de 6500.

Sinds m'n verhuizing vorig jaar, woonde hiervoor in een studentenkamer, ben ik erg achter gaan lopen op gebied van multimedia.
In m'n studententijd was m'n PC direct verbonden met m'n TV (dit gaat nogal makkelijk op 40m2 kamer) en speelde ik zowel MP3 als films af via m'n PC (SB Audigy, Logitech Z-680, etc.). Gezien de spullenboel redelijk gedateert is ben ik opzoek naar een nieuwe oplossing. Woon daarnaast in een burgelijk verantwoord appartement, dus het oog wil ook wat.

Zowel m'n vriendin als ik hebben een laptop en we zijn voornemens de oude PC te bedanken voor z'n trouwe dienstjaren.

Al werk in in de ICT, mijn technische skills laten (meer dan) te wensen over.
Na enige tijd google-en kwam ik terecht bij TVIX en vervolgens op dit forum.
Ik heb namelijk het idee dat dit apparaat aan al m'n wensen voldoet.

Aangezien ik enkele honderden replies heb gelezen is het tijd voor een kleine recapitulatie.

Mogelijk dat het niet voor alle onderstaande doeleinden primair bedoeld is, maar ik ben opzoek naar de volgende eigenschappen:

- TVIX kan centraal bestanden opslaan (soort NAS) welke via m'n WiFi netwerk kunnen worden benaderd door beide laptops
- TVIX speelt de meeste mediabestanden af.
- TVIX bied een redelijke geluidkwaliteit (ik zal hem waarschijnlijk aansluiten op m'n Marantz receiver met Mission boxen)
- Via m'n Laptop kan ik bestanden direct op de TVIX downloaden en evt. uitpakken
- TVIX is zowel via een interface op de TV te benaderen als via een netwerkschijf op de notebooks voor data.

Ik zoek dus eigenlijk een "all-in-one" voor zowel het afspelen van media en het via het netwerk opslaan van data.

Zouden jullie bovenstaande al dan niet willen bevestigen en mogelijk enig advies kunnen geven?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet! Alvast bedankt.

Gr. Jan-Willem

advr

Hoi JanWillem,

Welkom op het ;D
Hoe ben je zo hier terecht gekomen?

Even over de 6500A.
Ik gebruik hem samen met een Synology DS207+ NAS waar alles op staat wat ik wil zien of wil beluisteren. je kunt ook werken met een HD in de 6500a maar een TViX is geen NAS dus zal waarschijnlijk de distributie naar andere pc lastiger worden dan een aparte NAS die dar wel geschikt voor is. Mijn NAS wordt door 2 notebooks en een pc benaderd en ik kan dan ook nog op de tv hd films belijken. Dat gaat goed.
Op de tv kun je in ieder geval alles kiezen en afspelen. De beeldkwaliteit is goed en alle gangbare media bestanden worden afgespeeld. Echter de 6500a wordt via firmare updates nog verder ontwikkeld en heeft een enkele keer nog een korte hik. Als je daar mee kunt leven is er weinig aan de hand. O0

het geluid is goed op tv ;D
verder heb ik de 6500a via de toslink op mijn North Star Dac aangesloten en dat klinkt erg goed moet ik zeggen!

analoog aangesloten klinkt hetgewoon al  moet ik bekennen dat ik daar maar heel even naar geluisterd heb.
als je een NAS erbij schakeld voldoet ie aan alles wat je wilt en je bent erg flexibel ;D ;D

succes met de speurtocht. :)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Doelie

Heren!

Als ik de firmware 1.1.41 wil installeren krijg ik de volgende melding:
FOUT
Dit is geen geldig TVIX F/W bestand.
Voor downloaden ga naar onze site.
OK

Vreemd toch?!  ???
Heb het bestand ten eerste gekopieerd naar HDD in de tvix....dit mislukt.....
Heb ook geprobeerd om het bestand te starten via de netwerk-module op de divx.....ook mislukt....

HELLUP!!!

Starred

Zet hem (uitgepakt) op een usb-stick en probeer het dan nog eens

Doelie

Bedankt voor de tip! Maar exact hetzelfde probleem.....Heeft het misschien iets te maken met de eigenschappen v/h bestand...
Ik baal maar geef niet op.... ;D

jheerink

Ik heb mijn 6500 net binnen, dus moet alles nog even testen .
Ik loop tegen zelfde problemen op, met installeren update, teneerste wil hij al een aantal keer het bestand niet goed opladen van de ..kr site. en nu al paar keer andere grootte van bestand gezien dus vermoed dat er iets mis is met de update van site. Ik heb hem al 2 x uitgepakt en op mijn netwerk schijf gezet maar krijg zelfde melding als vorige poster.
Verder heb ik ook een synology 207+ en ben nog aan puzzelen om hem op nfs te zetten. Loop tot nu toe ergens halverwege vast ,maar dat los ik binnen paar dagen wel op denk ik (tips?) geluid foto's werken prima beeld is redelijk stremaing nog wat problemen met damba daarom wil ik ns testen. Echte HD bestanden lopen goed maar erg veel signaal verlies (blokken in beeld)
Eerst maar eens kijken een update te krijgen die het doet, staat hij nog ergens anders behoudens de koreaanse site?

riwi

Ik denk dan dat die file kapot is inderdaad.

Kijk eens bij rhisc.nl in de download sectie... ik zie daar de 1.1.41 nog niet staan. Wel 1.1.33  :-\

Ik heb hem geloof ik van de beta downloadsectie bij mpcclub.com gehaald

@doelie : als de kopieer actie van de PC naar de TViX al mislukt dan is er misschien iets mis met de harde schijf in de TViX ?
Probeer anders eerst de 1.1.32 of 33 van rhisc eens. Die heb ik er ook in gehad (de .32) en daar gedownload.

Als ie nergens anders te vinden is de 1.1.41 wil ik hem wel on line zetten als ik straks thuis ben.

Doelie

WOW Dat zou SUPER zijn als je hem online wilt zetten..... ;D! Ga nu eerst de vorige proberen....uiteraard laat ik iets weten..

THNKS MATE!

arjan74

Doelie

Heren! De .33 werkt perfect dus wellicht dat het bestand op co.kr zeker beschadigd is!
Bedankt voor alle moeite!!!!

riwi

http://etmriwi.xs4all.nl/tvix/

Heb ik alles neergezet wat ik heb  :)

100kB/s upload dus 27MB duurt wel een minuutje of 4

DjeeDoubleU

Beste Ad,

Bedankt voor je feedback!
Misschien een onnozele vraag als een NAS 'vereist' is. Als ik op de interne HD's via het netwerk films kan downloaden, dan zou ik er toch ook andere bestanden op kunnen oplaan (bijvoorbeeld MS office bestanden). In dat geval is het dan toch een soort van multimedia NAS?

Groet, Jan-Willem

jheerink

RIwi bdankt de beta die jij hebt gepost doet het gewoon, de link naar de koreaanse website is goed alleen het bestand wat daar staat niet dus, want nu werkt het wel, en de xs4all upload is nog sneller ook. ik zit nu te kijken naar een groene balk op mijn beeldscherm die de update aan het doen is, dus dat gaat zeker lukken

riwi

Citaat van: jheerink op maart  4, 2008, 23:05:42
RIwi bdankt de beta die jij hebt gepost doet het gewoon
Mooi zo.

@JW
Je kan de interne disk van de 6500 vullen via USB, dus dan gebruik je niet direct het netwerk. Je kan ook de interne disk beschrijven via FTP, maar niet zoals met een NAS gebruikelijk is mbv samba of nfs.
Ook is op het moment dat de tvix via USB met je PC verbonden is, hij niet bruikbaar om films te spelen of andere functies uit te voeren.

jheerink

Nog even een vraag voor een ervarings deskundige. Ik heb momenteel mijn 6500 aangesloten via kabel (GBit-lan)
op mijn DS207+ (samba)dat gaat goed. Alleen bij een aantal HD films loopt het beeld soepel maar zijn er veel "blokken"inbeeld die je zeg ook ziet op de schotel of digitale Tv als de ontvangst minder is. Ligt dit aan de snelheid waarmee de NAS de gegevens stroom naar de 6500 stuurt, en is dit optelossen door of :
de Synology op NFS te zetten en/of evt toch een interne disk in te bouwen. De opslag die dat oplevert komt altijd wel weer van pas, en scheelt een stuk in netwewrk belasting. Moet er lees ik toch iets inzetten ivm warmte opbouw 6500.
De schijven zijn tegenwoordig niet echt duur meer.
Keuze nog tussen 500/750 of Tb schijf. Iemand al een 1Tb schijf getest in de 6500 ?

advr

Citaat van: DjeeDoubleU op maart  4, 2008, 22:44:12
Beste Ad,

Bedankt voor je feedback!
Misschien een onnozele vraag als een NAS 'vereist' is. Als ik op de interne HD's via het netwerk films kan downloaden, dan zou ik er toch ook andere bestanden op kunnen oplaan (bijvoorbeeld MS office bestanden). In dat geval is het dan toch een soort van multimedia NAS?

Groet, Jan-Willem

Hoi Jan-Willem,

Voor de TViX is een NAS natuurlijk niet vereist omdat er een i nterne HD in kan. Maar een NAS heeft wat extra intelligentie in zich wat de TViX niet heeft. Natuurlijk kun je er ook andere bestanden in opslaan. In dat geval kun je het zien als een "domme" Nas. Met mijn NAS doe ik in feite ook hetzelfde.  ;D Maar daar kan ik ook mee downloaden enz.

doe de groeten aan Doelie!

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Doelie

He Adje, groeten terug!!

Ik heb in mijn tvix 1TB zitten, werkt super en het lijkt net of de schijf maar niet vol loopt....hahahah ;D
Verder ondervind ik geen problemen en zit er sterk aan te denken om een NAS aan te schaffen....ching ching....maar dan heb je ook wat!

Groet aan een ieder!

xynyx

JHeerink

Samba trekt het niet met HD content.
Je kan idd je Synology op NFS zetten. Dan moet het wel lukken.
Een HD inbouwen zou ik zeker doen gezien de temperaturen die de chip kan bereiken (indien er geen HD aanwezig is).

Martin_M

Sinds 05-03 staat de officiƫle (dus niet beta) firmware 1.1.44 op de TViX site.

Ik weet niet of er nog aanpassingen zijn gedaan in vergelijking met de laatste beta 1.1.41 ??

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

Hoi Martin,

Zal ook eens gaan rondneuzen om te kijken wat er in de release zit. Hopelijk iets met JPG's of zo. Da's eigenlijk het enige wat niet echt lekker gaat. ;D
Voor de rest prachtig ding en bedankt voor alle tips.  ;D ;D

Ad.

Neon2000

Misschien een rare vraag, maar gewoon hd content via een externe hd gaat gewoon goed? Daar zal ik hem alleen voor gaan gebruiken.
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

Dennisg_nl

Citaat van: Neon2000 op maart  6, 2008, 20:53:24
Misschien een rare vraag, maar gewoon hd content via een externe hd gaat gewoon goed? Daar zal ik hem alleen voor gaan gebruiken.

Bij mij wel. 1080p en 720p MKV.
Zowel via een interne 500 GB als een externe Lacie 500 GB die er via een USb aan gekoppeld is.